Thumbnail
«Δεν κάνουμε πειράματα με τους μαθητές»

Συντάκτης: Αννα Ανδριτσάκη

• Το Λύκειο απαιτεί ίσως τις πλέον επείγουσες ρυθμίσεις. Εκτός από τις ανακοινωμένες ενέργειες, ποιες είναι θα οι διορθώσεις σχετικά με το εξεταστικό; Θα διατηρηθεί και πώς το πλαίσιο των τεσσάρων πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων και των έξι επιστημονικών πεδίων; Το μεταβατικό σύστημα παραπέμπει σε παλαιότερο σύστημα (βλ. δέσμες); Πότε θα το ανακοινώσετε;

Η λυκειακή βαθμίδα έχει υποστεί βίαιες παρεμβάσεις τα τελευταία χρόνια και απαιτούνται άμεσες ενέργειες για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή ενός μεταβατικού σταδίου, που θα φέρει την ηρεμία στα παιδιά και στους εκπαιδευτικούς. Στο πλαίσιο αυτό έχουμε ανακοινώσει μια δέσμη άμεσων ενεργειών για την εξομάλυνση των προβλημάτων και για τη δημιουργία της βάσης για την υλοποίηση του δικού μας προοδευτικού οράματος για την εκπαίδευση. Σε ό,τι αφορά τις εξετάσεις, να ξεκαθαρίσουμε τα εξής. Κατ’ αρχάς σε σχέση με τα παιδιά που φοιτούν σήμερα στη Γ’ Λυκείου δεν αλλάζει απολύτως τίποτα. Σε σχέση με τα παιδιά που σήμερα φοιτούν στη Α’ και στη Β’ Λυκείου έχουμε πει ότι αρχικά καταργούμε την υποχρεωτική άντληση του 50% των θεμάτων των προαγωγικών τους εξετάσεων από την Τράπεζα Θεμάτων. Αλλάζει επίσης ο τρόπος υπολογισμού του βαθμού πρόσβασης και καταργείται η σύνδεσή του με τα μόρια εισαγωγής στα ΑΕΙ.

Σε σχέση με την εισαγωγή στα ΑΕΙ από το 2015-2016 διατηρούμε τη φυσιογνωμία των Επιστημονικών Πεδίων Εξειδίκευσης, στα οποία η πλειονότητα των μαθητών είναι ήδη προσανατολισμένη, και μελετάμε τη δυνατότητα σύνδεσης των επιστημονικών πεδίων ώστε οι μαθητές να έχουν περισσότερες επιλογές στο μηχανογραφικό τους. Ο τρόπος επικοινωνίας των πεδίων αποτελεί αντικείμενο μελέτης επιστημονικής επιτροπής που έχει ήδη συστήσει το υπουργείο Παιδείας. Η μελέτη αυτή θα προχωρήσει πάρα πολύ γρήγορα και τάχιστα θα ανακοινώσουμε τις λεπτομέρειες του σχεδίου. Σε κάθε περίπτωση οι λύσεις που θα προκρίνουμε θα είναι δοκιμασμένες στον χρόνο και στην εκπαιδευτική διαδικασία. Πειράματα με τους μαθητές και τα όνειρά τους δεν κάνουμε.

• Αν η διεύρυνση των επιλογών αποτελεί βασική σας θέση, τότε αναπόφευκτα θα πρέπει να συνδεθεί με προσθήκη μαθημάτων (επιλογής) και πιθανόν καθηγητών ειδικοτήτων. Πώς θα εξασφαλιστεί αυτό το προσωπικό;

Πράγματι βλέπουμε θετικά τη διεύρυνση της επιλογής επιστημονικών πεδίων για τους υποψηφίους. Ωστόσο χρειάζεται περαιτέρω επεξεργασία, ώστε να συναξιολογηθούν όλοι αυτοί οι παράγοντες που αναφέρατε. Στην ουσία όλο το αναλυτικό πρόγραμμα του Λυκείου πρέπει να επανεξεταστεί και να επαναξιολογηθεί. Θα είναι διαθέσιμα πιο συγκεκριμένα στοιχεία σε ένα-δυο μήνες.

• Ποιο είναι το σχέδιο της επαναφοράς όσων εκπαιδευτικών τέθηκαν σε διαθεσιμότητα;

Στόχος μας είναι η επανασύσταση των καταργημένων ειδικοτήτων, ύστερα βέβαια και από επανεξέταση, καθώς αποσκοπούμε στην αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των προγραμμάτων της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Αυτή η συνολικότερη παρέμβαση δεν μπορεί να υλοποιηθεί τώρα, στο μέσον της τρέχουσας σχολικής χρονιάς. Αυτό που μπορεί να γίνει τώρα και θα γίνει, με ρυθμίσεις που θα καταθέσουμε στο πρώτο προς ψήφιση νομοσχέδιο της κυβέρνησής μας, είναι η ακύρωση της διαθεσιμότητας και η επιστροφή στην εργασία όλων των εκπαιδευτικών. Θα τοποθετηθούν ανάλογα με τις ανάγκες, σε σχολεία κατά προτεραιότητα, είτε σε προγράμματα διδασκαλίας και εργαστήρια είτε και για κάλυψη αναγκών γραμματειακής υποστήριξης, αλλά και σε δημόσια ΙΕΚ και σε υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας. Ετσι και υπαρκτές ανάγκες θα καλυφθούν και οι εκπαιδευτικοί θα εργάζονται και θα αμείβονται με το 100% και όχι με το 75% του μισθού τους ή και καθόλου (όπως συμβαίνει σήμερα). Παράλληλα μελετάμε τις ανάγκες της επόμενης σχολικής χρονιάς, ώστε να τοποθετηθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί της ΤΕΕ σε κανονικές και όχι προσωρινές θέσεις.

• Πώς θα λυθεί το θέμα των χιλιάδων κενών στα σχολεία; Ο προηγούμενος υπουργός επέμενε μέχρι τέλους ότι ήταν έτοιμη η ανατροπή του 1/10. Ο πρωθυπουργός δεν αναφέρθηκε ούτε σε ΑΣΕΠ ούτε σε μόνιμους διορισμούς. Ποιο είναι το σχέδιο;

Το 1/10 αποτελούσε πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης. Εμείς έχουμε άλλους σχεδιασμούς συνολικά για τον δημόσιο τομέα και φυσικά για το υπουργείο Παιδείας. Εντούτοις δεν θα ήθελα να μιλήσω για αριθμούς προσλήψεων πριν από την ολοκλήρωση της δύσκολης διαπραγμάτευσης που διεξάγει αυτή τη στιγμή η κυβέρνησή μας. Σε κάθε περίπτωση είναι αξιακή μας θέση ότι τα σχολεία πρέπει να καλύπτουν τις ανάγκες τους κατά προτεραιότητα με μόνιμους εργαζόμενους και οπωσδήποτε εγκαίρως και σε αξιοπρεπείς εργασιακές συνθήκες. Με αυτά τα δεδομένα έχουμε δύο προτεραιότητες: η πρώτη, που είναι άμεση, αφορά την κάλυψη των κενών της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, τα οποία είναι δυστυχώς περισσότερα από τις διαθέσιμες πιστώσεις, αλλά διερευνούμε ήδη όλες τις δυνατές λύσεις. Η δεύτερη αναφέρεται στον σχεδιασμό της σχολικής χρονιάς 2015-16, για την οποία πρόθεσή μας είναι να προχωρήσουμε σε σημαντικό αριθμό προσλήψεων μόνιμων και αναπληρωτών. Για τον τρόπο πρόσληψης θα συζητήσουμε λίγο αργότερα. Σας λέω όμως ότι αναγνωρίζουμε, μεταξύ άλλων, πως οι αναπληρωτές με πολύχρονη προϋπηρεσία και εμπειρία, πολλοί δε απ’ αυτούς όντας επιτυχόντες προηγουμένων ΑΣΕΠ και μη διορισθέντες επειδή δεν άνοιξαν θέσεις, σε κάθε δε περίπτωση άνθρωποι οι οποίοι μπήκαν στην εκπαίδευση στο πλαίσιο προηγούμενων διατάξεων που καταργήθηκαν αιφνιδιαστικά εκ των υστέρων, είναι δίκαιο εργασιακά και χρήσιμο για τη δημόσια εκπαίδευση να ενταχθούν μόνιμα στη δημόσια εκπαίδευση και αναζητούμε τους τρόπους.

• Μιλήσατε για νέα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία. Μερικά έχουν προκαλέσει έντονες διαμαρτυρίες, όπως αυτά της Γ’ Λυκείου. Θα υπάρξουν άμεσες παρεμβάσεις; Τι θα γίνει με τους διαγωνισμούς που τρέχουν;

Εμείς σε αυτή τη φάση άμεσο στόχο έχουμε θέσει τα βιβλία της επόμενης σχολικής χρονιάς να φτάσουν απολύτως έγκαιρα στα σχολεία. Και θα πάμε υποχρεωτικά με τα βιβλία της φετινής Γ’ Λυκείου και στη σχολική χρονιά 2015-16, δεν μπορεί να γίνει αλλιώς. Από κει και πέρα θα χρειαστεί να επανεξετάσουμε το σύνολο του αναλυτικού προγράμματος του Λυκείου. Αποβλέπουμε στη μείωση του όγκου των πληροφοριών για χάρη της εμβάθυνσης και της ανάπτυξης της κριτικής σκέψης. Εχουμε δηλαδή ένα διαφορετικό παράδειγμα στη στοχοθεσία μας, που θέλουμε να το μελετήσουμε με επιστημονική επάρκεια αλλά χωρίς προχειρότητες. Δεν θέλουμε να κάνουμε αυτό για το οποίο κατηγορούσαμε, δικαίως, όλες τις προηγούμενες ηγεσίες. Δηλαδή να φτιάξουμε αναλυτικά προγράμματα και βιβλία στο πόδι. Θα λειτουργήσουμε με επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια και σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα. Θα δώσουμε τον απαραίτητο χρόνο στον διάλογο και δεν θα αιφνιδιάσουμε κανέναν.

 

Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Γραμμένος Φλώρος
Βασίλης Γραμμένος για το επεισόδιο με τον Φλώρο: «Προσπάθησε να με πνίξει»
«Δεν πρόλαβα να αντιδράσω ούτε να μιλήσω» - Η μαρτυρία του Βασίλη Γραμμένου για το επεισόδιο με τον Φλώρο στη Βουλή
Βασίλης Γραμμένος για το επεισόδιο με τον Φλώρο: «Προσπάθησε να με πνίξει»
Καθηγητές μουσικής
Μουσικά Σχολεία: Διαδικασία εισαγωγής μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου - Δείτε λεπτομερώς
Διαδικασία εισαγωγής μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2024-2025
Μουσικά Σχολεία: Διαδικασία εισαγωγής μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου - Δείτε λεπτομερώς