Thumbnail
Μη  ξεχνάμε ότι οι μαθητές είναι άνθρωποι...

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ  2014.

Στο  ίδιο  έργο  θεατές;

            Δύο εβδομάδες απομένουν περίπου μέχρι την  έναρξη των φετινών Πανελλαδικών εξετάσεων και το θερμόμετρο δυστυχώς "ανεβαίνει " επικίνδυνα.

...και λέω δυστυχώς για την κατευθυνόμενη, κατά τη γνώμη μου, τρομοκρατία που ασκείται σε μαθητές , γονείς και εκπαιδευτικούς - τα τελευταία χρόνια - από την σκυταλοδρομία   της ΟΕΦΕ και της Κ.Ε.Ε.

Για να εξηγούμαι, είμαι μαθηματικός δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στον ιδιωτικό τομέα( φροντιστήρια) . Παρ΄όλα αυτά κι ενώ το φροντιστήριο που διευθύνω έχει συμμετάσχει στα επαναληπτικά θέματα της  ΟΕΦΕ , δεν μπορώ να παραβλέψω τα εξής:

1ο)      Κάθε χρόνο παρατηρείται εκθετική αύξηση της δυσκολίας των θεμάτων. Είναι απορίας άξιον αν τα θέματα και της επιτροπής και της ομοσπονδίας απευθύνονται σε μαθητές ή  σε καθηγητές.

Κι αν απευθύνονται σε μαθητές , σε ποιούς ακριβώς απευθύνονται, αν λάβουμε υπ' όψιν ότι το 2013 το ποσοστό των μαθητών της τεχνολογικής και της θετικής κατεύθυνσης που έγραψαν από  18  μέχρι   20,  ήταν   0,65%  και   2,47% αντίστοιχα;

Φτάνουμε στο σημείο ό ένας καθηγητής να κάνει  "καζούρα" στον άλλο αν κατάφερε να λύσει τα  θέματα!  Ο καθηγητής!

2ο)      Η ασκησιοκεντρική  δομή  των θεμάτων την οποία ακολουθούν και τα βοηθήματα  μαθηματικών , έχει  αποτέλεσμα την στείρα "παπαγαλία".  Για παράδειγμα  σε ένα καθιερωμένο  4ο θέμα , θα συναντήσουμε την συνάρτηση  ολοκλήρωμα.

Ο μαθητής  έχει αποστηθίσει τον τρόπο που αυτή παραγωγίζεται και εκτελεί την παραγώγιση ,  ασχέτως από  το τί ζητάει η άσκηση και πολύ χειρότερα,  χωρίς να γνωρίζει την έννοια του ορισμένου ολοκληρώματος.

3ο)      Παραδοσιακά τα θέματα της ΟΕΦΕ είναι δυσκολότερα από τα θέματα της Κ.Ε.Ε . Έτσι υποτίθεται αυξάνεται το κύρος των φροντιστηρίων και τονώνεται ο ανταγωνισμός μεταξύ τους, οδηγώντας τους μέτριους και καλούς μαθητές στην απογοήτευση,  δύο μήνες πριν τις πανελλαδικές εξετάσεις. Σε αυτό το σημείο η Κ.Ε.Ε παίρνει  την σκυτάλη.

Αφού τα παιδιά έχουν επαφή με τέτοιου είδους θέματα και τα έχουν διδαχθεί στο φροντιστήριο,  δεν υπάρχει λόγος εκείνοι να προτείνουν πιο εύκολα θέματα . Έτσι φτάσαμε στο αποκορύφωμα δυσκολίας το 2013 και ο φαύλος κύκλος συνεχίζεται.

Για να μη σχολιάζω χωρίς να προτείνω :

            Καλώς διαβαθμισμένα θέματα που να εξετάζουν τον μαθητή στην πλήρη κατανόηση  των βασικών εννοιών , χωρίς έμφαση σε ταχυδακτυλουργικά τεχνάσματα.

Μη  ξεχνάμε ότι οι μαθητές είναι άνθρωποι...

Βιώνης Παναγιώτης 

Μαθηματικός 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα