Thumbnail
Του Ακη Μαυρίδη

ΠΕΝΤΕ ΜΗΝΕΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ

Η ελληνική γλώσσα έχει ένα τεράστιο αριθμό λέξεων που ετυμολογικά η κάθε μία εκφράζει τη δική ης έννοια και κρύβει το δικό της νόημα. Δυστυχώς το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, επιτρέποντας σε υπουργό, υφυπουργούς, αναπληρωτές υπουργούς και υψηλόβαθμα στελέχη του να κάνουν κατάχρηση του ελληνικού λεξιλογίου διαβάλλει με τη δημαγωγική ρητορική του και απαξιώνει τον έλληνα και ελληνίδα εκπαιδευτικό.

Μετά την εξάντληση της δεξαμενής των λεκτικών αποθεμάτων «πρώτα ο μαθητής», «δημόσια διαβούλευση», «κάθε εκπαιδευτικός στην τάξη», «κανένα κενό στα σχολεία», «ολοήμερο σχολείο», «Αναπληρωτές Μειωμένου Ωραρίου», «κατάργηση της ωρομισθίας», η υπουργός ανήγγειλε με πολλούς τρόπους σε ποικίλα μέσα μαζικής ενημέρωσης ότι φέτος τα προβλήματα στα σχολεία θα είναι ελάχιστα, όπως και τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό.

Πλησιάζουμε στα τέλη Ιανουαρία και ο κάθε μαθητής, και οι εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας/ δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης γνωρίζει τα προβλήματα που έχει το  σχολείο (κενά ειδικοτήτων, κτηριακή υποδομή, υλικοτεχνικά).

Με άριστα αντανακλαστικά ως προς την υιοθέτηση επιχειρημάτων, το Υπουργείο Παιδείας  ήταν προβληματικό  στην ύπαρξη στοιχειώδους βελτίωσης  για θέματα ΠΑΙΔΕΙΑΣ.

Εκπληκτική ήταν η έλλειψη ευαισθησίας για το θεσμό του αθλητικού σχολείου (Τ.Α.Δ[i]. – Ε.Τ.Α.Δ.). Έως και σήμερα σε όλη την Ελλάδα ο Θεσμός του Αθλητικού Σχολείου λειτούργησε θετικά για τον αθλητισμό (με πρωταθλητές κόσμου προερχόμενους από αυτό το θεσμό. Το κλείσιμο του των «ΤΑ.Δ.» ουσιαστικά άφησε τους μαθητές μετέωρους και τους γονείς να αναρωτιούνται για την ορθότητα της επιλογής  τους στον αθλητισμό. Μια  μικρή χώρα σαν την Ελλάδα, με δύσκολη ανεύρεση οικονομικών κονδυλίων χρειάζεται το αθλητικό σχολείο (για εξειδικευμένη προπονητική διαδικασία και μάθηση), με στόχους την εξέλιξη τους σύμφωνα με τα διεθνή δεδομένα .

Η παθογένεια των στελεχών του υπουργείου παιδείας ήταν ελλειμματική για την παιδεία και τις υποδηλούμενες προτεραιότητες του Υπουργείου Παιδείας με τις θολές εξαγγελίες του συνθήματος  πρώτα ο μαθητής.

Σύμφωνα με τα δημοσιονομικά στοιχεία του προϋπολογισμού 2010 το Υπουργείο Παιδείας ήταν πρωταθλητής στις περικοπές (δεν διατέθηκαν 605 εκατομμύρια ευρώ) σε σχέση με τα υπόλοιπα υπουργεία. Αλλά και στις ημέρες μας είναι μέσα στα ΠΡΩΤΑ υπουργεία σε περικοπές. Ο κάθε γονιός πλέον είναι σε θέση να αντιληφθεί ότι τα τμήματα με περισσότερους από 25 μαθητές στην τάξη είναι πλέον ο κανόνας και σαφώς υποβιβάζει το επίπεδο της προσφερόμενης γνώσης. Δεν είναι τυχαίο ότι κάθε σχολική χρονιά οι γονείς βάζουν πιο βαθειά το χέρι στην τσέπη για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στην ελλειμματική παιδεία του δημόσιου σχολείου που πηγάζει από τις κεντρικές επιλογές διαχείρισης και λειτουργίας της εκπαίδευσης.

Τώρα πέντε μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς ηχούν σαν ελληνικό παραμύθι όλα όσα πρόβαλλε με επικοινωνιακή μαεστρία η προηγούμενη κυβέρνηση. Οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται τώρα ότι η παραμυθένια παιδεία που θα άλλαζε το τοπίο με το νομοσχέδιο παιδείας που ψηφίστηκε ελάχιστα βελτίωσε την παρεχόμενη εκπαίδευση, ενώ σε αρκετούς τομείς την υποβάθμισε._

ΑΚΗΣ ΜΑΥΡΙΔΗΣ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ ΚΙΛΚΙΣ

[email protected]



[i] ΤΜΗΜΑ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗΣ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αφρικανικη
Η αφρικανική σκόνη ήρθε για να… μείνει: Οι λόγοι που εμφανίζεται συχνότερα – Τι εξηγεί καθηγητής του ΑΠΘ
Το φαινόμενο δεν είναι καινούργιο στη χώρα μας, όμως τα στοιχεία δείχνουν πως η παρουσία της αφρικανικής σκόνης τα τελευταία χρόνια είναι πιο έντονη
Η αφρικανική σκόνη ήρθε για να… μείνει: Οι λόγοι που εμφανίζεται συχνότερα – Τι εξηγεί καθηγητής του ΑΠΘ