Thumbnail
Ψήφισμα για τις επικείμενες μεταρρυθμίσεις στην ειδική αγωγή

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΡΟΥ – ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ

«ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΛΛΙΕΡΟΣ»

Παροικιά – 84400, Πάρος

Τηλέφωνο – Fax: 22840 – 41454

Προς:

τη ΔΟΕ

την ΕΛΜΕ

τα δημοτικά Πάρου – Αντιπάρου

την Πανκυκλαδική:

(σύλλογος εκπ/κών Α΄βάθμιας εκπ/σης Σύρου – Τήνου – Μυκόνου,

σύλλογος εκπ/κών Α΄βάθμιας εκπ/σης Άνδρου – Κέας – Κύθνου – Σερίφου

σύλλογος εκπ/κών Α΄βάθμιας εκπ/σης Θήρας – Ίου – Θηρασιάς – Σικίνου –

Ανάφης – Φολεγάνδρου

σύλλογος εκπ/κών Α΄βάθμιας εκπ/σης Νάξου – Μικρών Κυκλάδων)

τη διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπ/σης Ν. Κυκλάδων

Κοινοποίηση:

alfavita

esos

ipaideia

Πάρος,13/12/2012

Α.Π.  17

Θέμα: Ψήφισμα για τις επικείμενες μεταρρυθμίσεις στην ειδική αγωγή

Για άλλη μια φορά ο χώρος της Παιδείας στην χώρα μας αντιμετωπίζεται με προχειρότητα και επικίνδυνους τακτικισμούς από την πλευρά της κυβέρνησης. Σε ακόμη μια χρονιά όπου υπάρχουν τεράστια κενά στις δομές της ειδικής αγωγής, την στιγμή που πολλοί μαθητές δεν έχουν την υποστήριξη που χρειάζονται, το Υπουργείο θέτει θέμα κατάργησης της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής, ενός τμήματος που όλα αυτά τα χρόνια προωθεί την πλήρωση των κενών θέσεων καθώς επωμίζεται το βάρος της συγκέντρωσης των αναγκών των σχολικών μονάδων Ε.Α. και κάνει τις απαιτούμενες προσλήψεις και αποσπάσεις.

Η διάγνωση και υποστήριξη περνάει στα σχολεία και γίνεται από μια τετραμελή επιτροπή (ΕΔΕΑΥ) η οποία απαρτίζεται από τους διευθυντή, ψυχολόγο, κοινωνικό λειτουργό, και ειδικό παιδαγωγό, που υπηρετούν στο σχολείο. Θα υπάρχει λοιπόν σε κάθε σχολείο, είτε γενικής είτε ειδικής αγωγής, εκπαιδευτικός Ε.Α., κοινωνικός λειτουργός και ψυχολόγος ; Προτίθεται το Υπουργείο να κάνει τέτοιες προσλήψεις ή μήπως αυτό ανοίγει την πόρτα στη μίσθωση και εμπλοκή ιδιωτών στην διαγνωστική διαδικασία των ΕΔΕΑΥ;

Προτίθεται να προσλάβει σε κάθε σχολική μονάδα από έναν εκπαιδευτικό Ε.Α. ή μήπως είναι πιθανότερο το σενάριο να προσλαμβάνει έναν εκπαιδευτικό ανά νομό ο οποίος θα πηγαίνει σε όλες τις σχολικές μονάδες, θα εξετάζει όλες τις περιπτώσεις, θα συνεδριάζει με κάθε σχολική ΕΔΕΑΥ κι έπειτα θα στέλνει τα πορίσματά του στο Υπουργείο για να καλυφθούν οι ανάγκες ; Αν μπορούμε να θεωρήσουμε πως  αυτό είναι εφικτό, σίγουρα θα προσθέσει πολύ γραφειοκρατική δουλειά σε γενικά και ειδικά σχολεία αλλά και στον ειδικό παιδαγωγό  και  θα οδηγήσει σε τεράστια καθυστέρηση πλήρωσης των θέσεων.

Η ύπαρξη περιοδευόντων εκπαιδευτικών και οι συνεχιζόμενες πολιτικές της λιτότητας και των περικοπών επιχειρούν την περαιτέρω αποδυνάμωση του έργου που επιτελείται στα Ειδικά Σχολεία.

Το Υπουργείο θέλει να υποβαθμίσει τον ρόλο των ΚΕΔΔΥ και να «βάλει στο παιχνίδι» αμφιβόλου ποιότητας διαγνωστικά κέντρα. Η ύπαρξη των ΚΕΔΔΥ διασφαλίζει την πιο έγκαιρη και έγκυρη αντιμετώπιση του ζητήματος.

Η κυβέρνηση, προκειμένου να εξοικονομήσει πόρους και να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των καιρών, άκριτα περικόπτει και αποδυναμώνει τις ήδη υπάρχουσες δομές εκπαίδευσης και υποστήριξης των ΑΜΕΑ..

Τέτοιες βιαστικές και χωρίς αναλυτικό σχεδιασμό κινήσεις, έχουν πολλές σκοτεινές πλευρές και πλήθος ασαφειών. Δε χρειάζεται να είναι κανείς καχύποπτος για να καταλάβει ότι αυτές οι αλλαγές δεν έχουν στόχο τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης αλλά την εξοικονόμηση χρημάτων μέσα από την εκμετάλλευση και επιφόρτιση του ήδη υπάρχοντος προσωπικού!

• Εναντιωνόμαστε στα ασαφή νέα δεδομένα και  μεταρρυθμίσεις που η  κυβέρνηση προσπαθεί να περάσει στην εκπαίδευση γενικότερα, αλλά και στην ειδική αγωγή ειδικότερα!

Καταγγέλλουμε τη διαχρονικά αποσπασματική και ευκαιριακή αντιμετώπιση των θεμάτων της Ειδικής Αγωγής από τις Πολιτικές Ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας (Ν.2817/00, Ν.3699/08 και τώρα το άρθρο 39).

Απαιτούμε από το Υπουργείο Παιδείας να μην προωθήσει για ψήφιση τις ρυθμίσεις αυτές αλλά να αρχίσει άμεσα ένας ουσιαστικός διάλογος – επιτέλους – για τον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής.

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει άμεσα και μετά από διάλογο, στις απαραίτητες διορθώσεις, γιατί αν ψηφιστούν οι ρυθμίσεις του άρθρου 39, ως έχουν, είναι βέβαιο ότι χιλιάδες μαθητές με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οδηγούνται για άλλη μια φορά στο περιθώριο και απεμπολείται το δικαίωμά τους στην εκπαίδευση.

• Καλούμε το Υπουργείο να προχωρήσει ΑΜΕΣΑ στην προκήρυξη διαγωνισμού Α.Σ.Ε.Π. για το μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής .

Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΧΩΡΟΣ ΓΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ!

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ. ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΥΣΤΗΡΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΗ (ΔΟΜΗΜΕΝΗ) ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ!

το κείμενο συντάχθηκε από ομάδα εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής ΠΕ/ΔΕ Πάρου - Αντιπάρου

 ΕΛΜΕ  Πάρου-Αντιπάρου , Σύλλογος εκπ/κών Π.Ε. Πάρου-Αντιπάρου “Π.Καλλίερος”

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΙΕΠ
ΙΕΠ: Πρόσκληση για το Μητρώο Αξιολογητών Διδακτικών Βιβλίων (Πολλαπλό βιβλίο)
Προαναγγελία δημοσίευσης Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος υποβολής αιτήσεων από ενδιαφερομένους (φυσικά πρόσωπα) για την ένταξη σε «Μητρώο...
ΙΕΠ: Πρόσκληση για το Μητρώο Αξιολογητών Διδακτικών Βιβλίων (Πολλαπλό βιβλίο)