Thumbnail
του Διονύση Γαρμπή

Προς τον Υπουργό Παιδείας  κ. Αριστείδη Μπαλτά

Κοινοποίηση:

-Βουλευτή Κεφαλληνίας & Ιθάκης

κα Αφροδίτη Θεοπεφτάτου,

-Τύπο

Θέμα:  

Πανελλήνιες Εξετάσεις: 

Επάνοδος στην «κοινή διδαχθείσα ύλη»

Αξιότιμε κ.Υπουργέ,

   Με την ανάληψη των καθηκόντων σας και πριν τις προγραμματικές σας δηλώσεις στην Βουλή των Ελλήνων, θεωρώ υποχρέωσή μου να σας συγχαρώ για την τοποθέτησή σας στη θέση του Υπουργού Υγείας, να σας ευχηθώ καλή επιτυχία στο έργο σας και να σας καταθέσω κάποιες επισημάνσεις, καταστάλαγμα  της δικής μου εμπειρίας από το χώρο της Εκπαίδευσης. Η εμπειρία αυτή προκύπτει από την επί μακρά σειρά ετών θητεία μου σε προεδρεία συλλόγων γονέων και κηδεμόνων.

   Επικεντρώνω το ενδιαφέρον μου στο γεγονός ότι οι ελληνικές οικογένειες επιβαρύνονται δυσβάστακτα από υπέρμετρες δαπάνες, προκειμένου να υποστηρίξουν τα παιδιά τους στην προετοιμασία για τις πανελλήνιες εξετάσεις και την εισαγωγής στην Γ/βάθμια Εκπαίδευση. Το Λύκειο οφείλει αφενός να ανταποκριθεί πλήρως στην αποστολή του ως σχολείο, αλλά και να λειτουργήσει εντατικά ως φροντιστήριο προετοιμασίας για τις εξετάσεις αυτές. Όμως, η ποσότητα της ύλης, η ποιότητα των βιβλίων, η ανεπάρκεια του χρόνου, η δυσκολία των καθηγητών, καθώς και άλλοι παράμετροι της σχολικής ζωής, καθιστούν συνολικά ανέφικτη την επιτυχία του λυκείου και το ακυρώνουν. Αποτέλεσμα είναι το παράδοξο φαινόμενο, οι οικογένειες να εξαντλούνται οικονομικά από τα ιδιαίτερα μαθήματα και φροντιστήρια και οι μαθητές να σπουδάζουν ταυτόχρονα σε δύο σχολεία, ένα πρωινό επίσημο και ένα απογευματινό ανεπίσημο. Συμβαίνει δε συνήθως, το ανεπίσημο να θεωρείται ως και το πιο ουσιαστικό. Ο εντατικός αυτός ρυθμός , θυσιάζει ένα σημαντικό κομμάτι της νεανικής ζωής των παιδιών μας, τα δε οικονομικά προαπαιτούμενα ακυρώνουν  την συνταγματική και ηθική επιταγή περί ισότητας όλων των ελλήνων σε ζητήματα Παιδείας.

   Δεν επιμένω περισσότερο περιγράφοντας το πρόβλημα. Είμαι βέβαιος ότι οι προκάτοχοί σας Υπουργοί Παιδείας, καθώς όφειλαν, το έχουν περιγράψει ακριβώς και το έχουν αποτιμήσει με αριθμούς, ώστε κι εσείς να μπορείτε να έχετε πληρέστερη εικόνα, προκειμένου να καθορίσετε τις προτεραιότητες που θα θέσετε.

   Παρακαλώ, επιτρέψτε μου να σας υποβάλλω τις προτάσεις μου:

   α) Εάν θεωρείτε ότι τα παιδιά μας πρέπει να βγαίνουν από το Λύκειο πανεπιστήμονες, έχοντας καταχωρήσει ύλη στον εγκέφαλό τους και όχι έχοντας κατανοήσει τρόπους, συνεχίστε στους ίδιους ρυθμούς. Τότε όμως, για να είστε συνεπείς με τις δικές σας αρχές, θα πρέπει να αναγνωρίσετε την πρόσθετη φροντιστηριακή διαδικασία, ως αναγκαία για τη δημόσια εκπαίδευση, και να προσλάβετε όλους τους καθηγητές των φροντιστηρίων  στο Δημόσιο.

   β) Εάν κρίνεται αναγκαία την αλλαγή του αποτυχημένου αυτού συστήματος, θα σας πρότεινα να εφαρμόσετε ξανά το σύστημα Πανελληνίων Εξετάσεων, που ίσχυε κατά τα έτη 1980 κ.ε.: Να μην απαιτείτε την «με κάθε τρόπο» διδασκαλία συγκεκριμένης (και εκτεταμένης) ποσότητας ύλης στα εξεταζόμενα μαθήματα, αλλά στο τέλος της σχολικής χρονιάς οι μαθητές να εξετάζονται στην κοινή διδαχθείσα ύλη, στην ύλη δηλαδή, που θα μπορέσουν να διδάξουν όλα τα σχολεία, με τρόπους και ρυθμούς παιδαγωγικά σωστούς. Κάτι τέτοιο θα μείωνε τις εντάσεις, θα μείωνε τις ανάγκες για πρόσθετη διδασκαλία, θα ανακούφιζε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς και θα αποκαθιστούσε τον παιδαγωγικό χαρακτήρα του Λυκείου και την αξιοπρέπεια του εκπαιδευτικού συστήματος.

   Κύριε Υπουργέ.

   Καταθέτω τις σκέψεις μου σε σας χωρίς να τις έχω θέσει προηγουμένως στην βάσανο της κοινωνικής κριτικής, θεωρώντας ότι η χρονική συγκυρία επιβάλλει  την ταχεία συνάντησή τους με τους δικούς σας προβληματισμούς, που ήδη διαμορφώνουν τις δικές  σας οριστικές συνθέσεις  και αποφάσεις.

   Αργοστόλι,  1 Φεβρουαρίου 2015  

   Μετά τιμής,

   Διονύσιος Γ. Γαρμπής

Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων 1ου ΓΕ.Λ. Αργοστολίου

(Αργοστόλι, Ιακ.Πυλαρινού 21, τηλ. 2671024621, e-mail: [email protected]

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΚΑΡΔΑΜΟ
Ένα πολύ σημαντικό λαχανικό που πρέπει να τρως για να ζήσεις ως τα βαθιά γεράματα
Δεν είναι τυχαία η τοποθέτηση κάποιου, ο οποίος , όταν αναφέρεται στην θεραπεία ενός ασθενούς από μία πάθηση λέει τη φράση «αυτός καρδάμωσε» - Ενα...
Ένα πολύ σημαντικό λαχανικό που πρέπει να τρως για να ζήσεις ως τα βαθιά γεράματα
naksos.jpg
Νάξος και μικρές Κυκλάδες φιγουράρουν σε διεθνή μέσα - Στις πρώτες θέσεις για αξέχαστες διακοπές
«Τα λευκά μάρμαρα, οι αρχαίοι ναοί και οι γιγαντιαίοι Κούροι είναι "μάρτυρες" της πλούσιας μακραίωνης ιστορίας του μυθικού νησιού»
Νάξος και μικρές Κυκλάδες φιγουράρουν σε διεθνή μέσα - Στις πρώτες θέσεις για αξέχαστες διακοπές
33-your-childs-teacher-happy-kids-classroom.jpg
Το μυστικό των ανθρώπων που είναι οι πιο ευτυχισμένοι στον κόσμο
Η Ελλάδα βρίσκεται φέτος στην 64η θέση, καθώς υποχώρησε κατά έξι θέσεις σε σχέση με το 2023 που είχε βρεθεί στην 58η θέση της λίστας
Το μυστικό των ανθρώπων που είναι οι πιο ευτυχισμένοι στον κόσμο