Thumbnail
Προβλήματα υπεραριθμίας (για δυνατούς λύτες), του Ανδρέα Λύκου

 

Προβλήματα υπεραριθμίας (για δυνατούς λύτες)
Το παρόν σημείωμα έχει σκοπό να αναδείξει τις πρακτικές δυσκολίες που δημιουργούνται κατά την εύρεση του πλήθους των υπεράριθμων εκπαιδετικών ανά ειδικότητα σε κάθε σχολείο. Τα προβλήματα γίνονται πιο σύνθετα στις «βασικές» ειδικότητες (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04). 
Πρόβλημα 1ο:  Ας υποθέσουμε ότι ένα Γυμνάσιο έχει 12 τμήματα (4 τμήματα σε κάθε τάξη) και ότι έχουν οργανική θέση 3 μαθηματικοί (χάριν ευκολίας ας θεωρήσουμε ότι ο καθένας θα έχει ωράριο 18 ωρών). Το ερώτημα είναι: υπάρχει υπεραριθμία μαθηματικού; (Σημειώνεται ότι το ωρολόγιο πρόγραμμα προβλέπει 4 ώρες μαθηματικά την εβδομάδα σε κάθε τάξη, επομένως το συγκεκριμένο γυμνάσιο διαθέτει 4 x 12 = 48 ώρες μαθηματικών)
Λύση 1η: Οι δύο μαθηματικοί καλύπτουν συνολικά 2 x 18 = 36 ώρες, άρα για τον τρίτο μαθηματικό απομένουν 46 – 36 = 10 ώρες που δεν καλύπτουν το 75% του ωραρίου του και αν δεν μπορεί να αναλάβει κάποιο άλλο μάθημα (2η ανάθεση) χαρακτηρίζεται υπεράριθμος.
Λύση 2η (με πιο προσεκτική ματιά): Ο καθένας από τους 2 μαθηματικούς του σχολείου δεν μπορεί να αναλάβει περισσότερα από 4 τμήματα του σχολείου (4 x 4 = 16 ώρες, αν αναλάμβανε 5 τμήματα τότε θα έκανε 5 x 4 = 20 ώρες, δύο παραπάνω από το ωράριό του). Άρα ο καθένας από τους δύο μαθηματικούς μπορεί/πρέπει να καλύψει το ωράριό του με κάποιο άλλο (2ωρο) μάθημα, γα παράδειγμα γεωγραφία (2η ανάθεση). Επομένως, για τον τρίτο μαθηματικό απομένουν 12 – 2 x 4 = 4 τμήματα, δηλαδή 4 x 4 = 16 ώρες, που σημαίνει ότι υπερκαλύπτει το 75% των ωρών του και επομένως δεν χαρακτηρίζεται υπεράριθμος.
Πρόβλημα 2ο: Ας υποθέσουμε ότι σε ένα σχολείο δύο εκπαιδευτικοί διαφορετικών ειδικοτήτων (για παράδειγμα ένας μαθηματικός και ένας χημικός) προσπαθούν να συμπληρώσουν το 75% του ωραρίου τους, ώστε να μη κριθούν υπεράριθμοι. Ας θεωρήσουμε ότι υπάρχει προς διάθεση ένα μόνο τμήμα γεωγραφίας (δεύτερη ανάθεση και για τους δύο). Ποιος από τους δύο θα πρέπει να αναλάβει αυτό το τμήμα, ώστε να αποφύγει να χαρακτηριστεί υπεράριθμος;
Πρόβλημα 3ο: Πώς υπολογίζεται ο αριθμός των τμημάτων του κάθε σχολείου  για την επόμενη σχολική χρονιά; Πώς υπολογίζονται το πλήθος των τμημάτων κατευθύνσεων στο λύκειο; Υπολογίζεται το πλήθος των μαθητών και διαιρούνται ανά τάξη (και ανά κατεύθυνση αντίστοιχα) σε τμήματα 30 μαθητών; Υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος ή γίνεται κατά βούληση;     
Τα τρία παραπάνω προβλήματα και πολλά άλλα παρόμοια αναδεικνύουν την δυσκολία στο χαρακτηρισμό υπεράριθμου εκπαιδευτικού. Τα προβλήματα αυτά δεν είναι μόνο θεωρητικά, αλλά πιθανόν να αποτελέσουν τον λόγο που κάποιος συνάδελφος θα υποστεί μία δυσμενή μετάθεση μακριά από τον τόπο κατοικίας του. Για να μειωθούν ή να εξαλειφθούν τέτοιου τύπου προβλήματα οφείλουν οι αιρετοί (εκπροσωπώντας ουσιαστικά τους συναδέλφους που θίγονται) να γνωρίζουν τη νομοθεσία και να πιέζουν προς την κατεύθυνση που συμφέρει τον εκάστοτε συνάδελφο.
 
Ανδρέας Λύκος - Μαθηματικός 
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

oplosxoleio
Ασύλληπτο! Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να φέρουν οπλισμό στο σχολείο, σύμφωνα με νόμο που ψήφισε η Βουλή
Ο νόμος προβλέπει προϋποθέσεις: Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να φέρουν οπλισμό πρέπει, μεταξύ άλλων, να περάσουν πρώτα 40 ώρες «βασικής εκπαίδευσης...
Ασύλληπτο! Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να φέρουν οπλισμό στο σχολείο, σύμφωνα με νόμο που ψήφισε η Βουλή
ΔΑΣΚΑΛΑ
Τοξικό το κλίμα στα σχολεία λίγο πριν διακοπές του Πάσχα λόγω των πιέσεων του υπουργείου Παιδείας
Ένας μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών βιώνει υψηλή ή μεσαία συναισθηματική εξάντληση, ενώ καταγράφεται επίσης ότι ένα ακόμη μεγαλύτερο τμήμα...
Τοξικό το κλίμα στα σχολεία λίγο πριν διακοπές του Πάσχα λόγω των πιέσεων του υπουργείου Παιδείας
10 γυμνασιο παπαγου
Τεράστια επιτυχία: Το «ψηφιακό» Υπουργείο άφησε 345 μαθητές με κενά εκπαιδευτικών από την αρχή της χρονιάς ως τώρα!
Λήγει το σχολικό έτος κι ακόμα να καλύψουν τα κενά -και μάλιστα στην Αθήνα, στου Παπάγου! Στα «κάγκελα» οι γονείς...
Τεράστια επιτυχία: Το «ψηφιακό» Υπουργείο άφησε 345 μαθητές με κενά εκπαιδευτικών από την αρχή της χρονιάς ως τώρα!
w29-81121enisxytikhdidaskalia.jpg
Ενισχυτική Διδασκαλία: Πώς ένας απαραίτητος θεσμός για τους μαθητές κατέληξε σε «πρεκαριάτο» για τους εκπαιδευτικούς...
Το πρεκαριάτο, από το λατινικό precarious (που σημαίνει αβέβαιος, ανασφαλής), είναι όρος που εμφανίζεται από τη δεκαετία του '80 για τα σύγχρονα...
Ενισχυτική Διδασκαλία: Πώς ένας απαραίτητος θεσμός για τους μαθητές κατέληξε σε «πρεκαριάτο» για τους εκπαιδευτικούς...