Thumbnail
...περίσσεψε η ρητορική περί «ίσων δικαιωμάτων» και «ένταξης» όλων των παιδιών σε «ένα σχολείο για όλους».

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

-Π.Ε.Σ.Ε.Α.-

Πειραιάς,13-9-2013

Αρ. Απόφ.: 1482/1999 Πρωτοδικείου Αθηνών                             

Γούναρη 21 - 23, 18531  Πειραιάς

Τηλ.: 2651048830, 2105731768, 2104954478

2105324323, 2102235478, 2310633868

Κινητά: 6977244295, 6944126716, 6977743862

Fax: 2651048830, 2105743966

[email protected]

http://www.pesea.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η Ε.Α.Ε. βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή. Τα διαχρονικά προβλήματα που αντιμετωπίζει (κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομής, ανυπαρξία αναλυτικών προγραμμάτων, υποστελέχωση σε διδακτικό και σε υποστηρικτικό προσωπικό, μεταφορά μαθητών κ.ά.) φανερώνουν ότι από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, περίσσεψε η ρητορική περί «ίσων δικαιωμάτων» και «ένταξης» όλων των παιδιών σε «ένα σχολείο για όλους».

Το Υπουργείο Παιδείας μετά την ψήφιση νομοθετικών διατάξεων, διάσπαρτων σε διάφορους νόμους - συγκυριακές θεσμικές πλατφόρμες προκειμένου να απορροφηθούν κονδύλια από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ - (   άρθ. 56 του  Ν.3966/2011, άρθ. 39 του ν. 4115/2013) με κύριο χαρακτηριστικό την έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο για την Ε.Α.Ε., δεν προτάσσουν και ούτε προσδοκούν την καθολική και ποιοτική σχολική ένταξη και κοινωνική ενσωμάτωση των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

 Η σημερινή πραγματικότητα χαρακτηρίζεται από το γεγονός ότι λόγω της οικονομικής κρίσης και της  εφαρμοζόμενης εκπαιδευτικής πολιτικής, τη σχολική χρονιά 2013-14 οι σχολικές δομές της ειδικής αγωγής αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα λειτουργίας λόγω των μη μόνιμων διορισμών αλλά και του περιορισμένων διορισμών των αναπληρωτών. Αυτό κάνει ακόμη πιο δύσκολη την κατάσταση στην ΕΑΕ. Στο χώρο της διάγνωσης, η υποστελέχωση των ΚΕΔΔΥ οδηγεί σε αναγκαστικό λειτουργικό κλείσιμο (κατάργηση!) αυτών των υπηρεσιών, όπως διαφαίνεται από την πολιτική που «προωθεί την ορθολογική αναδιάρθρωση του δημόσιου τομέα στην κατεύθυνση του περιορισμού του εύρους του (μέσω καταργήσεων ή συγχωνεύσεων)».

 Το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε μέσω αποφάσεων Περιφερειαρχών (Φθιώτιδος) σε αναγκαστική μετακίνηση των δασκάλων των Τμημάτων Ένταξης προκειμένου να καλύψει τα κενά στα Ειδικά σχολεία και προσανατολίζεται στη γενίκευση του μέτρου με σχετική εγκύκλιο και στην ΑΝΑΣΤΟΛΗ Λειτουργίας των Τμημάτων Ένταξης στα οποία  δεν υπηρετεί δάσκαλος με Οργανική Θέση!!!

Για να δικαιολογήσει τα παραπάνω χρησιμοποιεί  το έωλο επιχείρημα ότι θα τοποθετήσει στα Τμήματα Ένταξης Αναπληρωτές (ωρομίσθιους χωρίς ασφάλιση των 440 ευρώ…). Με αυτό τον τρόπο κτυπά τα Τμήματα Ένταξης, το κύτταρο της ενταξιακής προσπάθειας για χιλιάδες παιδιά με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επίσης εφαρμόζει τις νέες ρυθμίσεις για την κινητικότητα των εργαζομένων, ανοίγοντας το δρόμο για γενίκευση του μέτρου και στην εκπαίδευση. Στην ουσία, πρόκειται για κατάργηση των οργανικών θέσεων και τη «θεσμοθέτηση» του «δικαιώματος» της Διοίκησης να μετακινεί το «προσωπικό» όπου αυτή θέλει.

Το παραπάνω μέτρο φανερώνει πως για το Υπουργείο Παιδείας, η ειδική αγωγή και εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες εξακολουθεί να αντιμετωπίζεται ως ο πλέον πρόσφορος χώρος για πολιτική, οικονομική, επιστημονική και ηθική εκμετάλλευση. Η ειδική αγωγή και εκπαίδευση χρησιμοποιείται ως κερκόπορτα άλωσης της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης.

Το Δ.Σ.  του Π.Ε.Σ.Ε.Α.  ζητά:  

·         Την άμεση ανάκληση των παραπάνω αναγκαστικών μετακινήσεων των δασκάλων των Τμημάτων Ένταξης

·         να στελεχωθούν άμεσα όλα τα  Τμήματα Ένταξης και στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση

·         να στελεχωθούν όλα τα ειδικά σχολεία με εκπαιδευτικούς, ειδικό εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό

·         να στελεχωθούν τα Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. με προσωπικό όλων των ειδικοτήτων ( για να υλοποιηθεί η πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση για γνωματεύσεις εντός 45 ημερών!!! )

·         να διοριστούν μόνιμοι εκπαιδευτικοί στην Ε.Α.Ε.

·         να γίνει ουσιαστική διαπραγμάτευση με ξεκάθαρους πολιτικούς, επιστημονικούς, εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς όρους για την ΕΑΕ που θα οδηγήσει σε ένα νέο Νόμο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.

 

Ο Πρόεδρος          Ο Γενικός Γραμματέας

Μηνάς Ευσταθίου  Λευτέρης Ρατσιάτος

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πανεπιστημια
Πιερρακάκης: Το σχέδιο για τα ψηφιακά πτυχία - Θυρίδες gov.gr και «ψηφιακός γκισές»
Με ηλεκτρονική αίτηση μέσω του ptyxia.gov.gr και χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης στο Taxisnet και τον ΑΜΚΑ, φοιτητές, απόφοιτοι αλλά και...
Πιερρακάκης: Το σχέδιο για τα ψηφιακά πτυχία - Θυρίδες gov.gr και «ψηφιακός γκισές»