Thumbnail
Διευκρινίσεις σχετικά με την Αξιολόγηση της διδασκαλίας της Δεύτερης Ξένης Γλώσσας

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ,
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
----- Βαθμός Ασφαλείας: 
Να διατηρηθεί μέχρι:
Βαθμός Προτεραιότητας:
 
ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π.Ε.
ΤΜΗΜΑΤΑ Α΄& Γ΄
----- Μαρούσι, 20-11-2012
 
Αριθμ. Πρωτ.: 145672/Γ1
Ταχ. Δ/νση : Ανδρέα Παπανδρέου 37
Τ.Κ. – Πόλη : 15180 – Μαρούσι
Ιστοσελίδα : http://www.minedu.gov.gr 
Πληροφορίες :  Ρ. Γεωργακόπουλος
                                  Σ. Λαπατά
Τηλέφωνο : 210 344 2243 
                                 210 344 2247
FAX : 210 344 3354 ΠΡΟΣ : 
Περιφερειακούς  Δ/ντες  Π.Ε. & Δ.Ε. της χώρας  (έδρες τους)
Προϊσταμένους Επιστημονικής και Παιδαγωγικής  Καθοδήγησης Π.Ε. (έδρες  τους)
Σχολικούς  Συμβούλους Δημ. Εκπαίδευσης, ΠΕ(05) και ΠΕ(07) (μέσω των Περ/κών Δ/νσεων Π.Ε. & Δ.Ε.)
Δ/νσεις Π.Ε. της χώρας (έδρες τους)
Σχολικές Μονάδες  Π.Ε. (μέσω των Δ/νσεων Π.Ε.)
 

ΘΕΜΑ: «Διευκρινίσεις σχετικά με την Αξιολόγηση της διδασκαλίας της Δεύτερης Ξένης Γλώσσας»

Ύστερα από ερωτήματα που διατυπώθηκαν σχετικά με την αξιολόγηση της διδασκαλίας της 2ης ξένης γλώσσας και σε συνέχεια της με αριθμ Φ.7Α /767/142964/Γ1/15-11-2012 εγκυκλίου διευκρινίζουμε τα εξής:

                1. Η με αριθμ. Φ.12/52/63/12873/Γ1/06-02-2012 (ΦΕΚ 253 τ. Β’) Υπουργική Απόφαση με θέμα: «Διδασκαλία 2ης ξένης γλώσσας στα δημοτικά σχολεία», ισχύει χωρίς καμία παρέκκλιση.

                2. Η με αριθμ. Φ.7Α /767/142964/Γ1/15-11-2012 εγκύκλιος αναφέρεται μόνο στην αξιολόγηση των μαθητών που διδάσκονται τη Δεύτερη Ξένη Γλώσσα, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 4 παρ. 3 του Π.Δ. 8 (ΦΕΚ 3Α /10-01-1995) και στο άρθρο 1 παρ.3 και άρθρο 4 παρ. 1 του Π.Δ. 121/95 (ΦΕΚ 75Α/18-04-1995).

3. Ειδικότερα, στην με αριθμ. Φ.12/52/63/12873/Γ1/06-02-2012 (ΦΕΚ 253, τ. Β’) Υπουργική Απόφαση αναφέρεται ότι: «Για την οργάνωση της διδασκαλίας της 2ης Ξένης Γλώσσας θα εφαρμοστεί ο θεσμός των τμημάτων παράλληλης διδασκαλίας, έτσι ώστε να διευκολύνεται η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

Η οργάνωση των τμημάτων της παράλληλης διδασκαλίας έχει ως ακολούθως:

-Στα σχολεία με ένα τμήμα, οι μαθητές οργανώνονται σε παράλληλα τμήματα, ανάλογα με τη δήλωση προτίμησής τους.

-Στα σχολεία με δύο ή και περισσότερα τμήματα, οι μαθητές οργανώνονται σε τμήματα Γαλλικής ή Γερμανικής, τα οποία συγκροτούνται από μαθητές όλων των τμημάτων της τάξης, ανάλογα με τη δήλωση προτίμησής τους.

Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη δημιουργία τμήματος που συγκροτείται από μαθητές δύο ή περισσότερων τμημάτων είναι 12 μαθητές. Σε απομονωμένα Δημοτικά Σχολεία της ηπειρωτικής και νησιωτικής χώρας ο αριθμός αυτός μπορεί να μειωθεί στους 10 μαθητές, με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης.

Σε περίπτωση μη συμπλήρωσης του απαιτούμενου ελάχιστου αριθμού μαθητών για τη δημιουργία τμήματος σε μία γλώσσα προτίμησης, τότε οι μαθητές ακολουθούν υποχρεωτικά την επιλογή με τις περισσότερες προτιμήσεις (στην περίπτωση αυτή αναφέρεται και η παράγραφος α της εγκυκλίου Φ.7Α /767/142964/Γ1/15-11-2012).

Σε περίπτωση που ο συνολικός αριθμός μαθητών της τάξης είναι μικρότερος του ελάχιστου αριθμού μαθητών για τη δημιουργία τμήματος, με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή και με την προϋπόθεση ύπαρξης διαθέσιμου εκπαιδευτικού, δημιουργείται τμήμα της γλώσσας με τις περισσότερες προτιμήσεις (στην περίπτωση αυτή αναφέρεται και η παράγραφος α της εγκυκλίου Φ.7Α /767/142964/Γ1/15-11-2012).

Οι Δ/ντές των 6/θεσίων και άνω Δημοτικών Σχολείων, καθώς και των σχολείων με ΕΑΕΠ, οφείλουν να φροντίζουν ώστε να ενημερώνονται οι γονείς και οι κηδεμόνες των μαθητών, οι οποίοι θα φοιτήσουν από το σχολικό έτος 2012−2013 και εφεξής στις Ε΄ και Στ΄ τάξεις του Δημοτικού Σχολείου για τη σημασία και τη χρησιμότητα της διδασκαλίας της 2ης ξένης γλώσσας.

Οι γονείς και οι κηδεμόνες των μαθητών που θα φοιτήσουν από το σχολικό έτος 2012−2013 στην Ε’ τάξη του Δημοτικού Σχολείου να συμπληρώνουν, μετά την ενημέρωσή τους από το Διευθυντή του Σχολείου, δήλωση με τη γλώσσα προτίμησης του παιδιού τους (Γαλλική ή Γερμανική) και να τη καταθέτουν στο Δ/ντή του Σχολείου τους έως τέλος Μαΐου κάθε σχολικού έτους».

4. Η περίπτωση γ της με αριθμ. Φ.7Α/767/142964/Γ1/15-11-2012 εγκυκλίου ισχύει μόνο για το σχολικό έτος 2012-2013, όπως άλλωστε αναφέρεται στην με αριθμ. Φ.12/52/63/12873/Γ1/06-02-2012 (ΦΕΚ 253, τ.Β’) Υπουργική Απόφαση: «…Μόνο για το σχολικό έτος 2012−13, οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης θα συμπληρώσουν δήλωση σχετική με τη γλώσσα προτίμησης του παιδιού τους (Γαλλική ή Γερμανική) και θα την καταθέσουν στο Δ/ντή του σχολείου έως το τέλος Μαΐου του 2012».Επομένως, αφορά αποκλειστικά και μόνο τους μαθητές της Στ΄ τάξης των οποίων, σύμφωνα με την παραπάνω παράγραφο της Υπουργικής Απόφασης, οι γονείς και κηδεμόνες επέλεξαν γλώσσα διαφορετική από τη γλώσσα που διδάχτηκαν στην Ε’ τάξη κατά το σχολικό έτος 2011-2012. Οι εν λόγω μαθητές που με δήλωση των γονέων και κηδεμόνων τους διδάσκονται γλώσσα που επέλεξαν (με τις περισσότερες προτιμήσεις) αξιολογούνται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα ενώ οι υπόλοιποι μαθητές (με τις λιγότερες προτιμήσεις) δύνανται να μην αξιολογηθούν μετά από υπεύθυνη δήλωση των γονέων και κηδεμόνων τους.

 Ενδεικτικό παράδειγμα μόνο για την περίπτωση της παραγράφου 4: σε σύνολο 18 μαθητών Στ΄ τάξης οι 15 έχουν δηλώσει Γαλλικά και 3 Γερμανικά (ή και το αντίστροφο). Οι 3 μαθητές που επέλεξαν τη γλώσσα με τις λιγότερες προτιμήσεις, παρακολουθούν τη γλώσσα που έχουν επιλέξει οι μαθητές με τις περισσότερες προτιμήσεις, σύμφωνα με τα προαναφερόμενα και δύνανται να μην αξιολογηθούν μετά από δήλωση των γονέων και κηδεμόνων τους.

Επιπλέον, σας ενημερώνουμε ότι η με αριθ. Φ.52/278/49184/Γ1/02-05-2012 (ΑΔΑ: Β4969-ΒΘ0) εγκύκλιος, με την οποία δόθηκαν διευκρινίσεις για τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας, ισχύει χωρίς καμία παρέκκλιση.

 

 

                                                                                                                 Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ

                                                                                                                    ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ

                                                                                                                

Συν. (2)

1. η με αριθμ. Φ.12/52/63/12873/Γ1/06-02-2012

(ΦΕΚ 253 τ. Β’) Υπουργική Απόφαση

2. η με αριθ. Φ.52/278/49184/Γ1/02-05-2012

(ΑΔΑ: Β4969-ΒΘ0)

0

Εσωτερική Διανομή:

1. Γραφείο κ. Υφυπουργού

2. Γραφείο κ. Ειδικού Γραμματέα

3. Δ/νση Σπουδών Π.Ε.

    Tμήματα Α΄& Γ’

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kleista sxoleia 2022
Συναγερμός στα Άνω Λιόσια: Βρέθηκε αδέσποτη σφαίρα σε προαύλιο Δημοτικού Σχολείου
Ο διευθυντής αφού εντόπισε τη βολίδα αγνώστου διαμετρήματος, την παρέδωσε στο τοπικό αστυνομικό τμήμα
Συναγερμός στα Άνω Λιόσια: Βρέθηκε αδέσποτη σφαίρα σε προαύλιο Δημοτικού Σχολείου
εκπαιδευτικοσ
ΣΑΤΕΑ: «Αποκλεισμός των εκπαιδευτικών ΠΕ71 από την πρόσκληση του ΙΕΠ»
«Θα ήταν σοβαρή παράλειψη η μη συμμετοχή και εκπαιδευτικών ΠΕ71 οι οποίοι είναι εξειδικευμένοι σε θέματα προσαρμογής αναλυτικών προγραμμάτων όλων των...
ΣΑΤΕΑ: «Αποκλεισμός των εκπαιδευτικών ΠΕ71 από την πρόσκληση του ΙΕΠ»
eidiki_agogi_4.jpg
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή
«Είναι η καλύτερη απόδειξη ότι είναι και η ΔΔΕ συνυπεύθυνη για το γεγονός ότι οι μαθητές, και μάλιστα της Ειδικής Αγωγής, δε διδάσκονται όλα τα...
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή