Thumbnail
Θεσμοθετημένος, καταναγκαστικός εθελοντισμός

Είχα την ιδέα να αξιοποιήσω την τεχνική του  copy/paste  μεταφέροντας σε ένα κείμενο σχόλια που έκανα πάνω  στην τρέχουσα εκπαιδευτική επικαιρότητα, με αναρτήσεις σε διαφορετικές διαδοχικές χρονικές στιγμές, στο f/b. Η υποδοχή τους ήταν απρόσμενα συγκινητική κι είναι αυτό που με έκανε να τα  συμμαζέψω σε ένα κείμενο, για να μη τα αφήσω  κατακερματισμένα κι ασυνάρτητα.

Είναι αλήθεια πως με προβληματίζει  η επίμονη  επανάληψη των κυβερνητικών στελεχών  που δε χάνουν ευκαιρία να προεξοφλούν  πως  θα έχουμε κυβέρνηση τετραετίας. Λες και θα κυβερνούν σε κοινωνικό κενό. Ίσως, σκέφτομαι, να θέλουν να χτίσουν κλίμα σταθερότητας! Σταθερότητα από ποιους και για ποιους; Έχουν γίνει κάμποσες δηλώσεις που είναι προγραμματικές και ενδεικτικές της προοπτικής που προδιαγράφεται.

Σχολίαζα λοιπόν:
1.    ΚΑΤΙ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΚΑΛΑ! Κι ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ της «τετραετίας»

 

Δηλώσεις και συνεντεύξεις παλαιάς κοπής διαβάζω απ τον Υπουργό της Παιδείας! Εξαγγέλλει "εθνικό διάλογο". Κάποτε μας το σέρβιρε ο Τρίτσης, ο Σουφλιάς, ο Μητσοτακης ("από μηδενική βάση") ,ο Κοντογιαννόπουλος, η Διαμαντοπούλου, ο Αρβανιτόπουλος, και οι άλλοι ιεράρχες του διαλόγου Υπουργοί. Τον αντιπαλεύαμε, τότε, κόντρα στην ενορχηστρωμένη συνδρομή των ΜΜΕ, και αναδεικνύαμε την πολιτικο-ιδεολογική διαχείριση που επιχειρούσαν οι συντηρητικές πολιτικές δυνάμεις, με τη σημαία μιας ανυπόστατης κι αδύνατης συναίνεσης! Σήμερα, προς τι ο λεγόμενος «εθνικός διάλογος»; Μπας και είναι υπόθεση μνημονιακής πατέντας;
Ο Υπουργός υπόσχεται συνάντηση συνεργασίας με τους πρώην υπουργούς της Παιδείας, τη Γιαννάκου, το Λοβέρδο, τη Διαμαντοπούλου, τον Αρβανιτόπουλο, το Μπαμπινιώτη, κ. α. Τρομάξαμε να τους βάλουμε στο "χρονοντούλαπο", και να! Τους ανασταίνει η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για να ακούσει και να εμπεδώσει την αυταρχική εκδοχή μιας αυταρχικής νεοφιλελεύθερης εκπαιδευτικής πολιτικής. Ή, μήπως, δεν την έχουμε υποστεί;
Μήπως, τελικά, έχουμε ξημερώσει με άλλη κυβέρνηση, που δεν έχει πρόγραμμα Παιδείας και που δεν ενδιαφέρεται για την πολιτική και ιδεολογική ηγεμονία της αριστεράς, αλλά για τη συνέχιση της μέχρι τώρα νεοφιλεύθερης επίθεσης στην εκπαίδευση;
Αμ, το παραμύθι της "μη τιμωρητικής αξιολόγησης", πώς μας το σερβίρουν έτσι χοντρά, άκομψα, άτεχνα κι ανεπεξέργαστα
2.    ΟΧΙ, κ. ΥΠΟΥΡΓΕ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ! Κόκκινη κάρτα «Στο κόκκινο»
Ο Υπουργός της Παιδείας δήλωσε σε συνέντευξη "Άλλο το ΦΠΑ στα ιδιωτικά και άλλο στα φροντιστήρια...Τα φροντιστήρια καλύπτουν ανεπάρκειες της δημόσιας εκπαίδευσης..."
Όχι κ. Υπουργέ, τα φροντιστήρια οικειοποιούνται και ιδιοποιούνται την εργασία που έχει γίνει στα 9χρονο υποχρεωτικό δημόσιο σχολείο, κάνοντας ανταγωνιστική εκγύμναση των υποψηφίων για πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που έχει κλειστό αριθμό θέσεων. Τα φροντιστήρια ανακοινώνουν τις επιτυχίες των μαθητών τους ως δική τους, παραγράφοντας την 9χρονη εργασία του υποχρεωτικού δημόσιου σχολείου. Τα φροντιστήρια καλύπτουν τις ανάγκες που προκύπτουν από τον ανταγωνισμό των εισαγωγικών εξετάσεων.
Φτάνει αυτή η αήθης κι ατεκμηρίωτη επίθεση για τις ανεπάρκειες του δημόσιου σχολείου. Είναι αυτή που ενισχύει την ιδιωτική εκπαίδευση, που έτσι κι αλλιώς είναι υπόθεση των κοινωνικά προνομιούχων.
Βέβαια, η μνημονιακή εκπαιδευτική πολιτική "βλάπτει σοβαρά τη δημόσια εκπαίδευση".

3.    ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΜΕΝΟΣ ΚΑΤΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΟΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ!
Ο Υπουργός Παιδείας:
"...Η ενισχυτική διδασκαλία επανέρχεται από εφέτος στα σχολεία. Έχουμε εξασφαλίσει πιστώσεις. Θα λειτουργήσει δε αυτό και ως στοιχείο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, καθώς προσβλέπουμε στην εθελοντική βοήθειά τους. Γιατί, λοιπόν,όταν ένας εκπαιδευτικός προσφέρει δύο ώρες εθελοντικής εργασίας για τη διδακτική στήριξη των μαθητών να μην προσμετρείται αυτό ως κριτήριο στην αξιολόγησή του"! Αυτά δήλωσε ο Υπουργός της Παιδείας στο ΒΗΜΑ της ΚΥΡΙΑΚΗΣ (Ναι! σ αυτή την εφημερίδα ευρείας κυκλοφορίας...)
Σκέφτομαι, καλά να πάθουν οι εκπαιδευτικοί, άνεργοι, αναπληρωτές ευέλικτοι νομάδες, ωρομίσθιοι ή και διορισμένοι εκπαιδευτικοί, που είχαν αναπτύξει πρωτοβουλίες εθελοντισμού για την παιδαγωγική και διδακτική υποστήριξη μαθητών από μη προνομιούχα κοινωνικά στρώματα, με τα "κοινωνικά φροντιστήρια" και άλλες ιδέες. Καλά να πάθουν οι σύλλογοι γονέων που στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών εθελοντικής συνεισφοράς στη λειτουργία των σχολείων, γινόντουσαν χρηματοδότες της δημόσιας εκπαίδευσης, με την κάλυψη λειτουργικών αναγκών (θέρμανσης, καθαριότητας, βιβλιοθήκης,  κ.α.). Οι Σύλλογοι Γονέων έχουν γίνει προέκταση κρατικής/δημόσιας υπηρεσίας!!!
Τα μνημόνια, κατά πως φαίνεται, αποτελούν δεξαμενή έμπνευσης πολιτικών και για την εκπαίδευση. Εθελοντισμός και Αξιολόγηση: ένα αχτύπητο δίδυμο που μετατρέπει τον εθελοντισμό σε καταναγκασμό. Κατά τα άλλα η αξιολόγηση δε θα είναι "τιμωρητική"! Τι επινόηση κι αυτή! Θεσμοθετημένος εθελοντισμός στη δημόσια εκπαίδευση εναντίον ανέργων εκπαιδευτικών. Εκτός από τους αναπληρωτές, ωρομίσθιους, τους αναπληρωτές-νομάδες και τους ανέργους, θα έχουμε και την κατηγορία των "Σαμαρειτών"! του Ερυθρού Σταυρού; Εθελοντισμός και ενισχυτική διδασκαλία, ένα άλλο τοξικό δίδυμο για την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης και της ενισχυτικής διδασκαλίας.
Λέτε, να διολισθαίνουμε σε μια εξέλιξη που σιγά- σιγά κι αθόρυβα θα οδηγήσει στην κατάργηση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και την κατάργηση της υποχρέωσης του κράτους να εξασφαλίζει την προσφορά της. Λέτε να οδεύουμε προς την καθιέρωση της εθελοντικής εκπαίδευσης, μιας εμπορευματικής ιδιωτικής εκπαίδευσης; Θα είμαστε τότε, όλοι εθελοντές: δάσκαλοι και διδασκόμενοι. Ο πανεπιστημιακός George Steiner έχει υποστηρίξει ότι είναι ευγνώμων που τον πληρώνουν για να κάνει κάτι που κανονικά θα πλήρωνε για να το κάνει!
Τι νομίζετε; Όταν μας λένε "Λειτουργούς" κάτι τέτοια μας ετοιμάζουν: προσφορά εθελοντικής εργασίας. Είναι επίσημα δηλωμένη"μαύρη εργασία" με το περιτύλιγμα της κοινωνικής αλληλεγγύης και της προσφοράς στο «κοινό» καλό, που δεν μπορεί παρά να είναι αταξικό! Ξέρουμε πολύ καλά πως οι ασυναρτησίες και ιδεοθύελλες είναι η τεχνική της ιδεολογικής διαχείρισης της κοινής γνώμης. Καμιά φορά, πιάνουν τόπο, εκτός και αν…

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

nazi
«Γιαβόλ» – 4η έκδοση: Πώς ξεπλύθηκαν από το Ναζιστικό τους παρελθόν μεγάλες γερμανικές επιχειρήσεις
Προδημοσίευση από την εμπλουτισμένη νέα έκδοση του βιβλίου του Γιώργου Χαρβαλιά
«Γιαβόλ» – 4η έκδοση: Πώς ξεπλύθηκαν από το Ναζιστικό τους παρελθόν μεγάλες γερμανικές επιχειρήσεις
sklirinsi
Σκλήρυνση κατά πλάκας: Ενδείξεις της νόσου εμφανίζονται στο αίμα πριν εκδηλωθούν τα συμπτώματα
Συγκεκριμένα, εντοπίστηκε ότι οι ασθενείς με αυτά τα αυτοαντισώματα είχαν αυξημένα επίπεδα νευροϊνιδίων χαμηλού μοριακού βάρους (Nfl), πρωτεϊνικά...
Σκλήρυνση κατά πλάκας: Ενδείξεις της νόσου εμφανίζονται στο αίμα πριν εκδηλωθούν τα συμπτώματα