Thumbnail
Ψηφιακό Σχολείο ή Σχολείο Λάστιχο;

 

Ψηφιακό Σχολείο ή Σχολείο Λάστιχο;

 

Από τον Χρήστο Επαμ. Κυργιάκη

Πολλά και ενδιαφέροντα είπε ο υπουργός παιδείας στην πρόσφατη συνέντευξή του στο «Πρώτο Θέμα».

Πολλά αλλά όχι καινούρια. Ενδιαφέροντα αλλά ξαναζεσταμένα και σερβιρισμένα, απλώς, με άλλη γαρνιτούρα.

 

Βάση του 10. Αναβάθμιση ή τιμωρία;

Μίλησε για επαναφορά της βάσης του 10, ως προϋπόθεση για την εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Δηλαδή αυτό είναι που λείπει για την αναβάθμιση και βελτίωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης;

Τις χρονιές που το μέτρο εφαρμόστηκε υπήρξε αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ή μήπως όσοι έμεναν έξω από αυτή κατέφευγαν, άλλοι σε κάποιο ιδιωτικό ίδρυμα που περίμενε στη γωνία και άλλοι στο εξωτερικό;

Προφανώς, όσοι είχαν να πληρώσουν τα δίδακτρα. Οι υπόλοιποι; Ας μην έχουν την ευκαιρία να σπουδάσουν. Ας μην αποκτήσουν ποτέ ένα «χαρτί» για να μπορεί η «αγορά» να χαίρεται την ευελιξία της.

Η ανυπαρξία της βάσης του 10 οδηγεί σε υποβάθμιση των ΑΕΙ και ΤΕΙ ενώ η δραματική μείωση των δαπανών για την τριτοβάθμια εκπαίδευση οδηγεί σε αναβάθμιση;

Πώς η βάση του 10 θα εξασφαλίσει ένα ελάχιστο επίπεδο στις γνώσεις των υποψήφιων εισακτέων και πώς εξασφαλίζεται έτσι η αντικειμενικότητα της επιλογής; Τα θέματα των εξετάσεων είναι κάθε χρόνο του ίδιου βαθμού δυσκολίας; Όχι βέβαια. Το μαρτυρούν τα αποτελέσματα. Το ποσοστό των υποψηφίων που γράφει κάτω από τη βάση, είναι κάθε χρόνο και διαφορετικό, αναλόγως τη δυσκολία των θεμάτων.

Με την επαναφορά της βάσης του 10 θα μπορεί, έμμεσα, η κάθε πολιτική ηγεσία να επιλέγει το πόσους υποψήφιους θα απορροφήσει στα ΑΕΙ και ΤΕΙ και πόσους θα στείλει ως πελάτες στα διάφορα ιδιωτικά κολλέγια. Εύκολα θέματα - λίγη πελατεία, δύσκολα θέματα – ανοίγουν οι δουλειές.

Μιλάνε αρκετοί για αξιοκρατία, επικαλούμενοι τη βάση του 10, κάνοντας τάχα πως δεν έχουν πάρει χαμπάρι ότι στις πανελλαδικές εξετάσεις δεν πάνε όλοι οι υποψήφιοι με τους ίδιους όρους.

Είναι ψέματα ότι οι μαθητές που γράφουν κάτω από τη βάση προέρχονται κυρίως από υποβαθμισμένες κοινωνικά και οικονομικά περιοχές;

Είναι ψέματα ότι τα παιδιά των ανέργων και των οικονομικά ασθενέστερων στρωμάτων δεν μπορούν να φτάσουν στις πανελλαδικές εξετάσεις έχοντας αποκτήσει τα ίδια εφόδια με τους υπόλοιπους συμμαθητές τους;

Μπορούν με τους ίδιους όρους οι μαθητές των ορεινών και νησιωτικών περιοχών να συναγωνιστούν τους υπόλοιπους συμμαθητές τους;

Και τέλος πάντων, πόσο πιο «άχρηστος» είναι κάποιος που κόβεται με 9 από κάποιον που μπαίνει με 10 μετά από μια τρίωρη εξέταση;

Η επαναφορά της βάσης του δέκα, από τη μια θα αυξήσει τον αριθμό των εγγραφών σε ελληνικά και ξένα μη δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα και μεταλυκειακά κέντρα και από την άλλη θα στερήσει από τους πιο φτωχούς μαθητές τη δυνατότητα να αγωνιστούν για την απόκτηση ενός πτυχίου ΑΕΙ ή ΤΕΙ.

Αυτός είναι ο σκοπός σας κύριε υπουργέ;

 

Συγχωνεύσεις ενόψει. Πάλι τα «παιδαγωγικά κριτήρια» θα έχουν την τιμητική τους!

Μίλησε και για τα κριτήρια στις συγχωνεύσεις των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ο κύριος υπουργός, επιβεβαιώνοντας έτσι τις μέχρι τώρα πληροφορίες και φήμες, για επικείμενες συγχωνεύσεις.

Η δυνατότητα εφαρμογής του Ολοήμερου Σχολείου και του Ενιαίου Αναμορφωμένου Προγράμματος στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και η δυνατότητα ενός σύγχρονου Ψηφιακού Σχολείου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αποτελούν για την ηγεσία του υπουργείου παιδείας τα δύο βασικά κριτήρια για τις συγχωνεύσεις καθώς, και τα δύο, απαιτούν την ύπαρξη πολυθέσιων σχολείων.

Για την αργοπορημένη πρόσληψη εκπαιδευτικών, κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά, με ειδικότητες απαραίτητες στο Αναμορφωμένο Πρόγραμμα, ευθύνεται η έλλειψη πολυθέσιων σχολείων ή μήπως η έλλειψη των απαιτούμενων πιστώσεων;

Στο προηγούμενο κύμα συγχωνεύσεων ακούσαμε το επιχείρημα πως θα μπορούσαν έτσι οι εκπαιδευτικοί να συμπληρώνουν πιο εύκολα ωράριο χωρίς να χρειάζεται να τρέχουν σε δύο σχολεία. Ναι, το ακούσαμε και αυτό!

Τελικά τι έγινε;

Οι εκπαιδευτικοί που περίσσεψαν και τρέχουν να συμπληρώσουν ωράριο σε δύο και τρία σχολεία, πολλαπλασιάστηκαν. Πλέον, το να συμπληρώνει κάποιος ωράριο σε ένα σχολείο, θεωρείται, στην κυριολεξία, πρόκληση για τους συναδέλφους του.

Να μην πιάσουμε το πώς η διοίκηση αντιμετώπισε τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών. Κάντε μια βόλτα από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Εδώ στην Αττική, μην πάτε στην επαρχία. Ξεκινήστε από τα ανατολικά αν θέλετε.

Ενστάσεις επί ενστάσεων, καταγγελίες για παραλείψεις, λάθη και καταστρατήγηση των πινάκων μοριοδότησης ήταν στην ημερήσια διάταξη.

Υπήρξαν γραπτές ενστάσεις που δεν πήραν ποτέ γραπτή, όπως θα έπρεπε, απάντηση. Ούτε καν προφορική. Και, δυστυχώς, η κατάσταση δεν έχει ακόμα εξομαλυνθεί.

Ας μπει στον κόπο, έτσι για να έχει προσωπική άποψη, κάποιος από αυτούς που εισηγούνται τις συγχωνεύσεις, να πάει για μία βδομάδα, όχι παραπάνω, σε δύο και τρία σχολεία. Και φυσικά, όχι με το αυτοκίνητό του, αλλά με τη συγκοινωνία γιατί, όπως θα γνωρίζετε, πάρα πολλοί συνάδελφοι δεν διαθέτουν πλέον αυτοκίνητο. Άλλοι δεν έχουν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας, άλλοι τα συνεργείο, άλλοι την ασφάλεια, άλλοι το ΚΤΕΟ, άλλοι τη βενζίνη και άλλοι όλα μαζί.

Είναι σίγουρο ότι τότε, ίσως καταλάβαιναν, κάπως καλύτερα, τι σημαίνει συμπλήρωση ωραρίου σε δύο και τρία σχολεία.

Προσωπικά, θα προτιμούσα να βγει κάποια στιγμή ο υπουργός και να πει ορθά κοφτά τον πραγματικό λόγο που γεννάει τις συγχωνεύσεις.

Να πει ότι δεν υπάρχουν χρήματα για την παιδεία, λόγω μνημονίων και τρόικας, και πρέπει να γίνουν δραματικές περικοπές για να σωθούν οι τράπεζες. Εκτός αν θεωρεί η ηγεσία του υπουργείου ότι με τα επιχειρήματά της πείθει την εκπαιδευτική κοινότητα. Μπορεί να πείθει ένα μέρος της υπόλοιπης κοινωνίας αλλά κι εκεί δυσκολεύεται καθώς σε κάθε κλάδο εργασίας, είτε στον ιδιωτικό είτε στο δημόσιο τομέα, φαίνονται πλέον ξεκάθαρα οι ολέθριες συνέπειες της μνημονιακής-ταξικής πολιτικής.

Δεν θα ήθελα να σταθώ στο θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών γιατί τόσα έχουν γραφεί και έχουν ειπωθεί. Το γεγονός και μόνο ότι το υπουργείο την επιβάλλει χωρίς τη συγκατάθεση των εκπαιδευτικών δείχνει, αν μη τι άλλο, την αδυναμία του να πείσει με τα επιχειρήματά του τους άμεσα ενδιαφερόμενους.

Τέλος, σχετικά με τον επικαλούμενο πειθαρχικό έλεγχο, τον αναμένουμε και για όσους άσκησαν ή ασκούν διοίκηση. Πραγματικά, θα έχει ενδιαφέρον και ελπίζω να μη χρειαστεί να γίνει προμήθεια νέων συρταριών…

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;