τράπεζα θεμάτων 2021
«Δε βοηθάμε κανέναν όταν εξαναγκαζόμαστε να σταματήσουμε τα μαθήματα που δεν εξετάζονται στην Τ.Θ . και να αναμορφώσουμε το πρόγραμμα του σχολείου για να ασχοληθούμε σχεδόν καθ’ ολοκληρία με τα εξεταζόμενα»

«Η Τραπεζα Θεμάτων δε σηκώνει μαγείρεμα, διόρθωση ή εξωραϊσμό. Έχει φτιαχτεί με στόχο να κρατήσει έξω από το σχολείο τους πιο αδύναμους μαθητές , όσους δεν μπορούν να ακολουθήσουν τον εξοντωτικό εξεταστικό μαραθώνιο και το κόστος που αυτός συνεπάγεται για τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς . Έχει φτιαχτεί για να εντατικοποιήσει τη μάθηση , να την γδύσει από κάθε ομορφιά και ευχαρίστηση για τον μαθητή και τον εκπαιδευτικό και να την κάνει στείρα και απωθητική. Έχει φτιαχτεί για να είναι μια ακόμη πόρτα που κλείνει»

Αυτό αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί της ΕΛΜΕ Ικαρίας-Φούρνων σε ανακοίνωσή τους για την Τράπεζα Θεμάτων, συμπληρώνοντας ότι αυτό που πρέπει να κάνουμε όλοι μαζί , εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς , είναι να απαιτήσουμε την οριστική κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και να παλέψουμε από κοινού αποφασιστικά και αταλάντευτα γι αυτό.

Ολη η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ικαρίας-Φούρνων

Τις τελευταίες ημέρες γινόμαστε μάρτυρες μιας, τόσο δυσάρεστης, όσο και επικίνδυνης κατάστασης στα σχολεία. Μπροστά στην Τράπεζα θεμάτων (Τ.Θ.) και τις εξετάσεις, το Σχολείο χάνει βίαια τον εκπαιδευτικό του ρόλο και γίνεται εντατική εξεταστική μηχανή . Οι συνάδελφοι σπεύδουν να ολοκληρώσουν την προβλεπόμενη από το ΥΠΑΙΘ ύλη στα μαθήματα της Τ.Θ. με κάθε κόστος και τα παιδιά έχουν μπει σε ένα εξοντωτικό πρόγραμμα εξετάσεων και προσομοιώσεων διαγωνισμών που τα έχει τρελάνει. Η σπουδή αυτή των συναδέλφων δεν είναι αυτόβουλη αλλά επιβλήθηκε από το ΥΠΑΙΘ, με τον κο Κόπτση να μας καθιστά αποκλειστικά υπεύθυνους για την ολοκλήρωση της ύλης και την προετοιμασία των μαθητών για την ΤΘ , επισείοντας βεβαίως πάνω από το κεφάλι μας για μια ακόμη φορά τον πέλεκυ της τιμωρίας.

Καθόλου δεν ενδιαφέρουν το ΥΠΑΙΘ τα πολύ σοβαρά μαθησιακά κενά που συσσωρεύτηκαν από δυο χρόνια τηλεκπαίδευσης , ούτε η επίπτωση που είχε αυτό στην ψυχολογία και τη στάση του μαθητικού δυναμικού , που με τη σειρά του επέδρασε στο ρυθμό παράδοσης και αφομοίωσης της ύλης, ούτε οι συνεχείς επισημάνσεις , τόσο οι δικές μας όσο και πολλών παιδαγωγικών υπεύθυνων, πως η ύλη αυτή είναι αδύνατον να ολοκληρωθεί κανονικά, σε κάποιες περιπτώσεις ούτε καν εικονικά.

Αυτό το πιεστικό κλίμα , καθώς και ο φόβος μήπως επαναληφθεί το προηγούμενο του 2013-2014 , οπότε και εφαρμόστηκε η Τ.Θ. για μια χρονιά, όπου σχεδόν ο ένας στους τέσσερις έμεινε στην ίδια τάξη, έχει ήδη οδηγήσει κάποιους γονείς και μαθητές να ασκούν πιέσεις σε συναδέλφους να «βοηθήσουν» με κάποιο τρόπο στις εξετάσεις προκειμένου να περιορίσουν την προβλεπόμενη μαζική αποτυχία.

Εμείς για μια ακόμη φορά, απευθυνόμενοι τόσο στους συναδέλφους μας , όσο και στους μαθητές μας και στους γονείς τους, λέμε πως η πραγματική βοήθεια δεν μπορεί να εμπεριέχει εξαπάτηση. Δε βοηθάμε κανέναν όταν δηλώνουμε επισήμως στα βιβλία ύλης πως μπορεί να ολοκληρωθεί και να αφομοιωθεί μια υπέρογκη ύλη που ξέρουμε πως ποτέ δεν ολοκληρώθηκε και δεν αφομοιώθηκε. Δε βοηθάμε κανέναν όταν εξαναγκαζόμαστε να σταματήσουμε τα μαθήματα που δεν εξετάζονται στην Τ.Θ . και να αναμορφώσουμε το πρόγραμμα του σχολείου για να ασχοληθούμε σχεδόν καθ’ ολοκληρία με τα εξεταζόμενα. Δεν βοηθούμε κανέναν όταν προσποιούμαστε πως εξετάζουμε τον μαθητή σε μια εξέταση από πριν ναρκοθετημένη από το ΥΠΑΙΘ , ενώ τον «βοηθάμε» για να απαντήσει. Το μόνο που κάνουμε έτσι είναι να πιστοποιούμε πως τελικά, και η ύλη μπορεί να ολοκληρωθεί κανονικά και η Τ.Θ. μπορεί να λειτουργεί χωρίς επιπτώσεις στο μαθησιακό υπόβαθρο των μαθητών μας και χωρίς να προκαλεί τελικά μαθητική διαρροή. Το μόνο που θα καταφέρουμε τελικά είναι να εδραιωθεί η λειτουργία της Τ. Θ. και να βιώνουμε το ίδιο θέατρο κάθε χρόνο, επωμιζόμενοι μάλιστα και το βάρος της αποτυχίας των μαθητών μας.

Η Τ.Θ. δε σηκώνει μαγείρεμα, διόρθωση ή εξωραϊσμό. Έχει φτιαχτεί με στόχο να κρατήσει έξω από το σχολείο τους πιο αδύναμους μαθητές , όσους δεν μπορούν να ακολουθήσουν τον εξοντωτικό εξεταστικό μαραθώνιο και το κόστος που αυτός συνεπάγεται για τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς . Έχει φτιαχτεί για να εντατικοποιήσει τη μάθηση , να την γδύσει από κάθε ομορφιά και ευχαρίστηση για τον μαθητή και τον εκπαιδευτικό και να την κάνει στείρα και απωθητική. Έχει φτιαχτεί για να είναι μια ακόμη πόρτα που κλείνει.

Αυτό που πρέπει να κάνουμε όλοι μαζί , εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς , είναι να απαιτήσουμε την οριστική κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και να παλέψουμε από κοινού αποφασιστικά και αταλάντευτα γι αυτό.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τι σημαίνει η φράση «Απορία ψάλτου βηξ»;

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 2/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ellhniki_glossa_862019.jpg
"Αντικρίζω" ή "αντικρύζω", "επηρεάζω ή "επιρρεάζω"; Συνηθισμένα ορθογραφικά λάθη που όμως βγάζουν μάτι 
Λάθη που κάνουμε σε λέξεις που μοιάζουν φωνολογικά, μορφολογικά ή σημασιολογικά μεταξύ τους
"Αντικρίζω" ή "αντικρύζω", "επηρεάζω ή "επιρρεάζω"; Συνηθισμένα ορθογραφικά λάθη που όμως βγάζουν μάτι 
paralia.jpg
Οι παραλίες κοντά στην Αθήνα που θυμίζουν νησί και έχουν ελεύθερη είσοδο.
ολλοί θεωρούν το καλοκαίρι ως την καλύτερη περίοδο για να ζεις στην Ελλάδα. Και δεν έχουν άδικο. Αμέτρητες παραλίες, ήλιος, βουτιές σε καταγάλανα...
Οι παραλίες κοντά στην Αθήνα που θυμίζουν νησί και έχουν ελεύθερη είσοδο.