Thumbnail
Ψήφισμα της ανοιχτής κοινής συνεδρίασης του διδακτικού προσωπικού των Τμημάτων Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής και Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ.

 

Ψήφισμα της ανοιχτής κοινής συνεδρίασης του διδακτικού προσωπικού των Τμημάτων Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής και Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ.

Σε συνέχεια των ψηφισμάτων α) των Προέδρων και Αναπληρωτών  Προέδρων των Τμημάτων Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής και Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ. και β) της Κοσμητείας της Φιλοσοφικής Σχολής, σας διαβιβάζουμε ψήφισμα το οποίο εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από την ανοιχτή κοινή συνεδρίαση του διδακτικού προσωπικού των παραπάνω Τμημάτων.

 Συνοψίζοντας τους λόγους της διαφωνίας μας με την «απορρόφηση» των Τμημάτων των Ξένων Γλωσσών και Φιλολογιών τονίζουμε ότι με το προτεινόμενο σχέδιο ΑΘΗΝΑ θίγεται το αυτοδιοίκητο του Πανεπιστημίου και αναφέρουμε πρώτον τα θετικά της διατήρησης της αυτονομίας των τμημάτων μας και δεύτερον τα αρνητικά από την προτεινόμενη  συγχώνευση:

Α)         Τα θετικά της διατήρησης της αυτονομίας των Τμημάτων:

Τα υπάρχοντα Τμήματα Ξένων Γλωσσών και Φιλολογιών του ΑΠΘ

  1. εφαρμόζουν ανανεωμένα και εκσυγχρονισμένα προγράμματα τα οποία λειτουργούν με επιτυχία,
  2. προσφέρουν στους φοιτητές επιστημονική κατάρτιση σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα μιας φιλολογίας τα οποία διδάσκονται στην αντίστοιχη ξένη γλώσσα,
  3. ανοίγουν πολλαπλές προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης,
  4. συμβάλουν στη Διεθνοποίηση του ΑΠΘ και δημιουργούν γέφυρες συνεργασίας με χώρες σημαντικές τόσο από πολιτική όσο και από πολιτισμική άποψη,
  5. οι διεθνείς συμφωνίες και εκπαιδευτικές δράσεις στις οποίες συμμετέχουν ανέρχονται στις 2000.

Β)         Τα αρνητικά της «απορρόφησης»

  1. πλήττονται Τμήματα που εδώ και μισό αιώνα τουλάχιστον λειτουργούν χωρίς σημαντικά πρόβληματα στοχεύοντας  στην αριστεία,
  2. μειώνονται οι επαγγελματικές προοπτικές των αποφοίτων, καθώς δεν θα κατέχουν γνώσεις και δεξιότητες σε ένα ευρύτερο διακριτό κλάδο της επιστήμης αλλά θα διαθέτουν μόνο ανεπαρκή γλωσσική κατάρτιση,
  3. δεν επιλύονται με τη συγχώνευση κάποια επιμέρους προβλήματα που εντοπίζονται, αλλά δημιουργούνται πολλαπλάσια,
  4. με τη συγχώνευση δεν προκύπτει κανένα δημοσιονομικό όφελος.

Η πρόταση της ανοιχτής κοινής συνεδρίασης του διδακτικού προσωπικού των Τμημάτων Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής και Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ. είναι:

Να μην προχωρήσει το Υπουργείο στην «απορρόφηση»/συγχώνευση των τεσσάρων Τμημάτων Ξένων Γλωσσών και Φιλολογιών του ΑΠΘ, αλλά να διατηρήσει την αυτονομία τους στο πλαίσιο της Φιλοσοφικής Σχολής.

Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία (Ν. 4076/12, άρθρο 1, παρ. 1) τα Τμήματα να αναλάβουν την πρωτοβουλία να επεξεργαστούν προτάσεις και να οργανώσουν συνέργειες.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 21/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 21/05

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleia_antisiptika_kai_maskes_protothema-artyiroth-.jpg
Συναγερμός στη Θεσσαλονίκη: Τρία κρούσματα στρεπτόκοκκου σε νηπιαγωγείο
Τα παιδιά παρουσιάζουν ήπια συμπτώματα, ωστόσο το περιστατικό προκάλεσε την άμεση κινητοποίηση των υγειονομικών αρχών
Συναγερμός στη Θεσσαλονίκη: Τρία κρούσματα στρεπτόκοκκου σε νηπιαγωγείο
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Καταγγελία ΟΙΕΛΕ: Ιδιωτικό σχολείο απέλυσε ταυτόχρονα ζευγάρι εκπαιδευτικών με βαριά άρρωστο τέκνο...
ΟΙΕΛΕ: Επιφυλασσόμαστε για πλήρη δημοσιοποίηση όχι μόνο της συγκεκριμένης υπόθεσης αλλά και όσων μας έχουν καταγγελθεί, εάν το σχολείο δεν...
Καταγγελία ΟΙΕΛΕ: Ιδιωτικό σχολείο απέλυσε ταυτόχρονα ζευγάρι εκπαιδευτικών με βαριά άρρωστο τέκνο...
diagonismos asep
ΕΠΙΣΗΜΟ! Αυτές είναι οι ημερομηνίες για τον 2ο Πανελλήνιο Γραπτό Διαγωνισμό του ΑΣΕΠ
Ανοίγει από αύριο 22 Μαΐου η πλατφόρμα για τα ραντεβού - Πού και πότε διεξάγεται ο γραπτός διαγωνισμός του ΑΣΕΠ - Τι πρέπει να γνωρίζετε
ΕΠΙΣΗΜΟ! Αυτές είναι οι ημερομηνίες για τον 2ο Πανελλήνιο Γραπτό Διαγωνισμό του ΑΣΕΠ