Thumbnail
ΠΕΦ

ΠΕΦ

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Οι φιλόλογοι καθηγητές όλης της χώρας διαμαρτύρονται εντονότατα για την προβλεπόμενη  από την  πρόσφατη εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων “Περί αναθέσεως μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου” νέα υποβάθμιση του μαθήματος της Ιστορίας, με την οποία ανατίθεται η διδασκαλία της Τοπικής Ιστορίας σε όλες τις ειδικότητες, πλην των φιλολόγων, των καθ' ύλην αρμοδίων, με αποτέλεσμα να αφαιρείται αυθαίρετα από τους φιλολόγους ένα σημαντικό μέρος  του διδακτικού τους  αντικειμένου.
Διερωτάται κανείς εύλογα για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται ένα τόσο σημαντικό μάθημα, ιδιαίτερα στη σημερινή κρίσιμη εποχή, που η διδασκαλία της Ιστορίας διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση υπεύθυνου και δημοκρατικού πολίτη. Το μάθημα της Ιστορίας, με όλες τις ρυθμίσεις και τις αλλεπάλληλες παρεμβάσεις του Υπουργείου, των τελευταίων ετών, καταλήγει δυστυχώς να αποτελεί μέσο για την κάλυψη διδακτικών κενών από άλλες ειδικότητες καθώς και για την τυπική διεκπεραίωση του ωρολογίου προγράμματος.
Η Π.Ε.Φ., εκφράζοντας σε πανελλήνια κλίμακα τον φιλολογικό κόσμο,  ο οποίος  αδυνατεί να αποδεχθεί το περιεχόμενο μιας τέτοιας εγκυκλίου, διαμαρτύρεται για την αντιεπιστημονική αυτή ρύθμιση. Δεν θεωρούμε παιδαγωγικά σκόπιμο να διδάσκεται το μάθημα της Ιστορίας ως δεύτερη ανάθεση, πολύ περισσότερο ως πρώτη, από ειδικότητες καθηγητών, οι οποίες στην πανεπιστημιακή τους εκπαίδευση δεν έχουν διδαχθεί καθόλου ή έχουν διδαχθεί μόνο ένα μέρος του γνωστικού αντικειμένου της Ιστορίας.
Απαιτούμε όπως η νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων προβεί στην ανάκληση αυτής της απόφασης, αναθέτοντας τη διδασκαλία της Τοπικής Ιστορίας στους φιλολόγους. Παράλληλα ζητούμε από την πολιτεία την άμεση επαναφορά  της διδασκαλίας της Ιστορίας στην Γ' Γυμνασίου σε τρίωρη βάση και τη διδασκαλία της Τοπικής Ιστορίας, όπως ίσχυε παλαιότερα.
Καμία εκπαιδευτική πολιτική δεν είναι δυνατόν κατ΄ελάχιστον να ευδοκιμήσει, όταν χαρακτηρίζεται από απουσία ενός αυθεντικού εκπαιδευτικού οράματος και όταν αντιμετωπίζει μείζονος μορφωτικής αξίας αντικείμενα, όπως η Ιστορία, ως πεδία διεκπεραιωτικής κάλυψης διδακτικών ωρών.
Οι φιλόλογοι υπερασπιζόμενοι το αδιαπραγμάτευτο επιστημονικό μας δικαίωμα διδασκαλίας της Ιστορίας, δεν λειτουργούμε ως συντεχνία αλλά ως δάσκαλοι που διαθέτουν τα αδιαφιλονίκητα εφόδια της γνώσης και της αγάπης για το μάθημα αυτό, που συνιστά μέγιστο μορφωτικό αγαθό

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

            Ο Πρόεδρος                                                                                    Η Γραμματέας

        Αναστάσιος Στέφος                                                                        Γεωργία Χαριτίδου

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Νηπιαγωγεία - Δημοτικά: Αυτό είναι το νέο μάθημα τον Σεπτέμβριο

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εκλογ
Δημοσκόπηση Alco: Σταθερά πρώτη η ΝΔ - το 55% ζητά την ανάληψη ευθυνών Μητσοτάκη για τα Τέμπη
Επιπλέον, το 56% βλέπει τις επόμενες εκλογές ως ευκαιρία για ψήφο διαμαρτυρίας, γεγονός που δείχνει έντονη πολιτική κινητικότητα και αίσθημα...
Δημοσκόπηση Alco: Σταθερά πρώτη η ΝΔ - το 55% ζητά την ανάληψη ευθυνών Μητσοτάκη για τα Τέμπη
kinitopoiiseis_ntountouka-.jpg
Στον δρόμο αύριο Τετάρτη οι γονείς της Κηφισιάς για να σταματήσουν τις συγχωνεύσεις στα σχολεία - Συλλογή υπογραφών
Διαμαρτυρία στις 18 Ιουνίου 2025 έξω από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας
Στον δρόμο αύριο Τετάρτη οι γονείς της Κηφισιάς για να σταματήσουν τις συγχωνεύσεις στα σχολεία - Συλλογή υπογραφών