Thumbnail
Πάνω από 1.000 πανεπιστημιακοί υπογράφουν κοινή διακήρυξη

Το παρακάτω κείμενο έχουν ήδη συνυπογράψει περισσότεροι από 1.000 πανεπιστημιακοί δάσκαλοι και εργαζόμενοι στα ΑΕΙ. Την πρωτοβουλία σύνταξης του κειμένου είχαν ο ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών Κωνσταντίνος Τσουκαλάς και οι καθηγητές Κώστας Γαβρόγλου, Κύρκος Δοξιάδης, Γεράσιμος Κουζέλης, Ηλίας Νικολακόπουλος, Μιχάλης Σπουρδαλάκης, του Πανεπιστημίου Αθηνών.

«Υπογράφουμε ενάντια στη διάλυση των πανεπιστημίων.

 
Το κουρελιασμένο από τις συνεχείς κυβερνητικές υπονομεύσεις Σύνταγμα αναφέρει ότι: “Οι καθηγητές των ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων είναι δημόσιοι λειτουργοί, το υπόλοιπο διδακτικό προσωπικό τους επιτελεί επίσης δημόσιο λειτούργημα”.
 
Οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι είναι καιρός να σκεφτούμε στα σοβαρά τι ακριβώς σημαίνει ότι ασκούμε δημόσιο λειτούργημα και τι σημαίνει αυτό για την καθημερινότητά μας στα πανεπιστήμια.
 
Τι κάνουμε όταν έχουμε να αντιμετωπίσουμε νεοεισερχόμενους φοιτητές με ένα σύστημα εισαγωγής που έχει ακυρώσει το σύνολο σχεδόν των εκπαιδευτικών διαδικασιών του λυκείου;
 
Τι κάνουμε όταν μειώνεται ο αριθμός διδασκόντων, το σώμα γερνάει και άρα συντηρητικοποιείται το διδακτικό προσωπικό, ενώ οι απαιτήσεις για τη διδασκαλία αυξάνονται με δραματικό τρόπο;
 
Τι κάνουμε όταν το πανεπιστήμιο δεν διαθέτει τα κονδύλια ώστε να χρηματοδοτήσει ορισμένες από τις απολύτως απαραίτητες δραστηριότητες στο πανεπιστήμιο;
 
Τι κάνουμε όταν η κυβέρνηση και τα ΜΜΕ σε εντυπωσιακή συγχορδία συκοφαντούν τόσο συστηματικά το πανεπιστήμιο;
 
Τι κάνουμε όταν στην απαξίωση αυτήν συμβάλλουν και συνάδελφοί μας από το εξωτερικό οι οποίοι έχουν χρίσει τον εαυτό τους σωτήρες των ελληνικών πανεπιστημίων;
 
Τι κάνουμε όταν εμείς οι ίδιοι βλέπουμε τα στραβά στο πανεπιστήμιο αλλά λόγω της γενικότερης επίθεσης που δέχεται το πανεπιστήμιο αποφασίζουμε να μη μιλήσουμε, να μη δράσουμε;
 
Τι κάνουμε όταν η κυβέρνηση, σε αντίθεση με κάθε έννοια δικαίου αλλά και τεχνοκρατικού εκσυγχρονισμού που η ίδια επαγγέλλεται, απολύει διοικητικούς υπαλλήλους οδηγώντας εντελώς συνειδητά τα πανεπιστήμια σε πλήρη παράλυση;
 
Τι κάνουμε όταν ξέρουμε ότι στο άμεσο μέλλον σειρά στις απολύσεις έχουν οι διδάσκοντες;
 
Τι κάνουμε όταν καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες της διαμάχης ανάμεσα στους Πρυτάνεις, τις Συγκλήτους και τα Συμβούλια που αποβλέπουν σε μία ανακατανομή της εξουσίας, ενώ ελάχιστα ασχολούνται όλοι αυτοί με τα πραγματικά προβλήματα του πανεπιστημίου;
 
Τι κάνουμε όταν έχουν κληθεί σε απολογία συνάδελφοί μας στη Θεσσαλονίκη απλά και μόνο επειδή άσκησαν τις συνδικαλιστικές τους υποχρεώσεις;
 
Τι κάνουμε, με άλλα λόγια, όταν καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες της διάλυσης ενός από τους βασικούς θεσμούς της δημοκρατίας;
 
Η όποια κοινωνική ομάδα με τόσο σοβαρά προβλήματα θα αντιδρούσε πρώτα και κύρια μέσα από τους συλλογικούς της φορείς. Στην περίπτωση όμως των πανεπιστημιακών η ΠΟΣΔΕΠ αποτελεί το πιο φιλοκυβερνητικό συνδικάτο στην Ελλάδα. Και παρά τις αισιόδοξες εξελίξεις στη συνδικαλιστική εκπροσώπηση των πανεπιστημιακών τον τελευταίο χρόνο, συνεχίζει η παθητική αντίδραση των πανεπιστημιακών στη διάλυση της ανώτατης εκπαίδευσης που συντελείται εμπρός στα μάτια μας.
 
Εμείς που υπογράφουμε/υπογράφοντας το παρόν κείμενο θεωρούμε ότι:
 
Στη συγκυρία που διανύουμε η βασική αιχμή μας πρέπει να είναι η με κάθε τρόπο αντίσταση στις απολύσεις των διοικητικών υπαλλήλων. Η κυβέρνηση που λέει ότι κόπτεται για την εκπαίδευση ψήφισε τον νόμο για τη μετατροπή των λυκείων σε εξεταστικά κέντρα και μάλιστα αφού είχε αρχίσει η σχολική χρονιά. Με τις επόμενες αποφάσεις της για το πανεπιστήμιο επαναφέρει το “αποφασίζομεν και διατάσσομεν”, αφού δεν υπάρχει ούτε μία –ναι ούτε μία- μελέτη που να στοιχειοθετεί ότι είναι υπεράριθμοι οι διοικητικοί, ενώ το σύνολο των εξωτερικών και εσωτερικών αξιολογήσεων των πανεπιστημίων καταλήγει σε προτάσεις για την πρόσληψη περισσότερου προσωπικού.
 
Μέσα σε αυτήν την κατάσταση επιβάλλεται να επικαιροποιήσουμε τον συνταγματικά κατοχυρωμένο χαρακτήρα του λειτουργήματός μας και καλούμε όλες και όλους τους πανεπιστημιακούς να αρχίσουν να διερευνούν, τοπικά αλλά και γενικότερα, νέους τρόπους αντίδρασης. Για όσες και όσους ασκούν δημόσιο λειτούργημα πέρα από τη συλλογική, υπάρχει και μία προσωπική ευθύνη απέναντι σε όλα όσα γίνονται. Ο χαρακτήρας του επαγγέλματος που ασκούμε μας επιβάλλει να πάρουμε προσωπικά θέση ενάντια σε όσα γίνονται, όχι μόνο υπογράφοντας αντίστοιχα κείμενα αλλά προχωρώντας σε ένα σύνολο πράξεων που θα δυσχεραίνουν και θα αποτρέψουν την εφαρμογή αυτών των μέτρων.
 
Βεβαίως υπάρχει ο τεράστιος κίνδυνος να κατηγορηθούμε ως γραφικοί. Ο στόχος μας δεν είναι οι μεμονωμένες πράξεις, αλλά η αρχή μιας συζήτησης για νέου είδους συλλογικές αντιδράσεις, με στόχο να αναδείξουμε τις δυνατότητες που προκύπτουν από το γεγονός ότι ασκούμε δημόσιο λειτούργημα. Η πολιτική ανυπακοή, θεμελιώδες δικαίωμα όλων των πολιτών, πόσω μάλλον όσων ασκούν δημόσιο λειτούργημα, μπορεί να αποτελέσει μία νέα μορφή συλλογικότητας που έρχεται να συμπληρώσει όλες τις άλλες».
 
efsyn.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Σπαζοκεφαλιά-γρίφος
Σπαζοκεφαλιά: Ποιο από τα 7 δοχεία γεμίζει πρώτο; Ένα τεστ για IQ πάνω από 129
Ανακαλύψτε την απάντηση σε αυτόν τον γρίφο και διαπιστώστε αν έχετε εξαιρετική αντίληψη και λογική σκέψη
Σπαζοκεφαλιά: Ποιο από τα 7 δοχεία γεμίζει πρώτο; Ένα τεστ για IQ πάνω από 129
robot
Κίνα εναντίον ΗΠΑ: Η μάχη για το "σώμα" της τεχνητής νοημοσύνης έχει ήδη νικητή
Η Αμερική επενδύει στην τεχνητή νοημοσύνη, αλλά η Κίνα προηγείται ήδη στην κούρσα των ανθρωπόμορφων ρομπότ — και διαμορφώνει τη βιομηχανία του...
Κίνα εναντίον ΗΠΑ: Η μάχη για το "σώμα" της τεχνητής νοημοσύνης έχει ήδη νικητή
mathites
42η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα: Έξι μετάλλια για την Ελλάδα με 2 αργυρά και 4 χάλκινα
Στη 42η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα, οι Έλληνες μαθητές κέρδισαν δύο αργυρά και τέσσερα χάλκινα μετάλλια
42η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα: Έξι μετάλλια για την Ελλάδα με 2 αργυρά και 4 χάλκινα