Thumbnail
Του Χρήστου Κυργιάκη

 

Προς υπουργείο παιδείας: Το λιπαντικό είχε συμβολικό χαρακτήρα;

Από τον Χρήστο Επαμ. Κυργιάκη

Αναρωτιέμαι, αν το λιπαντικό στο θέμα Δ της Φυσικής Κατεύθυνσης των Πανελληνίων είχε συμβολικό χαρακτήρα.

Αν, δηλαδή, ήθελε να λιπάνει την αγωνία των μαθητών, για την οποία προσπάθησε να μας πείσει η ηγεσία του υπουργείου ότι νοιάζεται τόσο πολύ, όλο το προηγούμενο διάστημα.

Τα τελευταία χρόνια, χρόνο με το χρόνο, το σχολικό εγχειρίδιο που μοιράζεται σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, απαξιώνεται όλο και περισσότερο. Το λιπαντικό ήταν για τη σφαίρα της χαριστικής βολής του;

Ας αποφασίσουν, εκεί στο υπουργείο από πού πρέπει να διαβάζουν οι μαθητές και με βάση ποιο βιβλίο πρέπει οι εκπαιδευτικοί να κάνουν το μάθημα. Πάντως, τα θέματα των τελευταίων χρόνων, δείχνουν ότι το σχολικό βιβλίο δεν είναι η βάση πάνω στην οποία πρέπει να πατάμε, ούτε εμείς οι εκπαιδευτικοί, ούτε οι μαθητές.

Τότε γιατί το μοιράζουν; Γιατί κάθε τρεις και λίγο ελέγχουν, τάχαμου, την πορεία της ύλης; Μόνο για τυπικούς λόγους;

Αν είναι να πρέπει να διδάσκουμε με βάση τα βοηθήματα ή με βάση τις διάφορες «εγκεκριμένες» ιστοσελίδες του υπουργείου τότε ας το καταργήσουν το ρημάδι το σχολικό βιβλίο. Αυτό θέλουν;

Αν θα πρέπει ο κάθε μαθητής, για να μπορέσει να «πιάσει» το θέμα, να ξημεροβραδιάζεται με σχολικά βοηθήματα, με ιστοσελίδες και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο τότε να μην ψάχνουν το λόγο που τα τμήματα της Γ λυκείου αδειάζουν από τον Μάρτιο.

Αφού με τις επιλογές των θεμάτων, απαξιώνουν την όποια εκπαιδευτική προσπάθεια γίνεται μέσα στα σχολεία, μην ψάχνουμε την αιτία γιατί και οι ίδιοι οι μαθητές νιώθουν την ίδια απαξίωση.

Όποιος εκπαιδευτικός προσπαθήσει να δώσει στα παιδιά τη γνώση στην ολότητά της καταντάει γραφικός αφού δεν προσαρμόζεται στη λογική του «συστήματος» των πανελληνίων που είναι: να πιάσω το θέμα που θα πέσει.

Ας αναρωτηθούμε τουλάχιστον εμείς οι εκπαιδευτικοί, τι σχολείο θέλουμε, τι είδους γνώση επιδιώκουμε να αποκτήσουν τα παιδιά μας και ας το κάνουμε αίτημα-σημαία προς το υπουργείο.

Αλλιώς, οι μαθητές θα εξακολουθούν να μεταλλάσσονται σε άλογα κούρσας και το σχολείο σε ένα απαξιωμένο κάτεργο με απαξιωμένους εκπαιδευτικούς.

Ελπίζω, να μην έχουμε μια επανάληψη την ερχόμενη Δευτέρα.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 13/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Γιατροί σε νοσοκομείο
Υγεία: «Μπλόκο» σε γιατρούς να μιλούν στα ΜΜΕ – «Δεν θα μιλάει κανείς χωρίς άδεια»
Η οδηγία του διοικητή της 2ης ΥΠΕ προκαλεί αντιδράσεις – Ο πρόεδρος της ΟΕΝΓΕ Γιάννης Γαλανόπουλος,δηλώνει ότι «δεν θα τους περάσει»
Υγεία: «Μπλόκο» σε γιατρούς να μιλούν στα ΜΜΕ – «Δεν θα μιλάει κανείς χωρίς άδεια»
ρομποτική
Helpdesk για διαδραστικούς πίνακες και ρομποτική στα σχολεία: Νέος διαγωνισμός 974.640 € από το Υπουργείο Παιδείας
Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο της ψηφιακής αναβάθμισης της εκπαίδευσης, με στόχο τη βιώσιμη λειτουργία του εξοπλισμού που έχει ήδη εγκατασταθεί σε...
Helpdesk για διαδραστικούς πίνακες και ρομποτική στα σχολεία: Νέος διαγωνισμός 974.640 € από το Υπουργείο Παιδείας
ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ
«Οι σχολικοί νοσηλευτές δεν φταίνε για τα κενά στα δημόσια νοσοκομεία»: Αντίδραση στις δηλώσεις του Άδωνι Γεωργιάδη
Δριμεία ανακοίνωση για τις συνθήκες εργασίας νοσηλευτών και αναπληρωτών από την Αγωνιστική Συσπείρωση ΕΕΠ-ΕΒΠ
«Οι σχολικοί νοσηλευτές δεν φταίνε για τα κενά στα δημόσια νοσοκομεία»: Αντίδραση στις δηλώσεις του Άδωνι Γεωργιάδη