Thumbnail
«Να αποκτήσουν δικαίωμα συμμετοχής στις πανελλήνιες εξετάσεις μέσω του σχολείου στο οποίο φοιτούν οι απόφοιτοι των Γενικών Λυκείων που εγγράφονται στα ΕΠΑΛ».

 

Πανελλήνιες εξετάσεις και δικαίωμα συμμετοχής σε αυτές

Αγαπητοί συνάδελφοι,

μετά από αρκετές προσπάθειες να ακουστεί η φωνή των μαθητών μας με θεσμικό τρόπο, έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η απρόσωπη γραφειοκρατία του υπουργείου σπάει μόνο μέσα από τη δική μας συντονισμένη κινητοποίηση. Σε τι αναφέρομαι και τι εννοώ. Αναφέρομαι στο δικαίωμα των αποφοίτων των Γενικών Λυκείων που εγγράφονται στα ΕΠΑΛ να συμμετάσχουν στις Πανελλήνιες εξετάσεις μέσω του σχολείου στο οποίο φοιτούν. Εννοώ, ότι από το Σεπτέμβριο της φετινής χρονιάς συνέταξα ένα έγγραφο, το κατέθεσα στο Σύλλογο Διδασκόντων του 1ου ΕΠΑΛ Τυρνάβου, όπου και υπηρετώ και αφού υπογράφηκε από όλους τους συναδέλφους, το αποστείλαμε στο γραφείο Σχολικών Συμβούλων του Ν. Λάρισας, ώστε να το προωθήσουν στο υπουργείο. Η ίδια διαδικασία ακολουθήθηκε και στο 7ο ΕΠΑΛ Λάρισας. Μετά από ένα μήνα οι Σχολικοί Σύμβουλοι μεταβίβασαν τα εν λόγω έγγραφα στην περιφερειάρχη και αυτή με τη σειρά της στο Υπουργείο Παιδείας. Αντίστοιχα οι μαθητές μου έστειλαν και αυτοί έγγραφο στο υπουργείο. Έκτοτε και ενώ τα χρονικά περιθώρια έχουν τελειώσει δεν έχει αλλάξει τίποτα.

Θα μου πείτε, εδώ λαμβάνουν χώρα τόσες αρνητικές εξελίξεις που αφορούν στο επάγγελμα μας και εσύ ενδιαφέρεσαι για το ποιοι έχουν δικαίωμα να συμμετάσχουν στις Πανελλήνιες εξετάσεις; Σε ένα θέμα μάλιστα που μπορεί να υπάρχουν και πολλές διαφορετικές απόψεις. Καταρχάς, αυτοί οι ποιοι αγαπητοί συνάδελφοι είναι οι μαθητές μας. Φανταστείτε εάν εμείς είμαστε απογοητευμένοι για όσα συμβαίνουν, αυτοί πως θα πρέπει να νιώθουν για τις προοπτικές που προδιαγράφονται για το μέλλον τους;

Μέσα σε αυτό το δυσοίωνο περιβάλλον, φανταστείτε να σας έλεγαν ότι εάν θέλετε να περάσετε στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση πρέπει εφόσον κάνατε την επιλογή να εγγραφείτε στο ΕΠΑΛ π.χ. στον Τομέα Υγείας και Πρόνοιας, να διαβάζετε Ανατομία και Παθολογία, αλλά να εξετάζεσθε στις Πανελλήνιες ως απόφοιτος του Γενικού Λυκείου στην Ιστορία και στα Αρχαία. Το ξέρετε ότι εάν μελετήσετε όλους τους νόμους και τις εγκυκλίους αναφορικά με το ζήτημα, είναι οι μόνοι απόφοιτοι του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, που δεν μπορούν να συμμετάσχουν στις Πανελλήνιες εξετάσεις μέσω του σχολείου στο οποίο φοιτούν;  

Εφόσον παρέθεσα τι συμβαίνει και τι έχει γίνει μέχρι τώρα, γεννάται το ερώτημα, εάν αντιδράμε και το πώς αντιδράμε. Αναφορικά με το πρώτο ερώτημα πιστεύω πως συμφωνείτε ότι πρωτίστως είμαστε παιδαγωγοί και μετά επαγγελματίες. Όταν οι μαθητές μας λοιπόν, μας λένε το πρόβλημα τους, τους κοιτάμε στα μάτια και τους λέμε ότι έχουμε και εμείς προβλήματα ή αντίθετα γινόμαστε αρωγοί, συμπαραστάτες και σύμβουλοι τους; Εάν επιλέξουμε τη δεύτερη στάση, πως πρέπει να αντιδράσουμε; Επιχειρούμε μόνο να απαξιώσουμε το σύστημα, ή επιδιώκουμε να τους δείξουμε πως αυτό πρέπει να αλλάξει. Κανείς δεν μας εγγυάται ότι αυτό θα γίνει, αλλά τους μαθαίνουμε με τις πράξεις μας ότι δεν τα παρατάμε, ότι προσπαθούμε απέναντι σε ένα απρόσωπο γραφειοκρατικό μηχανισμό και ότι οι αλλαγές γίνονται μόνο με τη συμμετοχή. Γιατί η συμμετοχή ταράζει την αδράνεια του συστήματος που τα θέλει όλα ήρεμα και σε σειρά. Έστω και αν δεν πετύχουμε τους στόχους μας, θα έχουμε εκπαιδεύσει τους μαθητές μας να συμμετέχουν και αυτό θα είναι το καλύτερο μάθημα που έχουμε να τους δώσουμε και ταυτόχρονα ο μεγαλύτερος φόβος του συστήματος.

Αυτό λοιπόν σας ζητάω μαζί με τους μαθητές μου, να συμμετέχετε. Να στείλετε στο e-mail του υφυπουργού: [email protected] ένα απλό αίτημα:

«Να αποκτήσουν δικαίωμα συμμετοχής στις πανελλήνιες εξετάσεις μέσω του σχολείου στο οποίο φοιτούν οι απόφοιτοι των Γενικών Λυκείων που εγγράφονται στα ΕΠΑΛ».

Εφόσον συμφωνείτε, μπορείτε να συμπληρώσετε τα στοιχεία σας ή και όχι και να στείλετε το αίτημα.

Κλείνοντας θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για το χρόνο που αφιερώσατε διαβάζοντας αυτό το κείμενο και θα ήθελα να σας παρακαλέσω, εάν δεν συμμετάσχετε σε αυτή την προσπάθεια, γράψτε μου τι να πω στους μαθητές μου!

Με εκτίμηση,

Σακατζής Δημήτρης

Εκπαιδευτικός  (ΠΕ1810) στο 1ο ΕΠΑΛ Τυρνάβου

Χατζημιχάλη 6, Λάρισα

2410-617741, 6974325155

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Επιστράτευση στην Ελλάδα: Πότε γίνεται, ποιοι καλούνται, ηλικιακά όρια

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 25/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Υπουργείο Παιδείας: Τοποθετήθηκε προϊστάμενος στο τμήμα πρότυπων και πειραματικών σχολείων
Ανάθεση θέσης ευθύνης με απόσπαση εκπαιδευτικού στο Υπουργείο Παιδείας
Υπουργείο Παιδείας: Τοποθετήθηκε προϊστάμενος στο τμήμα πρότυπων και πειραματικών σχολείων
ypourgeio-paideias.jpg
Υπουργείο Παιδείας: Διαδικασία χορήγησης άδειας ανατροφής τέκνου με αποδοχές (Εγκύκλιος)
Τι προβλέπεται για τη διαδικασία χορήγησης άδειας ανατροφής τέκνου με αποδοχές σε ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς
Υπουργείο Παιδείας: Διαδικασία χορήγησης άδειας ανατροφής τέκνου με αποδοχές (Εγκύκλιος)
κερι
Έφυγε από τη ζωή ο πανεπιστημιακός καθηγητής Κωνσταντίνος Σκομπρίδης
Ο Καθηγητής Κωνσταντίνος Σκομπρίδης, με ένα έργο που ξεπερνά τα εθνικά σύνορα, έφυγε πρόωρα από τη ζωή, αφήνοντας πίσω του μια σπουδαία παρακαταθήκη.
Έφυγε από τη ζωή ο πανεπιστημιακός καθηγητής Κωνσταντίνος Σκομπρίδης
teacher
Αποσπάσεις 2025 στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Λιγότερα κενά, μεγαλύτερος ανταγωνισμός
Σύμφωνα με τα στοιχεία, φέτος δηλώθηκαν 25% λιγότερα λειτουργικά κενά σε σχέση με πέρυσι.
Αποσπάσεις 2025 στη Δευτεροβάθμια: Λιγότερα κενά, αυξημένες αιτήσεις – Τι δείχνουν τα δεδομένα