Thumbnail
Επιστημολογία- Κοινωνιολογία – «Επικοντώ»

     Επιστημολογία-Κοινωνιολογία – «Επικοντώ»

 Η επιστημολογία,  το λανθασμένο σύνολο της «γνώσης» που υπάρχει σε μια κοινωνία, το κατατάσσει στη μυθική διάσταση της επιστήμης που πολλές φορές λειτουργεί ανασχετικά στην εξέλιξη των εκάστοτε κοινωνιών. Συνήθως το φέρουν άτομα που νομίζουν ότι εκφέρουν επιστημονικό λόγο χωρίς όμως να είναι εξοικειωμένοι με τις επιστημολογικές θέσεις της επιστήμης για την οποία μιλούν. Δεν είναι κακό. Το κάνουν και οι μαθητές μας. Προσπαθούμε να τους βοηθήσουμε σε αυτό.

Η Κοινωνιολογία μας διδάσκει ότι πολλές φορές απόψεις που ανήκουν στη μυθική διάσταση της επιστήμης  αλλά και άλλες για διαφορετικούς λόγους, συνθέτουν την κυρίαρχη ιδεολογία της κοινωνίας.

Ας φανταστούμε λοιπόν κάποιον που λόγω θέσης (και αυτό είναι το κακό) νομίζει ότι μπορεί να ξέρει παραμέτρους της εργασίας κάποιου, άρα και της επιστήμης την οποία έχει σπουδάσει αυτός, να τις δημοσιοποιεί και ταυτόχρονα από τη θέση του να επηρεάζει άλλα άτομα της κοινωνίας που δεν έχουν κι αυτά σχέση με αυτή την επιστήμη. Αυτό που κάνει πέρα από το ότι τον βλέπουμε συμπονετικά, είναι  να αυξάνει το ποσό της λανθασμένης γνώσης και να ενισχύει την κυρίαρχη ιδεολογία. Αυτό είναι ένα πρόβλημα και μεγάλο μάλιστα. Έτσι δημιουργούνται στους Έλληνες λανθασμένες απόψεις για το έργο που επιτελούν οι εκπαιδευτικοί και στη συνείδησή τους αποδυναμώνονται επιστημονικά.

Όμως κάνω και μία σκέψη, μήπως υπάρχει και άλλο πρόβλημα, πιο μεγάλο:

Μήπως αυτός, ο κάποιος ήταν φορέας «μυθικής γνώσης» πριν καταλάβει αυτή τη θέση; Και όταν κατέλαβε αυτή τη θέση, χωρίς βέβαια να σκεφτεί ότι υπάρχει και επιστημολογία και παιδαγωγική και κοινωνιολογία αυτό που είχε στο μυαλό του άρχισε να το λέει σαν ειδικός στους ειδικούς;

Αυτό που έγινε με τις νηπιαγωγούς(που δε ξέρω πόσα πτυχία μπορεί να έχει η καθεμία) κάτι ίδιο θυμάμαι με τον  μακαρίτη Κακαουνάκη που πριν από 5 χρόνια περίπου σε μεγάλο κανάλι όταν ήταν να μας κόψουν το εξωδιδακτικό, έλεγε: «και τι προετοιμασία κάνει η δασκάλα στο σπίτι της για να πάρει το εξωδιδακτικό;  Μαθαίνει την αλφαβήτα;» Τα ακούγανε οι γονείς και λέγανε: «κοίτα να δεις παίρνουν και εξωδιδακτικό για να μαθαίνουν την αλφαβήτα κάθε βράδυ».

Όπως και να  κάνω δεν ξέρω τίποτα από «επικοντώ» και ούτε πρόκειται ποτέ να μάθω στα πενήντα μου. Αλλά ποτέ δε θα βάλω τρικλοποδιά σε κάποιον που αγωνίζεται

Κώστας Κ.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εκαβ 5
Φθιώτιδα: «Είπαν ότι ευθύνη έχουν ο παππούς και η γιαγιά» - Τι είπε ο πατέρας του 6χρονου που καταπλακώθηκε από πόρτα σχολείου
Τι υποστήριξε ο πατέρας του παιδιού
Φθιώτιδα: «Είπαν ότι ευθύνη έχουν ο παππούς και η γιαγιά» - Τι είπε ο πατέρας του 6χρονου που καταπλακώθηκε από πόρτα σχολείου