Thumbnail
Οι εκπαιδευτικοί δεν σκύβουν το κεφάλι

Προς το Σχολικό Σύμβουλο παιδαγωγικής ευθύνης κον Μαυρόπουλο

Κοινοποίηση κα Καραμάνου, Διευθύντρια Δ/νσης Δευτερ. Εκπ. Εύβοιας

  • κους, κες διευθυντές /ντριες σχολικών μονάδων νομού Εύβοιας
  • Υπεύθυνους υποστηρικτικών δομών ν. Εύβοιας
  • ΕΛΜΕ Εύβοιας
  • ΠΑΝΕΚΦΕ

 

Απάντηση στη κλήση σας για την αξιολόγησή μου στα πλαίσια του Π.Δ.152/2013

 

Τα τελευταία 5 χρόνια επιχειρείται από τη κυβέρνηση, μια άνευ προηγουμένου επιβάρυνση των μαθητών και των καθηγητών, τόσο στο διδακτικό έργο, όσο και στο γραφειοκρατικό. Παράλληλα το υπουργείο υπο-χρηματοδοτεί και υπο-στελεχώνει όλες τις δομές της παιδείας, δηλαδή δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Η αξιολόγηση σε αυτές τις συνθήκες σημαίνει «να δούμε ποιος αντέχει και τους υπόλοιπους, καθηγητές και μαθητές να τους διώξουμε, ειδικά από το λύκειο». Γιατί αλήθεια υπάρχει τράπεζα θεμάτων μόνο στο λύκειο; Αφού είναι τόσο πετυχημένο μέτρο που αναβαθμίζει τη παιδεία γιατί δεν εφαρμόζεται και στο γυμνάσιο και στο πανεπιστήμιο; Γιατί η ύλη στις Πανελλήνιες θα τριπλασιαστεί του χρόνου; Ποια είναι η παιδαγωγική αξία αυτού του μέτρου;

Ακόμη όμως κι αν ήταν ιδανικές οι συνθήκες, μια αξιολόγηση σε μια κοινωνία που αποτελείται από διακριτές τάξεις, θα είχε σαν συνέπεια οι γονείς να προσπαθούν να γράψουν τα παιδιά τους στα καλύτερα σχολεία. Τα σχολεία αυτά λόγω της πληθώρας των αιτήσεων θα έπρεπε ή να βάλουν εισαγωγικές εξετάσεις ή να βάλουν δίδακτρα, ενώ τα υπόλοιπα σχολεία θα ξέμεναν από καλούς μαθητές. Το αποτέλεσμα θα ήταν τα καλά σχολεία να γίνονται καλύτερα και τα κακά χειρότερα. Αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα ιδανικά ενός παιδαγωγού, που πρέπει να είναι γενική παιδεία για ΟΛΑ τα παιδιά. Όλα αυτά έχουν ήδη εφαρμοστεί στις περισσότερες χώρες του ΟΟΣΑ με τραγικά αποτελέσματα για τα σχολεία των λαϊκών γειτονιών.

Με την αξιολόγηση η κυβέρνηση αποσείει τις ευθύνες της για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων και τη μεταβιβάζει στις πλάτες των σχολείων και των καθηγητών. Συμβαίνει λοιπόν το εξής εξωφρενικό: η κυβέρνηση να επιβάλλει ένα εξοντωτικό μαραθώνιο εξετάσεων και να κατηγορεί μετά σχολεία, μαθητές και καθηγητές γιατί δε μπορούν να παρακολουθήσουν. Το ακριβώς αντίθετο πρέπει να γίνει: να καταργηθούν οι πανελλήνιες, να γίνει το λύκειο σχολείο αποκλειστικά γενικής παιδείας και να μειωθεί δραματικά η ύλη. Η δε αξιολόγηση πρέπει να στραφεί αποκλειστικά προς τη κυβέρνηση για το αν υποστηρίζει αποτελεσματικά ένα τέτοιο σχολείο.

Οι ευθύνες όσων συμμετάσχουν στη διαδικασία, σαν αξιολογούμενοι, αλλά κυρίως σαν αξιολογητές είναι μεγάλες μια και στρέφονται εναντίον του κλάδου τους και του λαού γενικότερα.

Με αυτές τις σκέψεις σας δηλώνω ότι αρνούμαι να γίνω συνεργός στην αποπομπή χιλιάδων μαθητών από το λύκειο και αρνούμαι να συνεργαστώ στις διαδικασίες αξιολόγησης. Για το σκοπό αυτό θα κάνω χρήση της απεργίας-αποχής που έχει κηρύξει το σωματείο μου.

Γιάννης Μίχας

Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Εύβοιας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ζωη
Σύγκρουση Κωνσταντοπούλου-Λαζαρίδη στην εξεταστική για τον ΟΠΕΚΕΠΕ - Τι είπες θρασύδειλε για τον πατέρα μου;
Χωρίς τέλος η ένταση στην εξεταστική για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, καθώς με την επανέναρξη της διαδικασίας ο Μακάριος Λαζαρίδης επιτέθηκε στη Ζωή Κωνσταντοπούλου...
Σύγκρουση Κωνσταντοπούλου-Λαζαρίδη στην εξεταστική για τον ΟΠΕΚΕΠΕ - Τι είπες θρασύδειλε για τον πατέρα μου;
taxh_tsantes_sxoleio.jpg
Κοινό μέτωπο γονέων και εκπαιδευτικών για την υπεράσπιση της ειδικής αγωγής
Στήριξη στους εκπαιδευτικούς του Ειδικού Δημοτικού «Ρόζα Ιμβριώτη» απέναντι στη στοχοποίηση και τις διαχρονικές ελλείψεις
Κοινό μέτωπο γονέων και εκπαιδευτικών για την υπεράσπιση της ειδικής αγωγής
Σοφία Ζαχαράκη στη Βουλή
Σοφία Ζαχαράκη: Αρνητική θέση του Υπουργείου Παιδείας για διοικητική υποστήριξη στα σχολεία
Δεν υφίστανται οργανικές θέσεις διοικητικού προσωπικού στις γραμματείες των σχολείων
Σοφία Ζαχαράκη: Αρνητική θέση του Υπουργείου Παιδείας για διοικητική υποστήριξη στα σχολεία
κλειστά σχολεία
Σε οριακή κατάσταση η σχολική στέγη στον Δήμο Αθηναίων – Κινητοποίηση την Δευτέρα (22/12)
Η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την ασφάλεια και την καταλληλότητα των σχολικών κτιρίων
Σε οριακή κατάσταση η σχολική στέγη στον Δήμο Αθηναίων – Κινητοποίηση την Δευτέρα (22/12)