Thumbnail

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ Παιδείας,

Με την παρούσα θα ήθελα να σας κεντρίσω την προσοχή σας σε ένα θέμα πρωτίστως εκπαιδευτικό, δημοκρατικό, αλλά και διοικητικό συνάμα, που έχει επιφέρει πολλά προβλήματα στην εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια. 

Αφορά την εγκύκλιο της τέως υφυπουργού παιδείας κας Χριστοφιλοπούλου το έτος 2011 με την οποία το σπάσιμο των τμημάτων στα μαθήματα της πληροφορικής - τεχνολογίας  γίνεται μόνον όταν το τμήμα φέρει 22 μαθητές και άνω, την οποία και σας παραθέτω:

"104013/Γ2/12-09-2011

1)   Το μάθημα «Πληροφορική – Τεχνολογία» που διδάσκεται στην Α΄ και Β΄ τάξη Γυμνασίου κατατάσσεται στη Β΄ ομάδα (και οι δύο κλάδοι).
Για τη διδασκαλία και των δύο κλαδών του μαθήματος «Πληροφορική – Τεχνολογία» Α΄ και Β΄ Γυμνασίου θα ισχύσουν τα εξής:
i)    Όταν ο αριθμός των μαθητών του τμήματος δεν υπερβαίνει τους εικοσιένα (21) , το τμήμα δεν χωρίζεται σε δύο ομάδες. Η Πληροφορική διδάσκεται στο εργαστήριο Πληροφορικής και η Τεχνολογία διδάσκεται στο εργαστήριο Τεχνολογίας ή στην αίθουσα του τμήματος, εφόσον δεν υπάρχει εργαστήριο Τεχνολογίας.
ii)    Το τμήμα χωρίζεται σε δύο ομάδες μαθητών όταν ο αριθμός των μαθητών του τμήματος υπερβαίνει τους εικοσιένα (21). Την πρώτη διδακτική ώρα της εβδομάδας η πρώτη ομάδα θα διδάσκεται Πληροφορική στο εργαστήριο Πληροφορικής και η δεύτερη ομάδα θα διδάσκεται Τεχνολογία στο εργαστήριο Τεχνολογίας ή στην αίθουσα του τμήματος, εφόσον δεν υπάρχει εργαστήριο Τεχνολογίας. Τη δεύτερη διδακτική ώρα της εβδομάδας θα διδάσκεται Πληροφορική στο εργαστήριο Πληροφορικής η δεύτερη ομάδα και η πρώτη ομάδα θα διδάσκεται Τεχνολογία στο εργαστήριο Τεχνολογίας ή στην αίθουσα του τμήματος, εφόσον δεν υπάρχει εργαστήριο Τεχνολογίας.
2)   Για τη διδασκαλία του μαθήματος «Πληροφορική» στη Γ΄ τάξη Γυμνασίου θα ισχύσουν τα εξής:
i)    Όταν ο αριθμός των μαθητών του τμήματος δεν υπερβαίνει τους εικοσιένα (21), το τμήμα δεν χωρίζεται σε δύο ομάδες και η διδασκαλία γίνεται κανονικά στο εργαστήριο Πληροφορικής.
ii)    Το τμήμα χωρίζεται σε δύο ομάδες μαθητών όταν ο αριθμός των μαθητών του τμήματος υπερβαίνει τους εικοσιένα (21). Το μάθημα της Πληροφορικής διδάσκεται σε συνδυασμό με οποιοδήποτε άλλο μάθημα. Την πρώτη διδακτική ώρα της εβδομάδας η πρώτη ομάδα διδάσκεται Πληροφορική στο εργαστήριο Πληροφορικής και η δεύτερη ομάδα διδάσκεται το επιλεγμένο μάθημα στην αίθουσα του τμήματος. Τη δεύτερη διδακτική ώρα η διδασκαλία γίνεται αντίστροφα. 

Η ισχύς της παρούσης αρχίζει από το σχολικό έτος 2011-12

Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ"

Σας ερωτώ λοιπόν πως αυτή η εγκύκλιος που όπως η ίδια αναφέρει μέσα, δεν έχει δημοσιονομικό κόστος μπορεί να εναρμονίζεται με το σύνταγμα που μιλάει για ισότητα και ίσες ευκαιρίες των Ελλήνων και συνεπώς των ελληνόπουλων και μαθητών ενός σχολείου στην παιδεία και την εκπαίδευση  όταν οι μισοί μαθητές ενός σχολείου διδάσκονται άνετα τα μαθήματα της πληροφορικής - τεχνολογίας  και οι άλλοι μισοί μαθητές του ίδιου σχολείου στοιβάζονται μέσα στην αίθουσα υπολογιστών κατά μέσο όρο 7 με 10 υπολογιστές με 2 ή και 3 μαθητές ανά υπολογιστή;...

Πως εξηγείς σε ένα μαθητή και στον γονέα του ότι επειδή έτυχε και ο μαθητής αυτός να είναι εγγεγραμμένος στο Α3 τμήμα που έχει 21 μαθητές, να κάνει το μάθημα της πληροφορικής με άλλα 20 παιδιά στην αίθουσα και να κάθεται σε έναν Η/Υ μπορεί με άλλους 2 μαθητές ταυτόχρονα ενώ ο συμμαθητής του που έτυχε να είναι στο Α2 τμήμα με 22 παιδιά σύνολο (ένα μόλις παραπάνω από την προηγούμενη περίπτωση) να κάθεται άνετα μόνος του στον Η/Υ με πολλή λιγότερα παιδιά στην αίθουσα, 11 στο σύνολο και συνεπώς η παρεχόμενη ποιότητα εκπαίδευσης να είναι κατά πολλή ανώτερη σε σχέση με τον πρώτο μαθητή του παραδείγματος.

Τα ίδια ισχύουν και για το μάθημα της Τεχνολογίας που αφορά πολλές χειροτεχνίες και απαιτεί χώρο ανά μαθητή στην αίθουσα διδασκαλίας.

Τίθεται λοιπόν σοβαρό θέμα ισονομίας και δημοκρατίας στην παρεχόμενη εκπαίδευση στα ελληνικά σχολεία και εκούσιας διακρίσεως μεταξύ των μαθητών ενός σχολείου με την εγκύκλιο αυτή της τέως υφυπουργού παιδείας που, θα μου επιτρέψετε, όμοια της δεν υπάρχει στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Θα σας παρακαλούσα για τους άνωθεν λόγους που ανέπτυξα στην παρέμβαση σας και την άμεση μέσα στο σχολικό έτος 2014-2015 απόσυρση της άνωθεν εγκυκλίου χωρίς δημοσιονομικό κόστος μιας και επιφέρει σχολείο δύο ταχυτήτων για τους μαθητές και την άσκοπη μετακίνηση συναδέλφων εκπαιδευτικών για συμπλήρωση ωραρίου σε άλλο σχολείο που σε τίποτα καλό δεν συντελεί αλλά απεναντίας δυσχεραίνει την λειτουργία των σχολείων και τις διοικητικές εξωδιδακτικές εργασίες των εν λόγο εκπαιδευτικών ιδίως αυτών της μηχανογράφησης. 

με τιμή,

Μαρκουλάκης Εμμ.

Εκπαιδευτικός

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

nazi
«Γιαβόλ» – 4η έκδοση: Πώς ξεπλύθηκαν από το Ναζιστικό τους παρελθόν μεγάλες γερμανικές επιχειρήσεις
Προδημοσίευση από την εμπλουτισμένη νέα έκδοση του βιβλίου του Γιώργου Χαρβαλιά
«Γιαβόλ» – 4η έκδοση: Πώς ξεπλύθηκαν από το Ναζιστικό τους παρελθόν μεγάλες γερμανικές επιχειρήσεις
sklirinsi
Σκλήρυνση κατά πλάκας: Ενδείξεις της νόσου εμφανίζονται στο αίμα πριν εκδηλωθούν τα συμπτώματα
Συγκεκριμένα, εντοπίστηκε ότι οι ασθενείς με αυτά τα αυτοαντισώματα είχαν αυξημένα επίπεδα νευροϊνιδίων χαμηλού μοριακού βάρους (Nfl), πρωτεϊνικά...
Σκλήρυνση κατά πλάκας: Ενδείξεις της νόσου εμφανίζονται στο αίμα πριν εκδηλωθούν τα συμπτώματα