amfitheatro-aei-foitites2
ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ/INTIME NEWS
«Δεν είναι όμως οι χαμηλές βάσεις το πρόβλημα. Το πιο ανησυχητικό  είναι ότι στα Τμήματα αυτά  δεν καλύπτονται καν οι  διαθέσιμες θέσεις.»

* Ηλίας Τουμασάτος, Δρ Ιστορίας, Καθηγητής κοιν. επιστημών

Μια από τις διαστάσεις των αποτελεσμάτων των πανελλαδικών που θα πρέπει να προβληματίσει όσους αγαπάμε ή θεραπεύουμε με οποιονδήποτε τρόπο τις ανθρωπιστικές σπουδές είναι η πτωτική πορεία των Φιλοσοφικών Σχολών στις προτιμήσεις των υποψηφίων. Σχολές όπως η Φιλολογία Αθηνών, κάποτε υψηλότερη σε βαθμολογία από τη Νομική, απαιτούν για την εισαγωγή τους βαθμολογία 13.012 μορίων. Η Φιλολογία Θεσσαλονίκης δεν καλύπτει καν τον αριθμό των εισακτέων, ενώ υπάρχουν τμήματα με τα οποία εισάγεται κανείς με βαθμολογία κάτω από 10.  Στα περισσότερα τμήματα δε της Περιφέρειας (εκτός Πάτρας και Βόλου), ακόμα και σε τμήματα με ιστορία και υψηλότατο επίπεδο σπουδών όπως στα Πανεπιστήμια Ιωαννίνων και Κρήτης και οι βάσεις είναι πολύ χαμηλές.

Δεν είναι όμως οι χαμηλές βάσεις το πρόβλημα. Το πιο ανησυχητικό  είναι ότι στα Τμήματα αυτά  δεν καλύπτονται καν οι  διαθέσιμες θέσεις.

Γι' αυτό ασφαλώς δεν φταίει η "επικατάρατος" για πολλούς Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Πόσο παρακάτω μπορεί να πάει η βάση από τις 8.500 μόρια για να γίνει κανείς  φιλόλογος;

Η θλιβερή πραγματικότητα είναι ότι οι υποψήφιοι ΔΕΝ ΔΗΛΩΝΟΥΝ πλέον τις φιλοσοφικές σχολές. Η ανθρωπιστική παιδεία έχει απαξιωθεί, όσο κι αν η κ. Κεραμέως βαυκαλιζόταν πανηγυρίζοντας ότι "ενισχύει τις κλασικές σπουδές" με έξτρα δόσεις λατινικών, καταργώντας τα μαθήματα Κοινωνικών επιστημών και πολιτειακής παιδείας.

3.815 θέσεις σε φιλοσοφικές σχολές (Τμήματα Φιλολογίας, Ιστορίας, Φιλοσοφίας) προσφέρθηκαν φέτος (δεν έχω μετρήσει τις ξένες φιλολογίες, τις θεατρολογίες, τα παιδαγωγικά δημοτικής εκπαίδευσης - στα τελευταία η ζήτηση είναι εμφανώς μεγαλύτερη...). Καλύφθηκαν 2.426. Πόσα από τα παιδιά αυτά θα αποφοιτήσουν και πόσα θα βρουν δουλειά; Διότι αν δούμε τη Φιλοσοφική Σχολή μόνο ως σχολή παραγωγής φιλολόγων για την εκπαίδευση, τα πράγματα είναι δραματικά. Όσοι όμως έχουμε περάσει από Φιλοσοφική Σχολή ξέρουμε πόσο μεγάλους ορίζοντες μπορούν να σου ανοίξουν οι σπουδές σε ένα τέτοιο τμήμα. Και επαγγελματικούς, πιστεύω. Ένας απόφοιτος Φιλοσοφικής μπορεί να κάνει πολύ περισσότερα πράγματα απ' ό,τι φαντάζεστε. Ένας καλός γνώστης της γλώσσας, της ιστορίας, της φιλοσοφίας και του πολιτισμού δεν θα ήταν ιδανικός "δημιουργός περιεχομένου;" άραγε; Δεν θα ήταν χρήσιμος στη διαφήμιση, στη δημοσιογραφία, στην πολιτική και επιχειρησιακή επικοινωνία;

Λυπάμαι, λυπάμαι πολύ που βλέπω το ενδιαφέρον για τον Πλάτωνα, τον Αριστοτέλη, τον Καβάφη και τον Σολωμό να λιγοστεύει όσο περνούν τα χρόνια. Δεν φταίνε τα παιδιά γι' αυτό. Ούτε κι ο Πλάτωνας κι ο Αριστοτέλης. Και θα μας λείψει η ανθρωπιστική παιδεία. Ήδη μας λείπει. Το βλέπουμε ήδη.

Αναλυτικός πίνακας εισακτέων και βάσεων σε  φιλοσοφικές σχολές

vaseis_eisagogis_filosofikes_sxoles

Ειδήσεις, θέματα και λύσεις για Πανελλήνιες 2024 - Βάσεις εισαγωγής

Πανελλήνιες: Πρόβλημα στο Θέμα Γ των Μαθηματικών στα ΕΠΑΛ - Τι προτείνει η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία

Εύκολα και βατά τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας; Κρατήστε... μικρό καλάθι για τις βαθμολογίες!

Πανελλήνιες 2024: Οι σχολές με μηδενική ανεργία - Οι 5 πιο δημοφιλείς κλάδοι και 10 ειδικότητες με τη μεγαλύτερη ζήτηση

Πανελλήνιες: Με ένα κλικ τα θέματα και οι λύσεις στο κινητό σας 
 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πανελλαδικές εξετάσεις
Πανελλήνιες 2024: Και άλλο λάθος στα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας (ΕΕΦ)
«Οι απαντήσεις στη συγκεκριμένη ερώτηση δεν πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά τη βαθμολόγηση των γραπτών»
Πανελλήνιες 2024: Και άλλο λάθος στα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας (ΕΕΦ)
panelladikes
Πανελλαδικές 2024: Λάθη στο ποίημα του Κ. Παλαμά στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
Πανελλήνιες 2024 - Νεοελληνική Γλώσσα: Αντέγραψαν δύο λέξεις λάθος με αποτέλεσμα να αλλοιώνεται το νόημα
Πανελλαδικές 2024: Λάθη στο ποίημα του Κ. Παλαμά στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
biblia
Συνομιλώντας με το παρελθόν: Όμιλοι προφορικής ιστορίας στο δημόσιο σχολείο
«Η απουσία δημιουργικού χαρακτήρα από το μάθημα σχεδόν το «περιθωριοποιεί», καθώς απομειώνει το ενδιαφέρον του μέσου μαθητή γι’ αυτό»
Συνομιλώντας με το παρελθόν: Όμιλοι προφορικής ιστορίας στο δημόσιο σχολείο