Thumbnail
Γράφει, η Κοινωνιολόγος Διονυσία Τριπολίτου

    Η πρωτοφανής διαχείριση για την επιλογή διευθυντών των σχολικών μονάδων, εκπλήσσει όχι μόνο διότι περίμενες από την σημερινή κυβέρνηση να αναδείξει σύγχρονες μεθόδους αξιολόγησης , αλλά προσκρούει και στην διαπίστωση μιας συνεχιζόμενης κακοδαιμονίας σε ό,τι αφορά την Παιδεία στην χώρα μας.

    Καλείται ο Σύλλογος Διδασκομένων δια εκλογών να ψηφίσουν τους διευθυντές των σχολείων σε αντικατάσταση της περιβόητης προηγούμενης αξιολόγησης με την συνέντευξη. Όσοι παρακολουθούμε ενεργά την εξέλιξη σε ό,τι αφορά την Παιδεία μας αλλά και τα κριτήρια μέσα από τα οποία παίρνονται αποφάσεις, ξέρουμε πολύ καλά ότι η συνέντευξη ήταν μια υπόθεση υποκειμενική και οι ενστάσεις ήταν ποικίλες. Ελπίζοντας ότι οι αλλαγές που προέκυψαν στην πολιτική ζωή της χώρας θα έφερναν έναν άνεμο εκσυγχρονισμού, θέτοντας έτσι τις βάσεις για δημιουργικές εξελίξεις, στεκόμαστε άναυδοι με την απόφαση οι εκπαιδευτικοί να κρίνουν δια ψήφου τους διευθυντές των σχολείων. Διαβάσουμε πολλά άρθρα για την ανακούφιση των διδασκόντων που υπερθεματίζουν την «δημοκρατική» μέθοδο της επιλογής που θα κάνουν για το ποιος θα είναι ο διευθυντής τους. Περιμέναμε από τον Σύλλογο Διδασκόντων αλλά και από τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων να αντισταθούν σε αυτή την «μέθοδο» αξιολόγησης. Θεωρούμε ότι θα έπρεπε να προτάξουν την αξιολόγηση που θα μειώνει στο ελάχιστο "την ανθρώπινη υποκειμενικότητα". Αν δηλαδή ένας διευθυντής είναι αποτελεσματικός-αυστηρός στην διοικητική του πορεία, πώς άραγε θα ψηφίσουν όσοι είναι "δυσαρεστημένοι”, επειδή ακριβώς θέλει η λειτουργία ενός σχολείου να είναι όσο το δυνατόν ωφέλιμη και όχι οπωσδήποτε αρεστή; Ας μην γελιόμαστε, ξέρουμε όλοι πόσο δύσκολο είναι το έργο όποιου διοικεί ομάδες. Ναι, υπάρχουν αδιάβλητα τεστ αξιολόγησης της ηγετικής φυσιογνωμίας και θα έπρεπε να αγωνιζόμαστε για τέτοιες διαδικασίες. Η απαράδεκτη διαδικασία "αξιολόγησης" δια ψήφου, έπρεπε να ξεσηκώσει αντιδράσεις, αλλά αυτοί είμαστε.... “ έγινε η συγκρότηση τριμελούς Κεντρικής Επιτροπής Εκλογών υποψηφίων Διευθυντών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με αρμοδιότητα, το συντονισμό του έργου των εφορευτικών επιτροπών των σχολικών μονάδων της αρμοδιότητάς της, συγκέντρωση των πρακτικών τους και κάθε άλλο σχετικό έργο σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις” .

    Ας ξεκαθαρίσουμε την θέση μας: δεν υπάρχει αξιολόγηση δια ψήφου! Η αξιολόγηση ανθρώπινου δυναμικού έχει αναφορά σε συγκεκριμένα κριτήρια, όπως οι γνώσεις, (τυπικά και ουσιαστικά προσόντα ), οι στάσεις, οι συμπεριφορές και οι ικανότητες τους στην διαχείριση των σχολικών μονάδων αλλά και στην εμψύχωση και στην καθοδήγηση των ομάδων. Οι μαθητές και  οι διδάσκοντες είναι δύο ομάδες για τις οποίες μεριμνούν οι Εκπαιδευτικοί, ο Διευθυντής  και ο Υποδιευθυντής. Οι μαθητές αξιολογούνται από τους διδάσκοντες. Οι διδάσκοντες αρνούνται πολλά χρόνια να αξιολογηθούν όπως γίνεται σε όλες τις σχολικές μονάδες παγκοσμίως. Τώρα όμως δέχονται να αξιολογήσουν συνάδελφό τους. Εφόσον λοιπόν αποδέχτηκαν αυτή την διαδικασία θα έπρεπε τουλάχιστον ο Σύλλογος Διδασκόντων να αναδείξει την αναγκαιότητα Διευθυντές και Υποδιευθυντές να αξιολογούνται και από τους μαθητές αλλά και από τους γονείς. Με αυτόν τον τρόπο, θα υπήρχε η δυνατότητα, στην «διφορούμενη αξιολόγηση», να μειωθεί στο ελάχιστο η υποκειμενικότητα πιθανής εμπάθειας ή και άλλων συναισθηματικών - ιδεολογικών - κομματικών παρεμβάσεων. Επίσης θα μειωνόταν στο ελάχιστο το «πελατειακό σύστημα» που ενισχύεται με την παρουσίαση του κάθε «υποψήφιου» στα σχολεία που θέλει να  διοικήσει. Επιπλέον, ενισχύεται η μόνιμη διλημματική αντιπαράθεση: αν ψηφίσω ενισχύω το σύστημα, αν δεν ψηφίσω αφήνω να παίρνουν αποφάσεις για μένα οι υπόλοιποι που συμφωνούν με αυτές τις μεθόδους. Ας ελπίζουμε ότι η κρίση των «ψηφοφόρων» θα διαπνέεται από σωφροσύνη και κριτική σκέψη!  

Δεν μπορεί να αναπαράγεται η παλαιοκομματική πολιτική, που έχει βυθίσει την χώρα μας στην διάσπαση ανθρώπου από άνθρωπο, επειδή υπάρχει ανικανότητα να ληφθούν αποφάσεις για την διαχείριση μιας παιδείας που θα είναι δημοκρατική, πλουραλιστική, ισότιμη και μη ταξική. Η κρίση που διανύουμε είναι κυρίως κοινωνική. Αν θέλουμε να αναπτύξουμε νέες γενιές ευσυνείδητων πολιτών πρέπει να γίνουμε τα πρότυπα τους. Απαιτείτε μια παιδεία που θα αφουγκραστεί τις ανάγκες τις κοινωνίας, ιδιαίτερα των παιδιών που έχουν ανοιχτά παράθυρα στον κόσμο και ανεπτυγμένη νοημοσύνη, που δεν συμβαδίζει επ ουδενί λόγο με το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα. Για να το καταφέρουμε αυτό, θα πρέπει με σοβαρότητα να σχεδιαστεί ένα δεκαετές εκπαιδευτικό πλάνο για την Παιδεία, το οποίο δεν θα μπορούν να το αλλάζουν κατά το δοκούν οι εκάστοτε κυβερνώντες. Ένα Εθνικό πλάνο το οποίο πρέπει χρήσιμα να δημιουργηθεί μέσα από την διαβούλευση όλων των εμπλεκομένων (Σχολεία- Πανεπιστήμια),  συμπεριλαμβανομένων και των μαθητών και των γονέων. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Εφετείο
Κυψέλη: Στον ανακριτή ο 18χρονος που μπήκε σε σχολείο και τραυμάτισε με μαχαίρι μαθητή και διευθυντή
Βαριές κατηγορίες σε βαθμό κακουργήματος για απόπειρα ανθρωποκτονίας κατά συρροή, διατάραξη οικιακής ειρήνης, αλλά και παράβαση του νόμου περί όπλων...
Κυψέλη: Στον ανακριτή ο 18χρονος που μπήκε σε σχολείο και τραυμάτισε με μαχαίρι μαθητή και διευθυντή
βιβλίο με δεσιμο απο ανθρωπινο δέρμα
Χάρβαρντ: Είχε στη βιβλιοθήκη του βιβλίο με δέσιμο από ...ανθρώπινο δέρμα - Το αφαιρεί και ζητά συγγνώμη
Ο πρώτος ιδιοκτήτης του βιβλίου, ο Γάλλος γιατρός Ludovic Bouland, έδεσε το βιβλίο με ανθρώπινο δέρμα. Το Χάρβαρντ είπε ότι ο Μπούλαντ πήρε το δέρμα...
Χάρβαρντ: Είχε στη βιβλιοθήκη του βιβλίο με δέσιμο από ...ανθρώπινο δέρμα - Το αφαιρεί και ζητά συγγνώμη