Thumbnail
Η δυσλεξία μέσα στην τάξη

-Είναι χρήσιμη για όλα τα παιδιά στην τάξη η περίληψη της ύλης. Τελειώνοντας το μάθημα ο δάσκαλος καλό είναι να κάνει μια ανακεφαλαίωση για το τι έχει διδάξει.

-Όταν η εργασία για το σπίτι έχει οριστεί, είναι σημαντικό να ελέγχεται ότι το παιδί έχει καταγράψει σωστά τις οδηγίες.

-Βεβαιωθείτε ότι τα μηνύματα και οι καθημερινές δραστηριότητες που γίνονται στην τάξη καταγράφονται και ποτέ δεν έχουν σταλεί προφορικά.

-Ενθαρρύνετε τις καλές οργανωτικές δεξιότητες με τη χρήση φακέλων και διαχωριστικών για να έχει εύκολη πρόσβαση στις εργασίες. Οι σημειώσεις ή τα βοηθητικά φυλλάδια είναι πολύ χρήσιμα.

-Χωρίστε τις εργασίες σε μικρά κομμάτια πληροφοριών που είναι εύκολο να θυμούνται.

-Καθίστε το παιδί, όσο γίνεται, κοντά στον δάσκαλο έτσι ώστε ο δάσκαλος να είναι διαθέσιμος να βοηθήσει εάν χρειαστεί. Αντιγράφοντας από τον πίνακα:

-Χρησιμοποιήστε διαφορετικού χρώματος κιμωλίες ή μαρκαδόρους για κάθε γραμμή, εάν υπάρχουν πολλές πληροφορίες γραμμένες στον πίνακα, ή υπογραμμίστε κάθε δεύτερη γραμμή με διαφορετικού χρώματος κιμωλία.

-Βεβαιωθείτε ότι το γραπτό σας κείμενο έχει καλά διαστήματα.

-Αφήστε όσα έχετε γράψει στον πίνακα αρκετή ώρα, για να βεβαιωθείτε ότι το παιδί δεν βιάζεται ή ότι η εργασία δεν έχει σβηστεί από τον πίνακα πριν το παιδί τελειώσει την αντιγραφή. Διάβασμα.

-Αποφύγετε (όπου είναι δυνατό) να υποβάλετε το δυσλεξικό παιδί στη δοκιμασία του να πρέπει «να διαβάσει δυνατά στην τάξη». Εναλλακτικά δώστε στο παιδί χρόνο για να διαβάσει προεπιλεγμένο υλικό διαβάσματος, να εξασκηθεί στο σπίτι την προηγούμενη μέρα.

-Να θυμάστε ότι το διάβασμα πρέπει να είναι διασκέδαση. Ορθογραφία

-Πολλές από τις τεχνικές που χρησιμοποιούνται για να διδαχθεί ο συλλαβισμός στην τάξη δεν βοηθούν το δυσλεκτικό παιδί. Όλοι οι μαθητές μέσα στην τάξη μπορούν να ωφεληθούν από συστηματικές εκθέσεις σε κανόνες και υποδείγματα που θεμελιώνουν μια γλώσσα.

-Οι δυσλεκτικοί μαθητές φαίνονται να μην μπορούν να διορθώσουν την ορθογραφία ή το συλλαβισμό τους αυθόρμητα καθώς γράφουν, όμως μπορούν να εκπαιδευτούν να ψάχνουν για λάθη.

- Μην ξεχνάτε, ο φτωχός συλλαβισμός και η ορθογραφία δεν είναι ένδειξη χαμηλής νοημοσύνης. Μαθηματικά

-Τα μαθηματικά έχουν τη δική τους γλώσσα . Ενώ μερικοί δυσλεκτικοί μαθητές είναι καλοί στα μαθηματικά, ένα σημαντικό ποσοστό των δυσλεκτικών παιδιών μπορεί αντιμετωπίζει προβλήματα σε μερικούς τομείς των μαθηματικών. Γενικά, ορισμένες μαθηματικές ορολογίες χρειάζεται να γίνουν κατανοητές πριν να μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν σε υπολογισμούς, όπως για παράδειγμα πρόσθεση, άθροισμα, υπόλοιπο(συν, πλην, ίσον κλπ).

-Ενθαρρύνετε τους μαθητές να εκφράζουν με λέξεις και να μιλούν με το δικό τους τρόπο μέσα από κάθε βήμα του προβλήματος. Πολλά παιδιά το βρίσκουν αυτό πολύ βοηθητικό. -Διδάξτε το μαθητή πώς να χρησιμοποιεί το πίνακα πολλαπλασιασμού οπτικά και να τον ενθαρρύνετε να λέει τις σκέψεις του φωναχτά καθώς εργάζεται.

-Βάλτε το δεκαδικό σημείο με κόκκινο μελάνι, βοηθά στην οπτική αντίληψη Γραφή - Ενθαρρύνετε τα παιδιά να μελετούν τα γραπτά τους και να κάνουν αυτοκριτική.

-Συζητήστε τα πλεονεκτήματα του καλού γραφικού χαρακτήρα και τους στόχους που πρέπει να επιτευχθούν μέσα στην τάξη.

- Η καλυτέρευση του γραφικού χαρακτήρα μπορεί να βελτιώσει και την αυτοπεποίθηση, η οποία αντίστοιχα αντανακλά ευνοϊκά στη δουλειά του μαθητή.

-Χρήση εναλλακτικών μορφών γραφής των εργασιών, π.χ χρήση υπολογιστή. Βαθμολόγηση του γραπτού -Ο έπαινος για την προσπάθεια καθώς και την επιτυχία είναι αναγκαίος.

-Τα σημειωμένα λάθη συλλαβισμού πρέπει να είναι ανάλογα με το επίπεδο συλλαβισμού του παιδιού. Η βαθμολόγηση καλό θα ήταν να συνοδεύεται από θετικά σχόλια.

-Προσπαθήστε να μην χρησιμοποιείτε κόκκινες πέννες για τη βαθμολόγηση της δουλειάς ενός δυσλεκτικού παιδιού. Εργασία για το σπίτι

-Μέχρι το τέλος μιας σχολικής ημέρας ένα δυσλεκτικό παιδί είναι γενικά πιο κουρασμένο από τους συμμαθητές του επειδή γι’ αυτόν τα πάντα απαιτούν περισσότερη σκέψη και προσπάθεια, τα καθήκοντα διαρκούν περισσότερο και τίποτα δεν είναι εύκολο. Περισσότερα λάθη είναι πιθανόν να γίνουν. Μόνο προκαθορισμένη εργασία για το σπίτι η οποία θα είναι πραγματικά ωφέλιμη πρέπει να δίνεται στο παιδί.

-Οι δάσκαλοι που σχετίζονται με παιδιά που έχουν δυσλεξία πρέπει να είναι εύκαμπτοι στην προσέγγιση τους έτσι ώστε να μπορούν, όσο το δυνατόν γίνεται, να βρουν τρόπους που ταιριάζουν στο μαθητή, αντί να αναμένουν ότι όλοι οι μαθητές θα μάθουν με τον ίδιο τρόπο. Πάνω απ’ όλα, πρέπει να επικρατήσει η κατανόηση απ’ όλους οι οποίοι τους διδάσκουν, ότι ίσως έχουν αρκετά ταλέντα και δεξιότητες. Οι ικανότητες τους δεν πρέπει να μετρούνται καθαρώς στη βάση των δυσκολιών που παρουσιάζουν στην απόκτηση των δεξιοτήτων ανάγνωσης και γραφής.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΦΕΚ

ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 

xenesglosses.eu

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ-1024x585.jpg
Πανελλαδικές εξετάσεις για μικρούς Αϊνστάιν, παπαγάλους και εμπόρους! Και το σχολείο;
Πανελλαδικές: Μέχρι πότε οι εξετάσεις και τα παρελκόμενά τους θα είναι οι απόλυτοι πρωταγωνιστές της εκπαιδευτικής διαδικασίας; Γιατί ψάχνουμε τις...
Πανελλαδικές εξετάσεις για μικρούς Αϊνστάιν, παπαγάλους και εμπόρους! Και το σχολείο;
εοφ
ΕΟΦ: «Προσοχή σε επικίνδυνο σκεύασμα που διαφημίζεται για την ανακούφιση και αντιμετώπιση των πόνων των αρθρώσεων»
«Επικίνδυνο το σκεύασμα που διαφημίζεται για την ανακούφιση και αντιμετώπιση των πόνων των αρθρώσεων», λέει ο ΕΟΦ - Ποιο είναι
ΕΟΦ: «Προσοχή σε επικίνδυνο σκεύασμα που διαφημίζεται για την ανακούφιση και αντιμετώπιση των πόνων των αρθρώσεων»