Thumbnail
Ο καθένας από μας βγάζει τα συμπεράσματά του και συλλογιέται ποιο θα είναι το επόμενο βήμα.

Ανοιχτή επιστολή προς την ΟΛΜΕ

Από τον Χρήστο Επαμ. Κυργιάκη

Διανύουμε περίοδο περισυλλογής και ανασυγκρότησης μετά τις πρόσφατες απεργιακές κινητοποιήσεις του κλάδου μας.

Ο καθένας από μας βγάζει τα συμπεράσματά του και συλλογιέται ποιο θα είναι το επόμενο βήμα.

Όμως, πέρα από τα συμπεράσματα που θα βγουν και τις επόμενες κινήσεις που θα προταθούν, η καθημερινότητα τρέχει και για τους περισσότερους συναδέλφους δεν είναι και η πιο ευχάριστη.

Υπάρχουν «μικρά» καθημερινά ερωτήματα και προβλήματα που προκύπτουν στη ζωή μας μέσα στο σχολείο τα οποία κάνουν ακόμα πιο δύσκολη την προσπάθεια να ανταποκριθούμε στο έργο μας. Για παράδειγμα:

-      Το καινούριο φρούτο των «προφορικών εντολών» από μεριά της διοίκησης. Έχουν ισχύ οι προφορικές εντολές ή όχι;

-      Τι ισχύει με το ωράριο των εκπαιδευτικών; Μένουμε στο σχολείο μέχρι τις 2 έχουμε δεν έχουμε δουλειά να διεκπεραιώσουμε;

-      Τι ακριβώς ισχύει με τις αναθέσεις και τις συμπληρώσεις ωραρίων;

-      Ποιοι προηγούνται στις τοποθετήσεις στα σχολεία;

-      Τι γίνεται με τα σχολεία «Δεύτερης Ευκαιρίας»; Υπάρχουν διαφανείς διαδικασίες ή περνάει το ρουσφέτι και οι γνωριμίες;

-      Τι προβλέπετε για τους συναδέλφους που βρίσκονται ακόμη σε διάθεση; Έχει το δικαίωμα το υπουργείο να τους εντάξει σε καθεστώς διαθεσιμότητας;

-      Τι γίνεται με τις μετατάξεις;

Προφανώς θα υπάρχουν και πολλά άλλα ζητήματα-ερωτήματα που απασχολούν τον κλάδο και τα συναντούμε καθημερινά. Ερωτήματα που αυξάνουν το άγχος και την αβεβαιότητα ακόμη περισσότερο.

Με δεδομένο ότι πολύ σύντομα ίσως χρειαστεί να βγούμε στους δρόμους καθώς ο αντιεκπαιδευτικός κατήφορος της κυβέρνησης δεν έχει τέλος, είναι ανάγκη να προετοιμαστούμε για τις επόμενες μάχες όσο το δυνατόν καλύτερα.

Το απεργιακό ταμείο της ΟΛΜΕ που συζητείτε από τον περασμένο Μάιο και θα έπρεπε να είχε γίνει εδώ και πολλά χρόνια άρχισε δειλά-δειλά να λειτουργεί.

‘Όμως, ενώ είχαν εκδοθεί τα σχετικά κουπόνια, υπάρχουν ΕΛΜΕ που δεν τα έχουν πάρει ακόμα. Έγιναν, το περασμένο διάστημα, πολλές πορείες και κινητοποιήσεις χωρίς να γίνεται ταυτόχρονα η απαραίτητη διακίνηση κουπονιών τόσο στους συναδέλφους όσο και στον κόσμο λόγω έλλειψης συντονισμού.

Εκτός από την συνδικαλιστική της δράση αλλά παράλληλα με αυτή, είναι, πιστεύω, περισσότερο ανάγκη από ποτέ η ΟΛΜΕ και οι κατά τόπους ΕΛΜΕ να ενισχύσουν και την πολιτιστική τους παρέμβαση.

Για όλα τα παραπάνω, προτείνω:

-      Η διακίνηση των κουπονιών να είναι συνεχής αλλά να γίνει με τρόπο συντονισμένο για να μην εκφυλιστεί η προσπάθεια. Όλοι καταλαβαίνουμε πόσο σημαντικό θα είναι για το μέλλον των αγώνων μας η ύπαρξη ενός ισχυρού απεργιακού ταμείου.

-      Τη δημιουργία ομάδας εργασίας με πρωτοβουλία της ΟΛΜΕ που θα έχει ως σκοπό να συντάξει ένα αξιόπιστο «νομοθετικό αλφαβητάρι», το οποίο θα θωρακίζει όλους εμάς τους εκπαιδευτικούς που τώρα ψαχνόμαστε μόνοι μας ή ρωτάμε ο ένας τον άλλον για το τι ισχύει από νομική άποψη σε διάφορα καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε. Έτσι, θα μειώσουμε την πιθανότητα οι διάφορες αυθαιρεσίες από μέρους τις διοίκησης να περνούν απαρατήρητες χωρίς καμία διαμαρτυρία.

-      Τη δημιουργία θεατρικής ομάδας και μουσικού συγκροτήματος. Υπάρχουν πάρα πολλοί συνάδελφοι που θα μπορούσαν να βοηθήσουν προς αυτή την κατεύθυνση της δημιουργίας και παρουσίασης της πρότασης των εκπαιδευτικών σε βασικούς τομείς του πολιτισμού.

-      Έχουμε συναδέλφους εικαστικούς που θα μπορούσαν να παρουσιάσουν τα έργα τους σε περιοδικές εκθέσεις με βοηθό και συντονιστή την ΟΛΜΕ.

-      Ίσως και η έκδοση ενός περιοδικού να μπορούσε να λειτουργήσει ως αφορμή για ανταλλαγή απόψεων σε θέματα εκπαίδευσης μεταξύ των εκπαιδευτικών αλλά και ως ένα μέσο, σε συνδυασμό με τα παραπάνω, για να βγούμε στην κοινωνία, στους μαθητές, στους γονείς, να μας γνωρίσουν και να τους γνωρίσουμε.

Ενδέχεται, κάποια πράγματα από όσα ανέφερα παραπάνω να έχουν γίνει ή να γίνονται. Αν ισχύει κάτι τέτοιο, θέλω να πω με βεβαιότητα ότι αυτά δεν είναι γνωστά σε πολύ μεγάλο αριθμό συναδέλφων.

Κλείνω με το αυτονόητο, ότι προσωπικά θα βοηθήσω όσο μου το επιτρέπουν οι δυνάμεις μου σε ότι μου ζητηθεί.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μαθητής ρεύμα Πάτρα
Ηλεκτροπληξία σε σχολείο: «Είχε μαυρίσει το χέρι μου, είχε μουδιάσει μέχρι τον ώμο» - Η μαρτυρία του μαθητή
Για το σοβαρό ατύχημα μίλησε ο μαθητής στην Πάτρα
Ηλεκτροπληξία σε σχολείο: «Είχε μαυρίσει το χέρι μου, είχε μουδιάσει μέχρι τον ώμο» - Η μαρτυρία του μαθητή