Thumbnail
Το απαράδεκτο αυτό ωρολόγιο πρόγραμμα δεν φέρνει την υπογραφή κανενός

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΑΜΕΣΑ ΤΟ ΑΝΤΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Η Επιστημονική Ένωση και η Διεύθυνση του περιοδικού ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ εκφράζουν τη ριζική αντίθεσή τους στο προωθούμενο με πρωτόγνωρους για τα εκπαιδευτικά δεδομένα τρόπους  νέο ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου.

Αναλυτικότερα, στις αρχές Αυγούστου στάλθηκε (με non paper), χωρίς οποιαδήποτε θεσμική κατοχύρωση, στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ένα ωρολόγιο πρόγραμμα «στοχευμένο» προς την εξής  κατεύθυνση: τη ριζική μείωση ωρών μαθημάτων, άρα και τον περιορισμό των θέσεων εκπαιδευτικών, ακόμα και τον εξοβελισμό ειδικοτήτων από το σχολείο.

Το απαράδεκτο αυτό ωρολόγιο πρόγραμμα δεν φέρνει την υπογραφή κανενός ούτε παραπέμπει σε εισήγηση οποιουδήποτε θεσμικού οργάνου. Μάλλον πρόκειται για έργο των ιδιότυπων επιτροπών που σχηματίζονται «εν κρυπτώ » στο Υπουργείο Παιδείας, υποκαθιστώντας μετά την επιδιωχθείσα κατάργησή του το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και περιθωριοποιώντας οριστικά το ανύπαρκτο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Το πρόγραμμα αυτό, πέραν της σοβαρής μείωσης του ωραρίου και της απάνθρωπης ένταξης χιλιάδων εκπαιδευτικών στον κύκλο της διαθεσιμότητας (δηλαδή της απόλυσης), επιχειρεί μια άκρως συντηρητική ιδεολογική στροφή στην ουσία των μαθημάτων εξοβελίζοντας από το χώρο του σχολείου τόσο την τεχνολογία όσο και την τέχνη και τον πολιτισμό. Σίγουρα η επιλογή αυτή δεν είναι τυχαία και δεν συνδέεται μόνο με το ωράριο των εκπαιδευτικών. Είναι γνωστό στον εκπαιδευτικό κόσμο πως ο εύκολος τρόπος να εκπέσει η σημασία ενός διδακτικού αντικειμένου και να απαξιωθεί η παιδαγωγική του αξία στο διδακτικό παρόν και στο απώτερο μέλλον είναι να γίνει μάθημα επιλογής.

Κύριος στόχος του νέου προγράμματος είναι η διαμόρφωση ενός μαθητή, και κατά συνέπεια ενός τύπου ανθρώπου, στον οποίο η πρωτότυπη και κριτική σκέψη, η διάθεση για δημιουργία και εποικοδομητική αμφισβήτηση σταδιακά θα απαλείφονται πριν ακόμα αυτός ενταχθεί στο «Νέο Λύκειο», όπου όλα τα παραπάνω θα απονεκρωθούν μιας δια παντός! Με δυο λόγια, με το νέο πρόγραμμα καλλιεργούνται ιδανικές συνθήκες για τη δημιουργία πολιτών με περιορισμένες δεξιότητες και ανεπαρκή αισθητικά ερεθίσματα.

Καλούμε, λοιπόν, την εκπαιδευτική κοινότητα, τις επιστημονικές Ενώσεις, τις πανεπιστημιακές σχολές και κάθε σοβαρό και υπεύθυνο πολίτη να αντιδράσουν  στο σχεδιαζόμενο ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου.

Είναι  ζήτημα στοιχειώδους επιστημονικής και παιδαγωγικής αξιοπρέπειας!

 

Εκ μέρους της Επιστημονικής Ένωσης ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ

Κώστας Αγγελάκος

Επίκουρος Καθηγητής

Διευθυντής του περιοδικού ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ντομάτες: Πού πρέπει να τις αποθηκεύετε για να διατηρούνται φρέσκες και νόστιμες

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

tourismos
«Θέλω να πατήσω ένα κουμπί και να εξαφανίσω τους τουρίστες» – Η αίσθηση της έλλειψης χώρου στην Αθήνα
Η Αθήνα μεταξύ τουρισμού και κατοικίας - Όταν η πόλη δεν χωράει πια τους μόνιμους κατοίκους
«Θέλω να πατήσω ένα κουμπί και να εξαφανίσω τους τουρίστες» – Η αίσθηση της έλλειψης χώρου στην Αθήνα
klimatismos.jpg
Καύσωνας: Πόση ενέργεια καταναλώνουν το κλιματιστικό και ο ανεμιστήρας – Συμβουλές για εξοικονόμηση
Απλά tips για να μειώσετε την κατανάλωση και τους λογαριασμούς ρεύματος
Καύσωνας: Πόση ενέργεια καταναλώνουν το κλιματιστικό και ο ανεμιστήρας – Συμβουλές για εξοικονόμηση
Υδρούσα
Υδρούσα: Το ανεξερεύνητο ιδιωτικό νησί της Αθηναϊκής Ριβιέρας που ανήκει σε συνταξιούχο λεωφορειούχο
Μόλις 850 μέτρα από τις ακτές της Βούλας, η Υδρούσα ξεχωρίζει για την ασυνήθιστη ιδιοκτησία της, μέσα σε μια ζώνη με υπερπολυτελή επενδύσεις και...
Υδρούσα: Το ανεξερεύνητο ιδιωτικό νησί της Αθηναϊκής Ριβιέρας που ανήκει σε συνταξιούχο λεωφορειούχο