ΕΣΠΕΡΙΝΑ
Είναι περισσότερο από βέβαιο ότι, η θέσπιση κοινής ΕΒΕ για τους μαθητές των εσπερινών και ημερησίων ΓΕΛ αποτελεί ανυπέρβλητο εμπόδιο στην εισαγωγή μας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, εξ αιτίας του ότι είναι αδύνατον να ανταγωνιστούμε επί ίσοις όροις στις πανελλαδικές εξετάσεις τους απόφοιτους των ημερησίων ΓΕΛ-με τους οποίους μάλιστα εξεταζόμαστε ακριβώς στην ίδια ύλη

Επιστολή έστειλαν στο alfavita.gr οι μαθητές του Εσπερινού Λυκείου Καλλιθέας στην οποία επισημαίνουν ότι η νομοθεσία για την πρόσβαση των εσπερινών μαθητών στα ΑΕΙ πλήττει θεμελιώδη και συνταγματικά δικαιώματα περί προστασίας μητρότητας, ευάλωτων οικονομικά πολιτών ως και των γυναικών, που για λόγους οικογενειακούς , προσωπικούς κοινωνικούς, τίθενται στο περιθώριο πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση. 

Συγκεκριμένα σημειώνουν ότι είναι περισσότερο από βέβαιο ότι, η θέσπιση κοινής ΕΒΕ για τους μαθητές των εσπερινών και ημερησίων ΓΕΛ «αποτελεί ανυπέρβλητο εμπόδιο στην εισαγωγή μας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, εξ αιτίας του ότι είναι αδύνατον να ανταγωνιστούμε επί ίσοις όροις στις πανελλαδικές εξετάσεις τους απόφοιτους των ημερησίων ΓΕΛ-με τους οποίους μάλιστα εξεταζόμαστε ακριβώς στην ίδια ύλη - για τον απλούστατο λόγο ότι λόγω της εργασίας μας δεν έχουμε τη δυνατότητα να διαθέσουμε τον ίδιο χρόνο με τους μαθητές των ημερησίων ΓΕΛ για μελέτη και προετοιμασία και ούτε βέβαια να παρακολουθήσουμε φροντιστηριακά μαθήματα».

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ 15ΜΕΛΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΛ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

Η εφαρμογή του Νόμου 4777 (ΦΕΚ 25Α'  17/2/2021) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» προκαλεί σε μας, τους μαθητές  του Εσπερινού ΓΕΛ Καλλιθέας, έντονα συναισθήματα απογοήτευσης, οργής και αγανάκτησης, καθώς  στο άρθρο 2 προβλέπεται ότι η ελάχιστη βάση εισαγωγής (ΕΒΕ) στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι κοινή για τους μαθητές των ημερήσιων και εσπερινών ΓΕΛ.

Η διάταξη αυτή μας βρίσκει ριζικά  αντίθετους επειδή θέτει απαγορευτικούς φραγμούς για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των εργαζόμενων μαθητών, ανήλικων και ενήλικων, οι οποίοι φοιτούν στα εσπερινά ΓΕΛ, (σύμφωνα με το Ν.4547/18 άρθρο 105, ΦΕΚ 102, τ.Α στα εσπερινά ΓΕΛ φοιτούν εργαζόμενοι ανήλικοι και ενήλικοι μαθητές).

Έως και τη σχολική χρονιά 2019-2020, η Πολιτεία λαμβάνοντας υπόψη την ιδιαιτερότητα της κατάστασης των μαθητών αυτών είχε θεσπίσει ευνοϊκές διατάξεις προκειμένου να διευκολύνει την πρόσβασή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σύμφωνα με αυτές, οι μαθητές των εσπερινών ΓΕΛ διαγωνίζονταν μεταξύ τους για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και σε κάθε σχολή εισαγόταν και ένα μικρό ποσοστό μαθητών των εσπερινών ΓΕΛ, επιπλέον των εισαγομένων από τα ημερήσια ΓΕΛ.

Η νομοθεσία αυτή είχε ως αποτέλεσμα αρκετοί μαθητές των Εσπερινών ΓΕΛ- οι οποίοι να επαναλάβουμε φοιτούσαν στο σχολείο ενώ εργάζονταν- να εισάγονται στα ΑΕΙ (και στα ΤΕΙ παλαιότερα) και να αποφοιτούν από αυτά.

Στο πνεύμα αυτό μάλιστα, ψηφίστηκε και δημοσιεύθηκε στις 21/12/2020, ο Ν. 4763 (ΦΕΚ 254Α) ο οποίος στο άρθρο 102 προβλέπει ότι «από το σχολικό έτος 2019 – 2020 δικαίωμα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω ειδικών διατάξεων για τα εσπερινά λύκεια έχουν όσοι φοίτησαν τρία πλήρη σχολικά έτη στο τριετές εσπερινό λύκειο κλπ»

Είναι περισσότερο από βέβαιο ότι, η θέσπιση κοινής ΕΒΕ για τους μαθητές των εσπερινών και ημερησίων ΓΕΛ αποτελεί ανυπέρβλητο εμπόδιο στην εισαγωγή μας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, εξ αιτίας του ότι είναι αδύνατον να ανταγωνιστούμε επί ίσοις όροις στις πανελλαδικές εξετάσεις τους απόφοιτους των ημερησίων ΓΕΛ-με τους οποίους μάλιστα εξεταζόμαστε ακριβώς στην ίδια ύλη - για τον απλούστατο λόγο ότι λόγω της εργασίας μας δεν έχουμε τη δυνατότητα να διαθέσουμε τον ίδιο χρόνο με τους μαθητές των ημερησίων ΓΕΛ για μελέτη και προετοιμασία και ούτε βέβαια να παρακολουθήσουμε φροντιστηριακά μαθήματα.

Συνοψίζοντας, αποδεικνύεται ότι η εφαρμογή και υλοποίηση του νόμου αυτού απέτυχε παταγωδώς διότι:

  • Ο Νόμος πλήττει θεμελιώδη και συνταγματικά δικαιώματα περί προστασίας μητρότητας, ευάλωτων οικονομικά πολιτών ως και των γυναικών, που για λόγους οικογενειακούς ,προσωπικούς κοινωνικούς, τίθενται στο περιθώριο πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Στους ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας  καθώς ασκεί  διακρίσεις πάνω τους,  τους οδηγεί στην αποτυχία προκαταβολικά και ουσιαστικά τους  αποκλείει από τη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
  • Ο Νόμος δεν λειτουργεί σε περιβάλλον ισονομίας, ίσων ευκαιριών αλλά φαίνεται να εξυπηρετεί ταξικά κριτήρια.
  • Τους στερεί το δημοκρατικό δικαίωμα, όπως κάθε ευρωπαϊκή χώρα  με ανοιχτούς ορίζοντες και σκοπό μια κοινωνία στην οποία επικρατεί πνεύμα ισονομίας,  να αξιοποιήσουν ένα δικαίωμα που είχαν και τους το αφαίρεσαν, καθώς οι πιο πολλές δικές τους θέσεις μένουν κενές (σε τι ωφελεί αυτό τελικά;)
  • Αξιοσημείωτο είναι ότι η μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών των Εσπερινών ΓΕΛ είναι γυναίκες, με αποτέλεσμα ο νόμος αυτός να ενισχύει τις ανισότητες κατά των γυναικών, οι οποίες σε μικρή ηλικία και για διάφορους λόγους στερήθηκαν το δικαίωμα στη μόρφωση και στην κοινωνική ανέλιξη
  • Καλούμε τους υπεύθυνους  να σεβαστούν τον πολύπλευρο αγώνα που δίνουμε  καθημερινά και να μην ακυρώσουν εκ των προτέρων την προσπάθειά μας για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
  • Απαιτούμε από το Υπουργείο  να διορθώσει την αντιδημοκρατική και άκρως αντικοινωνική αυτή διάταξη  επαναφέροντας τους προηγούμενους όρους εισαγωγής  των μαθητών των εσπερινών ΓΕΛ  χωρίς να ισχύει η ΕΒΕ για αυτούς.
  • Έχουμε το δικαίωμα στη μόρφωση και είναι αδιανόητο η ίδια η Πολιτεία να θέτει φραγμούς σε αυτό. Αντιθέτως θα έπρεπε να ενισχύει και να παροτρύνει τους πολίτες, όποιας ηλικίας, στη μόρφωση ώστε να ζούμε σε μια χώρα πολιτισμένη που να δικαιούται να χαρακτηρίζεται δημοκρατική και ευρωπαϊκή.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τι σημαίνει η φράση «Απορία ψάλτου βηξ»;

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 2/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πανελλαδικές εξετάσεις
Πανελλήνιες 2024: Και άλλο λάθος στα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας (ΕΕΦ)
«Οι απαντήσεις στη συγκεκριμένη ερώτηση δεν πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά τη βαθμολόγηση των γραπτών»
Πανελλήνιες 2024: Και άλλο λάθος στα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας (ΕΕΦ)
panelladikes
Πανελλαδικές 2024: Λάθη στο ποίημα του Κ. Παλαμά στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
Πανελλήνιες 2024 - Νεοελληνική Γλώσσα: Αντέγραψαν δύο λέξεις λάθος με αποτέλεσμα να αλλοιώνεται το νόημα
Πανελλαδικές 2024: Λάθη στο ποίημα του Κ. Παλαμά στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
biblia
Συνομιλώντας με το παρελθόν: Όμιλοι προφορικής ιστορίας στο δημόσιο σχολείο
«Η απουσία δημιουργικού χαρακτήρα από το μάθημα σχεδόν το «περιθωριοποιεί», καθώς απομειώνει το ενδιαφέρον του μέσου μαθητή γι’ αυτό»
Συνομιλώντας με το παρελθόν: Όμιλοι προφορικής ιστορίας στο δημόσιο σχολείο