Thumbnail
Ντόμινο ακύρωσης σεμιναρίων αξιολόγησης διευθυντών σχολείων

Το ένα μετά το άλλο ακυρώνονται τα σεμινάρια αξιολόγησης των διευθυντών ανά την Ελλάδα. Δεκάδες είναι οι διευθυντές που απέχουν από αυτά παρά τον υποχρεωτικό τους χαρακτήρα με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα στην έναρξη της αξιολόγησης των εκπαιδευτικ​ών που θα ξεκινήσει το Σεπτέμβριο.

Άλλωστε, η επιμόρφωση των διευθυντών είναι προαπαιτούμενο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Ρέθυμνο, Τρίκαλα, Αρκαδία, Ηράκλειο, Φθιώτιδα, Βέροια, Χαλκιδική, Καρδίτσα είναι μερικές από τις περιοχές όπου τα σεμινάρια αξιολόγησης μπλοκαρίστηκαν και ελάχιστοι διευθυντές τα παρακολούθησαν.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι στην Αρκαδία συμμετείχε στο σεμινάριο για την αξιολόγηση ένας διευθυντής σε σύνολο 28 σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του συλλόγου εκπαιδευτικών Π.Ε Αρκαδίας. Στη Φθιώτιδα δε συμμετείχε κανείς διευθυντής ενώ σχεδόν καθολική ήταν η αποχή των διευθυντών των δημοτικών σχολείων της Λάρισας καθώς απείχαν οι 81 από τους 82 διευθυντές.

Παρόμοια ήταν και η εικόνα στα Τρίκαλα καθώς ο αριθμός των διευθυντών που τα παρακολούθησαν μετρούνταν στα δάχτυλα του ενός χεριού.

Η ΔΟΕ προβάλλει νομικά προσκόμματα ως προς τα σεμινάρια των διευθυντών τονίζοντας ότι η πραγματοποίηση των συγκεκριμένων διημερίδων δε στηρίζεται σε καμία απόφαση Υπουργού (αφού δεν υπάρχει) παρά μόνο σε απόφαση του Ι.Ε.Π. το οποίο σύμφωνα με το Ν. 3699/2011, με τον οποίο συστάθηκε, δεν είναι τίποτε περισσότερο από «επιτελικός, επιστημονικός φορέας που υποστηρίζει το έργο του Υπουργείου Παιδείας».
Η ΔΟΕ υπογραμμίζει ότι είναι απορίας άξιο με βάση ποιο νομικό πλαίσιο το Ι.Ε.Π. ενέταξε την επιμόρφωση των στελεχών στα προγράμματα του ΕΣΠΑ αφού πολύ απλά τέτοιο νομικό πλαίσιο δεν υπάρχει. “Όσοι, δε, προώθησαν και οργάνωσαν αυτή τη διαδικασία να είναι βέβαιοι ότι θα αναζητηθεί σε όλα τα επίπεδα, εθνικά και ευρωπαϊκά, οποιαδήποτε, τυχόν, ευθύνη υφίσταται σε σχέση με τη διαχείριση κοινοτικών κονδυλίων”.
Οι εκπαιδευτικοί φοβούνται ότι απώτερος στόχος της αξιολόγησης είναι η καθήλωση των μισθών τους καθώς θα προάγεται το 90% των εκπαιδευτικών από τον βαθμό Ε στον Δ, το 80% στον Γ, το 70% στον Β και το 30% στον Α. Παράλληλα δεν κρύβονται οι φόβοι για ενδεχόμενες απολύσεις.
Η μαζική αποχή των διευθυντών και το μπλοκάρισμα των σεμιναρίων από τους εκπαιδευτικούς έχει οδηγήσει σύμφωνα με τη ΔΟΕ "στελέχη της διοίκησης της εκπαίδευσης", Περιφερειακούς Διευθυντές και Διευθυντές Εκπαίδευσης, στο να καλέσουν τους διευθυντές σε επαναληπτικές διημερίδες “επιδεικνύοντας έλλειψη σεβασμού και εκτίμησης στο έργο των διευθυντών των σχολικών μονάδων”.
Παράλληλα, η ΔΟΕ κάνει λόγο και για καμουφλαρισμένα σεμινάρια στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου καθώς οι διευθυντές κλήθηκαν δήθεν, για ενημέρωση επί διοικητικών θεμάτων και τελικά, πραγματοποιήθηκε επιμορφωτική συνάντηση.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καταγγέλλει τις απαράδεκτες αυτές πρακτικές και καλεί τους διευθυντές των σχολικών μονάδων να αποχωρούν άμεσα σε παρόμοια περίπτωση.
Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με σχετικό έγγραφο του ΙΕΠ ο Β’ κύκλος επιμόρφωσης θα διεξαχθεί στους κατά τόπους νομούς/Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της χώρας και θα αξιοποιήσει τις υποδομές και τον μηχανισμό των αντίστοιχων Περιφερειακών Διευθύνσεων. Η επιμόρφωση μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε στην έδρα του νομού είτε εξακτινωμένα σε διαφορετικές περιοχές εντός του νομού, προς εξυπηρέτηση των επιμορφούμενων.
Σε περιπτώσεις που δεν καταστεί δυνατή η δια ζώσης επιμόρφωση προβλέπεται να πραγματοποιηθεί εξ αποστάσεως, με την ευθύνη των Περιφερειακών Ομάδων Διοίκησης. Και στις δύο περιπτώσεις θα αξιοποιηθεί από τους επιμορφωτές το έντυπο και ψηφιακό υλικό που έχει παραχθεί ειδικά για την επιμόρφωση των Διευθυντών σχολικών μονάδων και θα αποσταλεί στις Περιφερειακές Ομάδες Διοίκησης προκειμένου να το παραδώσουν στους επιμορφωτές και τους επιμορφούμενους.
 
Την ευθύνη για τη διοργάνωση των προγραμμάτων επιμόρφωσης έχουν οι Περιφερειακές Ομάδες Διοίκησης
 
Καλόγηρος Βασίλειος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 20/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

δάσκαλος
«Ξεσκαρτάρισμα» εκπαιδευτικών και μαθητών με όχημα τα σχολικά αποτελέσματα: Τράπεζα Θεμάτων και "Ελληνική" Pisa εν δράσει
«Να το πούμε λίγο πιο απλά. Σχεδόν οι μισοί μαθητές δεν έχουν κατανοήσει βασικές έννοιες των μαθηματικών, προχωρούν στα επόμενα κεφάλαια/επίπεδα...
«Ξεσκαρτάρισμα» εκπαιδευτικών και μαθητών με όχημα τα σχολικά αποτελέσματα: Τράπεζα Θεμάτων και "Ελληνική" Pisa εν δράσει
δασκαλος
Προς υπουργείο Παιδείας: Πριν φτιάξετε το ψηφιακό σχολείο φτιάξτε πρώτα το κανονικό σχολείο
Θα ήταν επικίνδυνη αυταπάτη να πιστέψει κανείς ότι σήμερα αντί για περισσότερους διορισμούς εκπαιδευτικών που θα είναι μέσα στην τάξη και πάνω από...
Προς υπουργείο Παιδείας: Πριν φτιάξετε το ψηφιακό σχολείο φτιάξτε πρώτα το κανονικό σχολείο
ξυλοδαρμοσ
Άγριο περιστατικό βίας μεταξύ μαθητών: «Συνέχισε να τον χτυπάει, όσο ήταν κάτω λιπόθυμος»
Συγκλονισμένη είναι η κοινωνία της Κέρκυρας από το νέο περιστατικό βίας μεταξύ ανηλίκων
Άγριο περιστατικό βίας μεταξύ μαθητών: «Συνέχισε να τον χτυπάει, όσο ήταν κάτω λιπόθυμος»