Thumbnail
Δυναμική πρωτοβουλία και  συμβολική ενέργεια  ΔΟΕ, ΠΟΕΔ που αξίζει να συγχαρούμε !

 

Όταν η ανθρωπιά κοιτάζει κατάματα τους μαθητές μέσα στις τόσο δύσκολες οικονομικές συνθήκες … τα πολλά λόγια περισσεύουν !

Δυναμική πρωτοβουλία και  συμβολική ενέργεια  ΔΟΕ, ΠΟΕΔ που αξίζει να συγχαρούμε !

Σε μία χρονική περίοδο που οι συνέπειες της οικονομικής κρίσης αποτυπώνονται στα θλιμμένα βλέμμα πολλών μαθητών του σχολείου μας, μια ελπίδα χαράς έδωσε η ΔΟΕ, ΠΟΕΔ με το πρόγραμμα σίτισης από το κυλικείο του σχολείου που συγχρηματοδοτήθηκε από τις παραπάνω ομοσπονδίες και πραγματοποιείται κατά την περίοδο Ιανουάριος-Ιούνιος 2012-13 στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Πολίχνης-Θεσσαλονίκης.

            Οι διδασκαλικές ομοσπονδίες Ελλάδας-Κύπρου άπλωσαν το χέρι βοήθειας και έδωσαν το στίγμα της αλληλεγγύης και προσφοράς, αποδεικνύοντας και πάλι  δυναμικά ότι είναι δίπλα στο σημερινό μαθητή, στο σημερινό μαχόμενο δάσκαλο δίπλα στον γονέα και αγωνιούν με τη συμβολική αυτή πράξη να σταματήσουν την εξαθλίωση των πολιτών της χώρας μας.

            Στόχος της συγκεκριμένης πράξης είναι η ηθική και πρακτική ενδυνάμωση των μαθητών του σχολείου μας και ειδικότερα των ευπαθών μαθητών και η αντιμετώπιση του φαινομένου του υποσιτισμού. Το πρόγευμα έγινε αποδεκτό από μαθητές και γονείς και έδωσε μια οικονομική ανάσα σε αρκετές οικογένειες μαθητών, οι οποίες χαιρέτισαν με ενθουσιασμό αυτή την πρωτοβουλία.

            Στο πρόγραμμα συμμετέχουν όλα τα παιδιά του σχολείου μας ανεξαρτήτως της οικονομικής κατάστασης των οικογενειών τους, χωρίς διαχωρισμούς και διαφοροποιήσεις. Αρκετοί από τους μαθητές αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της έλλειψης επαρκούς διατροφής, διότι οι γονείς τους είναι πια άνεργοι, ή έχουν πολύ χαμηλό οικογενειακό εισόδημα, που δεν καλύπτει βασικές τους ανάγκες.

            Η αποτελεσματικότητα του προγράμματος συνέβαλε θετικά στην αλλαγή του κλίματος του σχολείου. Αυτό είναι εμφανές σε επίπεδο τάξης και σχολείου, στις σχέσεις μαθητών και ολόκληρης της σχολικής κοινότητας. Παρατηρώντας και αξιολογώντας έως τώρα τις πρακτικές μέσα από το δρόμο της δράσης του σισιτίου διαπιστώθηκαν με τη μέθοδο της  συστηματικής παρατήρησης τα εξής:

            -Το πρόγευμα των μαθητών (φτωχό ή ανύπαρκο-πλούσιο γεύμα) αποτελούσε στοιχείο κοινωνικής διαφοροποίησης/αντίθετα το κοινό γεύμα είναι ο καταλύτης του ανταγωνιστικού πνεύματος, της μειονεκτικής θέσεις των αδύναμων οικονομικά μαθητών. Τώρα πια εξασφαλίζεται η ισότητα δεν υπάρχουν κοινωνικές διακρίσεις, συνέπεια η εξάλειψη της ενδοσχολικής βίας.

            -Οι μαθητές συνεργάζονται και επικοινωνούν στα διαλείμματα στον τρόπο διαχείρισης του γεύματος και δεν ασχολούνται πια με επιθετικές μορφές συμπεριφοράς, αφού δεν υπάρχει διαθέσιμος χρόνος για συγκρούσεις, με συνέπεια να οδηγούνται στην όσο το δυνατό καλύτερη διαχείριση του χρόνου τους στα διαλείμματα (φαγητό, παιχνίδι, ξεκούραση κλπ.).

            -Χαίρονται το πρόγευμα και περιμένουν με αγωνία για να το εξασφαλίσουν, να το σχολιάσουν, να εκφράσουν άποψη, να προτείνουν το καλύτερο.       

            -Προάγουν τις συνεργατικές αλληλεπιδράσεις με θετικές εκφράσεις, διότι ο ένας μαθητής βοηθάει τον άλλον στην παραλαβή του κολατσιού.

            -Ενίσχυση σε μεγάλο βαθμό της ομαδικής συνεργασίας στα διαλείμματα.

 

            -Εμπλέκονται σε διαδικασίες πρωτοβουλιών όπως (διατήρησης καθαριότητας της σχολικής αυλής μετά το γεύμα και ανάληψης ευθυνών).

            -Συνεργάζονται σε ένα πλαίσιο δράσεων … και διατήρησης των κανόνων του σχολείου.

            -Η συμμετοχή όλων των μαθητών της σχολικής κοινότητας συνέβαλε αποτελεσματικά στην αλλαγή στάσεων και συμπεριφορών με αποτέλεσμα τη βελτίωση του σχολικού κλίματος.

            -Η αλλαγή της ψυχολογίας του μαθητή λόγω αλλαγής των αναγκών του συνέβαλε στην ενδυνάμωση της ψυχής του.

            Αξιοσημείωτο είναι ότι τα αποτελέσματα της δράσης του κοινού σισιτίου είναι ένας παράγοντας που λειτουργεί ευεργετικά για τους μαθητές, όχι μόνο γιατί τους εξασφάλισε το πρωινό, αλλά διότι τείνει να εξαλειφθεί το φαινόμενο της βίας και δημιουργήθηκαν αρμονικές εκπαιδευτικές συνθήκες στον σχολικό περιβάλλον..

            Η συλλογική αυτή προσπάθεια έδωσε ανακούφιση στο γονιό, προστάτευσε το δικαίωμα του κάθε μαθητή να μπορεί να σιτίζεται με καθημερινό ποικίλο και υγιεινό πρόγευμα, ξανάφερε το χαμένο χαμόγελο αρκετών μαθητών του σχολείου μας και έδρασε αποτελεσματικά στη συνοχή και στην αρμονική συνύπαρξη τους στις καθημερινές τους δράσεις.

            Η υλοποίηση τέτοιων πρωτοβουλιών δρα ευεργετικά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και τέτοιες πρακτικές ας γίνονται μαθήματα για ένα δημιουργικό και ασφαλές σχολείο.

 Η ενέργεια αυτή ας είναι ένα βήμα πιο πέρα στο μέλλον για την προάσπιση του δικαιώματος του κάθε μαθητή να σιτίζεται ευπρεπώς, για τη χαρά που τόσο τους λείπει και τόσο χρειάζονται καθημερινά.

            Σε ανάλογες πράξεις θα πρέπει να στέκονται και οι ιθύνοντες, αν μπορούν βέβαια να αφουγκράζονται τα μηνύματα των καιρών μας.

Δρ., 2(ΜΔΕ)., Σαββατώ Σαββίδου

Διευθύντρια του 10ου Δημ. Σχολείου Πολίχνης-Θεσ/νίκη

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

petroyniass.jpg
Νέος Θρίαμβος του Λευτέρη Πετρούνια – Πρωταθλητής Ευρώπης για 7η φορά στους κρίκους
Μετά από μια εκπληκτική προσπάθεια που χάρισε 15.000 βαθμούς ο Ολυμπιονίκης Λευτέρης Πετρούνιας κατέκτησε για 7η φορά το χρυσό μετάλλιο στους κρίκους...
Νέος Θρίαμβος του Λευτέρη Πετρούνια – Πρωταθλητής Ευρώπης για 7η φορά στους κρίκους