Thumbnail
Τι ακριβώς είπαν οι Βουλευτές για το άρθρο 39/1α στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων

 

ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΙΠΑΝ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 39/1α  ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ

Για την πληρέστερη ενημέρωση του Σώματος των Εκπαιδευτικών, σε σχέση με το άρθρο 39 του νομοσχεδίου «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις» που δίνει τη δυνατότητα στους Εκπαιδευτικούς της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης να διεκδικούν θέση Σχολικού Συμβούλου στη Δημόσια Εκπαίδευση, παραθέτουμε τι ακριβώς ελέχθη στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων από τους Βουλευτές που αναφέρθηκαν στο Άρθρο 39/1α και στήριξαν τις θέσεις της ΠΕΣΣ.

Συγκεκριμένα και με τη σειρά αγόρευσης:

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ (Εισηγητής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.- Ε.Κ.Μ.):

«Σχετικά με το ζήτημα των Σχολικών Συμβούλων και περιμένω, κύριε Υπουργέ, μια απάντηση. Εμείς θεωρούμε, ότι δεν είναι δυνατόν Καθηγητές Ιδιωτικών Σχολείων που υπηρετούν σε Ιδιωτικά Σχολεία, να είναι Σχολικοί Σύμβουλοι και να είναι αυτοί, οι οποίοι θα κρίνουν τις Σχολικές Μονάδες, από τις οποίες προέρχονται. Δηλαδή, να είναι ελεγκτές και ελεγχόμενοι και δεν ξέρω πώς το σκέφτεστε, αλλά νομίζω ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει ».

ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΞΟΥΛΙΔΟΥ (Ειδική Αγορήτρια των Ανεξαρτήτων Ελλήνων):

«Δεν λαμβάνεται υπ' όψιν η αρνητική γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους - άρθρο 119 / 2009 - στην οποία ρητά αναφέρεται ότι το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, τμήμα Δ, ομόφωνα γνωμοδοτεί ότι δεν παρέχεται εκ του νόμου η δυνατότητα συμμετοχής ως υποψηφίων και η κατ' επέκταση διορισμού ιδιωτικών εκπαιδευτικών ως Σχολικών Συμβούλων και συνεπώς δεν τίθεται θέμα εφαρμοστέου δικαίου. Είμαστε πλήρως αντίθετοι με τη φωτογραφική αυτή διάταξη, όπως επίσης και η Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων, διότι το ενδεχόμενο ψήφισης μιας τέτοιας διάταξης ανοίγει την πόρτα για τη διεκδίκηση θέσεων στελεχών σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης, από Διευθυντές σχολικών μονάδων έως και Περιφερειακούς Διευθυντές από ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς στη δημόσια εκπαίδευση»

ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΤΑΛΙΑΔΟΥΡΟΣ (Προεδρεύων της Επιτροπής) :

«Επισημάνθηκε και πριν και θα ήθελα να το πω και εγώ, ότι με το άρθρο 39 δίνεται η δυνατότητα σε ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να καταλαμβάνουν θέσεις σχολικών συμβούλων, κάτι το οποίο προβλεπόταν και σε προγενέστερο νόμο, πλην όμως υπάρχει γνωμοδότηση το 2009 του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, με την οποία αυτό δεν είναι εφικτό. Θα πρότεινα στο υπουργείο να εξετάσει το θέμα, λαμβάνοντας υπ' όψιν του τη σημασία της ομόφωνης γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους»

ΜΑΡΙΑ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ:

«Στο άρθρο 39, παράγραφος 1α, θεωρούμε ως ΣΥΡΙΖΑ, ότι στην ουσία προσθέτει και την ιδιωτική εκπαίδευση ως δυνατότητα επιλογής σχολικών συμβούλων και αλλάζει το βαθμό από Α΄ σε Γ΄. Η επιλογή ιδιωτικού υπαλλήλου για την παιδαγωγική καθοδήγηση των δημοσίων εκπαιδευτικών δεν μας βρίσκει σύμφωνους καθώς, για παράδειγμα, ο ελεγχόμενος ιδιοκτήτης ενός ιδιωτικού θα ελέγχεται από τον υπάλληλο του. Αναρωτιέμαι αν αυτό φαίνεται σε κανέναν προβληματικό»

ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΜΑΝΑΤΙΔΗΣ:

«Στο άρθρο 39, που αναφέρεται στους σχολικούς συμβούλους, περιμένουμε τη διευκρίνιση, σε σχέση με το αν θα είναι ιδιωτικοί ή όχι. Μπορεί να προσμετρείται η προϋπηρεσία κάποιου δημόσιου εκπαιδευτικού, που έχει εργαστεί σε ιδιωτικό σχολείο, αλλά είναι άλλο να είναι ιδιωτικός εκπαιδευτικός και αξιολογητής. Οι σχολικοί σύμβουλοι έτσι κι αλλιώς – κι εδώ υπάρχει μια αντίφαση – έχουν σαν ρόλο αυτόν του συμβούλου των εκπαιδευτικών. Δεν μπορεί να είναι και αξιολογητές. Δεν μπορεί κάποιος να είναι ταυτόχρονα και σύμβουλος και αξιολογητής»

Είναι φανερό από τις τοποθετήσεις στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, επί του Άρθρου 39/1α, ότι όλοι οι παραπάνω Βουλευτές διαφωνούν με την είσοδο Εκπαιδευτικών της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης ως Σχολικών Συμβούλων στην Δημόσια Εκπαίδευση, συμφωνώντας με το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους.

Η ΠΕΣΣ εκτιμά ότι η συγκεκριμένη διάταξη δεν εξυπηρετεί καμία απολύτως εκπαιδευτική ανάγκη και δημιουργεί ρωγμές στις εργασιακές σχέσεις, ενώ παράλληλα ανοίγει την πόρτα της ιδιωτικοποίησης στη Δημόσια Εκπαίδευση και γι’ αυτό είναι αντίθετη στη ψήφισή της, όπως άλλωστε και οι ομοσπονδίες ΔΟΕ και ΟΛΜΕ.

Για το Δ.Σ. της Π.Ε.Σ.Σ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

 

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

 

ΓΙΑΛΟΥΡΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ

ΜΠΑΡΑΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εκπαιδευτικοσ
ΣΑΤΕΑ: «Αποκλεισμός των εκπαιδευτικών ΠΕ71 από την πρόσκληση του ΙΕΠ»
«Θα ήταν σοβαρή παράλειψη η μη συμμετοχή και εκπαιδευτικών ΠΕ71 οι οποίοι είναι εξειδικευμένοι σε θέματα προσαρμογής αναλυτικών προγραμμάτων όλων των...
ΣΑΤΕΑ: «Αποκλεισμός των εκπαιδευτικών ΠΕ71 από την πρόσκληση του ΙΕΠ»
eidiki_agogi_4.jpg
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή
«Είναι η καλύτερη απόδειξη ότι είναι και η ΔΔΕ συνυπεύθυνη για το γεγονός ότι οι μαθητές, και μάλιστα της Ειδικής Αγωγής, δε διδάσκονται όλα τα...
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης
ΑΣΕΠ 3Κ/2020: Τα προσωρινά αποτελέσματα για το υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
Οι πίνακες με τα προσωρινά αποτελέσματα για μόνιμη πρόσληψη στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
ΑΣΕΠ 3Κ/2020: Τα προσωρινά αποτελέσματα για το υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων