Thumbnail
ΤΥΠΟΣ: ΕΘΝΟΣ

 

ΕΥΡ. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ

Τη δημιουργία «μεικτών πανεπιστημίων» στα οποία το 49% της αξίας των ιδρυμάτων θα περάσει σε επιχειρηματίες που θέλουν να επενδύσουν στην Παιδεία, πρότεινε χθες ο υπουργός Εσωτερικών Ευριπίδης Στυλιανίδης κατά τη διάρκεια του συνεδρίου «Εκπαίδευσης και Καινοτομίας στον 21ο αιώνα» που συνδιοργανώθηκε στο Μέγαρο Μουσικής από το «Economist», τη Microsoft Hellas και το Βρετανικό Συμβούλιο.

Σύμφωνα με την πρόταση του Ευρ. Στυλιανίδη τα «μεικτά» πανεπιστήμια αποκτούν ρευστότητα πόρων εκτός κρατικού προϋπολογισμού, ευελιξία στη διοίκηση και την ανάπτυξή τους

 

Ο κ. Στυλιανίδης, ο οποίος έχει διατελέσει στο παρελθόν και υπουργός Παιδείας, εξειδικεύοντας την πρότασή του ανέφερε ότι πρωτίστως θα πρέπει να αξιολογηθεί πιλοτικά η υλική και άυλη αξία κάποιων ΑΕΙ. Εν συνεχεία, προσέθεσε, θα μετοχοποιείται το 49% αυτών των ιδρυμάτων και θα διατίθεται σε ελληνικά ιδρύματα, εφοπλιστές, επιχειρηματίες που θέλουν πραγματικά να επενδύσουν στην Παιδεία.

«Εννοείται ότι ο ιδιώτης επενδυτής αναλαμβάνει και το διοικητικό και αναπτυξιακό management του ιδρύματος, περιορίζοντας τον πρύτανη στην επιστημονική εκπροσώπηση και στα ακαδημαϊκά του καθήκοντα», δήλωσε ο υπουργός Εσωτερικών.

Πάντως, «πηγές» του υπουργείου Παιδείας ανέφεραν χθες ότι «ο κ. Αρβανιτόπουλος, ο υπουργός Παιδείας της κυβέρνησης, έχει επανειλημμένα δηλώσει όπως και σήμερα (σ.σ.: χθες) στο συνέδριο του "Economist" ότι υπερασπιζόμαστε και δουλεύουμε για δωρεάν πανεπιστήμια και ΤΕΙ». Την ίδια στιγμή, η πρόταση του κ. Στυλιανίδη προκάλεσε ήδη αντιδράσεις από την πλευρά πρυτάνεων και πανεπιστημιακών.

Ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος

Ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος

Σύμφωνα με τον υπουργό Εσωτερικών, με την πρότασή του τα νέα «μεικτά πανεπιστήμια» αποκτούν ρευστότητα πόρων εκτός κρατικού προϋπολογισμού, ευελιξία στη διοίκηση και την ανάπτυξή τους. «Αντί να κλείσουν -πληγώνοντας αναπτυξιακά τις περιφέρειες που τα φιλοξενούσαν- αποκτούν μια νέα δυναμική, αναπτύσσοντας την άμιλλα με τα παραδοσιακά δημόσια πανεπιστήμια που συνεχίζει να συντηρεί ο κρατικός προϋπολογισμός», συμπλήρωσε ο κ. Στυλιανίδης.

Μάλιστα προέβλεψε ότι εάν προωθηθεί η ιδέα των «μεικτών ΑΕΙ» θα εισρεύσουν επενδυτικά κεφάλαια, θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, προσελκύοντας Ελληνες και ξένους επιστήμονες από το εξωτερικό.

Ο υπουργός Εσωτερικών Ευρ. Στυλιανίδης

Ο υπουργός Εσωτερικών Ευρ. Στυλιανίδης

Βάσει της εισήγησης του υπουργού Εσωτερικών, τα νέα ΑΕΙ που θα δημιουργηθούν θα είναι εξωστρεφή και θα συνδέονται άμεσα με την αγορά εργασίας. Θα έχουν -όπως είπε- «τη δυνατότητα να οργανώσουν ξενόγλωσσα προγράμματα προκειμένου να προσελκύσουν ξένους, μη Ευρωπαίους φοιτητές, με δίδακτρα». Την ανάγκη να γίνουν εξωστρεφή τα ελληνικά πανεπιστήμια έχει διατυπώσει στο παρελθόν και ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, ο οποίος μάλιστα είχε καλέσει τους πρυτάνεις να αναζητήσουν πρόσθετους πόρους από τα ιδρύματα, μέσα από χορηγίες κ.ά.

Ο κ. Στυλιανίδης, θέλοντας πάντως να εξηγήσει την πρότασή του για εμπλοκή επιχειρηματιών στα ελληνικά ΑΕΙ μέσω μετοχοποίησης των ιδρυμάτων, είπε ότι «ο προϋπολογισμός της χώρας μας επαρκεί για τη χρηματοδότηση περίπου 15 πανεπιστημίων από τα 25 που διαθέτουμε, με συνέπεια να απειλούνται τα υπόλοιπα με κλείσιμο ή μαρασμό και να διακυβεύεται πλήρως στην πράξη η συνταγματική επιταγή για δημόσια δωρεάν Παιδεία».

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΙ
Καταγγέλλουν πλήρη ανατροπή του ακαδημαϊκού συστήματος

Την αντίδρασή τους στην πρόταση του υπουργού Εσωτερικών εξέφρασαν χθες πρυτάνεις και πανεπιστημιακοί, κάνοντας λόγο για πλήρη ανατροπή του ακαδημαϊκού συστήματος, λίγο καιρό μάλιστα μετά την ψήφιση νόμων που έφεραν ένα νέο θεσμικό πλαίσιο στα ΑΕΙ.

«Είμαι αντίθετος σε τέτοιων διαστάσεων ανατροπές στο υπάρχον ακαδημαϊκό σύστημα της χώρας ένα χρόνο μάλιστα μετά την ψήφιση νόμων οι οποίοι έφεραν σημαντικές αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο των ΑΕΙ και σε μία φάση που αυτό το θεσμικό πλαίσιο έχει μόλις αρχίσει να υλοποιείται», τόνισε στο «Εθνος» ο πρόεδρος της ομοσπονδίας πανεπιστημιακών Νίκος Σταυρακάκης. Εχει πολύ ενδιαφέρον να μας ενημερώσει ο υπουργός Εσωτερικών, πρόσθεσε ο κ. Σταυρακάκης, μέσα από ποια διαδικασία κατέληξε σε αυτές τις προτάσεις που διατύπωσε.

Πυρά
«Για άλλη μία φορά διαπιστώνουμε ότι η ανυπαρξία εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού για τον χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης και της έρευνας επιτρέπει τέτοιου είδους πολιτικές ενέργειες» κατέληξε ο πρόεδρος της ΠΟΣΔΕΠ.

Πιο σκληρός εμφανίστηκε ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών Γεώργιος Παναγιωτάκης. «Η πρόταση του κ. Στυλιανίδη δυστυχώς έρχεται να επιβεβαιώσει ότι υπάρχει ένα οργανωμένο σχέδιο αποδόμησης του δημόσιου πανεπιστημίου υπέρ των ιδιωτικών. Μηχανεύονται κάθε δυνατή λύση που να ξεπερνά τα εμπόδια που τους θέτει το Σύνταγμα», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ
Σύνδεση εκπαίδευσης -παραγωγής

«Θέλουμε να συνδέσουμε τον πανεπιστημιακό χάρτη με τον αναπτυξιακό χάρτη της χώρας», τόνισε χθες ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου Εκπαίδευσης και Καινοτομίας. Αναφερόμενος στο σχέδιο «Αθηνά», ο κ. Αρβανιτόπουλος μίλησε για παλαιότερες άναρχες πολιτικές που ήταν βασισμένες σε συντεχνίες και οι οποίες -όπως είπε- οδήγησαν στην αύξηση των πανεπιστημιακών τμημάτων από σχεδόν 300, τη δεκαετία του 1990, σε περισσότερα από 500 σήμερα. Μάλιστα, αναγνώρισε ότι είναι δύσκολο να αλλάξει η νοοτροπία των τοπικών κοινωνιών, αλλά επεσήμανε ότι «πρέπει να αλλάξει».

Κατά τα λοιπά, ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε και σε μία σειρά άλλων ζητημάτων, όπως η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η ειδική αγωγή και η ξενόγλωσση εκπαίδευση. Χαρακτήρισε «οριζόντια προτεραιότητα» για όλες τις πολιτικές πρακτικές του υπουργείου την αξιολόγηση δομών, διαδικασιών και ανθρώπινου δυναμικού. Εν τω μεταξύ, χθες, εκατοντάδες φοιτητές, καθηγητές αλλά και διοικητικό προσωπικό των τεχνολογικών ιδρυμάτων συγκεντρώθηκαν έξω από το υπουργείο Παιδείας διαμαρτυρόμενοι για τις αλλαγές που επιφέρει στα ιδρύματά τους το σχέδιο «Αθηνά».

Εκπρόσωποι της ομοσπονδίας καθηγητών συναντήθηκαν με τον γ.γ. του υπουργείου, Θανάση Κυριαζή, ο οποίος φέρεται να είπε ότι θα υπάρξουν αλλαγές επί της αρχικής πρότασης και για τα τμήματα στα οποία υπήρξαν αδικίες.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ

 

ΤΥΠΟΣ: ΕΘΝΟΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

φύση, θάλασσα, δέντρα, ποδηλάτης
Πώς κατανοούμε τον κόσμο;
«Κι όμως η σκέψη μας είναι εκεί, στο άγνωστο, στα νέα ερωτήματα, στις δυσκολίες πρόσληψης όλο και πιο έγκυρης γνώσης, όλο και πιο καλής κατανόησης...
Πώς κατανοούμε τον κόσμο;
αίθουσα σχολειο
ΣΕΠΕ Αν. Αττικής «Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ»: Άμεση κάλυψη των κενών στα σχολεία του συλλόγου
Με ανακοίνωσή του ο ΣΕΠΕ Αν. Αττικής «Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ» τονίζει την ανάγκη για κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών
ΣΕΠΕ Αν. Αττικής «Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ»: Άμεση κάλυψη των κενών στα σχολεία του συλλόγου
σχολείαα
Το εικονικό σχολείο ως «μετα-σχολείο» και οι μαθητές ως αναλώσιμοι πελάτες
Η εικονική πραγματικότητα, οι εικονικές αίθουσες και το εικονικό σχολείο ως «μετα-σχολείο» και οι μαθητές ως αναλώσιμοι πελάτες
Το εικονικό σχολείο ως «μετα-σχολείο» και οι μαθητές ως αναλώσιμοι πελάτες