Thumbnail
διαβάστε στο πρώτο τεύχος της Εκπαιδευτικής Λέσχης

Εκπαιδευτική Λέσχη: Διαδικτυακό περιοδικό για την κριτική παιδαγωγική και την κοινωνική χειραφέτηση

διαβάστε στο πρώτο τεύχος της Εκπαιδευτικής Λέσχης:

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

- ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΝΔΗΛΩΡΟΣ: ΜΙΑ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΑΨΙΜΑΧΙΩΝ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΛΗΣΗ

- ΖΕΤΑ ΜΕΛΑΜΠΙΑΝΑΚΗ: Ο ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΚΑΙ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ

- ΖΕΤΑ ΜΕΛΑΜΠΙΑΝΑΚΗ: Η ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΓΑΘΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑ

- ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΡΙΟΛΗΣ: ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΟΥ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

- ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΡΟΛΙΟΣ: ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΝ MCLAREN ΚΑΙ FARAHMANDPUR

- ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΡΙΟΛΗΣ: Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΤΑ ΜΑΥΡΑ ΔΑΣΗ  ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΥ

- ΠΕΤΡΟΣ ΜΕΝΔΩΝΗΣ: ΕΠΙΣΗΜΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΓΝΩΣΗ.

- ΚΩΣΤΑΣ ΑΜΟΙΡΟΠΟΥΛΟΣ: ΣΕ "ΧΡΟΝΟ ΑΤΥΧΗΜΑΤΟΣ"

- ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ KAI JAMES M. KAUFFMAN: Η ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ "ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΠΑΖΑΡΙ"

- ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΑΔΗΣ: Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ 2010 – 2014

- ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΝΔΡΟΥΣΟΥ: ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Π.Χαραβιτσίδης, Χτίζοντας ένα δημοκρατικό και ανθρώπινο σχολείο.

ΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

- ΒΑΣΩ ΝΙΚΟΛΑΟΥ: ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΤΗΣ ΜΑΡΜΕΛΑΔΑΣ

- ΣΤΕΛΙΟΣ ΦΩΚΙΑΝΟΣ-ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΥ: ΔΟΜΕΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΕΤΑΤΣΙΝΙΟΥ-ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ

- ΕΛΕΝΗ ΠΑΠΑΠΟΣΤΟΛΟΥ: ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΕΙΑΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΟΥ ΕΡΥΘΡΟΥ

- ΤΑΖΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΕΡΓΙΑΝΗ: ΔΡΑΣΕΙΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ. Η εμπειρία στο 132ο Δημοτικό σχολείο της Αθήνας

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

- ALFIE KOHN [video] "Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΑΠΑΙΤΕΙ ΧΡΟΝΟ"(μετάφραση, υποτιτλισμός Νίκος Σύφαντος)

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ:

- ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΚΛΑΒΟΣ: ΠΕΡΙ ΤΕΧΝΩΝ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ:

-ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΤΟΥ Θ. ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ (Επιμέλεια, επιλογή κειμένων Λάμπρος Νικολάρας)

www.e-lesxi.gr

Εκπαιδευτική Λέσχη

διαδικτυακό περιοδικό για την κριτική παιδαγωγική

και την κοινωνική χειραφέτηση

Η Λέσχη (φιλοδοξεί να) είναι ένας χώρος αναζήτησης, επεξεργασίας και διάδοσης εκπαιδευτικών πολιτικών με πυξίδα τις αξίες της ισότητας, της ελευθερίας και της κοινωνικής χειραφέτησης. Συγκροτείται με βάση τις αρχές της ισότητας των μελών της, της αμεσοδημοκρατικής λειτουργίας, της απουσίας αντιπροσώπευσης, της ελεύθερης έκφρασης και της πολιτικής ανεξαρτησίας/αυτονομίας από πολιτικά κόμματα ή οργανώσεις. Οι εκπαιδευτικοί που παίρνουμε την πρωτοβουλία συγκρότησής της εμπνεόμαστε από ποικίλες κριτικές του (καπιταλιστικού) σχολείου και συμμετέχουμε στους αγώνες ενάντια στην υπαγωγή του δημόσιου σχολείου στα σχέδια των νεοφιλελεύθερων/νεοσυντηρητικών αναδιαρθρώσεων του καπιταλισμού. Υπερασπιζόμαστε τη δημόσια εκπαίδευση και το δημόσιο σχολείο όχι μόνο ως νομικό κέλυφος, αλλά και σε ό,τι αφορά τις κοινωνικές της λειτουργίες, τα περιεχόμενα, τον τρόπο οργάνωσης και πρόσβασης σ’ αυτήν. Πιστεύουμε ότι οι εκπαιδευτικές πολιτικές αναπτύσσονται τόσο στο επίπεδο των θεσμών και της οργάνωσης του σχολείου όσο και στο επίπεδο της καθημερινής σχολικής πρακτικής και επιδιώκουμε η Λέσχη μας να φανεί χρήσιμη και στα δύο : στην κατεύθυνση τόσο της θεωρητικής όσο και της έμπρακτης κριτικής της κυρίαρχης παιδαγωγικής και στη διατύπωση ενός προγραμματικού λόγου για την εκπαίδευση.

Φιλοδοξούμε η Εκπαιδευτική Λέσχη από τη μία πλευρά να καταδεικνύει  την πολιτική και κοινωνική διάσταση της σχολικής πρακτικής, να αναδεικνύει (ή και να επεξεργάζεται) ανταγωνιστικές ή εναλλακτικές πρακτικές στο πεδίο αυτό, να συνδέει τις επιλογές μεταξύ των πρακτικών αυτών με ευρύτερες κοινωνικές και πολιτικές επιλογές και προοπτικές και να συμβάλλει έτσι στον επανακαθορισμό της έννοιας διδασκαλία.

Από την άλλη πλευρά η δημιουργία της Λέσχης επιδιώκουμε να χρησιμεύσει στην κάλυψη ενός κενού που βιώνουμε όλοι όσοι ζούμε στα σχολεία και προσπαθούμε να εμποδίσουμε τις νεοφιλελεύθερες/νεοσυντηρητικές αναδιαρθρώσεις του καπιταλισμού στην εκπαίδευση. Μιλάμε για το κενό αντι-ηγεμονικού προγραμματικού λόγου στο πεδίο της οργάνωσης της εκπαίδευσης. Στο χώρο της εκπαίδευσης η ανάπτυξη του ρεύματος της κριτικής, ριζοσπαστικής παιδαγωγικής και η δημιουργία αντίπαλων πολιτικών στο πεδίο οργάνωσης του σχολείου ολοκληρώνει την ανάπτυξη αντίπαλων πρακτικών στο πεδίο της πράξης. Πέρα από την αναγκαία αντίσταση υπάρχει και η αναγκαία οικοδόμηση πρακτικών και διεκδικήσεων που εδώ και τώρα θα μορφοποιούν  ένα ανταγωνιστικό σχέδιο για το σχολείο και την κοινωνία. Στόχος αυτής της οικοδόμησης είναι η αμφισβήτηση της κυριαρχίας των νεοφιλελεύθερων και νεοσυντηρητικών μονόδρομων, η δημιουργία διλημμάτων και συνακόλουθα η τοποθέτηση του εκπαιδευτικού και ευρύτερου κοινωνικού σώματος σε ζητήματα που αναδεικνύει το αντιηγεμονικό πρόγραμμα. Η πολιτική αντιπαράθεση επί αυτών των ζητημάτων  αποτελεί ταυτόχρονα απάντηση στην αναπτυσσόμενη άρνηση του πολιτικού και την εξ αυτής ανάπτυξη του μαζικού φασισμού. Επιδιώκοντας μια ισορροπημένη σχέση μεταξύ αντίστασης, προγραμματικού λόγου και πράξης, η Λέσχη και μέσα από το διπλό της πρόταγμα για διαμόρφωση αντίπαλων εκπαιδευτικών πολιτικών τόσο στο επίπεδο της πρακτικής όσο και στο επίπεδο της οργάνωσης επιδιώκει να αναπαράγει διευρυμένα και σε μια νέα εποχή το μαζικό χαρακτήρα του  κινήματος εναντίωσης στην καπιταλιστική αναδιάρθρωση.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πανεπιστημια
Πιερρακάκης: Το σχέδιο για τα ψηφιακά πτυχία - Θυρίδες gov.gr και «ψηφιακός γκισές»
Με ηλεκτρονική αίτηση μέσω του ptyxia.gov.gr και χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης στο Taxisnet και τον ΑΜΚΑ, φοιτητές, απόφοιτοι αλλά και...
Πιερρακάκης: Το σχέδιο για τα ψηφιακά πτυχία - Θυρίδες gov.gr και «ψηφιακός γκισές»