Thumbnail

Τι απαντά ο υφυπουργός Παιδείας Θ. Παπαθεοδώρου σε ερώτηση του Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Τασου Κουράκη σε σχέση με τις απολύσεις, μετατάξεις, μεταθέσεις, συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων

Απολύσεις εκπαιδευτικών

 
Ποια είναι η αλήθεια; Η αλήθεια είναι ότι πράγματι φέτος ζητήσαμε δύο φορές από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις την καταγραφή με τον απόλυτο δυνατό τρόπο των οργανικών κενών έτσι ώστε να μπορούμε να προχωρήσουμε σε μεταθέσεις και σε τοποθετήσεις.
 
Υπάρχει αργοπορία; Η αργοπορία υπήρξε διότι όλο αυτό το διάστημα προσπαθήσαμε το ηλεκτρονικό σύστημα να έχει διασταυρωμένα στοιχεία. Είναι η τελευταία φορά που θα λειτουργήσει έτσι, διότι από 1ης Σεπτεμβρίου -το γνωρίζετε πολύ καλά- θα υπάρχει η δυνατότητα όχι μόνο της γνώσης για την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών σε συγκεκριμένα σχολεία ανάλογα με τη δυναμικότητά τους, αλλά και της αντιστοιχίας των εκπαιδευτικών αυτών με την ονομαστική κατάσταση των μαθητών. Αυτό θα μας επιτρέψει να γνωρίζουμε ποιες είναι οι ανάγκες, πώς θα γίνει η κατανομή, έτσι ώστε να μην φτάνουμε στα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίσαμε τα προηγούμενα χρόνια.
 
Μετατάξεις στην Πρωτοβάθμια
 
Δεύτερο στοιχείο: κατά τη διάρκεια του αμέσως προηγούμενου διαστήματος έγιναν οι μετατάξεις ή προχώρησαν οι μετατάξεις από τη δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Θέλω να πω ότι ολοκληρώθηκε η διαδικασία. Εκεί, λοιπόν, έχουμε άλλους εννιακόσιους εξήντα έναν εκπαιδευτικούς οι οποίοι ζήτησαν να μεταταγούν από τη δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
 
Ποια στοιχεία ελήφθησαν υπόψη για τις μετατάξεις αυτές; Το πρώτο στοιχείο είναι τα οργανικά κενά, αλλά όχι μόνο. Ελήφθησαν υπόψη οι συνταξιοδοτήσεις οι οποίες προγραμματίζονται για φέτος το καλοκαίρι. Ελήφθησαν υπόψη οι προθέσεις συνταξιοδοτήσεων, έτσι ώστε εκεί που γνωρίζαμε ότι ο εκπαιδευτικός έχει την πρόθεση να συνταξιοδοτηθεί πρόωρα κι αυτό να μπει στη διαδικασία -αν θέλετε- υπολογισμού των κενών.
 
Μεταθέσεις εκπαιδευτικών
 
Από την άλλη πλευρά, λόγω και της αύξησης του ωραρίου, είχαμε μία συνολική εικόνα για τον αριθμό των μεταθέσεων, η οποία εξελίσσεται πλέον, νομίζω, κατά τον καλύτερο τρόπο. Άρα, δεν υπήρξε, όπως είπατε, σε αυτή την περίπτωση μείωση των οργανικών κενών ή μείωση της οργανικότητας έτσι ώστε να φτάσουμε, όπως είπατε, σε απολύσεις. Δεν υφίσταται τέτοιο θέμα.
 
Συγχωνεύσεις σχολείων
 
Από την άλλη πλευρά, ελήφθη κάθε δυνατή μέριμνα, ώστε από τη μία όπου υπάρχουν αυξημένες εκπαιδευτικές ανάγκες -και τα αναφέρατε: νησιωτικότητα, δυσπρόσιτες περιοχές- να ικανοποιηθούν κατά προτεραιότητα χωρίς να αλλάξει τίποτα σε σχέση με το παρελθόν, αλλά ίσα-ίσα να υποστηριχθεί αυτή η διαδικασία, και στα μεγάλα αστικά κέντρα να δούμε ποιες ήταν οι δυνατές συγχωνεύσεις, οι οποίες –επαναλαμβάνω- έγιναν με σύμφωνη γνώμη των διευθυντών εκπαίδευσης σε όλες τις περιπτώσεις και των περιφερειακών διευθυντών.
 
Καταργήσεις σχολείων
 
Ένα τελευταίο στοιχείο: Οι καταργήσεις για τις οποίες μιλήσατε ήταν μόνο όσον αφορά τα σχολεία τα οποία δεν είχαν λειτουργήσει μέχρι σήμερα ποτέ.
 
Οργανικά κενά
 
Υπολογισμός των οργανικών κενών: Στη στήλη «Οργανικές Θέσεις» συμπληρώνεται ο αριθμός των οργανικών θέσεων όλων των σχολείων, συμπεριλαμβανομένων των ολοήμερων τμημάτων, αφού οι θέσεις θεωρούνται ενιαίες. Στη στήλη «Οργανικά Ανήκοντες Εκπαιδευτικοί» θα υπολογιστούν όσοι ανήκουν οργανικά ή με προσωποπαγή θέση.
 
Αυτά τα οποία στείλαμε στα σχολεία ήταν ακριβώς για να υπάρξει η πλέον αξιόπιστη, τουλάχιστον ως προς τις οργανικές ανάγκες των σχολείων, καταγραφή για να μπορούμε να κατανείμουμε το προσωπικό με τον καλύτερο τρόπο.
 
Υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί
 
Από την άλλη πλευρά, μιλήσατε για τους υπεράριθμους, φαντάζομαι, οι οποίοι σε κάθε σχολείο όπου υπήρχαν υπεραριθμίες χάνουν την οργανική τους θέση. Η οργανικότητα των σχολείων δεν χάνεται και θα δείτε πολύ σύντομα ότι με την κατανομή που υπάρχει, όπως είχαμε δεσμευθεί, σε περίπτωση υπεραριθμίας, οι εκπαιδευτικοί απλώς θα συμπληρώνουν το ωράριό τους στη σχολική μονάδα που βρίσκεται εγγύτερα στον τόπο όπου υπηρετούν.
 
Τέλος, θα μου επιτρέψετε να πω κάτι για την παρατήρησή σας σχετικά με συγχωνεύσεις ή καταργήσεις σχολείων σε νησιωτικές ή ορεινές περιοχές. Είναι εύκολο να το διασταυρώσετε, ιδιαίτερα όταν είτε οι χιλιομετρικές αποστάσεις ήταν τέτοιες είτε το σχολείο βρισκόταν σε ορεινό όγκο. Υπήρξε, παραδείγματος χάριν, σχολείο το οποίο βεβαίως είχε δεκαεπτά μαθητές, αλλά οι τέσσερις εξ αυτών έρχονταν από απομακρυσμένο χωριό. Διατηρείται το σχολείο. Σε αυτές τις περιπτώσεις σας είπα προηγουμένως ότι υπάρχει απόλυτη προτεραιότητα.
 
Θα εξασφαλίσουμε για τα δημοτικά, για τα νηπιαγωγεία και για τα γυμνάσια τον αριθμό των εκπαιδευτικών που πρέπει, έτσι ώστε να υποστηριχθεί αυτή η διαδικασία, στο πλαίσιο βεβαίως το οποίο γνωρίζουμε όλοι και είναι το πλαίσιο της εκτέλεσης του Προϋπολογισμού.
 
dictyo.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kavgas-sxoleio
Συγκλονιστικό βίντεο από άγριο καυγά μαθητών – Εκτοξεύθηκαν από τις σκάλες
Περισσότερα πλάνα από το έδαφος δείχνουν τους δύο μαθητές λυκείου να εκτοξεύονται από τις σκάλες αλλά να συνεχίζουν να παλεύουν ακόμα και μετά την...
Συγκλονιστικό βίντεο από άγριο καυγά μαθητών – Εκτοξεύθηκαν από τις σκάλες