Thumbnail
Τι πρέπει να περιλαμβάνει ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό portfolio;

Με τις ραγδαίες αλλαγές στην εκπαίδευση και την εισαγωγή της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών στα σχολεία βάσει κριτηρίων, όπως οι ικανότητες και ο επαγγελματισμός τους, καθώς και το αν καλύφθηκαν οι διδακτικοί στόχοι, γίνεται επιτακτική η ανάγκη διαμόρφωσης εκ μέρους του διδάσκοντα του επαγγελματικού του portfolio.

Ένα καλά οργανωμένο portfolio συμβάλλει στην επαγγελματική ανάπτυξη του διδάσκοντα. Σύμφωνα με τον Κένεθ Γουλφ, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο του Κολοράντο στο Ντένβερ, πρόκειται για ένα εργαλείο, το οποίο συλλαμβάνει την πολυπλοκότητα του εκπαιδευτικού έργου όσο κανένα άλλο και δίνει στον διδάσκοντα την ευκαιρία για αυτό-αξιολόγηση και βελτίωση της δουλειάς του με το πέρασμα των χρόνων.

Σε πρακτικό επίπεδο, ο διδάσκων μπορεί να ξεχωρίσει παρουσιάζοντας το εκπαιδευτικό του portfolio στη διάρκεια μιας συνέντευξης για εργασία αλλά και στους γονείς και τους διευθυντές σχετικά με την πρόοδο των μαθητών και της τάξης. Η χρήση του portfolio του εκπαιδευτικού σε συνεντεύξεις για εργασία είναι μια διαδεδομένη πρακτική σε πολλές χώρες.

Τι πρέπει να περιλαμβάνει ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό portfolio; Το Πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον στο Σεντ Λούις προτείνει στους διδάσκοντες να περιλαμβάνουν απαραιτήτως τα εξής στο portfolio τους:

·         Ένα σύντομο βιογραφικό

·         Εκπαιδευτική φιλοσοφία και διδακτικούς στόχους

·         Μαθήματα που έχουν διδάξει ή που προγραμματίζουν να διδάξουν

·         Σχέδια μαθημάτων και εκπαιδευτικό υλικό

·         Παραδείγματα ασκήσεων, τεστ και διαγωνισμάτων

·         Σχόλια και παρατηρήσεις σε εργασίες μαθητών

·         Βαθμολογίες μαθητών και στατιστικά στοιχεία τάξης

·         Βραβεία και αξιολογήσεις από συναδέλφους ή διευθυντές

«Πολύ συχνά η καλή διδασκαλία χάνεται χωρίς να αφήσει κανένα ίχνος, επειδή δεν υπάρχει καμία παράδοση ή δομή για τη διατήρηση της άριστης δουλειάς των εκπαιδευτικών», σχολιάζει ο καθηγητής Γουλφ. Φυσικά, όπως επισημαίνει και ίδιος, η δημιουργία ενός άψογου portfolio εκπαιδευτικού δεν είναι αυτοσκοπός. Απώτερος σκοπός είναι η συνεχής βελτίωση της διδακτικής και μαθησιακής διαδικασίας.

Πώς όμως μπορεί ένας διδάσκων που έχει συνηθίσει στον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας και οργάνωσης του εκπαιδευτικού του έργου να ακολουθήσει τις εξελίξεις και να δημιουργήσει το διδακτικό του portfolio; Η χρήση της τεχνολογίας και του διαδικτύου είναι αναπόσπαστο κομμάτι αυτής της διαδικασίας, ενώ υπάρχουν διάφορα εργαλεία που την απλουστεύουν. Στην ελληνική γλώσσα, παραδείγματος χάριν, υπάρχει το λογισμικό 4teachers (www.4teachers.gr), που αποτελεί ένα ολοκληρωμένο περιβάλλον για εκπαιδευτικούς προσφέροντας πλήθος εργαλείων για την οργάνωση και διαχείριση της τάξης και των μαθητών, τη διατήρηση τράπεζας εκπαιδευτικού υλικού και επαγγελματικού portfolio και την επικοινωνία με μαθητές και γονείς.

 

 

www.4teachers.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα