Thumbnail
Ετήσιοι πειραματισμοί στο Λύκειο 

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ - ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Στον αέρα τινάζει ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση -θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται από τους μαθητές της φετινής Β΄ Λυκείου με κατάληξη στη Γ΄ Λυκείου του 2015-2016-, προχωρώντας σε αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα, ένα χρόνο μετά την ψήφιση του νόμου 4186/13. Πρόκειται για τη δέκατη μερική ή ριζική αλλαγή που γίνεται στο σύστημα εισαγωγής τα τελευταία 30 χρόνια, υποβάλλοντας για άλλη μία φορά σε πειραματισμούς τους μαθητές του Λυκείου. Την ίδια στιγμή, με τις αποφάσεις του ο κ. Λοβέρδος πλήττει ευθέως τους αριστούχους Λυκείου που επιλέγουν θετικές επιστήμες. Και αυτό, διότι με τις αλλαγές Λοβέρδου ο υποψήφιος που θα συγκεντρώσει 19.000 μονάδες θα πρέπει να επιλέξει ή τις υψηλόβαθμες σχολές υγείας ή τις περιζήτητες σχολές πληροφορικής. Ενδεικτικό παράδειγμα είναι το περιζήτητο «δίδυμο» της Ιατρικής Αθηνών και του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ – τα δύο τμήματα περιλαμβάνονται στην παλέτα των επιλογών όλων των αριστούχων θετικών επιστημών την τελευταία εικοσαετία.
 
Ειδικότερα, με βάση το νέο σύστημα εισαγωγής, που ψηφίστηκε πέρυσι και θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2016 για τους μαθητές της φετινής Β΄ Λυκείου, ισχύουν τα ακόλουθα:
 
• Ο μαθητής στη Β΄ Λυκείου πρέπει να επιλέξει ανάμεσα σε δύο κατευθύνσεις: των ανθρωπιστικών και των θετικών σπουδών.
 
• Στη Γ΄ Λυκείου θα επιλέξει μεταξύ των: α) ανθρωπιστικών σπουδών, β) οικονομικών, κοινωνικών και πολιτικών σπουδών και γ) θετικών σπουδών, οι οποίες οδηγούν σε σχολές πέντε επιστημονικών πεδίων. Επιλέγοντας πεδίο, ο μαθητής θα εξετασθεί σε 4 μαθήματα διεκδικώντας μία θέση σε συγκεκριμένη ομάδα σχολών.
 
Σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας που παρουσιάζει σήμερα η «Κ», στο αναλυτικό πρόγραμμα της Γ΄ Λυκείου αλλάζουν τα ακόλουθα:
• Αφαιρείται το δίωρο μάθημα της Εισαγωγής στις Αρχές της Επιστήμης των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, που είναι μάθημα γενικής παιδείας και διδάσκεται σε όλους τους μαθητές.
• Οι ώρες της Γυμναστικής (εύλογα για όλους τους μαθητές) από μία γίνονται δύο.
• Προστίθεται ως μάθημα επιλογής το Σχέδιο και τα Γερμανικά, Ισπανικά, Ιταλικά για όσους επιλέξουν να εισαχθούν σε τμήματα που απαιτούν την εξέταση των αντίστοιχων μαθημάτων.
• Σημαντική αλλαγή που ανατρέπει τις ισορροπίες είναι η εισαγωγή του μαθήματος της Πληροφορικής για τους μαθητές που θα επιλέξουν την ομάδα προσανατολισμού των θετικών επιστημών. Το μάθημα θα διδάσκεται 6 ώρες και όσοι μαθητές το επιλέξουν δεν θα διδάσκονται Χημεία (επίσης έχει 6 ώρες). Την Πληροφορική θα πρέπει να επιλέγουν όσοι υποψήφιοι θέλουν να διεκδικήσουν εισαγωγή σε τμήμα ΑΕΙ/ΤΕΙ Πληροφορικής και τη Χημεία εκείνοι που θέλουν να εισαχθούν σε τμήμα με βασικό μάθημα τη Χημεία.
Ο κ. Λοβέρδος αλλάζει τις τεχνικές ισορροπίες του συστήματος, καθώς επί της ουσίας, με την εισαγωγή της Πληροφορικής, δημιουργεί ένα έκτο επιστημονικό πεδίο, ενισχύοντας τα επιχειρήματα όσων τον κατηγορούν ότι λειτουργεί με συντεχνιακά κριτήρια αφού στα Λύκεια υπάρχουν πλεονάζοντες καθηγητές Γυμναστικής και Πληροφορικής. Από την άλλη, η επανεισαγωγή της Πληροφορικής στερεί από τους υποψηφίους επιλογές σπουδών καθώς τους βάζει διλήμματα μεταξύ περιζήτητων σχολών (π.χ., όπως αναφέρθηκε, μεταξύ Ιατρικής και τμημάτων Η/Υ, και μεταξύ Χημικών Μηχανικών και τμημάτων Η/Υ), ενώ απροσδιόριστο είναι το βασικό μάθημα για σχολές όπως των Πολιτικών Μηχανικών.
Τέλος, υπουργείο Παιδείας και ΑΕΙ έχουν ολιγωρήσει να ξεκαθαρίσουν σημαντικά ζητήματα για τους μαθητές της φετινής Β΄ Λυκείου, όπως σε ποια επιστημονική κατεύθυνση θα ενταχθεί καθένα από τα 450 τμήματα ΑΕΙ/ΤΕΙ και το μάθημα βαρύτητας για την εισαγωγή σε καθένα.
 
Χημικοί «κατά» καθηγητών Πληροφορικής
 
Η κόντρα μεταξύ καθηγητών Πληροφορικής και Χημείας, που είχε ξεσπάσει πέρυσι όταν ενόψει της ψήφισης του νόμου 4186/13 η Χημεία ήταν μεταξύ των τεσσάρων πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων αλλά όχι η Πληροφορική, αναζωπυρώθηκε τώρα με την απόφαση Λοβέρδου για εισαγωγή της Πληροφορικής.
Ενδεικτικά, μετά την πληροφορία για τον τελικό σχεδιασμό του υπ. Παιδείας, η Ενωση Ελλήνων Χημικών συγκάλεσε έκτακτη συνεδρίαση των αντιπροσώπων της από όλη τη χώρα, για αύριο, με θέμα τον καθορισμό της στάσης του κλάδου. Οι χημικοί υποστηρίζουν ότι με τις αλλαγές θα υποβαθμιστεί η διδασκαλία της Χημείας στη Γ΄ Λυκείου, καθώς οι περισσότεροι μαθητές θα επιλέγουν την Πληροφορική, που θεωρείται ευκολότερο μάθημα της Χημείας. Οι ενώσεις καθηγητών Πληροφορικής θεωρούν απαραίτητη την εξέταση της Πληροφορικής για την εισαγωγή στα 33 τμήματα Πληροφορικής ΑΕΙ και ΤΕΙ, ενώ οι χημικοί αντιτείνουν ότι υπάρχουν περί τα 100 τμήματα σχετικά με τη Χημεία. Πίσω από τη διελκυστίνδα κρύβεται ο φόβος των καθηγητών κάθε ειδικότητας μήπως δημιουργηθεί πλεόνασμα προσωπικού στα σχολεία, αλλά και μήπως μειωθεί η ζήτηση στην αγορά των φροντιστηρίων και των ιδιαίτερων μαθημάτων. Το βασικό ερώτημα, πάντως, είναι εάν οι αλλαγές γίνονται με παιδαγωγικά κριτήρια ή μήπως επικρατούν συντεχνιακές λογικές και συμφέροντα...

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

epidimia_ilaras_ipa_2542019.jpg
«Καμπανάκι» Παπαευαγγέλου για παράλληλη έξαρση κοκκύτη και ιλαράς λόγω εμβολιαστικών κενών
«Ένα μολυσμένο άτομο με ιλαρά μολύνει 12-18 άτομα που είναι ανεμβολίαστα», λένε οι ειδικοί
«Καμπανάκι» Παπαευαγγέλου για παράλληλη έξαρση κοκκύτη και ιλαράς λόγω εμβολιαστικών κενών
ΔΙΕΚ
Εκπαιδευτές ΣΑΕΚ (πρώην ΔΙΕΚ): Αξιολόγηση από καταρτιζόμενους και ποινή «παύσης» ενός έτους για όσους αξιολογηθούν αρνητικά
Αν το έργο ενός εκπαιδευτή αξιολογηθεί ως «ακατάλληλο» τίθεται εκτός του Μητρώου Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης για το επόμενο ένα έτος
Εκπαιδευτές ΣΑΕΚ (πρώην ΔΙΕΚ): Αξιολόγηση από καταρτιζόμενους και ποινή «παύσης» ενός έτους για όσους αξιολογηθούν αρνητικά