ΟΠΑ: 5 συνηθισμένα λάθη στο Personal Branding
Συμβουλές για σωστό Personal Branding από τους ειδικούς του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

Personal Branding 

«Το Brand σου είναι αυτό που λένε οι άλλοι για σένα όταν δεν είσαι εκεί», έχει πει ο Jeff Bezos, που όσο να ’ναι κάτι ξέρει από επαγγελματική επιτυχία. Η έννοια του brand δεν αφορά μόνο διάσημους ή εργαζόμενους σε συγκεκριμένους κλάδους της οικονομίας, όπως συχνά πιστεύουμε. Αφορά τους πάντες: ελεύθερους επαγγελματίες, μισθωτούς, δημόσιους υπαλλήλους, στελέχη επιχειρήσεων, καλλιτέχνες, ακόμα και φοιτητές που προετοιμάζονται για την είσοδό τους στην αγορά εργασίας. Είναι αυτό που καταλαβαίνουν οι άλλοι για μας, η εικόνα που σχηματίζουν για μας, οι προσδοκίες που έχουν από μας. Συχνά είναι διαφορετικό από αυτό που πιστεύουμε. Συχνά, άλλη είναι η πρόθεσή μας, άλλο προσπαθούμε να επικοινωνήσουμε και άλλο εισπράττουν οι γύρω μας, με αποτέλεσμα να υπονομεύουμε οι ίδιοι την επιτυχία μας.

Ας δούμε μερικά από τα πιο συνηθισμένα λάθη στο personal branding:

 

1. Δεν κάνω δημόσιες σχέσεις!
Υπάρχουν επαγγελματίες που μπερδεύουν την προβολή της δουλειάς τους και την αναζήτηση ευκαιριών με συμπεριφορές φορτικές ή δουλικές. Θα έχετε ακούσει να λένε «Εγώ δεν κάνω δημόσιες σχέσεις.», «Όποιος θέλει να με βρει, θα το κάνει.» ή «Δεν θέλω να γίνομαι φορτικός!». Απομονώνονται, δεν συμμετέχουν σε εκδηλώσεις, δεν αναλαμβάνουν την πρωτοβουλία να επικοινωνήσουν τη δουλειά τους ή να κάνουν μια επαγγελματική προσφορά. Θεωρούν ότι έτσι δείχνουν αξία, ποιότητα και ανωτερότητα. Αυτό που στην πραγματικότητα συμβαίνει είναι ότι οι άλλοι δεν τους ξέρουν και δεν έχουν ακούσει γι’ αυτούς. Και, επομένως, δεν τους επιλέγουν. Επιλέγουν άλλους, ίσως λιγότερο ικανούς, που όμως έχουν επενδύσει στο να κάνουν γνωστή τη δουλειά τους.

2. Τα κάνω όλα!
Όλο και συχνότερα, οι επαγγελματικές κάρτες ή τα προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναφέρουν πολλές ιδιότητες μαζί: Evangelist, Instructor, Consultant, Coach, Enthusiast, Innovator, Visionary, Writer, Public Speaker, Founder of Myself Ltd, Ambassador, Influencer, Advisor, Trainer, Pioneer…. Ο κάτοχος της κάρτας πιστεύει ότι όλες αυτές οι ιδιότητες του προσδίδουν μεγαλύτερη αξία κι αυξάνουν τις πιθανότητες να τον επιλέξει κάποιος για μια επαγγελματική συνεργασία. Αυτό που στην πραγματικότητα συμβαίνει είναι ότι οι άλλοι δεν καταλαβαίνουν τι δουλειά κάνει. Μπορεί να εντυπωσιάζονται, να έχουν την αίσθηση ότι πρόκειται για σημαντικό και πολυπράγμονα επαγγελματία, αλλά μπερδεύονται. Δεν ξέρουν τι επάγγελμα κάνει, αν και σε τι μπορεί να τους φανεί χρήσιμος.  Και, προφανώς, δεν τον επιλέγουν.

lathi personal branding 1 opa

3. Δεν μου κοστίζει τίποτα!

Στο χώρο των υπηρεσιών το «δωρεάν» είναι συνηθισμένο, ειδικά σε νέους επαγγελματίες, οι οποίοι θέλουν έτσι να δείξουν την καλή τους διάθεση, να δώσουν ένα δείγμα της δουλειάς τους και να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες ή να κάνουν καλή εντύπωση στον προϊστάμενό τους. Σε έναν βαθμό, σε συγκεκριμένο πλαίσιο με σαφή όρια και προσδοκίες, η πρακτική αυτή είναι θεμιτή. Όταν όμως γίνεται επαναλαμβανόμενα και χωρίς στόχο, το μήνυμα που μεταδίδεται είναι ότι οι υπηρεσίες που προσφέρονται δεν αξίζει να πληρωθούν. Οι πελάτες ή οι συνεργάτες δεν θεωρούν ότι πρόκειται για υπηρεσίες αξίας, αλλά για κάτι γρήγορο κι εύκολο που δικαιούνται να λαμβάνουν χωρίς αντάλλαγμα.

Στο «μισή ώρα θα κάνω, δεν μου κοστίζει τίποτα»  ή στο «μια συμβουλή έδωσα, τι να χρεώσω» ο αντίλογος είναι «Αν κάνεις μια δουλειά σε μισή ώρα ή δίνεις μια εξειδικευμένη συμβουλή χωρίς σκέψη, είναι επειδή ξόδεψες χρόνια για να μάθεις να το κάνεις. Οι επωφελούμενοι οφείλουν να σε πληρώσουν γι’ αυτά τα χρόνια».

lathi personal branding 3 opa

4. Δεν έχω χρόνο για φρου φρου κι αρώματα!

Υπάρχει σε πολλούς μια παρανόηση, ότι οι «σοβαροί» επαγγελματίες δεν δίνουν σημασία στην εμφάνισή τους ή στην εμφάνιση του επαγγελματικού τους χώρου, ότι «δεν έχουν χρόνο γι’ αυτά». Το ίδιο και για στοιχεία της συμπεριφοράς, όπως η ευγένεια ή το χαμόγελο. Τα υποτιμούν, συχνά τα θεωρούν ακόμα και ένδειξη μικρότερης αφοσίωσης στο καθ’ αυτό αντικείμενό τους. Αυτά τα στερεοτυπικά διλήμματα τύπου «όμορφη ή έξυπνη», «εμπορικός ή ποιοτικός» είναι διλήμματα ξεπερασμένα.  Ένας ατημέλητος επαγγελματίας σε ένα γραφείο γεμάτο σκόρπια χαρτιά δεν εμπνέει εμπιστοσύνη ή θαυμασμό. Δημιουργεί αμφιβολίες. «Αν δεν προσέχει τον εαυτό του, εμένα θα προσέξει;»….

5. Fake it till you make it!

Υπάρχουν παραδείγματα διάσημων και επιτυχημένων επαγγελματιών, οι οποίοι παραδέχονται πως στις αρχές της πορείας τους είπαν ψέματα ότι διαθέτουν ικανότητες ή γνώσεις που δεν έχουν προκειμένου να κερδίσουν μια θέση. Έμμεσα καλλιεργείται η εντύπωση ότι το “fake it till you make it” είναι μια καλή στρατηγική. Στην πραγματικότητα η δημιουργία εντυπώσεων και προσδοκιών συνεπάγεται ευθύνη. Λίγα μπορούν να συγκριθούν με τη ζημιά μιας προσδοκίας που διαψεύστηκε. Κι επειδή λίγοι μπορούν να αποκτήσουν hard skills σε ένα βράδυ ή σε μία εβδομάδα, οι προσδοκίες διαψεύδονται. Σε μια τέτοια συμπεριφορά οι άλλοι δεν βλέπουν τόλμη, θάρρος, αποφασιστικότητα ή δυναμισμό. Βλέπουν ανεπάρκεια, αναξιοπιστία και απάτη. Και απομακρύνονται.  

Αν προσέξετε, ακόμα και το χιλιοειπωμένο ρητό του Richard Branson «αν κάποιος σου προσφέρει μια καταπληκτική ευκαιρία αλλά δεν είσαι σίγουρος ότι μπορείς να ανταπεξέλθεις, πες «ναι» και βρες μετά πώς θα τα καταφέρεις!», δεν συμβουλεύει να λες «ναι» σε πράγματα που δεν ξέρεις. Αναφέρεται σε μεγάλη, εξαιρετική ευκαιρία, στην οποία ίσως να μην είσαι 100% σίγουρος ότι μπορείς να ανταπεξέλθεις.  Όχι σε κάτι για το οποίο δεν έχεις ιδέα. Επιπλέον, κανείς δεν έμαθε την άποψη όλων εκείνων που ακολούθησαν αυτή τη στρατηγική αλλά δεν είναι σήμερα διάσημοι και επιτυχημένοι.

lathi-personal-branding

E-learning Πρόγραμμα Personal Branding

Το βαθύτερο αίτιο αυτών των λαθών είναι η άγνοια σε θεμελιώδη ζητήματα μάρκετινγκ. Στο e-learning πρόγραμμα “Personal Branding” του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ) παρουσιάζονται οι αρχές και τα εργαλεία που θα βοηθήσουν κάθε επαγγελματία να αποφύγει τέτοια λάθη, να διαμορφώσει και να υλοποιήσει αποτελεσματικά το προσωπικό του brand. Το πρόγραμμα προσφέρεται τρεις φορές το χρόνο με αμιγώς εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Η επιτυχημένη ολοκλήρωση του προγράμματος οδηγεί στην απόκτηση πιστοποιητικού επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης που φέρει την εγγύηση και το κύρος του ονόματος του ΟΠΑ για ευκολότερη πρόσβαση στην αγορά εργασίας.

Στη σελίδα του προγράμματος περιγράφονται αναλυτικά οι ενότητες που καλύπτει, η διαδικασία συμμετοχής σε αυτό και σχόλια εκπαιδευομένων που ήδη το έχουν ολοκληρώσει.

Το πρόγραμμα προσφέρεται 2 έως 3 φορές το χρόνο, και οι εγγραφές στην επόμενη σειρά είναι ανοικτές μέχρι τις 9/5/2021.

Κάντε την αίτηση σας

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις σήμερα

Lockdown: Πότε θα επιτραπεί η μετακίνηση εκτός νομού

Επίδομα 534€: Πότε πληρώνονται οι αναστολές Απριλίου

Το Κορυφαίο Μοριοδοτούμενο σεμινάριο στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ του Παν.Αιγαίου ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ!

Μόρια για Προσλήψεις - ΑΣΕΠ - Μεταπτυχιακά με ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩΝ LTE του GoLearn - ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ ΜΟΝΟ σε Reading - Listening

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ για ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ 97% ΕΠΙΤΥΧΙΑ

σχετικά άρθρα

vomvardismos israil
Παλαιστίνη: Αυξάνονται τα θύματα από τους ισραηλινούς βομαρδισμούς
Ένας ακόμα νεκρός από πυρά Ισραηλινών στρατιωτών στη Δυτική Όχθη - Κατέρρευσε κτίριο 13 ορόφων από ισραηλινούς βομβαρδισμούς στη Γάζα
Παλαιστίνη: Αυξάνονται τα θύματα από τους ισραηλινούς βομαρδισμούς
Εργασιακά: Κάλεσμα εκπαιδευτικών σε κινητοποίηση την Τετάρτη
«Κάτω τα χέρια από το αιματοβαμμένο 8ωρο», σημειώνει ο ΣΕΠΕ «ο Σωκράτης», καλώντας σε κινητοποίηση στο υπουργείο Εργασίας την Τετάρτη
Εργασιακά: Κάλεσμα εκπαιδευτικών σε κινητοποίηση την Τετάρτη
mitsotakis
Πρότυπα-Πειραματικά - Μητσοτάκης: Προεκλογική δέσμευση η ενίσχυσή τους
«Από την επόμενη σχολική χρονιά, τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία σε όλη την Ελλάδα θα φτάσουν τα 112 από 62», σημειώνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης
Πρότυπα-Πειραματικά - Μητσοτάκης: Προεκλογική δέσμευση η ενίσχυσή τους
we are Europe_cover
Η Ευρώπη Είμαστε Εμείς: Ένα βιβλίο για παιδιά και τα 40 χρόνια στην ΕΕ
«Η Ευρώπη Είμαστε Εμείς»: μια μοντέρνα έκδοση για παιδιά 7 – 11 ετών, με αφορμή τα 40 χρόνια από την ένταξη της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Η Ευρώπη Είμαστε Εμείς: Ένα βιβλίο για παιδιά και τα 40 χρόνια στην ΕΕ