Thumbnail
Τι αναμένεται να φέρει η νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας

Τσουνάμι αλλαγών αναμένεται να φέρει η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας σχεδόν σε κάθε τομέα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αυτό προκύπτει ήδη από τις προεκλογικές δηλώσεις οι οποίες σκιαγραφούν τις κατευθύνσεις που θα ακολουθήσει η νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. 

Ο ομότιμος καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, είναι πρόεδρος του Ινστιτούτου Νίκος Πουλαντζάς, μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ αλλά είναι και από εκείνους που έχουν υπογράψει την ιδρυτική διακήρυξη δημιουργίας του κόμματος. Δείτε εδώ περισσότερα για τον Αριστείδη Μπαλτά

Στα πανεπιστήμια αναμένονται οι ανατροπές του μεγαλύτερου εύρους όπως τις συγκεντρώνει στο δημοσίευμα του στα ΝΕΑ, Νίκος Μαστορας, με σημαντικότερη την εν συνόλω αναθεώρηση του σημερινού νόμου – πλαισίου. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι αναμένονται τουλάχιστον 11 αλλαγές – εφόσον η νέα κυβέρνηση ακολουθήσει τις προεκλογικές της εξαγγελίες:

  1. Κατάργηση των Συμβουλίων Ιδρύματος. Είναι από τις βασικές θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ. Το ερώτημα είναι τι θα γίνει με τις διοικήσεις των πανεπιστημίων που ήδη εξελέγησαν με προεπιλογή από τα Συμβούλια και με τις εκλογές στο Πανεπιστήμιο Αθηνών που έχουν προκηρυχθεί από το Συμβούλιο, μετά την παραίτηση του, βουλευτή Επικράτειας της ΝΔ πλέον, Θεοδ. Φορτσάκη.
  2. Όργανα διοίκησης των ιδρυμάτων θα είναι, όπως πριν,  ο πρύτανης, η Σύγκλητος και το Πρυτανικό Συμβούλιο. Συμμετοχή και των φοιτητών στη λήψη αποφάσεων.
  3. Κατάργηση  της διαγραφής των λεγόμενων αιώνιων φοιτητών. Όσοι διαγράφηκαν αλλά επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές θα τους επιτραπεί.
  4. Κατάργηση του χρονικού ορίου φοίτησης. Δεν θα προβλέπεται χρονικό όριο για την ολοκλήρωση των σπουδών.
  5. Επαναφορά της έννοιας πανεπιστημιακού ασύλου. Ενδεχομένως όμως να ληφθεί μέριμνα ώστε να μην λειτουργήσει ξανά σαν άσυλο παρανομιών.
  6. Κατάργηση διδάκτρων στα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών. Ερώτημα είναι βέβαια το πού θα βρεθούν τα χρήματα ώστε να συνεχίσουν να λειτουργούν όσα προγράμματα προβλέπουν δίδακτρα.
  7. Επαναπρόσληψη όλων των διοικητικών υπαλλήλων των ΑΕΙ και κατάργηση της διαθεσιμότητας.
  8. Ακύρωση των νομοθετικών ρυθμίσεων που επιχειρούν να εξισώσουν τα ιδιωτικά κολέγια με τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ.
  9. Επανεξέταση του σχεδίου «Αθηνά» που οδήγησε σε λουκέτο πολλά περιφερειακά τμήματα.
  10. Συγκρότηση Ενιαίου Δημόσιου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας με αναβάθμιση των ΤΕΙ και με δημόσια ερευνητικά κέντρα.
  11. Το τμήμα θα παραμείνει η βασική ακαδημαϊκή και διοικητική μονάδα και οι σπουδές θα οδηγούν σε ενιαίο πτυχίο και όχι σε δύο διακριτούς  κύκλους σπουδών. Αυτό πιθανότατα σημαίνει ικανοποίηση του αιτήματος των Πολυτεχνείων για αναγνώριση του – αδιάσπαστου – πενταετούς πτυχίου που προσφέρουν, ως επιπέδου μάστερ.

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kleista sxoleia 2022
Συναγερμός στα Άνω Λιόσια: Βρέθηκε αδέσποτη σφαίρα σε προαύλιο Δημοτικού Σχολείου
Ο διευθυντής αφού εντόπισε τη βολίδα αγνώστου διαμετρήματος, την παρέδωσε στο τοπικό αστυνομικό τμήμα
Συναγερμός στα Άνω Λιόσια: Βρέθηκε αδέσποτη σφαίρα σε προαύλιο Δημοτικού Σχολείου
εκπαιδευτικοσ
ΣΑΤΕΑ: «Αποκλεισμός των εκπαιδευτικών ΠΕ71 από την πρόσκληση του ΙΕΠ»
«Θα ήταν σοβαρή παράλειψη η μη συμμετοχή και εκπαιδευτικών ΠΕ71 οι οποίοι είναι εξειδικευμένοι σε θέματα προσαρμογής αναλυτικών προγραμμάτων όλων των...
ΣΑΤΕΑ: «Αποκλεισμός των εκπαιδευτικών ΠΕ71 από την πρόσκληση του ΙΕΠ»
eidiki_agogi_4.jpg
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή
«Είναι η καλύτερη απόδειξη ότι είναι και η ΔΔΕ συνυπεύθυνη για το γεγονός ότι οι μαθητές, και μάλιστα της Ειδικής Αγωγής, δε διδάσκονται όλα τα...
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή