Thumbnail
ΕΛΜΕ Ν.ΣΜΥΡΝΗΣ-ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ-ΜΟΣΧΑΤΟΥ

Το τελευταίο διάστημα πληθαίνουν οι καταγγελίες εκπαιδευτικών ότι δέχονται πιέσεις να μπαίνουν στα κενά τους να καλύπτουν την απουσία προσλήψεων εκπαιδευτικού προσωπικού και τα χιλιάδες κενά που αυτή η πολιτική έχει δημιουργήσει! Ταυτόχρονα, υπάρχει διασπορά φημών ότι υπάρχουν άρθρα και νομοθεσία που επιβάλλουν στους διευθυντές, στα πλαίσια των καθηκόντων τους, να στέλνουν εκπαιδευτικούς τις ώρες των κενών τους για να κάνουν λέει «απασχόληση» των μαθητών. Ισχυρίζονται μάλιστα, ότι η απασχόληση των μαθητών δεν είναι διδακτική ώρα! Κυκλοφορούν και σκονάκια με άρθρα νόμων που υποτίθεται ότι το προβλέπουν! Γίνεται απίστευτη παραποίηση της ισχύουσας νομοθεσίας με ένα και μοναδικό στόχο: να καλύψουμε τα κενά προσλήψεων που δημιουργεί η εκπαιδευτική πολιτική σε βάρος των δικαιωμάτων μας που κατακτήθηκαν με αγώνες. Καλά θα κάνουν όσα στελέχη εκπαίδευσης επικαλούνται νόμους και άρθρα για να παραβιάσουν εργασιακά δικαιώματα, να γνωρίζουν ότι:

1. Η νομοθεσία καθορίζει με ακρίβεια το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών (18-23 ώρες ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας.

2. Δεν υπάρχει πουθενά σε νόμο η έννοια της «απασχόλησης» των μαθητών ή της ενισχυτικής διδασκαλίας ολόκληρου τμήματος (η νομοθεσία αναφέρεται σε ενισχυτική διδασκαλία ως 5 μαθητών).

Προτροπές ή προφορικές εντολές που καλούν το εκπαιδευτικό προσωπικό να καλύψει εκπαιδευτικά κενά κάνοντας απασχόληση των μαθητών χωρίς να υπολογίζονται οι ώρες αυτές στο διδακτικό του ωράριο, είναι απολύτως ανυπόστατες. Κάθε απασχόληση σε τμήμα θεωρείται διδακτικό ωράριο. Με βάση τα παραπάνω, είναι παράβαση της υπάρχουσας νομοθεσίας να καλούνται οι εκπαιδευτικοί που συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο, να κρατούν τμήμα ή μαθητές εξαιτίας μικρής ή μεγάλης διάρκειας απουσίας εκπαιδευτικού ή εκπαιδευτικό κενό που δεν κάλυψε το υπουργείο. Το άρθρο του καθηκοντολογίου που χρησιμοποιείται ως άλλοθι αφορά εκπαιδευτικούς που δε συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο ή είχαν τοποθετηθεί στις σχολικές μονάδες ως πλεονάζον προσωπικό ακριβώς για την κάλυψη των έκτακτων κενών.

Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι συγκεκριμένο και καθορίζεται και από το ωρολόγιο πρόγραμμα. Κανένα στέλεχος διοίκησης δεν έχει τη δικαιοδοσία να μεταβάλει το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα του εκπαιδευτικού προσωπικού κατά το δοκούν. Οποιαδήποτε αλλαγή στο ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθητών γίνεται μόνο με συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων και χωρίς να παραβιάζονται τα κατοχυρωμένα δικαιώματα. Ο σύλλογός διδασκόντων δε δικαιούται να αποφασίζει παραβίαση των δικαιωμάτων και κάθε τέτοιου είδους απόφαση είναι παράνομη και μη εκτελέσιμη (π.χ. να δουλεύει κάποιος εκπαιδευτικός περισσότερες ώρες από το διδακτικό του ωράριο). Όσα στελέχη εκπαίδευσης ισχυρίζονται ότι το κάνουν για το καλό των μαθητών, να τους υπενθυμίσουμε ότι με τις πολιτικές αυτές οι μαθητές μας θα ανήκουν στο 60% των άνεργων νέων. Γιατί αν οι υπάρχοντες εργαζόμενοι καλύψουμε όλες τις κενές θέσεις εργασίας, δουλεύοντας περισσότερο, κανείς άνεργος εκπαιδευτικός, εργάτης, υπάλληλος δε θα βρει ποτέ δουλειά! Γι’ αυτό καλά θα κάνουν να πάψουν να ισχυρίζονται ότι δουλεύουν για το καλό του τόπου και του λαού.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι διευθύντριες/ντές, αρνηθείτε να γίνετε οι ιμάντες μεταφοράς των απειλών, των εκβιασμών, του φόβου!

Συνάδελφισσες και συνάδελφοι σχολικοί σύμβουλοι, μην επαναλαμβάνετε τις προφορικές οδηγίες του υπουργείου που παραβιάζουν δικαιώματα στην εργασία. Πάρτε καθαρή θέση στο πλευρό των δικαιωμάτων των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, ο ατομισμός ενισχύει το φόβο και την υποταγή, οδηγεί στη σφαγή δικαιωμάτων. Καμία εξουσία δεν είναι πιο δυνατή από την ενότητα των πολλών. Μαθαίνουμε τα δικαιώματά μας, τα υπερασπίζουμε συλλογικά σε κάθε σχολείο, με αλληλεγγύη σε κάθε συνάδελφο, με άρνηση αποδοχής αυθαίρετων εντολών, με ενημέρωση του συλλόγου σε κάθε περίπτωση αυθαιρεσίας και τρομοκράτησης. Συσπειρωμένοι γύρω από το σύλλογό μας να αντιμετωπίσουμε κάθε πρόκληση. Όλοι μαζί να περάσουμε στην αντεπίθεση. Δε θα ζήσουμε με το φόβο! Τη ζωή μας την κερδίζουμε με αξιοπρέπεια και υπερηφάνεια!

Η ΕΛΜΕ είναι ΕΔΩ και δεν θα μείνει με σταυρωμένα χέρια στις περιπτώσεις παραβίασης των δικαιωμάτων μας.


Ο Γεν. Γραμματέας Μάκης Μαυρέλης

Ο Πρόεδρος
Χρήστος Κάτσικας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Είμαι επί ξυρού ακμής και δεν κομίζω γλαύκα εις Αθήνας! Τι σημαίνει αυτός ο συνδυασμός νεοελληνικής και αρχαίας γλώσσας
Εκφράσεις από τα Αρχαία Ελληνικά που χρησιμοποιούμε σήμερα
Είμαι επί ξυρού ακμής και δεν κομίζω γλαύκα εις Αθήνας! Τι σημαίνει αυτός ο συνδυασμός νεοελληνικής και αρχαίας γλώσσας
paidia glossa
Δέκα παγκόσμιες λέξεις που είναι… ελληνικές και κάνουν τη δική τους "καριέρα" στο εξωτερικό
Δέκα λέξεις με ελληνική ρίζα, που κάνουν τη δική τους "καριέρα" στο εξωτερικό
Δέκα παγκόσμιες λέξεις που είναι… ελληνικές και κάνουν τη δική τους "καριέρα" στο εξωτερικό
anergoi-oaed-epidoma-anergia.jpg
Δωρεάν εργαστήρια συμβουλευτικής ΔΥΠΑ: Ξεκινούν αύριο οι αιτήσεις- Οι θεματικές
Αύριο ξεκινούν οι αιτήσεις για τα διαδικτυακά εργαστήρια συμβουλευτικής της ΔΥΠΑ για τον Απρίλιο, με νέες θεματικές ενότητες
Δωρεάν εργαστήρια συμβουλευτικής ΔΥΠΑ: Ξεκινούν αύριο οι αιτήσεις- Οι θεματικές