664.841 μαθητές και 166.949 εκπαιδευτικοί έχουν εγγραφεί στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
Αναλυτικά στοιχεία και συγκριτικούς πίνακες για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση δημοσιοποίησε το υπουργείο Παιδείας

Αναλυτικά στοιχεία και συγκριτικούς πίνακες για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση εξέδωσε την Παρασκευή το υπουργείο Παιδείας. 

1. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΠΣΔ, μετά την έκδοση της εγκυκλίου για την υλοποίηση της Ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στις 20/3/2020 ο αριθμός των μέχρι εκείνη την ημέρα εγγεγραμμένων μαθητών (165.248):

  • υπερδιπλασιάστηκε μέσα σε 3 μέρες (389.881 μαθητές στις 23/3/2020) και
  • τετραπλασιάστηκε έως και τις 25/3/2020 (664.841 μαθητές)

2. Μεγάλη είναι η αύξηση της συμμετοχής και της χρήσης των εργαλείων της ασύγχρονης εκπαίδευσης (πλατφόρμες e-me και e-class) τόσο από τους εκπαιδευτικούς όσο και από τους μαθητές και τις μαθήτριες.

Ειδικότερα, καταγράφηκε αύξηση των παρεχόμενων εκπαιδευτικών μαθημάτων στην πλατφόρμα e-me με 70.982 μαθητές-χρήστες και 48.936 εκπαιδευτικούς-χρήστες στις 25/3/2020 οι οποίοι είχαν πρόσβαση συνδυαστικά σε 49.263 κυψέλες-τάξεις.

3. Αύξηση συμμετοχής μαθητών και εκπαιδευτικών στην πλατφόρμα e-class. Συγκεκριμένα ενώ στις 20/3/2020 συμμετείχαν 28.200 μαθητές σε 18.775 μαθήματα τα οποία είχαν δημιουργήσει 21.358 εκπαιδευτικοί, στις 25/3/2020 η συμμετοχή των μαθητών έφτασε στους 118.245  σε 109.856 μαθήματα τα οποία είχαν δημιουργήσει 57.942 εκπαιδευτικοί.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας:

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προκειμένου να αντιμετωπίσει την πρωτοφανή κρίση από την πανδημία του κορωνοϊού, έθεσε άμεσα σε εφαρμογή, ήδη από τις 13/3/2020  την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Στα πρώτα βήματα αυτής της μεγάλης προσπάθειας, τις υπηρεσίες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτουμε στον παρακάτω πίνακα, χρησιμοποιούσαν ήδη 101.403 μαθητές και 158.404 εκπαιδευτικοί.

Τις επόμενες ημέρες και έως και τις 25/3/2020 σημειώθηκε μια μεγάλη ροή δημιουργίας μαθητικών λογαριασμών στο ΠΣΔ. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΠΣΔ, ειδικά μετά την έκδοση της εγκυκλίου για την υλοποίηση της Ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στις 20/3/2020 ο αριθμός των μέχρι εκείνη την ημέρα εγγεγραμμένων μαθητών (165.248)

  • υπερδιπλασιάστηκε μέσα σε 3 μέρες (389.881 μαθητές στις 23/3/2020) και
  • τετραπλασιάστηκε έως και τις 25/3/2020 (664.841 μαθητές)

Χρήστες γραμμένοι στο ΠΣΔ

Ημερομηνία

email μαθητών στο ΠΣΔ

email εκπαιδευτικών στο ΠΣΔ

Έως 14/3/2020

101.403

158.404

15/3/2020

102.182

158.465

16/3/2020

105.967

158.675

17/3/2020

115.623

159.074

18/3/2020

127.126

160.060

19/3/2020

143.681

161.049

20/3/2020

165.248

162.474

21/3/2020

195.842

163.417

22/3/2020

253.603

165.757

23/3/2020

389.881

166.868

24/3/2020

583.364

166.949

25/3/2020

664.841

166.949

Πίνακας 1

Στο παρακάτω διάγραμμα μπορείτε να δείτε την τάση ανόδου του αριθμού των εγγεγραμμένων στο ΠΣΔ χρηστών τις τελευταίες 12 ημέρες

01.png

Διάγραμμα 1

Αύξηση όπως φαίνεται από το παραπάνω διάγραμμα είχαμε και στις εγγραφές των εκπαιδευτικών  στο ΠΣΔ κατά 8.545 από τις 14 έως και τις 25/3/2020.

Η αύξηση του αριθμού των χρηστών ως αριθμητικό στοιχείο δεν θα είχε ουσιαστικό ενδιαφέρον, αν δεν μεταφράζονταν ταυτόχρονα σε ενδιαφέρον παιδαγωγικής σημασίας. Πιο συγκεκριμένα, εντυπωσιακή είναι η αύξηση της συμμετοχής και της χρήσης των εργαλείων της ασύγχρονης εκπαίδευσης (πλατφόρμες e-me και e-class) τα οποία πρότεινε το ΥΠΑΙΘ με τη σχετική εγκύκλιό του, τόσο από τους εκπαιδευτικούς όσο και από τους μαθητές και τις μαθήτριες. Ενδεικτικοί του ενδιαφέροντος για την αξιοποίηση των παρεχόμενων ψηφιακών εργαλείων, είναι οι αριθμοί που παρουσιάζονται στον δεύτερο και στον τρίτο πίνακα που σας παραθέτουμε και οι οποίοι περιγράφουν με λεπτομέρεια

  • την αύξηση των παρεχόμενων εκπαιδευτικών μαθημάτων στην πλατφόρμα e-me με 70.982 μαθητές-χρήστες και 48.936 εκπαιδευτικούς-χρήστες στις 25/3/2020 οι οποίοι είχαν πρόσβαση συνδυαστικά σε 49.263 κυψέλες-τάξεις

e-me*

Ημερομηνία

Μαθητές

Εκπαιδευτικοί

Κυψέλες/Τάξεις

Έως 14/3/2020

4.459

9.049

1.560

15/3/2020

4.515

9.231

1.607

16/3/2020

4.820

9.908

1.729

17/3/2020

5.533

11.118

1.954

18/3/2020

6.645

12.601

2.297

19/3/2020

7.554

14.034

2.868

20/3/2020

8.504

16.482

3.972

21/3/2020

11.035

22.179

8.841

22/3/2020

14.291

27.944

15.607

23/3/2020

28.247

38.308

33.105

24/3/2020

45.923

43.121

40.232

25/3/2020

70.982

48.936

49.263

Πίνακας 2

  • τον αντίστοιχο ρυθμό αύξησης συμμετοχής μαθητών και εκπαιδευτικών στην πλατφόρμα e-class. Συγκεκριμένα ενώ στις 20/3/2020 συμμετείχαν 28.200 μαθητές σε 18.775 μαθήματα τα οποία είχαν δημιουργήσει 21.358 εκπαιδευτικοί, στις 25/3/2020 η συμμετοχή των μαθητών έφτασε στους 118.245  σε 109.856 μαθήματα τα οποία είχαν δημιουργήσει 57.942 εκπαιδευτικοί.

e-class

Ημερομηνία

Μαθητές

Εκπαιδευτικοί

Μαθήματα

20/3/2020

28.200

21.358

18.775

21/3/2020

32.340

26.759

27.245

22/3/2020

40.644

34.412

43.460

23/3/2020

60.550

44.952

69.303

24/3/2020

94.335

53.227

91.939

25/3/2020

118.245

57.942

109.856

 

Πίνακας 3

Τα αντίστοιχα διαγράμματα απεικονίζουν τον πολύ ικανοποιητικό ρυθμό ένταξης των μαθητών μας τόσο στην πλατφόρμα e-me

2.png

Διάγραμμα 2

όσο και στην πλατφόρμα e-class

3.png

Διάγραμμα 3

Συμπερασματικά εκτιμάται πως μεγάλο μέρος του ενεργού μαθητικού πληθυσμού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας που εκτιμάται στους 1.350.000 μαθητές, έχουν πρόσβαση και απολαμβάνουν, ήδη, τα οφέλη της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ενώ αναμένεται περαιτέρω αύξηση τις επόμενες ημέρες. Αυτό κρίνεται ιδιαίτερα ικανοποιητικό σε μια περίοδο με έντονες δυσκολίες και προκλήσεις τόσο για το σύνολο του μαθητικού κόσμου όσο και για τις οικογένειες τους.  

Αντίστοιχα οι εκπαιδευτικοί φαίνονται να στηρίζουν συστηματικά τη μεγάλη αυτή προσπάθεια που καταβάλλεται καθώς αξιοποιούν ολοένα και περισσότερο τα ψηφιακά εργαλεία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, καθημερινά, κοντά στους μαθητές, συμβάλλοντας στην συνέχεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας και στην διατήρηση της επαφής των μαθητών με τη σχολική πραγματικότητα.

Για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών τέλος, σε αυτή την προσπάθεια που καταβάλλουν, σας ενημερώνουμε ότι έχει προβλεφθεί η δημιουργία σε κάθε σχολική μονάδα μιας ομάδας ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η οποία αποτελείται από τον Διευθυντή/ την Διευθύντρια της σχολικής μονάδας και από τουλάχιστον έναν εκπαιδευτικό με εξειδικευμένες ψηφιακές δεξιότητες. Ταυτόχρονα για την παιδαγωγική και επιστημονική καθοδήγηση έχει προβλεφθεί η υλοποίηση ενημερωτικών – υποστηρικτικών συναντήσεων των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου και των εκπαιδευτικών με χρήση σύγχρονης ή και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης.

Σ. Ζαχαράκη: Ευχαρίστησε τους εκπαιδευτικούς για τη συνεργασία σε αυτή την «εθνική προσπάθεια»

Σύμφωνα με την Υφυπουργό Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, «ήδη, οι περισσότεροι μαθητές της χώρας μας συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω διαδικτύου». Η κ. Ζαχαράκη ευχαρίστησε τους εκπαιδευτικούς για τη συνεργασία σε αυτή την «εθνική προσπάθεια», όπως χαρακτήρισε.

«Μέσα σε πρωτόγνωρες συνθήκες, οι εκπαιδευτικοί μας στέκονται στο ύψος των περιστάσεων και αξιοποιούν επιτυχημένα ψηφιακά εργαλεία για τη μάθηση και τη δικτύωση της σχολικής κοινότητας, όπως η εκπαιδευτική πλατφόρμα e-me αλλά και e-class.

Παράλληλα, δουλεύουμε μαζί τους ώστε τις επόμενες μέρες το σύνολο των μαθητών να έχει πρόσβαση σε ψηφιακά εκπαιδευτικά εργαλεία. Σε αυτή την κρίσιμη περίοδο, όλα τα παιδιά της πατρίδας μας οφείλουν να έχουν την δυνατότητα να ξεκινούν από την ίδια αφετηρία», ανέφερε η κ. Ζαχαράκη.

«Είναι κρίσιμο όμως και οι ίδιες οι οικογένειες, και παρά τις αρκετά δύσκολες συνθήκες, να ενθαρρύνουν και να βοηθήσουν τα παιδιά για να συμμετέχουν σε μια διαδικασία, με σημαντικά οφέλη για τη ψηφιακή τους εκπαίδευση», συμπλήρωσε η Υφυπουργός.

 

Διαβάστε Επίσης:

Εκτοξεύεται η ζήτηση για το ετήσιο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου στη Σχολική Ψυχολογία

 

Αυτό είναι το κορυφαίο μοριοδοτούμενο σεμινάριο στην Ειδική Αγωγή με ανοικτές αιτήσεις

 

Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Μοριοδότηση Προσλήψεων αναπληρωτών με ετήσιο εξ αποστάσεως σεμινάριο
 

googlenews4
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο GOOGLE NEWS 
viber67
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο VIBER

 

σχετικά άρθρα

Άγχος, αϋπνία, κατάθλιψη και μετατραυματικό στρες παρουσιάζουν όσοι νοσηλεύτηκαν για κορονοϊό
Άγχος, αϋπνία, κατάθλιψη και μετατραυματικό στρες παρουσιάζουν όσοι νοσηλεύτηκαν για κορονοϊό
Οι άνθρωποι που ανέρρωσαν από την Covid-19 μπορεί να υποφέρουν από ψυχιατρικές διαταραχές, όπως μετατραυματικό στρες, άγχος, αϋπνία και κατάθλιψη,...
Άγχος, αϋπνία, κατάθλιψη και μετατραυματικό στρες παρουσιάζουν όσοι νοσηλεύτηκαν για κορονοϊό
130 γονείς και κηδεμόνες εκφράζουν την κάθετη αντίθεσή τους στην εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης
130 γονείς και κηδεμόνες εκφράζουν την κάθετη αντίθεσή τους στην εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης
Διαμαρτυρία γονέων και κηδεμόνων Δήμου Καλαμαριάς σχετικά με την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής υποχρεωτικής εκπαίδευσης
130 γονείς και κηδεμόνες εκφράζουν την κάθετη αντίθεσή τους στην εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης