Thumbnail

 

Θέμα: Σημαντικό λάθος στη διατύπωση του τέταρτου θέματος της Βιολογίας Θετικής Κατεύθυνσης

Υπάρχει κατά τη γνώμη μου, αλλά και τη γνώμη αρκετών βιολόγων που ρώτησα, σημαντικό λάθος στη διατύπωση του τέταρτου θέματος, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικές αδικίες στη βαθμολόγησή του.

Πιο συγκεκριμένα: Στο ερώτημα Δ1 ζητείται να γραφούν δύο μόρια που θα προκύψουν μετά την υβριδοποίηση, χωρίς κανένα περιορισμό.

Άρα κάλλιστα κανείς μπορεί να επιλέξει τα κάτωθι δύο μόρια, με δεδομένο ότι το βιβλίο δεν αναφέρει πουθενά ότι η υβριδοποίηση γίνεται όπου υπάρχουν οι περισσότερες συμπληρωματικές βάσεις  :

Υβριδοποιημένο μόριο 1

ΣΥΝΔΕΣΗ 1

 4.                      5’AATTCGGGGGGC3’

 2. 3’GCCCCCCGTTAA5’     

 

Είτε  ΣΥΝΔΕΣΗ 2

 

  1.  5’ – AATTGCCCCCCG – 3’

2.              3’ - CGGGGGGCTTAA – 5’   

Και Υβριδοποιημένο μόριο 2

1.       5’AAATGAAACCAGGATAAG3’                                 

3.       3’TTTACTTTGGTCCTATTCTTAA5’.

(Ζητείται τα δυο συγκεκριμένα μόρια να ονομαστούν υβριδοποιημένο μόριο 1 και υβριδοποιημένο μόριο 2.)

Στο Δ4 στη συνέχεια ζητείται στα δύο συγκεκριμένα μόρια να προστεθεί DNA δεσμάση και  ενδονουκλεάση EcoRI.

Αν ο μαθητής για το υβριδοποιημένο μόριο 1 έχει χρησιμοποιήσει τη σύνδεση 1  η DNA δεσμάση,  δεν αντιδρά με αυτά. Ομοίως, δεν αντιδρά και η ενδονουκλεάση EcoRI.

Επειδή θα είναι εξαιρετικά άδικο να υποστούν βαθμολογικές απώλειες οι υποψήφιοι, εξαιτίας μιας αδυναμίας της διατύπωσης του θέματος να καλύψει όλες τις περιπτώσεις, είναι προφανές ότι ή θα πρέπει να δοθούν οδηγίες στους βαθμολογητές για να καλύψουν δίκαια και αυτή την περίπτωση ή θα πρέπει να ακυρωθεί συνολικά η βαθμολόγηση του συγκεκριμένου υποερωτήματος Δ4.

Βλέποντας στο διαδίκτυο η περίπτωση αυτή να έχει διαλάθει της προσοχής των σχετικών καθηγητών, παρακαλώ θερμά να εξετάσετε το θέμα και έγκαιρα να προβείτε σε όλες τις νόμιμες ενέργειες ώστε η Κεντρική Εξεταστική Επιτροπή να διορθώσει το λάθος. 

 (τα στοιχεία μου δεν δίνονται  ώστε να μην τίθεται θέμα ταυτοποίησης κάποιου υποψηφίου- προφανώς είναι στη διάθεσή σας).

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;