Thumbnail
ΕΛΜΕ Μαγνησίας

Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης 

Νομού Μαγνησίας

Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων 

Δήμου Βόλου

Τρίτη, 16 Σεπτεμβρίου 2014

Αρ. Πρωτ ΕΛΜΕ Μαγνησίας. 89

Προς

• ΔΔΕ Μαγνησίας

Κοινοποίηση

• Σχολεία και Υπηρεσίες ΔΔΕ Μαγνησίας

• ΜΜΕ

Κοινό Υπόμνημα της 

Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Βόλου και της 

ΕΛΜΕ Μαγνησίας

Θέμα: « Έγκριση Ολιγομελών Τμημάτων Κατεύθυνσης »

Τρίτη, 16 Σεπτεμβρίου 2014

Αρ. Πρωτ ΕΛΜΕ Μαγνησίας. 89

Προς

• ΔΔΕ Μαγνησίας

Κοινοποίηση

• Σχολεία και Υπηρεσίες ΔΔΕ Μαγνησίας

• ΜΜΕ

Κοινό Υπόμνημα της 

Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Βόλου και της 

ΕΛΜΕ Μαγνησίας

Θέμα: « Έγκριση Ολιγομελών Τμημάτων Κατεύθυνσης »

Η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Βόλου και η ΕΛΜΕ Μαγνησίας καλεί το Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας να εγκρίνει όλα τα ολιγομελή τμήματα κατεύθυνσης, αφού η μετακίνηση των μαθητών των τμημάτων κατεύθυνσης είναι αντικειμενικά αδύνατη και να μη προβεί σε καμία αναγκαστική μετακίνηση ή μετεγγραφή μαθητή από Σχολείο σε Σχολείο.

Συγκεκριμένα καλείται να  αποδεχτεί ότι η μετακίνηση των μαθητών των κατευθύνσεων από Σχολείο σε Σχολείο είναι αντικειμενικά αδύνατη, και να εγκρίνει τη λειτουργία τμήματος κατεύθυνσης ανεξάρτητα από τον αριθμό των φοιτώντων μαθητών, δηλαδή να προβεί στην διασταλτική εφαρμογή της παραγράφου Α4 της Υπουργικής Απόφασης (100838/Γ2/4-9-2012 ΦΕΚ 2507/Β΄) για την περίπτωση κατά την οποία υφίσταται ολιγομελές τμήμα κατεύθυνσης στη Γ Γενικού Λυκείου αντί να προβεί σε εφαρμογή της παραγράφου Α3 όπως έχει αφεθεί να εννοηθεί ότι πρόκειται να πράξει. 

Η κλήση μας αυτή βασίζεται στους παρακάτω λόγους: 

1. Η αναγκαστική μετεγγραφή των μαθητών σε ένα ξένο σχολικό περιβάλλον την περίοδο που αυτοί βρίσκονται στην τελευταία τάξη και προετοιμάζονται  να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις, θα επιδράσει αρνητικά στην όλη απόδοσή τους και κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς αλλά κυρίως στις πανελλαδικές εξετάσεις, με απρόβλεπτες συνέπειες.

2. Οι γονείς των μαθητών επιβαρύνονται με επιπλέον έξοδα για τη μετακίνηση των παιδιών τους μακριά από το σπίτι τους και μάλιστα σε μία περιοχή ιδιαίτερη αφού μαστίζεται με πάνω από 40% ανεργία. 

3. Με την αναγκαστική μετεγγραφή των μαθητών, οι διδακτικές ώρες που θα εξοικονομηθούν είναι ελάχιστες, θα είναι μόνο 4, τη στιγμή κατά την οποία σε ένα μέσο Λύκειο πραγματοποιούνται πάνω από 600 διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως. Επιπλέον αυτού τονίζεται ότι πιθανή ολική μετεγγραφή μαθητών σε άλλο σχολείο, θα αυξήσει το συνολικό αριθμό των μαθητών και των τμημάτων του, άρα και την απαίτηση πλήθους επιπλέον διδακτικών ωρών. 

Στα παραπάνω προστίθεται το ιδιαίτερα σημαντικό ψυχολογικό κόστος της αλλαγής περιβάλλοντος σε κάθε μαθητή.

4. Είναι γνωστό στον καθένα ότι είναι ιδιαίτερα δύσκολο το να «κουμπώσουν» τα ωρολόγια προγράμματα δύο διαφορετικών Σχολείων αφού μόνο έτσι θα είναι δυνατή η παρακολούθηση μαθημάτων από μαθητές του ενός Σχολείου στο άλλο. Αυτό σημαίνει ότι μόνο αν διαταραχθεί η λειτουργία των δύο Σχολείων μπορεί να πραγματοποιηθεί κάτι τέτοιο. Το σημαντικότερο όμως επί αυτού είναι ότι ακόμη κι αν κατορθωθεί το ¨κούμπωμα¨ των ωρολογίων προγραμμάτων των Σχολείων οι μαθητές θα αναγκάζονται σε αγχωτικές, καταχρηστικές και ιδιαίτερα επικίνδυνες για τη σωματική τους ακεραιότητα μετακινήσεις (από Σχολείο σε Σχολείο) εν ώρα μαθήματος ή διαλλειμάτων.

5. Όλα τα χρόνια της λειτουργίας των τμημάτων κατεύθυνσης στο Λύκειο η ενέργεια της αναγκαστικής μετεγγραφής δεν εφαρμόστηκε από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία έδειξε ευαισθησία, λαμβάνοντας υπόψη την ψυχολογία των μαθητών, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής αλλά και την απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων. Θεωρούμε ότι δεν είναι δυνατό να σχεδιάζεται αυτό να εφαρμοστεί τη συγκεκριμένη  χρονιά που είναι και η τελευταία της εφαρμογής του ισχύοντος συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αφού από την καινούρια χρονιά τα σχολεία θα λειτουργήσουν με κύκλους σπουδών, βάσει των οποίων δεν θα προκύψει ανάλογο θέμα. 

Καταλήγοντας θα θέλαμε να τονίσουμε ότι το σχολείο, ως κοινωνικό αγαθό, θα έπρεπε από το ίδιο το υπουργείο παιδείας να προάγεται ως τόπος κοινωνικοποίησης του παιδιού-εφήβου και όχι να αντιμετωπίζεται μόνο ως στεγνός τόπος μετάδοσης γνώσεων.

Η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Βόλου και το ΔΣ της ΕΛΜΕ Μαγνησίας καλεί το Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας να εγκρίνει όλα τα ολιγομελή τμήματα κατεύθυνσης όπως αυτά θα οριστούν από τους Διευθυντές των Σχολείων.

Το ΔΣ της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης

Νομού Μαγνησίας

Το ΔΣ της Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων

Δήμου Βόλου

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;