Thumbnail
Υπουργείο Παιδείας: Θέματα Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης

 

Περιέχεται στο Νόμο «Οργάνωση και λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού

Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις»

ΑΡΘΡΟ 39

1. α) Το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 11 του

ν. 3848/2010 (Α΄ 71) αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Ως σχολικοί σύμβουλοι επιλέγονται εκπαιδευτικοί

της οικείας βαθμίδας με βαθμό Γ΄, δωδεκαετή τουλάχι-

στον, εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτε-

ροβάθμια δημόσια ή ιδιωτική εκπαίδευση, οι οποίοι έ-

χουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα επί δέκα τουλάχι-

στον έτη, από τα οποία τουλάχιστον πέντε σε αντίστοι-

χους με την προς κάλυψη θέση τύπους σχολείων της οι-

κείας βαθμίδας.»

β) Οι εκπαιδευτικοί που έχουν διδάξει, έως και τον Ιού-

νιο του 2012, το μάθημα της Πληροφορικής στην ιδιωτι-

κή εκπαίδευση κατά τη διάρκεια τεσσάρων τουλάχιστον

σχολικών ετών, ανεξαρτήτως του βασικού τίτλου σπου-

δών στην ανωτάτη εκπαίδευση που διαθέτουν, και εφό-

σον κατά το χρόνο που δίδασκαν ήταν κάτοχοι μεταπτυ-

χιακού τίτλου στην Πληροφορική ή είχαν αποδεδειγμένα

παρακολουθήσει σεμινάρια διδασκαλίας του μαθήματος

της Πληροφορικής τα οποία είχαν διοργανωθεί από δη-

μόσιους φορείς ή επιστημονικές ενώσεις εκπαιδευτικών,

δικαιούνται να εγγραφούν στην επετηρίδα των ιδιωτικών

εκπαιδευτικών στον κλάδο ΠΕ19. Η προϋπηρεσία των

εκπαιδευτικών του προηγούμενου εδαφίου λογίζεται ως

διανυθείσα στον κλάδο ΠΕ19.

γ) Η προϋπηρεσία των πτυχιούχων: α) Τμημάτων Ιδρυ-

μάτων της ανωτάτης εκπαίδευσης (Α.Ε.Ι.) στους οποίους

δίνεται το δικαίωμα διορισμού στη δευτεροβάθμια εκπαί-

δευση και οι οποίοι είναι κάτοχοι και μεταπτυχιακού τίτ-

λου σπουδών Παιδαγωγικού Τμήματος (Α.Ε.Ι.) και β) Παι-

δαγωγικών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής ή Τμημάτων Νη-

πιαγωγών Α.Ε.Ι. που, για την κάλυψη έκτακτων εκπαι-

δευτικών αναγκών, εργάστηκαν, δυνάμει μονοετών συμ-

βάσεων ή έχουν, επίσης δυνάμει μονοετών συμβάσεων,

προσληφθεί για να εργαστούν έως και το σχολικό έτος

2012 – 2013 ως δάσκαλοι σε ιδιωτικά δημοτικά σχολεία,

λογίζεται ως προϋπηρεσία στον κλάδο εκπαιδευτικών

στον οποίο επιτρέπεται να ενταχθούν σύμφωνα με το

βασικό τους τίτλο σπουδών. Οι εκπαιδευτικοί που αναφέ-

ρονται στο προηγούμενο εδάφιο μπορούν να συνεχί-

σουν να υπηρετούν στα ιδιωτικά δημοτικά σχολεία με

βάση τις ρυθμίσεις του ν. 682/1977.

δ) Το εδάφιο γ΄της παρ. 4 του άρθρου 28 του ν. 682/

1977 (Α΄ 244) όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του

άρθρου 11 του ν. 1035/1980 (Α΄ 60) διατηρείται σε ισχύ

μόνο για την επιλογή διευθυντών ιδιωτικών σχολικών

μονάδων.

2. α) Στο πρώτο εδάφιο της παρ. 12 του άρθρου 9 του

ν. 3848/2010 (Α΄ 71) απαλείφεται η φράση «στο τέλος

της πρώτης διετίας».

β) Η παρ. 4 του άρθρου 4, το δεύτερο και τρίτο εδάφιο

της παρ. 12 του άρθρου 9 και οι παράγραφοι 1 και 2 του

άρθρου 30 του ν. 3848/2010, όπως τροποποιήθηκαν με

τις περιπτώσεις α΄και β΄της παρ. 2 του άρθρου 33 του

ν. 4038/2012 (Α΄ 140), καταργούνται. Για τις γενικές

προϋποθέσεις των μεταθέσεων των εκπαιδευτικών της

πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ισχύει

το άρθρο 8 του π.δ. 50/1996 (Α΄ 45), όπως αντικαταστά-

θηκε με το άρθρο 7 του π.δ. 100/1997 (Α΄ 94).

γ) Ειδικά οι εκπαιδευτικοί που διορίστηκαν στην πρω-

τοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση από 20.5.2010

έως και 31.12.2010 δικαιούνται τα μόρια μετάθεσης που

προβλέπονται στο τρίτο εδάφιο της παρ.12 του άρθρου 9

του ν. 3848/2010, που καταργείται με το πρώτο εδάφιο

της περίπτωσης β΄της παρούσης παραγράφου, για το

χρονικό διάστημα έως και 31.8.2013, εφόσον υπηρετή-

σουν καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους 2012 –

2013, αδιαλείπτως, σε σχολικές μονάδες της περιοχής

που διορίστηκαν ή μετακινηθούν σε άλλη περιοχή για ά-

σκηση εκπαιδευτικού ή διοικητικού έργου αναγκαστικά

για το συμφέρον της υπηρεσίας χωρίς τη θέλησή τους.

δ) Αποκλειστικά και μόνο για τις μεταθέσεις του 2013

οι σχετικές αιτήσεις των εκπαιδευτικών υποβάλλονται

το αργότερο έως και 31.1.2013.

3. Στις περιπτώσεις που τα μίσθια δεν έχουν αποδοθεί

στους εκμισθωτές, η ισχύς των μισθώσεων για τη στέγα-

ση και λειτουργία των αποκεντρωμένων υπηρεσιών που

καταργήθηκαν με την παρ. 1 του άρθρου 32 του ν. 4027/

2011 (Α΄ 199) παρατείνεται από το χρόνο λύσης τους,

που προβλέπεται στην παράγραφο 5 του ίδιου άρθρου,

το αργότερο έως και την 31η Ιουλίου 2013 οπότε και

λύονται αυτοδικαίως. Οι μισθώσεις επιτρέπεται να παρα-

ταθούν περαιτέρω, σύμφωνα με τους όρους και τις προ-

ϋποθέσεις του δεύτερου εδαφίου της παραγράφου 5 του

άρθρου που αναφέρεται στο προηγούμενο εδάφιο της

παρούσας.

4. α) Στο πρώτο εδάφιο του άρθρου 4 του ν. 3699/2008

(Α΄ 199) η φράση «Ειδική Διαγνωστική Επιτροπή Αξιολό-

γησης (ΕΔΕΑ)» αντικαθίσταται από τη φράση «Επιτροπή

Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστή-

ριξης (ΕΔΕΑΥ)».

23

β) Η παρ. 2 του άρθρου 4 του ν. 3699/2008 αντικαθί-

σταται ως εξής:

«2.α) Οι ΣΜΕΑΕ αποτελούν και Κέντρα Υποστήριξης

ΕΑΕ μιας ενότητας σχολικών μονάδων της γενικής δη-

μόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, ανεξαρτήτου βαθμί-

δας. Οι ενότητες αποτελούν και αποκεντρωμένες αδια-

βάθμητες υπηρεσιακές μονάδες της ΕΑΕ και οι σχολικές

μονάδες που τις συνθέτουν συνιστούν Σχολικό Δίκτυο

Εκπαίδευσης και Υποστήριξης (ΣΔΕΥ).

β) Τα ΣΔΕΥ που προβλέπονται στην περίπτωση α΄συ-

νιστώνται με απόφαση του οικείου περιφερειακού διευ-

θυντή εκπαίδευσης, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα

της Κυβερνήσεως. Κάθε ΣΔΕΥ έχει σκοπό: α) την προώ-

θηση της συνεργασίας, το συντονισμό του έργου των

σχολικών μονάδων και την ενδυνάμωσή τους στην αντα-

πόκριση στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθη-

τών τους, β) στην ένταξη και συμπερίληψη των μαθητών

με αναπηρία στο σχολείο των συνομηλίκων τους και γ)

στην υποστήριξη των Τμημάτων Ένταξης (ΤΕ), της πα-

ράλληλης στήριξης – συνεκπαίδευσης και των μαθητών

τους οποίους εφαρμόζεται κατ’ οίκον διδασκαλία.

γ) Σε κάθε σχολική μονάδα της γενικής εκπαίδευσης

που ανήκει σε ΣΔΕΥ λειτουργεί ΕΔΕΑΥ, ως πρωτοβάθ-

μιο όργανο για τη διαγνωστική εκπαιδευτική αξιολόγηση

και υποστήριξη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθη-

τών της, η οποία συγκροτείται με απόφαση του οικείου

διευθυντή εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση του διευ-

θυντή του Κέντρου Υποστήριξης ΕΑΕ της ΣΔΕΥ στην ο-

ποία ανήκει η σχολική μονάδα, και αποτελείται από τα α-

κόλουθα μέλη:

αα) το διευθυντή της σχολικής μονάδας, ως προέδρου,

με αναπληρωτή του το νόμιμο αναπληρωτή του στα κα-

θήκοντά του ως διευθυντή,

ββ) έναν (1) εκπαιδευτικό της προσχολικής ή της πρω-

τοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που προβλέ-

πεται στο άρθρο 21 του ν. 3699/2008 που υπηρετεί σε ΤΕ

ή στην παράλληλη στήριξη – συνεκπαίδευση ή στο Κέ-

ντρο Υποστήριξης ΕΑΕ του ΣΔΕΥ στο οποίο εντάσσεται

η σχολική μονάδα, ή αντίστοιχων κλάδων ΕΑΕ που προ-

βλέπονται στο άρθρο 19 παρ. 1 του ν. 3699/2008,

ββ) έναν (1) ψυχολόγο του κλάδου ΠΕ23 που υπηρετεί

στο Κέντρο Υποστήριξης ΕΑΕ του ΣΔΕΥ στο οποίο ε-

ντάσσεται η σχολική μονάδα και

γγ) έναν (1) κοινωνικό λειτουργό του κλάδου ΠΕ30

που υπηρετεί στο Κέντρο Υποστήριξης ΕΑΕ του ΣΔΕΥ

στο οποίο εντάσσεται η σχολική μονάδα, με τους ανα-

πληρωτές τους.

δ) Στις συνεδριάσεις της ΕΔΕΑΥ ο πρόεδρός της συμ-

μετέχει χωρίς δικαίωμα ψήφου για τη λήψη απόφασης

κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων της περίπτωσης ε΄

της παρούσης. Στις συνεδριάσεις της ΕΔΕΑΥ καλείται

και ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός του τμήματος στο οποίο

φοιτά ο μαθητής που έχει ανάγκη υποστήριξης. Η ΕΔΕ-

ΑΥ, πριν τη λήψη οποιασδήποτε απόφασης, μπορεί να

ζητά την τεκμηριωμένη εισήγηση του συλλόγου των δι-

δασκόντων επί των μαθησιακών ιδιαιτεροτήτων και των

εκπαιδευτικών αναγκών του μαθητή που αξιολογείται.

Σε περιπτώσεις που κρίνεται απαραίτητο, η ΕΔΕΑΥ, ανά-

λογα με την περίπτωση του μαθητή που έχει ανάγκη υ-

ποστήριξης, μπορεί να καλεί, προκειμένου να διαμορφώ-

σει καλύτερη άποψη για την εξεταζόμενη υπόθεση, μέλη

από τις άλλες ειδικότητες ΕΕΠ που υπηρετούν στο οι-

κείο Κέντρο Υποστήριξης ΕΑΕ του ΣΔΕΥ. Γραμματέας ο-

ρίζεται ο γραμματέας της σχολικής μονάδας και ελλεί-

ψει αυτού εκπαιδευτικός που υπηρετεί σε αυτή. Για τη

συμμετοχή στις συνεδριάσεις της ΕΔΕΑΥ δεν καταβάλ-

λεται αποζημίωση στα μέλη της.

ε) Η ΕΔΕΑΥ έχει, μεταξύ άλλων, τις εξής αρμοδιότη-

τες:

αα) Διενεργεί διαγνωστική εκπαιδευτική αξιολόγηση

των εμποδίων εκπαίδευσης και των ειδικών εκπαιδευτι-

κών αναγκών.

ββ) Διαμορφώνει πρόγραμμα διαφοροποιημένης διδα-

σκαλίας για μαθητές με διαπιστωμένη δυσκολία μάθη-

σης ή και συμπεριφοράς σε συνεργασία με τον εκπαι-

δευτικό της τάξης στην οποία φοιτά ο μαθητής.

γγ) Πραγματοποιεί συνεργατική διεπιστημονική αντι-

μέτωπη των δυσκολιών του μαθητή μέσα στη γενική

σχολική τάξη του με τα μέσα και τους πόρους που είναι

διαθέσιμοι στο σχολείο, στο σπίτι και στην κοινότητα για

επιπρόσθετες παρεμβάσεις και παραπέμπει μαθητές που

χρειάζονται υποστήριξη από ειδικές δημόσιες εξωσχολι-

κές Υπηρεσίες. Σε περίπτωση που προκύπτουν σαφείς

ενδείξεις προβλημάτων ψυχικής υγείας ή παιδικής κακο-

ποίησης ή γονεϊκής παραμέλησης συνεργάζεται με ΙΠΔ

ή άλλες ιατρικές ή ψυχολογικές δημόσιες Υπηρεσίες της

περιοχής της, με κοινωνικές Υπηρεσίες και με τις αρμό-

διες δικαστικές Αρχές.

δδ) Διαμορφώνει προγράμματα προσχολικής πρώιμης

παρέμβασης σε συνεργασία με παιδιατρικές υπηρεσίες ή

ΙΠΔ της περιοχής αρμοδιότητάς της και οργανώνει ειδι-

κά επιμορφωτικά προγράμματα για γονείς με παιδιά ηλι-

κίας έως έξι (6) ετών σε συνεργασία με τις αρμόδιες Υ-

πηρεσίες του οικείου Δήμου.

εε) Παρακολουθεί την εφαρμογή του εξατομικευμένου

προγράμματος εκπαίδευσης (ΕΠΕ) για μαθητές με ειδι-

κές εκπαιδευτικές ανάγκες του σχολείου της και του

προγράμματος υποστήριξης της οικογένειάς τους και

για μαθητές με κατ’ οίκον διδασκαλία.

στστ) Συντονίζει και παρακολουθεί τις δράσεις κοινω-

νικής στήριξης του μαθητή και της οικογένειάς του και

συνεργάζεται με τις κοινωνικές Υπηρεσίες του Δήμου

και άλλους αρμόδιους Φορείς.

ζζ) Υποστηρίζει τις σχολικές μονάδες κατά τη μετεγ-

γραφή των μαθητών, τους τελειόφοιτους με αναπηρία,

καθώς και τους απόφοιτους με αναπηρία.

ηη) Παραπέμπει μαθητές που χρειάζονται γνωμάτευση

από το ΚΕΔΔΥ όταν συνεχίζουν, παρά την υποστήριξη

στο σχολείο τους, να έχουν δυσκολίες μάθησης ή συ-

μπεριφοράς ή ένταξης στο σχολικό περιβάλλον. Για την

παραπομπή απαιτείται η τεκμηριωμένη εισήγηση του

συλλόγου των διδασκόντων που προβλέπεται στο τρίτο

εδάφιο της περίπτωσης δ΄. Στην παραπεμπτική απόφαση

βεβαιώνεται ότι έγιναν όλες οι αναγκαίες υποστηρικτι-

κές παρεμβάσεις από το σχολείο του μαθητή, την ΕΔΕ-

ΑΥ και τους σχολικούς συμβούλους γενικής εκπαίδευ-

σης και τους συμβούλους ΕΑΕ και συνοδεύεται από έκ-

θεση του ψυχολόγου της ΕΔΕΑΥ σχετικά με το «εκπαι-

δευτικό – ψυχολογικό προφίλ» του μαθητή και τους το-

μείς περαιτέρω διερεύνησης και γνωμάτευσης, με βάση

την επεξεργασία των δεδομένων κάθε συγκεκριμένης

περίπτωσης. Όλες οι περιπτώσεις μαθητών που φοιτούν

σε σχολικές μονάδες που έχουν ενταχθεί σε ΣΔΕΥ, κα-

θώς και τα συναφή αιτήματα των γονέων εξετάζονται α-

πό το οικείο ΚΕΔΔΥ αποκλειστικά και μόνο κατόπιν πα-

ραπομπής της οικείας ΕΔΕΑΥ.

στ) Ο ψυχολόγος και ο κοινωνικός λειτουργός της Ε-

ΔΕΑΥ μπορούν να καλούνται στο σχολικό συμβούλιο

των γενικών σχολείων του οικείου ΣΔΕΥ προκειμένου

να εισηγηθούν για θέματα ένταξης μαθητών με αναπη-

ρία στο γενικό σχολείο, αντιμετώπισης κρίσεων και σχο-

λικής βίας, σχέσεων μεταξύ των μελών της σχολικής

κοινότητας, κοινωνικοοικονομικών προβλημάτων των

μαθητών, καθώς και για θέματα ανάπτυξης εξωσχολικών

δραστηριοτήτων ελευθέρου χρόνου στο περιβάλλον του

σχολείου και κοινωνικής υποστήριξης των μαθητών και

των οικογενειών τους.

ζ) Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευ-

μάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού καθορίζονται οι αρ-

μοδιότητες των ΕΔΕΑΥ και εγκρίνεται ο κανονισμός λει-

τουργίας τους που συντάσσεται από τη Διεύθυνση Ειδι-

κής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμά-

των, Πολιτισμού και Αθλητισμού στο οποίο ρυθμίζονται

και τα ζητήματα νόμιμης σύνθεσης, διαδικασίας σύγκλη-

σης, τρόπου συνεδριάσεων και λήψης αποφάσεων. Οι

ΕΔΕΑΥ λειτουργούν μόνο μετά την έκδοση Κανονισμού

Λειτουργίας τους και την πλήρη στελέχωσή τους σύμ-

φωνα με τη Διεθνή Σύμβαση του Οργανισμού Ηνωμένων

Εθνών (ΟΗΕ) που κυρώθηκε με το ν. 4974/2012 (Α΄88).

Με όμοια απόφαση εξειδικεύεται η διάρθρωση και η λει-

τουργία των Κέντρων Υποστήριξης ΕΑΕ.»

5. α) Τα τρία πρώτα εδάφια της παραγράφου 5 του άρ-

θρου 3 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167) αντικαθίστανται ως ε-

ξής:

«5. Τα νηπιαγωγεία, ανάλογα με τον αριθμό των οργα-

νικών θέσεων των νηπιαγωγών, είναι μονοθέσια έως και

εξαθέσια. Η οργανικότητα των νηπιαγωγείων προσδιορί-

ζεται με βάση την αντιστοιχία νηπιαγωγού προς αριθμό

νηπίων και η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τον ένα (1)

νηπιαγωγό για κάθε είκοσι πέντε (25) νήπια και όχι λιγό-

τερο από επτά (7). Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οι-

κονομικών και Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού

και Αθλητισμού καθορίζεται ο αριθμός των μαθητών που

αντιστοιχεί σε κάθε νηπιαγωγό.»

β) Στο άρθρο 12 του ν. 1566/1985 προστίθεται παρά-

γραφος 7 ως εξής:

«7. Για το ημερήσιο και εβδομαδιαίο ωράριο εργασίας

των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα νηπιαγωγεία ι-

σχύει η παράγραφος 8 του άρθρου 13 του παρόντος νό-

μου. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευ-

μάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού καθορίζεται το διδα-

κτικό ωράριο των νηπιαγωγών, κατά ανάλογο τρόπο με

των δασκάλων, καθώς και οι λεπτομέρειες εφαρμογής

του.»

γ) Η ισχύς της περίπτωσης α΄της παρούσας παραγρά-

φου αρχίζει από 1ης Αυγούστου 2013. Δικαίωμα μετάθε-

σης θεμελιώνουν και οι εκπαιδευτικοί που εισήχθησαν

στα Διδασκαλεία Δημοτικής Εκπαίδευσης το ακαδημαϊ-

κό έτος 2010-2011.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Βιασμός
Η σχολική βία δεν αντιμετωπίζεται με καθηγητική και διευθυντική βία
Φταίει η κοινωνία, το εκπαιδευτικό σύστημα, η κρίση, η πανδημία ο σύγχρονος πολιτισμός και η τραπ μουσική ή όλα αυτά μαζί;
Η σχολική βία δεν αντιμετωπίζεται με καθηγητική και διευθυντική βία