Thumbnail
Ο Ράσελ Κρόου βαρύτονος; Και η Αν Χάθαγουεϊ τραγουδίστρια αξιώσεων; Οχι, δεν τους ντουμπλάρανε. 

 

Της ΕΥΑΝΝΑΣ ΒΕΝΑΡΔΟΥ

Ο Ράσελ Κρόου βαρύτονος; Και η Αν Χάθαγουεϊ τραγουδίστρια αξιώσεων; Οχι, δεν τους ντουμπλάρανε. Το δουλεύουν οι άνθρωποι το «μεροκάματο» στους «Αθλίους». Και είναι άκρως ενθαρρυντικό που η νέα κινηματογραφική μεταφορά ενός από τα πιο πετυχημένα μιούζικαλ όλων των εποχών έγινε από τον 40χρονο και βραβευμένο με Οσκαρ Τομ Χούπερ, το σκηνοθέτη της θαυμάσιας ταινίας «Ο λόγος του βασιλιά».

 

Ο Ράσελ Κρόου ως Ιαβέρης, αδίστακτος διώκτης του Γιάννη Αγιάννη (Χιου Τζάκμαν)

Το διάρκειας 2,5 ωρών φιλμ (την Πέμπτη στα σινεμά) έχει ήδη αποσπάσει οκτώ υποψηφιότητες για Οσκαρ και τρεις Χρυσές Σφαίρες -ενώ από πολλούς θεωρείται σχεδόν βέβαιη η βράβευση της Αν Χάθαγουεϊ με το Οσκαρ γυναικείας ερμηνείας. Η ηθοποιός ενσαρκώνει εκπληκτικά τη Φαντίν, την εργάτρια που απολύεται όταν γίνεται γνωστό πως έχει νόθο παιδί, καταλήγει στην πορνεία και λίγο πριν πεθάνει εμπιστεύεται το μικρό της κοριτσάκι στον πρώην κατάδικο Γιάννη Αγιάννη (Χιου Τζάκμαν). Τον λυσσαλέο διώκτη του Αγιάννη στην ταινία, τον αδίστακτο αστυνομικό Ιαβέρη, ερμηνεύει ο Ράσελ Κρόου. Ολα αυτά συμβαίνουν στη Γαλλία του 19ου αιώνα, λίγο πριν απ' την επανάσταση του Ιουνίου του 1832.

Ακούγεται απίστευτο, όμως οι διάσημοι ηθοποιοί της ταινίας τραγουδάνε, και μάλιστα live. Και τραγουδάνε καλά. Σκεφτείτε τι θα γινόταν σε διαφορετική περίπτωση. Διότι ο Χούπερ επέλεξε η συγκεκριμένη ταινία να μην έχει καθόλου πρόζα. Μόνο τραγούδια. Ακόμα και στους πιο απλούς διαλόγους. Επίφοβο εγχείρημα, αλλά φαίνεται πως λειτούργησε. Ηδη η ερμηνεία της Χάθαγουεϊ στο τραγούδι «Ι dreamed a dream» έχει συζητηθεί πολύ. Οπως και η εμφάνισή της: κοντοκουρεμένη, ταλαιπωρημένη, ετοιμοθάνατη. Η ηθοποιός έκοψε τα υπέροχα μακριά μαλλιά της σχεδόν γουλί και έχασε κιλά. Η μητέρα της, μικρή, είχε ενσαρκώσει τον ίδιο ρόλο. Δεκαπέντε κιλά έχασε και ο Χιου Τζάκμαν ώστε να είναι πειστικός ως εξαθλιωμένος φυλακισμένος, ενώ 36 ώρες πριν απ' το γύρισμα έκοψε και το νερό για να είναι ρεαλιστικά αφυδατωμένος και οστεοποιημένος.

Ο Χούπερ αρχικά είχε γράψει το σενάριο με 50% διαλόγους και 50% τραγούδι, αλλά γρήγορα συνειδητοποίησε πως «αυτή η εναλλαγή πρόζας και τραγουδιού ξενίζει το σύγχρονο θεατή». Κατά τ' άλλα, έχει στήσει έναν αληθινό, ρεαλιστικό κόσμο...

Στο ρόλο της κόρης της Χάθαγουεϊ συναντάμε την Αμάντα Σέιφριντ («Μάμα μία»), ενώ θα απολαύσουμε και τον σπαρταριστό «Μπόρατ», Σάσα Μπαρόν Κοέν, που δίνει έναν πιο ανάλαφρο τόνο στην ταινία.

Να θυμίσουμε πως το μακρόβιο θεατρικό μιούζικαλ «Οι Αθλιοι» των Αλέν Μπουμπλίλ, Κλοντ-Μισέλ Σόνμπεργκ και Χέρμπερτ Κρέτζμερ βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Βικτόρ Ουγκό (1862), ένα από τα δημοφιλέστερα μυθιστορήματα του 19ου αιώνα, που στην Ελλάδα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Λιβάνη. Το μιούζικαλ, που συναγωνίζεται σε διάρκεια το «Φάντασμα της όπερας» και το «Cats», έχουν παρακολουθήσει πάνω από 60 εκατομμύρια θεατές σε 42 χώρες.

Η ταινία δημιούργησε και ένα σκανδαλάκι προ καιρού, καθώς μία προβολή για τα μέλη της Ακαδημίας θεωρήθηκε προνομιακή από τους υπόλοιπους «αντίπαλους» στην οσκαρική κούρσα. Κυρίως διότι την προβολή αυτή προλόγισε ο πρόεδρος της Ακαδημίας, ο Χοκ Κοχ, λέγοντας ότι «είναι βέβαιο ότι θα μαζέψει πολλές οσκαρικές υποψηφιότητες».

Ο Βικτόρ Ουγκό είχε πει για το επικό αυτό έργο του πως «...οι "Αθλιοι" γράφτηκαν για όλα τα έθνη: όπου ο άνθρωπος ζει αμόρφωτος και απελπισμένος, όπου η γυναίκα πουλάει το κορμί της για μια μπουκιά ψωμί, όπου το παιδί υποφέρει από έλλειψη παιδείας... Στο σκοτεινό σημείο όπου βρίσκεται ο σημερινός πολιτισμός, ο άθλιος ονομάζεται ΑΝΘΡΩΠΟΣ, που αγωνιά κάτω απ' όλα τα κλίματα και τα καθεστώτα, που στενάζει σ' όλες τις γλώσσες». Πόσο επίκαιρα ακούγονται όλα αυτά σήμερα...

Ο μουσικός Ράσελ Κρόου

Είναι το «κακό» παιδί του Χόλιγουντ. Ακόμα θυμόμαστε την επεισοδιακή, μίνι τηλεοπτική συνέντευξη που είχε δώσει πριν από χρόνια, σε γνωστό συνάδελφο. Κάποια στιγμή πετάχτηκε όρθιος με απειλητικές διαθέσεις: «You, dick!» φώναξε στον ομολογουμένως ψύχραιμο δημοσιογράφο...

Ο Νεοζηλανδός Ράσελ Κρόου, που μεγάλωσε στην Αυστραλία, κέρδισε Οσκαρ για το «Μονομάχο» και Χρυσή Σφαίρα για το ρόλο του ως μαθηματικής ιδιοφυΐας στο «Ενας υπέροχος άνθρωπος». Σήμερα, στα 49 του είναι υποστηρικτής του Ομπάμα αλλά και του κινήματος «Occupy Wall Street!».

Είναι παντρεμένος με την τραγουδίστρια Ντανιέλ Σπένσερ (με την οποία οι φήμες λένε πως έχει χωρίσει) και έχει δύο γιους 6 και 10 ετών. Οξύθυμος και ενίοτε προσβλητικός έχει εμπλακεί σε διάφορους καβγάδες, ενώ συνελήφθη όταν εκσφενδόνισε ένα τηλέφωνο σε έναν υπάλληλο ξενοδοχείου!

Τύπος μάτσο, και ομολογουμένως γοητευτικός άντρας, ξεκίνησε την καριέρα του στην Αυστραλία σε μιούζικαλ όπως το «Grease» και το «The Rocky Horror show». Θεωρείται μάλιστα καλός μουσικός και τραγουδοποιός: με την μπάντα του «30 Odd Food of Grunts» (που μετεξελίχθηκε σε «The Ordinary Fear of God») πραγματοποίησε πολλές τουρνέ, ενώ συνεργάζεται στενά με τον Καναδό τραγουδιστή Αλαν Ντόιλ. Το πρώτο του σινγκλ λεγόταν «Ι want to be like Marlon Brando».

«Γέλασα πολύ όταν ο Κλούνι προσπάθησε να συγκρίνει τις διαφημίσεις του για κοστούμια, αυτοκίνητα και ποτά, με αυτό που κάνω εγώ ως μουσικός», έχει δηλώσει. «Η μουσική μου πηγάζει από την καρδιά. Δεν την κάνω για τα χρήματα...». Αλλο τώρα αν την εποχή του «Μονομάχου» το e-bay πωλούσε έναντι 500 ευρώ (!) τα εισιτήρια για τις συναυλίες που έδινε με την μπάντα του...

Κάποιοι σχολίασαν αρνητικά τη φωνή του στους «Αθλίους». Δεν πτοήθηκε. Αντίθετα, πόσταρε στο Ιντερνετ μια ηχογράφησή του για να κλείσει τα στόματα...

Και η Αν Χάθαγουεϊ σε ένα μικρό ρόλο που πιθανότατα θα της χαρίσει το Οσκαρ

Και η Αν Χάθαγουεϊ σε ένα μικρό ρόλο που πιθανότατα θα της χαρίσει το Οσκαρ

Πάντως, όπως αποκαλύπτει στη συνέντευξη που μας παραχώρησε η UIP, αρχικά ήταν επιφυλακτικός απέναντι στο ρόλο του Ιαβέρη...

- Εχετε μεγάλη μουσική εμπειρία, μια ζωή. Οι «Αθλιοι» ήταν κάτι διαφορετικό;

«Ναι, δεν ήταν κάτι που γνώριζα. Δεν είχα καν δει το μιούζικαλ. Και σίγουρα, δεν ήμουν εξοικειωμένος με αυτό το είδος τραγουδιού. Δεν αρκεί να είσαι ένας τύπος που απλώς τραγουδά».

- Τελικά, είδατε το σόου;

«Ναι, πήγα στο Λονδίνο και εξεπλάγην. Ηταν ασυνήθιστο έργο με την έννοια πως δεν ήταν μια συρραφή από χιτ που γίνονται επιτυχίες στο ραδιόφωνο, αλλά μια σειρά από πανέμορφες μελωδίες που συνεχίζουν αδιάλειπτα από τραγούδι σε τραγούδι. Συνήθως αυτοί που αγαπούν τους "Αθλίους", τους αγαπούν από την αρχή μέχρι το τέλος του έργου. Κάποιοι φανατίζονται με αυτό το μιούζικαλ -και αυτό δεν το έχω ξαναδεί σε τέτοιο βαθμό».

- Τον παραγωγό της ταινίας (αλλά και του μιούζικαλ) Κάμερον Μάκιντος τον είχατε γνωρίσει;

«Οταν δούλευα στο μουσικό θέατρο στην Αυστραλία είχαμε πολλούς κοινούς φίλους, αλλά τις πρώτες σοβαρές κουβέντες τις κάναμε με αφορμή την ταινία. Είχα έναν πολύ καλό φίλο από το Δημοτικό, τον Μάθιου Ντάλκο, που από την αρχή πίστεψε σε μένα. Η μαμά του δούλευε στην Οπερα της Αυστραλίας και κατέληξε να συνεργάζεται με τον Μάκιντος στο Λονδίνο. Ο Μάθιου συνεχώς με ενημέρωνε για τις οντισιόν που έκανε -έστω κι αν ήταν εντελώς ακατάλληλοι οι ρόλοι για μένα (γελάει). Δυστυχώς, ο Μάθιου πέθανε πολύ νέος. Ηταν πολύ λυπηρό. Αυτός με έναν έμμεσο τρόπο ήταν η σύνδεσή μου με τον Μάκιντος...».

- Κάποια στιγμή, σας είχε σκεφτεί για Γιάννη Αγιάννη. Και τον Χιου Τζάκμαν για Ιαβέρη...

«Δεν νομίζω πως αυτό θα είχε λειτουργήσει. Είμαι από τη φύση μου μπάσος, βαρύτονος και δεν πιστεύω πως θα μπορούσα να αποδώσω σωστά τον Αγιάννη. Ο Χιου έχει διαφορετική φωνή, υπέροχη: τόσο εκφραστική και ελεγχόμενη. Εντυπωσιάστηκα μαζί του: από το επίπεδο προετοιμασίας του, τη συγκέντρωσή του, την αφοσίωσή του, τις σωματικές αλλαγές που επέβαλε στον εαυτό του. Ημουν περήφανος που δουλέψαμε παρέα».

- Οταν σας προσέγγισαν για το ρόλο του Ιαβέρη, πώς αντιδράσατε;

«Για να είμαι ειλικρινής, σκεφτόμουν πως δεν κάνει για μένα. Σκεφτόμουν ποιος θα ήταν ο πιο ευγενικός τρόπος να αρνηθώ. Αλλά μετά κάναμε μια μεγάλη βόλτα με τον Τομ Χούπερ στο Χάιντ Παρκ και αρχίσαμε να αναλύουμε το χαρακτήρα και να συζητάμε για τα όρια του θεάτρου και πόσο απαιτητικό είναι να μεταφέρεις στο σινεμά ένα έργο που αναδείχθηκε από ένα εντελώς διαφορετικό μέσο. Και συνειδητοποίησα πως είχε το όραμα για αυτό. Μου άρεσε ο τύπος. Με έριξε στα βαθιά και ενεπλάκην σε όλο αυτό σε ένα διανοητικό επίπεδο. Ξαφνικά, έγινε σημαντικό για μένα».

- Πώς προετοιμαστήκατε;

«Αρχισα να δουλεύω με καθηγητές τραγουδιού. Οπου κι αν ήμουν, Σίδνεϊ, Λος Αντζελες, Ιλινόις, Βανκούβερ, είχα βάλει ως στόχο να τραγουδάω σε καθημερινή βάση. Βέβαια, κάθε εκπαιδευτής έχει διαφορετικό τρόπο να δουλεύει. Και μιλάει τη δική του γλώσσα. Εμένα μου έκανε κλικ η Ρομπέρτα Ντούτσακ. Είναι προικισμένη. Και ο Χιου δούλεψε μαζί της. Δούλεψε σκληρά, σαν Τρωάδα, και δεν παραπονέθηκε στιγμή. Εκανε τα πάντα να φαίνονται πιθανά».

- Την ίδια περίοδο, μαθαίνουμε, ετοιμαζόσασταν για το φιλμ «Man of Steel», όπου ενσαρκώνετε τον μπαμπά του Σούπερμαν...

«Ναι, στο Ιλινόις. Κάποιες σκηνές μάλιστα απαιτούσαν να καταδυθώ σε μια δεξαμενή νερού. Ετσι, κάθε πρωί ξυπνούσα, γυμναζόμουν, έκανα ποδήλατο, προετοίμαζα τα σταντ, κολυμπούσα και έκανα ασκήσεις αναπνοής για τις σκηνές στο νερό. Ε, αυτές οι ασκήσεις κολλούσαν μια χαρά με το τραγούδι. Την απόλαυσα εκείνη τη φάση: ιδρώτας, κολύμπι και τραγούδι!».

- Στην οντισιόν με το σκηνοθέτη και τον παραγωγό πώς ήταν;

«Πρέπει να βρίσκεσαι σε κατάσταση Ζεν για μια τέτοια οντισιόν! Πρέπει να διοχετεύσεις σωστά τα νεύρα σου και την αδρεναλίνη σου -κάπως σαν να αυτοσυγκεντρώνεσαι σε σημείο απόλυτης διαύγειας. Είχα καιρό να το βιώσω αυτό. Πήγα εκεί, έχοντας δουλέψει για μήνες δύο κομμάτια: το "The confrontation", που ακούμε μετά το θάνατο της Φαντίν, το οποίο είναι ένα ντουέτο με τον Αγιάννη, και το "Stars", που είναι η βασική μπαλάντα του Ιαβέρη. Δεν είχα καταφέρει να το τραγουδήσω σωστά αυτό. Και το ήξερα καλά πηγαίνοντας στην οντισιόν...».

- Και πώς πήγε;

«Τελικά, όλη αυτή η προετοιμασία απέδωσε. Και το έβγαλα το κομμάτι. Τις έβγαλα τις χαμηλές νότες και πετούσα από τη χαρά μου. Το τραγούδησα ξανά και ξανά. Στον Τομ δεν αρκούσε να μπορώ να το τραγουδήσω. Ηθελε να βεβαιωθεί πως μπορώ να το κάνω ξανά και ξανά. Δεν είναι όπως σε ένα σόου του Μπρόντγουεϊ, που ως πρωταγωνιστής μπορεί να τραγουδάς 20 λεπτά συνεχόμενα. Στο σετ ενός φιλμ μπορεί να χρειαστεί να τραγουδήσεις το ίδιο κομμάτι 40 φορές. Απαιτούνταν ένα... ροκ εν ρολ είδος αντοχής. Υπήρχαν φορές που τραγουδούσαμε 7 το πρωί ή 2 τα μεσάνυχτα! Οι "Αθλιοι" ήταν μια απίστευτη εμπειρία που θα ανακαλώ πάντα».

enet.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα