Thumbnail
Απαντώ σε όλους ό,τι γνωρίζω σχετικά με το θέμα, αλλά δεν απαντώ με σιγουριά γιατί δεν γνωρίζω! 

Αγαπητοί γονείς, αγαπημένοι μου μαθητές,

ρωτάτε συνεχώς με αγωνία τον τελευταίο μήνα, είτε εμένα σαν Υπεύθυνη του Τομέα Υγείας , είτε τους συναδέλφους στο  σχολείο, σχετικά με το θέμα που έχει προκύψει    από την κατάργηση των Τομέων και των ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ της χώρας μας και κατά συνέπεια και στο ΕΠΑΛ της πόλης μας.

Πολλοί από εσάς, που πρόκειται να φοιτήσετε στην Γ τάξη, έχετε επενδύσει τόσο συναισθηματικά όσο και χρηματικά , προκειμένου αφενός να αποκτήσετε το απολυτήριο και το πτυχίο μιας ειδικότητας που σας αρέσει και ίσως ονειρευτήκατε να ασκήσετε και αφετέρου να περάσετε μέσω πανελληνίων εξετάσεων  σε μια ανώτερη σχολή. Γιατί όχι , θα μου πείτε, τόσοι και τόσοι συμμαθητές σας στο παρελθόν τα κατάφεραν, γιατί όχι και εσείς; Αναρωτιέστε, λοιπόν, για το  τι θα γίνει τη νέα χρονιά, για το  ποιος θα σας κάνει μάθημα, ποιος θα εξετάσει τους μετεξεταστέους του Σεπτέμβρη, αν θα γίνουν όλα τα μαθήματα και αν όχι το πώς θα πάρετε πτυχίο, καθώς και αν  θα μπορέσετε να συμμετέχετε κανονικά στις Πανελλαδικές εξετάσεις  .

Οι μαθητές που επρόκειτο να φοιτήσουν στην Β τάξη του Τομέα ρωτούν αν τελικά θα φοιτήσουν, αν θα πρέπει να αλλάξουν Τομέα, το γιατί πρέπει να γίνουν κάτι άλλο από αυτό που είχαν επιλέξει, το πότε πρόκειται να εφαρμοστεί αυτό ή αν θα πρέπει τώρα το καλοκαίρι να προλάβουν να το κάνουν. Η αλήθεια είναι ότι και κάποιοι με ρωτούν: «και με εσάς κυρία τι θα γίνει;»

Τι να απαντήσω στους σπουδαστές της ΕΠΑΣ, που είχαν διαλέξει την ειδικότητα του Βοηθού Φυσιοθεραπευτή και οι περισσότεροι από αυτούς είναι ενήλικοι που ίσως πιο συνειδητά, θα έλεγε κάποιος,   έβλεπαν ένα μέλλον με αυτό το πτυχίο στα ερωτήματα: «και με εμας τι θα γίνει;» «Μα καλά δόθηκαν τόσα χρήματα  και έγιναν τόσες δωρεές για να εξοπλιστεί  ένα εργαστήριο και τώρα μας καταργούν;»

Τι να απαντήσω σε εμένα και στους συναδέλφους;

Απαντώ σε όλους ό,τι γνωρίζω σχετικά με το θέμα, αλλά δεν απαντώ με σιγουριά γιατί δεν γνωρίζω! Κανείς μας δεν γνωρίζει αν θα έρθουν ωρομίσθιοι ή  αναπληρωτές καθηγητές, προκειμένου να λειτουργήσει η Γ τάξη κανονικά. Γιατί να γνωρίζω; Πώς να είμαι σίγουρη άλλωστε, όταν κάθε χρονιά πολλά από τα μαθήματα  για να καλυφθούν από καθηγητή ειδικότητας περνούσε ήδη η μισή; Που εμείς που «περισσεύαμε» κάναμε υπερωρίες, προκειμένου να καλυφθεί  ένα παραπάνω μάθημα;    Πού θα τους βρουν φέτος; Ποιοι συνάδελφοι θα έρθουν αφήνοντας τον τόπο τους για να έρθουν  για λίγα ευρώ;

Μας είπαν ότι οι ειδικότητες που καταργήθηκαν δεν χρειάζεται να διδάσκονται, πλέον, στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ευτυχώς που δεν είπαν και ότι δεν υπήρχε  ζήτηση! Η αλήθεια είναι ότι δεν θα μπορούσε να ειπωθεί αυτό, αφού κάθε χρόνο στον Τομέα Υγείας, όσον αφορά το ΕΠΑΛ,  σχηματίζονταν  δυο τμήματα των 25 μαθητών στην Β τάξη ( και αυτά «έκλειναν» από τις πρώτες μέρες των εγγραφών, μιας και δεν θα μπορούσε να υπάρξει τρίτο τμήμα λόγω έλλειψης μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού ειδικοτήτων) και στην Τρίτη τάξη δυο τμήματα Βρεφονηπιοκομίας και ένα Νοσηλευτικής. Αξιοσημείωτο εδώ θα ήταν να ειπωθεί ότι κάποιοι μαθητές, επέλεγαν να αποκτήσουν και τα δυο πτυχία και έτσι τελειώνοντας την μια ειδικότητα επανέρχονταν κάποια στιγμή και για την δεύτερη.

Όσον αφορά την ΕΠΑΣ και συγκεκριμένα στην ειδικότητα του Βοηθού Φυσιοθεραπευτή,  σχηματιζόταν ένα τμήμα για την Β τάξη και ένα τμήμα για την Γ, από μαθητές ενήλικους, κυρίως, με όνειρα και όρεξη για το επάγγελμα.

Παιδιά μου, δεν γνωρίζω τι θα γίνει μελλοντικά με τις ειδικότητες στο Τεχνικό Σχολείο, δεν γνωρίζω αν θα υπάρχουν οι ειδικότητες, που σας ενδιαφέρουν, κάθε χρόνο στα Δημόσια ΙΕΚ ή αν θα μπορέσουν οι γονείς σας να πληρώσουν για να αποκτήσετε το πτυχίο που σας ενδιαφέρει. Δεν γνωρίζω αν θα μπορεί κάποιος μέσα από τις νέες ειδικότητες του Τεχνικού Λυκείου να πετύχει εισαγωγή του στις Ανώτερες  σχολές του Τομέα Υγείας, αυτό όμως που σίγουρα γνωρίζω είναι ότι κανείς δεν μπορεί να σας κάνει να μην ονειρεύεστε ένα καλύτερο μέλλον.

Και μια συμβουλή: ποτέ να μην αφήνετε τις ευκαιρίες που σας δίνονται «να πηγαίνουν χαμένες». Ό,τι μπορείτε να το κάνετε σήμερα, μην το αφήνετε για αύριο ή για του χρόνου, γιατί τα δεδομένα αλλάζουν και μπορεί να μην μπορέσετε να πετύχετε τους στόχους σας.

Χάρηκα που σας γνώρισα όλους και…θα μου λείψετε…

                                Σιμιτζή Μαρία

                                Υπεύθυνη Τομέα Υγείας Πρόνοιας

                                1ου ΣΕΚ – ΕΠΑΛ  Ρεθύμνου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 7/6 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

peripoliko
Διπλή τραγωδία στα Τρίκαλα: Μητέρα και γιος εντοπίστηκαν νεκροί στο σπίτι τους
Σοκαρισμένη η τοπική κοινωνία στους Γεωργανάδες – Σε πλήρη εξέλιξη η αστυνομική έρευνα για τα αίτια θανάτου, χωρίς ενδείξεις εγκληματικής ενέργειας...
Διπλή τραγωδία στα Τρίκαλα: Μητέρα και γιος εντοπίστηκαν νεκροί στο σπίτι τους
panelladikes_1.jpg
Πανελλήνιες 2025 – ΕΠΑ.Λ.: Ενδεικτικές απαντήσεις και σχολιασμός για το μάθημα «Ηλεκτροτεχνία» από την Ένωση Ηλεκτρολόγων Εκπαιδευτικών
Ενδεικτικές λύσεις και παρατηρήσεις από την Ένωση Ηλεκτρολόγων Εκπαιδευτικών – Επισημάνσεις για λάθη στο σχολικό βιβλίο και την ανάγκη προσοχής στη...
Πανελλήνιες 2025 – ΕΠΑ.Λ.: Ενδεικτικές απαντήσεις και σχολιασμός για το μάθημα «Ηλεκτροτεχνία» από την Ένωση Ηλεκτρολόγων Εκπαιδευτικών
Η Σοφία Ζαχαράκη στο ΕΝΕΓΥΛ Αγ. Παρασκευής
Η Σοφία Ζαχαράκη στο ΕΝΕΕΓΥΛ Αγίας Παρασκευής: «Ένα σχολείο-πρότυπο παιδαγωγικής και κοινωνικής ένταξης»
Η Υπουργός Παιδείας επισκέφθηκε το ΕΝΕΕΓΥΛ Αγίας Παρασκευής, εξήρε το έργο του σχολείου και ανακοίνωσε την αναβάθμισή του μέσω του προγράμματος...
Η Σοφία Ζαχαράκη στο ΕΝΕΕΓΥΛ Αγίας Παρασκευής: «Ένα σχολείο-πρότυπο παιδαγωγικής και κοινωνικής ένταξης»
simvoulioepikrateias.jpg
ΣτΕ: Ολοκληρώθηκε η πρότυπη δίκη για την επαναφορά των δώρων στους δημοσίους υπαλλήλους
Η ΑΔΕΔΥ διεκδικεί την επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού για τους δημοσίους υπαλλήλους – Κρίσιμη η ερμηνεία της ευρωπαϊκής Οδηγίας για τις ίσες...
ΣτΕ: Ολοκληρώθηκε η πρότυπη δίκη για την επαναφορά των δώρων στους δημοσίους υπαλλήλους