Thumbnail
Σύλλογος Καθηγητών Φυσικής ΔΕ Ιωαννίων

          Το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα του Λυκείου και το μεταβατικό σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση έκρυβαν πολλές δυσάρεστες εκπλήξεις για το βασικότατο μάθημα της Φυσικής. Συγκεκριμένα, υπήρξε μείωση κατά μια ώρα στην Φυσική Α΄ Λυκείου, κατάργηση της Φυσικής Γενικής Παιδείας της Γ΄ Λυκείουκαι κατάργηση του επιλεγόμενου μαθήματος της Αστρονομίας στα ΓΕΛ, ενώ στα ΕΠΑΛ η Φυσική μειώθηκε κατά μια ώρα σε κάθε τάξη.

Οι ανακατανομές ωρών στα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών οδήγησαν στο πρωτοφανές στα χρονικά της εκπαίδευσης σημείο, οι μαθητές να διδάσκονται περισσότερες ώρες Βιολογίας Γ.Π. (4ώρες στο Γυμνάσιο και 6 ώρες στο Λύκειο) από ότι Φυσική Γ.Π. (5ώρες στο Γυμνάσιο και 4 ώρες στο Λύκειο).Και αυτό συμβαίνει στο μάθημα που συνδυάζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τρεις από τις βασικότερες δεξιότητες που αποτελούν το ζητούμενο της σύγχρονης εκπαίδευσης: κατανόηση κειμένου, μαθηματική ευχέρεια και γνώση φυσικών επιστημών.

          Η Φυσική αποτελεί βασικό εργαλείο για ένα πολύ μεγάλο εύρος σχολών ξεκινώντας από την Ιατρική, τις Πολυτεχνικές Σχολές, τις Σχολές Θετικών Επιστημών, τις Γεωπονικές, τα τμήματα Πληροφορικής και το μεγαλύτερο μέρος των τμημάτων των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. Αποτελεί όμως και εργαλείο κατανόησης του κόσμου στον οποίο ζούμε και των τεχνολογικών επιτευγμάτων του.

          Η παταγώδης αποτυχία στο μάθημα της Φυσικής στις Πανελλαδικές εξετάσεις δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη καθώς οφείλεται ΚΑΙ στη μείωση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος στην Α΄ Λυκείου, με αποτέλεσμα οι μαθητές να μην αφομοιώνουν ή και να στερούνται θεμελιώδεις γνώσεις που απαιτούνται για την κατανόηση των εννοιών της Φυσικής στις επόμενες δύο τάξεις του Λυκείου.

          Στη σημερινή εποχή της έντονης τεχνολογικής ανάπτυξης που κρίνεται απαραίτητη η εξοικείωση των μαθητών με τις φυσικές έννοιες και η απόκτηση δεξιοτήτων στη μελέτη και επίλυση προβλημάτων θα υπάρξουν μαθητές που θα αγνοούν την ύπαρξη εναλλασσόμενου ρεύματος, τον τρόπο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, τον μαγνητισμό και την σχέση του με το ηλεκτρικό ρεύμα, τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα και τις εφαρμογές τους.

          Ταυτόχρονα η κατάργηση της Φυσικής Γενικής Παιδείας της Γ΄ Λυκείου στερεί από τους μαθητές γνώσεις Σύγχρονης Φυσικής όπως Πυρηνική Φυσική, στοιχειώδη σωμάτια και ραδιενέργεια με τις εφαρμογές και τις επιπτώσεις τους.

          Όσον αφορά το νέο μεταβατικό σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση παρατηρούνται παγκόσμιες πρωτοτυπίες όπως: εισαγωγή σε τμήματα Πληροφορικής μαθητών που διδάσκονται 5 ώρες Ιστορία και καμία Φυσική,  εισαγωγή σε Παιδαγωγικά τμήματα χωρίς επαρκείς γνώσεις και εξέταση στις Φυσικές Επιστήμες,  απουσία Φυσικής Γενικής Παιδείας στη Γ΄ Λυκείου που στερεί τη δυνατότητα στους μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο που έχει και το μεγαλύτερο πλήθος σχολών από κάθε άλλο πεδίο.

          Απαιτούμε από το Υπουργείο Παιδείας την άμεση διόρθωση των ατελειών του νέου ωρολόγιου προγράμματος του Λυκείου και προτείνουμε:

Α. Επαναφορά της τρίτης ώρας διδασκαλίας στη Φυσική της Α΄ Λυκείου.

Β. Επαναφορά του μαθήματος της Φυσικής Γενικής Παιδείας Γ΄ Λυκείου.

Γ. Αύξηση των ωρών Φυσικής σε όλες τις τάξεις των ΕΠΑΛ.

Δ. Αύξηση κατά μία ώρα στη διδασκαλία της Φυσικής Α Γυμνασίου που αποτελείται αποκλειστικά από πραγματοποίηση πειραμάτων που εξοικειώνουν τους μαθητές με την επιστημονική μέθοδο, τη χρήση σύγχρονων οργάνων και την αξιοποίηση πειραματικών δεδομένων.

Σύλλογος  Καθηγητών Φυσικής

Δ/θμιας Εκπ/σης Νομού Ιωαννίνων

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Voucher 750 ευρώ - Ενεργοποιήστε την επιταγή κατάρτισης και ξεκινήστε τώρα επιλέγοντας το ΕΚΕΚ ATHENA (ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ!)

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 4/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panellinies
Πανελλαδικές 2026: Τι αλλάζει στα Επιστημονικά Πεδία – Τι σημαίνει για τους υποψηφίους
Οι Πανελλαδικές του 2026 φέρνουν σημαντικές αλλαγές στην κατανομή σχολών και τμημάτων στα τέσσερα Επιστημονικά Πεδία
Πανελλαδικές 2026: Τι αλλάζει στα Επιστημονικά Πεδία – Τι σημαίνει για τους υποψηφίους
amea
Αναδιάρθρωση στην Ειδική Αγωγή: Ποια σχολεία κλείνουν και ποια ανοίγουν τη νέα σχολική χρονιά
Αναδιαμορφώνεται ο χάρτης της ειδικής αγωγής από το Υπουργείο Παιδείας
Αναδιάρθρωση στην Ειδική Αγωγή: Ποια σχολεία κλείνουν και ποια ανοίγουν τη νέα σχολική χρονιά
φοιτητές
Διαμορφώνοντας την εκπαιδευτική ελίτ των μετρίων
Μια μικρομεσαία κοινωνική κατηγορία που δεν έχει να δώσει κάτι άλλο στο παιδί της, πέρα από ακαδημαϊκά εφόδια, θα “πουλάει και το σπίτι της” είτε για...
Διαμορφώνοντας την εκπαιδευτική ελίτ των μετρίων