Thumbnail
Ας δούμε τους μύθους και κατ’ ουσίαν κατασκευασμένα ψεύδη του υπουργείου :

Β. Παντής : Οι 6 μύθοι του Υπ. Παιδείας και η πραγματικότητα. Μια απάντηση στο νέο non paper.

Το υπουργείο παιδείας προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα και για αυτό δημοσιεύει non paper προσπαθώντας να μας δώσει την πραγματικότητα αναφερόμενο στους μύθους όπως λέει για όσα καταμαρτυρούν οι αγωνιζόμενοι εκπαιδευτικοί.

Ας δούμε τους μύθους και κατ’ ουσίαν κατασκευασμένα ψεύδη του υπουργείου :

1ος Μύθος : «…οι  υπόλοιπες 7 Ειδικότητες Επαγγελμάτων αφορούν σε επαγγέλματα υγείας και πρόνοιας, που οι απόφοιτοί τους στην πλειοψηφία τους δεν βρίσκουν επαγγελματική αποκατάσταση...»

Πραγματικότητα : οι πτυχιούχοι του τομέα υγείας και πρόνοιας των ΕΠΑΛ πετυχαίνουν υψηλότατες επιδόσεις στις πανελλαδικές των ΕΠΑΛ ομάδα Α΄ και εισάγονται στα αντίστοιχα ΤΕΙ της ειδικότητάς τους τα οποία επίσης είναι περιζήτητα (ΤΕΙ Νοσηλευτικής, Φυσιοθεραπείας,  Βρεφονηπιοκόμων, Εργοθεραπείας) και με υψηλές βάσεις. Κι ας μην ξεχνάμε ότι μέσω των ΕΠΑΛ δίνουν πανελλαδικές στα μαθήματα της ειδικότητάς του που σχετίζονται και με τις σχολές που θα εισαχθούν. Η επιτυχία των παιδιών σε σχολές φτάνει το 25 με 30 % (ενδεικτικά στοιχεία από το ΕΠΑΛ Βέροιας). Οι υπόλοιποι πτυχιούχοι του τομέα βρίσκουν δουλειά στην αγορά εργασίας δεδομένου ότι υπάρχει ζήτηση στις ειδικότητές τους  από νοσοκομεία, ιατρεία, κλινικές, ΙΚΑ, βρεφονηπιακούς σταθμούς αλλά ακόμη και σε ιδιωτική απασχόληση. Γι αυτό και οι μαθητές συρρέουν στον τομέα αυτό.

2ος Μύθος : «δημιουργείται σύγχυση στην αγορά εργασίας η οποία πλήττει αποφοίτους ανώτερων βαθμίδων εκπαίδευσης ιδίως ειδικοτήτων επαγγελμάτων, αποφοίτων Δημοσίων ΙΕΚ & ΤΕΙ.»

Πραγματικότητα : Δεν υπάρχει καμία απολύτως σύγχυση, πέρα από αυτή που υπάρχει στο Υπουργείο και διαστρεβλώνει την αλήθεια. Σε όλες τις ειδικότητες μηχανολόγοι, ηλεκτρολόγοι, ηλεκτρονικοί, γεωπόνοι, υγείας πρόνοιας υπάρχουν διασαφηνισμένα και ξεκαθαρισμένα επίπεδα επαγγελματικής κατάρτισης που συμφωνούν με τον συγκεκριμένο ευρωπαϊκό κώδικα: Επίπεδο 3 τα πτυχία ΕΠΑΛ ΕΠΑΣ, επίπεδο 3 * τα ΙΕΚ και επίπεδο 4 οι απόφοιτοι των ΤΕΙ. Έτσι είναι ξεκάθαρο για όλους τι επίπεδο έχει και που μπορεί να δουλέψει.

3ος Μύθος : «Οι πέντε από αυτές τις Ειδικότητες Επαγγελμάτων ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ – ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ - ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ – ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΪΑΣ – ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ & ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΝΔΥΜΑΤΟΣ δεν αποτελούν αντικείμενο της τυπικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά επαγγελματικές δεξιότητες, που μπορούν να αποδίδονται τόσο από τα ΔΗΜΟΣΙΑ ΙΕΚ, όσο και από Κέντρα Δια Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ) ή σε ανώτερο επίπεδο μερικές εξ αυτών από ΤΕΙ.»

Πραγματικότητα : Αφού μας ξεκαθαρίσουν τι εστί «τυπική δευτεροβάθμια εκπαίδευση» ας μας πουν από πότε αποφάσισαν ότι θα διώχνουν παιδιά από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε διάφορα κέντρα κατάρτισης όπως και αν τα λένε. Όλες οι ειδικότητες πρέπει να είναι αντικείμενο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και κανένα παιδί πριν τα 18 δεν πρέπει να οδηγείται στην κατάρτιση. (Θεωρώ ότι είναι γνωστή η διαφορά εκπαίδευσης – κατάρτισης και  η παιδαγωγική προσέγγιση του ζητήματος για παραμονή των παιδιών στην εκπαίδευση γενική ή επαγγελματική)

Επίσης είναι αδιανόητο να αναφέρει ότι  τα Δημόσια ΙΕΚ «με τη δρομολογούμενη αναβάθμισή τους θα μπορούν να τις παρέχουν και σε αποφοίτους Γυμνασίου.»  Μάλιστα, άλλη μια αναβάθμιση που οδηγεί στην αμορφωσιά τους μαθητές. Στα 15, τους πετάς έξω από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση και τους στέλνεις κατευθείαν στην κατάρτιση. Συγχαρητήρια στο υπουργείο της παιδείας!!!, που προωθεί την δημιουργία αμόρφωτων εργαζομένων.

4ος Μύθος : Το υπουργείο δεν εξυπηρετεί ιδιωτικά συμφέροντα και ιδιωτικά ΙΕΚ.

Πραγματικότητα : Φυσικά και εξυπηρετεί τα συμφέροντα της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Στην απάντηση του μας αναφέρει τα ιδιωτικά ΕΠΑΛ που είναι λίγα, ξεχνάει όμως να κάνει μνεία στα ιδιωτικά ΙΕΚ που λειτουργούν με αυτές ακριβώς τις ειδικότητες. Αν δεν τα γνωρίζουν οι συντάκτες των non paper  ας ρωτήσουν τον υπουργό παιδείας, προσφάτως εγκαινίασε κτίριο ενός από αυτών. Είναι αυτονόητο ότι τώρα που το υπουργείο άνοιξε το δρόμο θα εμφανιστούν και άλλα ιδιωτικά ΙΕΚ.

Όλα αυτά τα σαθρά επιχειρήματα που χρησιμοποιεί το Υπουργείο για να δικαιολογήσει το κλείσιμο τομέων που γέμιζαν από μαθητές και την απόλυση εκπαιδευτικών που είχαν πλήρες ωράριο και δεν πλεόναζαν, αποδεικνύει τη δωρεά που κάνανε της δημόσιας εκπαίδευσης στα ιδιωτικά συμφέροντα.

5ος Μύθος : «ποιά ειδικότητα παρέχεται πού εξαρτάται από το αν υπάρχει έστω ένας μόνιμος καθηγητής που μπορεί να «συμπαρασύρει» την δημιουργία τμήματος»

Πραγματικότητα : Τεραστίου μεγέθους κατασκευασμένο ψέμα. Ο μόνιμα μεγάλος αριθμός εγγραφών μαθητών στους τομείς υγείας πρόνοιας και αισθητικής - κομμωτικής δημιουργούσε ανάγκες για ύπαρξη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού. Κανένας εκπαιδευτικός δεν συμπαρασύρει κανένα μαθητή για την δημιουργία κανενός τμήματος. Και αυτό που σκοπίμως κάνετε ότι δεν ξέρετε είναι ότι η ίδια η αγορά εργασίας με τις ανάγκες της, οδηγεί τους μαθητές στις ειδικότητες που καταργήσατε. Αυτό αποτελεί μια υγιής ανατροφοδοτούμενη διαδικασία καταπολέμησης της ανεργίας που κάνουν οι ίδιοι οι μαθητές και οι οικογένειές τους. Συγχαρητήρια και πάλι κλείνοντας τέτοιους τομείς καταπολεμάτε και την ανεργία.

6ος Μύθος : « δεν παρέχουν όλα τα ΕΠΑΛ και όλες οι ΕΠΑΣ το σύνολο αυτών των ειδικοτήτων και των τομέων, παρά μόνο κάποιες εξ αυτών.»

Πραγματικότητα : Ψέματα, ψέματα, ψέματα. Στα ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ παρέχονται οι ειδικότητες και λειτουργούν εφόσον εγγραφούν οι μαθητές. Αν κάπου δεν παρέχονται φροντίστε να παρέχονται και οι μαθητές με τις εγγραφές τους θα τις θέσουν σε πιθανή λειτουργία. Απλά πράγματα.

 Εδώ όμως καταργείτε τις ειδικότητες που λειτουργούσαν με πολλά παιδιά και καταγγέλλετε  τάχα ότι οι καθηγητές συμπαρασύρουν τους μαθητές στα τμήματα. Τα παιδιά που ήθελαν στην Β΄  τάξη να πάνε στους κομμένους τομείς που θα τα «συμπαρασύρει» τώρα το υπουργείο να πάνε;;;;;;

Βαπτιστής Παντής

Αναπλ. Αιρετός ΠΥΣΔΕ Ημαθίας

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Μάθε τι σημαίνει το όνομά σου στα αρχαία ελληνικά

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Κατολίσθηση στη Θηρασιά
Λέκκας: Προσοχή για κατολισθήσεις στην Θηρασιά και την Καλντέρα (Video)
«Η Θηρασιά και το σύνολο της Καλντέρας διατρέχουν υψηλό κατολισθικό κίνδυνο λόγω εδαφικής δομής» - Η κατολίσθηση στη Θηρασιά
Λέκκας: Προσοχή για κατολισθήσεις στην Θηρασιά και την Καλντέρα (Video)
Τιμή ναρκωτικών σε τοίχο σχολείου
Σάλος με διακίνηση ναρκωτικών σε σχολεία: Συνελήφθησαν 5 μαθητές – «Τιμή πώλησης αναγραφόταν σε τοίχο σχολείου»
Πανελλήνιος σάλος με εγκληματική οργάνωση που διακινούσε ναρκωτικά, τουλάχιστον εδώ και έναν χρόνο μέσα σε σχολικό συγκρότημα
Σάλος με διακίνηση ναρκωτικών σε σχολεία: Συνελήφθησαν 5 μαθητές – «Τιμή πώλησης αναγραφόταν σε τοίχο σχολείου»