Thumbnail
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί

Σύμφωνα με γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους ο χρόνος απουσίας των προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών από την εργασία τους λόγω νομίμως χορηγηθείσας γονικής άδειας των άρθρων 50 και 51 του ν.4075/2012 δεν συνιστά χρόνο πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας κατά την έννοια του άρθρου 6 παρ.34 του ν.3027/2002 και του άρθρου 3 του ν.3848/2010.

Τα παραπάνω αποτελούν απάντηση στο ερώτημα που απηύθυνε  προς το ΝΣΚ το Υπουργείο Παιδείας για το αν ο χρόνος απουσίας των προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών από την εργασία τους λόγω νομίμως χορηγηθείσας γονικής άδειας των άρθρων 50 και 51 του ν.4075/2012 λογίζεται ταυτόχρονα και ως χρόνος πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας κατά την έννοια της παραγράφου 34 του άρθρου 6 του ν.3027/2002 και του άρθρου 3 του ν.3848/2010, για μοριοδότηση από το ΑΣΕΠ.

Στη γνωμοδότηση παρατίθεται το νομικό πλαίσιο, ενώ πριν την απάντηση προηγείται η ερμηνεία – ανάλυση όπου και αναφέρεται μεταξύ των άλλων στο γ. Με τη διάταξη του άρθρου 3 του ν.3848/2010 προβλέπεται ότι η πραγματική εκπαιδευτική προϋπηρεσία αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού λαμβάνεται υπ’ όψιν προκειμένου να προσαυξηθεί η βαθμολογία σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για τον διορισμό σε θέσεις μονίμων εκπαιδευτικών (πρβλ. Ολ. ΣτΕ 527/2015 για τη συνταγματικότητα της διάταξης).

Στις αναφερόμενες στο άρθρο 52 του ν.4075/2012 περιπτώσεις δεν περιλαμβάνεται η περίπτωση της πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας κατά την έννοια του άρθρου 6 παρ.34 του ν.3027/2002 και του άρθρου 3 του ν.3848/2010 για μοριοδότηση από το ΑΣΕΠ. Δηλαδή δεν λογίζεται ως χρόνος πραγματικής (εκπαιδευτικής ) προϋπηρεσίας, ο χρόνος απουσίας των προσωρινών αναπληρωτών από την εργασία τους, λόγω νομίμως χορηγηθείσας γονικής άδειας κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του ν.4075/2012.

Δ. Από το σύνολο των ανωτέρω προκύπτει ότι ως προϋπηρεσία προσωρινού αναπληρωτή εκπαιδευτικού για την ένταξή του στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών νοείται η πραγματική παροχή υπηρεσιών διδασκαλίας με την ιδιότητα του αναπληρωτή εκπαιδευτικού, η οποία και δικαιολογεί, άλλωστε, το διορισμό του σε θέση  μονίμου εκπαιδευτικού με τα ποσοστά που οι ως άνω διατάξεις προβλέπουν, με βάση την υπάρχουσα διδακτική εμπειρία του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού (Σχ. Γν. ΝΣΚ 68/2005 και 412/2008)

 

Πηγή: Καλόγηρος Βασίλειος - News.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;