Thumbnail
Της Μαρίας Φραγκάκη

Η δασκάλα ειδικής αγωγής Μαρία Φραγκάκη επισκέφθηκε τη Παλαιστίνη σε μια αποστολή επιμόρφωσης των παλαιστινίων δασκάλων.    Επέστρεψα. Δεύτερο ταξίδι στα κατεχόμενα της Μέσης Ανατολής. Μ ένα σακατεμένο γόνατο, μια σπασμένη βαλίτσα, και μια Παλαιστίνη μέσα μου. Δε ξέρω τι θα κάνω όλα αυτά τα συναισθήματα που με κατακλύζουν, τους ήχους, τα πρόσωπα, τις εικόνες, τις στιγμές. Θέλω χρόνο προσαρμογής. Πόσο λέτε να μου πάρει από έναν πόλεμο μέχρι έναν ΕΝΦΙΑ;

15 Αυγούστου άρχισα να φτιάχνω τη βαλίτσα μου. Να ναι μικρή. Να ναι ελαφριά. Να χει κάτι σε "σακάκι" για να δείχνει "δουλειά. Και παντελόνι "με τσάκιση" πάνω-πάνω. Μια χαρά με τα αντικείμενα. Τα πρέποντα. Αν όμως δεν αντέξω θα εγκαταλείψω; Τι θα κάνω; Θέλω να δω και να μη δω, να πω και να σωπάσω. Ο γιατρός μου κι άλλα για τη βαλίτσα μου φάρμακα για "φόβο", "πανικό", "στενοχώρια" και "οργή". Δοσολογία γιατρέ; "Συχνή".

16 Αυγούστου βρέθηκα στο ισραηλινό αεροδρόμιο του ‘Ben Gurion’ μαζί με ένα συνάδελφό μου από την Κύπρο. Έλεγχος πραγμάτων; Λεπτομερής. Έλεγχος συναισθημάτων; Λεπτομερής. Ανάκριση; Πολύωρη, επαναλαμβανόμενη. Ερχόταν ο ένας, ρωτούσε, έφευγε. Eρχόταν ο άλλος, ρωτούσε, έφευγε. Τα ίδια ρωτούσαν. Με ύφος διαφορετικό. «Πού πας; Γιατί τόση βιασύνη; Πού θα μείνεις; Ποιον θα δεις; Ποιος σε κάλεσε; Τι θα διδάξεις»; Μια διαδικασία όλο ‘κίνηση’ που έπρεπε να χει μια θέση δική μου ‘ακίνητη’, σταθερή. «Πάω στην Παλαιστίνη για δουλειά. Στη Δυτική όχθη και στη Γάζα. Με κάλεσε το Υπουργείο Παιδείας και η Παλαιστινιακή Αρχή. Κάνω δραστηριότητες με υπολογιστές για την ειρήνη. Η εκπαίδευση είναι μια λύση. Δεν είναι; Εσείς τι λέτε»;

17-26 Αυγούστου ξεκινήσαμε την ‘επιμόρφωση’ σε πανεπιστημιακούς δασκάλους και σε δασκάλους της Α/θμια και Β/θμιας Εκπαίδευσης. Θέμα της επιμόρφωσης: «Η Παιδαγωγική αξιοποίηση των Τεχνολογιών των Πληροφοριών και των Επικοινωνιών στην καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα», υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας της Παλαιστίνης και της Παλαιστινιακής Αρχής, τη συνεργασία Πανεπιστημίων και δασκάλων από την Παλαιστίνη και την Κύπρο.

«Από την επιμόρφωση: Δάσκαλοι σχεδιάζουν δραστηριότητες σε ομάδες γνωστικών αντικειμένων»

Τι επιμόρφωση είναι αυτή; Είναι μια δράση που δεν έχει πολιτική ομπρέλα, με τη στενή έννοια, γιατί η εκπαίδευση είναι πράξη πολιτική. Είναι δράση παιδαγωγική, ανθρώπινη, κανονική δηλαδή. Τα ερωτηματικά ήταν πολλά, από φίλους και συναδέλφους. «Μα θα πάτε στην Παλαιστίνη εν καιρώ πολέμου για να κάνετε ‘επιμόρφωση’; Θα τους διδάξετε πώς να αξιοποιούν την τεχνολογία ή πώς να προφυλάσσονται από τις βόμβες»? Την απάντηση την έδωσαν οι Παλαιστίνιοι φίλοι μας. Από αυτούς την αντιγράψαμε και τη λέγαμε. «Εμείς σας περιμένουμε, αν θέλετε να έρθετε. Θέλουμε να συνεχίσουμε να ζούμε. Η εκπαίδευση είναι μια λύση. Δεν είναι; Εσείς τι λέτε»;

Η επιμόρφωση άρχισε. Πενήντα δάσκαλοι, ήρθαν πάνω-κάτω από τη Ραμάλα, τη Ναμπλούς, την Ιεριχώ, τη Βηθλεέμ, τη Ναζαρέτ, το Τουρκαρέμ και την Ιερουσαλήμ.
Όλων των βαθμίδων. Οι περισσότερες δασκάλες μουσουλμάνες με τις μαντήλες, μια με burka και δυο-τρεις με ξέσκεπα μαλλιά. Οι δάσκαλοι με τα μακρυμάνικα πουκάμισα και την kufiya τους. Ξεκινήσαμε με ενός λεπτού σιγή και προσευχή για τους δασκάλους και τους μαθητές που είχαν χάσει τη ζωή τους. Ο καθέναs τη δίκη του. Πέντε γίνανε τα λεπτά, μπορεί και δέκα. Μετά σηκώσαμε κεφάλι, χωριστήκαμε σε ομάδες, ανοίξαμε τους υπολογιστές κι αρχίσαμε τη δουλειά.

«Μαθητές της δράσης μας από τη Δυτική όχθη με τους δασκάλους τους σχεδιάζουν δραστηριότητες για να τις μοιραστούν με τους συμμαθητές τους στη Γάζα μέσω τηλεδιασκέψεων»

Πρόβλημα. Κάτι που δε είχαμε προβλέψει. Ενώ τα σχολεία της Δυτικής όχθης θα ξεκινούσαν τη λειτουργία τους στις 23 Αυγούστου στη Γάζα δεν υπήρχαν σχολεία-250 ήταν ήδη βομβαρδισμένα και τα υπόλοιπα λειτουργούσαν ως καταφύγια. Οι γέφυρες επικοινωνίας ανάμεσα στη Δυτική όχθη και τη Γάζα κομμένες. Οι Παλαιστίνιοι δάσκαλοι στη Δυτική όχθη δεν θα μπορούν να συνεργαστούν, να συνδράμουν Παλαιστίνιους δασκάλους στη Γάζα που βομβαρδίζεται. Δεν τους επιτρέπεται. Μια κατεχόμενη Παλαιστίνη δυο κομμάτια, το καθένα κατεχόμενο κι αυτό, ξεχωριστό από το κατεχόμενο σύνολο. Μια μαθηματική συνάρτηση, ασυνάρτητη, ασφυκτικά απελπιστική.

Λύση; Δεν υπάρχουν λύσεις. «Problem solving» το λένε οι επιστήμονες στη θεωρία. Αλλά, λύσεις δύσκολα βρίσκονται στην πράξη. Ας μιλήσουμε για «διαχείριση». Θα κάνουμε αυτό που μπορούμε, που έχουμε δοκιμάσει και ξέρουμε. Θα ενεργοποιήσουμε το ανθρώπινο δυναμικό των εκπαιδευτικών της Παλαιστίνης, της Ελλάδας, της Κύπρου ώστε να αξιοποιήσει τη διαδικτυακή τεχνολογία, μέσω τηλεδιασκέψεων και ελεύθερων WEB 2 περιβαλλόντων. Θα πραγματοποιήσουμε μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος Ελλήνων και Παλαιστίνιων μαθητών στα κοινά γνωστικά τους αντικείμενά. «Αραβικά» αυτοί- «Γλώσσα» εμείς, Μαθηματικά, Φυσική, Αγγλικά, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή. Θα γράφουμε και θα μιλάμε αγγλικά.

«Από την επιμόρφωση: Δραστηριότητες με αξιοποίηση WEB 2.0 περιβαλλόντων και…δουλειά για το σπίτι»

Θα μεταφράζουν, θα γράφουν και θα μιλούν αραβικά. Υπάρχουν πέντε αβομβάρδιστα Πανεπιστήμια στη Γάζα, που διαθέτουν την τεχνολογική υποδομή των τηλεδιασκέψεων και θα συγκεντρώσουν εκεί τους όσους μαθητές και δασκάλους που έχουν απομείνει για να κάνουμε κοινά μαθήματα από απόσταση. Είναι μια κάποια λύση.

Στόχοι μας; Να ανοίξουμε τα σύνορα, όχι τα χωμάτινα, τα διαδικτυακά. Να ενδυναμώσουμε τα παιδιά και τους δασκάλους μέσω της επικοινωνίας και της Εκπαίδευσης. Να εξασκηθούμε και να εξασκήσουμε τους μαθητές μας στη συνεργασία, την αλληλεγγύη, την κριτική και δημιουργική σκέψη, τη διαχείριση προβλημάτων, την ενσυναίσθηση και όχι μόνο στην απόκτηση γνώσεων.

Πρόσκληση

Σήμερα 15 του Σεπτέμβρη τα σχολεία στη Γάζα άνοιξαν. Κάποια από αυτά. Καλούμε δασκάλους της Α/ θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης που έχουν εξοικείωση με τεχνολογικά εκπαιδευτικά εργαλεία και με περιβάλλοντα τηλεδιάσκεψης, δασκάλους με μεράκι από όλα τα μέρη της Ελλάδας, χωρίς χρώμα κομματικό και βιογραφικά, να συμμετάσχουν σε αυτή την εθελοντική/ακτιβιστική δράση ενοποίησης, ενδυνάμωσης, δράση ειρήνης μέσω ενός αγαθού, της Εκπαίδευσης. Έχουμε ξεκινήσει με όσους δασκάλους έχουμε εκεί και εδώ. Υπάρχει ενθουσιασμός από Παλαιστίνιους δασκάλους και παιδιά. Μας λείπουν Έλληνες δάσκαλοι να
υποστηρίξουν τις δράσεις και έλληνες μαθητές που θα κάνουν συν-διδασκαλία με τους συμμαθητές τους από την Παλαιστίνη.

Όποιος δάσκαλος θέλει και μπορεί, ας επικοινωνήσει στο [email protected]
Θα ακολουθήσει κοινή τηλεδιάσκεψη με τους Παλαιστίνιους φίλους μας για λεπτομερή ενημέρωση για τη δράση, το χρόνο και τις ενεργειών που θα κάνουμε.

Τα παιδιά της Γάζας μας περιμένουν.

Να χουμε μια καλή σχολική και ακαδημαϊκή χρονιά, δροσερό νου και ζεστή καρδιά.

* Η Μαρία Φραγκάκη είναι Δασκάλα Ειδικής Αγωγής, Δρ. ΤΠΕ στην Εκπαίδευση 

ΠΗΓΗ: stokokkino.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

nazi
«Γιαβόλ» – 4η έκδοση: Πώς ξεπλύθηκαν από το Ναζιστικό τους παρελθόν μεγάλες γερμανικές επιχειρήσεις
Προδημοσίευση από την εμπλουτισμένη νέα έκδοση του βιβλίου του Γιώργου Χαρβαλιά
«Γιαβόλ» – 4η έκδοση: Πώς ξεπλύθηκαν από το Ναζιστικό τους παρελθόν μεγάλες γερμανικές επιχειρήσεις
sklirinsi
Σκλήρυνση κατά πλάκας: Ενδείξεις της νόσου εμφανίζονται στο αίμα πριν εκδηλωθούν τα συμπτώματα
Συγκεκριμένα, εντοπίστηκε ότι οι ασθενείς με αυτά τα αυτοαντισώματα είχαν αυξημένα επίπεδα νευροϊνιδίων χαμηλού μοριακού βάρους (Nfl), πρωτεϊνικά...
Σκλήρυνση κατά πλάκας: Ενδείξεις της νόσου εμφανίζονται στο αίμα πριν εκδηλωθούν τα συμπτώματα