Πιστοποίηση Αγγλικών LTE GOLEARN - ΑΣΕΠ
Επιστολή σε Νίκη Κεραμέως και Άγγελο Συρίγο αποστέλλει κάτοχος διδακτορικού από το πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, αναφορικά με την αναγνώριση των τίτλων του από τον ΔΟΑΤΑΠ

Eπιστολή προς την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, και τον υφυπουργό, Άγγελο Συρίγο, σχετικά με την αναγνώριση των τίτλων σπουδών του μέσω του ΔΟΑΤΑΠ αποστέλλει ο Παναγιώτης Κουρτέσης., κάτοχος διδακτορικού από Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου.

Όπως σημειώνει, «ο ΔΟΑΤΑΠ με ενημέρωσε ότι στην χώρα μου την Ελλάδα είμαι ένας απόφοιτος λυκείου! Διότι το πρώτο μου πτυχίο προήλθε από Διεθνές Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (TransNational Education; TNE) μέσω συμφωνίας δικαιοχρησίας. Με ενημέρωσαν ότι αφού το βασικό σας πτυχίο δεν αναγνωρίζεται τότε οι λοιποί μεταπτυχιακοί τίτλοι (μάστερ και διδακτορικό) δεν αναγνωρίζονται επίσης, παρότι έχουν απονεμηθεί από ένα κορυφαίο πανεπιστήμιο όπως το Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου».

«Μου προκάλεσε μεγάλη στεναχώρια που για τη χώρα μου, είμαι κάτοχος πτυχίου λυκείου, ενώ για τον υπόλοιπο κόσμο είμαι κάτοχος διδακτορικού τίτλου, ένας ερευνητής που δημοσιεύει σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και παρευρίσκεται σε διεθνείς επιστημονικές συναντήσεις», υπογραμμίζει επιπλέον.

Αναλυτικά η επιστολή του Παναγιώτη Κουρτέση:

Αξιότιμοι κα. Κεραμέως Υπουργέ Παιδείας και Θρησκευμάτων και κε. Συρίγο Υφυπουργέ Παιδείας και Θρησκευμάτων,

Είμαι πολίτης της Ελλάδος και της Ευρωπαϊκής Ένωσης που ζούσε τα τελευταία 6 χρόνια στο Εδιμβούργο, Σκωτία, Ηνωμένο Βασίλειο. Ζω και εργάζομαι σήμερα στη Ρεν της Γαλλίας, όπου είμαι μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Εθνικό Κέντρο Ερευνών για την Πληροφορική και τον Αυτοματισμό της Γαλλίας (INRIA, δηλαδή, εργάζομαι ήδη ως ακαδημαϊκός στην Ευρώπη - εργάζομαι στη γαλλική κυβέρνηση - δημόσιος τομέας).

1) Έχω βασικό πτυχίο (BSc) ψυχολογίας από το State University of New York, Empire State College (SUNYESC), Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής (ΗΠΑ). Το πρόγραμμα σπουδών ήταν σε συνεργασία (δηλαδή, FRANCHISE AGREEMENT) με το New York College (NYC ), Αθηνα, Ελλάδα. Τα προγράμματα του Κρατικού Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, το Empire State College είναι διαπιστευμένα από την Επιτροπή Ανώτατης Εκπαίδευσης της Μέσης Πολιτείας (MSCHE). Σημείωση ότι ένα πτυχίο από συμφωνία δικαιοχρησίας είναι από αλλοδαπό πανεπιστήμιο (όπως και το πρόγραμμα σπουδών)! Τα Ελληνικά Κολέγια είναι απλά διαχειριστές των προγραμμάτων (δηλαδή σαν παράρτημα του Ξένου Πανεπιστήμιου) οπότε δεν παραβιάζεται το άρθρο 16 του Συντάγματος διότι είναι πρόγραμμα εκπαίδευσής και πτυχίο ενός ξένου κράτους. Δείτε και τις σχετικές αποφάσεις από το Διοικητικό Πρωτοδικείο και το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών. 

Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών - ΤρΔΠρΑθ 17346/2008  http://www.dsanet.gr/Epikairothta/Nomologia/tdpa17346_08.htm

Διοικητικό Εφετείο Αθηνών - ΤρΔΕφΑθ 3216/2009 http://www.dsanet.gr/Epikairothta/Nomologia/tdea3216_09.htm

2) Έχω επίσης έχω μεταπτυχιακό πτυχίο (MSc) στην Γνωστική Νευροψυχολογία από το Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου (UoE), Ηνωμένο Βασίλειο.

3) Τέλος, είμαι κάτοχος διδακτορικού τίτλου (PhD) στην Πειραματική Ψυχολογία και Γνωστική Νευροεπιστήμη, από το Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου (UoE), Ηνωμένο Βασίλειο. 

Τα προγράμματα ψυχολογίας (2 και 3) του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου είναι διαπιστευμένα από την British Psychological Society και την Ακαδημία Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Η διδακτορική διατριβή μου, όπου είχα κύριο κριτή το καθηγητή John Evans (συνδημιουργός των Rivermead Behavioural Memory Test, Cambridge Prospective Memory Test, Behavioural Assessment of Dysexecutive Syndrome, κ.α.) από το Πανεπιστήμιο της Γλασκόβης, έναν από τους κορυφαίους στον κόσμο στην νευροψυχολογική εξέταση και αποκατάσταση, έγινε αποδέκτη χωρίς να ζητήθουν διορθώσεις! Η πρώτη δημοσίευση μου έγινε μόλις τον Σεπτέμβριο του 2019, καθώς η τελευταία τον Απρίλιο του 2021. Μέσα σε αυτό το μικρό χρονικό διάστημα οι δημοσιεύσεις μου έχουν αναφερθεί σε άλλες δημοσιεύσεις πάνω από 80 φορές, αριθμός που δείχνει το αντίκτυπο της έρευνας μου, ειδικότερα εάν συμπεριλάβουμε ότι το 2019-20 και 2020-21 δεν ήταν ιδιαίτερα παραγωγικά ακαδημαϊκά έτη λόγω της πανδημίας. Ακόμη, όλα τα άρθρα είναι δημοσιευμένα ή βρίσκονται υπό αξιολόγηση σε επιστημονικά περιοδικά υψηλού αντίκτυπου. Σχεδόν σε όλα τα άρθρα είμαι πρώτος συγγραφέας, το οποίο δείχνει ότι είχα την μέγιστη προφορά σε αυτές τις δημοσιεύσεις, παρότι και σε άλλες που δεν είμαι, η συνεισφορά μου ήταν ουσιώδης και σημαντική.

Είμαι κριτής σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και σε κορυφαία συνέδρια παγκόσμιας εμβέλειας. Επίσης χρησιμοποιώ ακαδημαϊκά κοινωνικά δίκτυα, όπου προωθώ το ερευνητικό μου με επιτυχία, το οποίο δείχνει το ενδιαφέρον και προσοχή που προκαλεί. Στην διεθνής πλατφόρμα ερευνητών και ακαδημαϊκών ResearchGate έχω 113 followers, 7000 publication reads, και 53 recommendations. Στο ResearchGate ο δείκτης ερευνητικού ενδιαφέροντος του έργου μου είναι 134, ο οποίος είναι μεγαλύτερος από το 71% όλων των συνάδελφων που είναι στο ResearchGate και μεγαλύτερος από το 99% όλων των ερευνητών που έκαναν την πρώτη δημοσίευση τους το 2019 (όπως εγώ).

Παρομοίως, με βάση το διεθνή δείκτη Altmetric Attention Score οι δημοσιεύσεις μου βρίσκονται είτε στο top 25% είτε στο top 10% προσοχής από όλα τα άρθρα που έχουν δημοσιευθεί από το 2012 έως σήμερα! Γι’ αυτούς του λογούς, πιστεύω ότι το αντίκτυπο της ερευνάς μου είναι ήδη σημαντικό και οι ακαδημαϊκές μετρήσεις (π.χ., m-quotient, h-index, i-10 index) θα αυξηθούν γεωμετρικά. Εν κατακλείδι, τα άνωθεν δείχνουν την εργατικότητα μου και την επιστημονική συνεισφορά μου σε διεθνές επίπεδο.

Τα ελληνικά ΑΕΙ όπως αναγράφετε στα ΦΕΚ και στο ΑΠΕΛΛΑ όπου δημοσιοποιούν τις θέσεις ΔΕΠ ζητούν αναγνώριση για την ισοτιμία του διδακτορικού τίτλου από τον ΔΟΑΤΑΠ. Υπέβαλα αίτηση στο Εθνικό Κέντρο Πληροφοριών για την Ακαδημαϊκή Αναγνώριση (NARIC, ΔΟΑΤΑΠ) της Ελλάδας, για την αναγνώριση του διδακτορικού μου για να εργαστώ ως ακαδημαϊκός στην Ελλάδα (όπως ήδη κάνω στη Γαλλία). Θα ήθελα να αποσαφηνίσω ότι την αίτηση αναγνώρισης του διδακτορικού μου την έκανα με μοναδικό σκοπό να ασκήσω τα επαγγελματικά δικαιώματα μου. Δηλαδή, επιθυμώ να ασκήσω στην Ελλάδα, το επάγγελμα (ακαδημαϊκός, ερευνητής) το οποίο ήδη ασκώ στην Γαλλία, κράτος-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Να σημειωθεί ότι να είσαι Διδακτικό Ερευνητικό Προσωπικό (ΔΕΠ) δεν είναι ενα νομοθετικά κατοχυρωμένο επάγγελμα σε καμμιά χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο ελληνικός νόμος υποδεικνύει (όπως στην πλειονότητα των χωρών) ότι ελάχιστη προϋπόθεση για την πρόσβαση στο επάγγελμα των ακαδημαϊκών (ΔΕΠ) είναι ότι το άτομο κατέχει διδακτορικό, και εάν το διδακτορικό είναι από πανεπιστήμιο της αλλοδαπής, τότε πρέπει να αναγνωριστεί η ισοτιμία του.

Ο ΔΟΑΤΑΠ με ενημέρωσε ότι στην χώρα μου την Ελλάδα είμαι ένας απόφοιτος λυκείου! Διότι το πρώτο μου πτυχίο προήλθε από Διεθνές Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (TransNational Education; TNE) μέσω συμφωνίας δικαιοχρησίας. Με ενημέρωσαν ότι αφού το βασικό σας πτυχίο δεν αναγνωρίζεται τότε οι λοιποί μεταπτυχιακοί τίτλοι (μάστερ και διδακτορικό) δεν αναγνωρίζονται επίσης, παρότι έχουν απονεμηθεί από ένα κορυφαίο πανεπιστήμιο όπως το Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου.

Εξαιτίας της άνωθεν ενημέρωσης μου από τον ΔΟΑΤΑΠ, ξεκίνησα να μελετώ τους εθνικούς και διεθνείς νόμους και συμβάσεις. Δυστυχώς, οι αναζητήσεις μου κλόνισαν περαιτέρω την πιστή μου στο θεσμό του ΔΟΑΤΑΠ. Η Γνωμοδότηση 129/2020 του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, με την οποία συμφώνησε και αποδέχθηκε η υπουργός παιδείας και θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως, αποσαφηνίζει ότι οποιαδήποτε προϋπόθεση για αναγνώριση των τίτλων έρχεται από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΔΟΑΤΑΠ τότε αυτή είναι παράνομη διότι ο ΔΟΑΤΑΠ στερείται οποιασδήποτε έννομης κανονιστικής αρμοδιότητας.  Ο γνωμοδότης, οποίος είναι και ο αντιπρόεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, βασίζεται κατά κόρον στην απόφαση 1755/2017 του Συμβούλιου της Επικρατείας και στην απόφαση 257/2018 του Συμβούλιου της Επικρατείας (Σημείωση: Στην απόφαση 1755/2017 του Συμβούλιου της Επικρατείας προέδρευε η νυν Πρόεδρος της Δημοκρατίας κα. Αικατερίνη Σακελλαροπούλου η οποία έχει συγγράψει τις διατάξεις του νόμου 3328/2005 που διέπουν τη λειτουργία και την οργάνωση του ΔΟΑΤΑΠ).

Με βάση τα άνωθεν, συλλογίζομαι ότι ο ΔΟΑΤΑΠ  παραβιάζει τα δικαιώματα που έχω ως Ευρωπαίος πολίτης, λειτουργώντας ενάντια των άρθρων 157 και 165 της Συνθήκης για την Λειτουργεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης εφόσον με παρεμποδίζει να ασκήσω το επάγγελμα μου ως διδακτικό και ερευνητικό προσωπικό το οποίω ήδη ασκώ σε ένα άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ αυτό το επάγγελμα δεν είναι ένα νομοθετικά κατοχυρωμένο επάγγελμα σε καμμιά χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τον συλλογισμό μου τον ενισχύει ότι το άρθρο 4 (Προϋποθέσεις αναγνώρισης τίτλων) του ελληνικού νόμου 3328 του 2005 (ιδρυτικός νόμος ΔΟΑΤΑΠ https://www.kodiko.gr/nomothesia/document/163574/nomos-3328-2005ΔΕΝ ορίζει ως προϋπόθεση ότι το βασικό πτυχίο πρέπει να αναγνωριστεί για την ισοτιμία και την αντιστοιχία του, προκειμένου να αναγνωριστεί η ισοτιμία στα μεταπτυχιακά διπλώματα. Το άρθρο 4 του ελληνικού νόμου 3328 του 2005 ορίζει μόνο ότι τα μεταπτυχιακά διπλώματα, όπως τα μαστερ και τα διδακτορικά, πρέπει να αναγνωρίζονται μόνο για ισοτιμία και όχι για αντιστοιχία! Επιπλέον, δεν υπάρχει κάποιος άλλος ελληνικός νόμος που να δηλώνει μια τέτοια προϋπόθεση, ότι πρέπει να αναγνωρισθεί η ισοτιμία και αντιστοιχία του βασικού τίτλου σπουδών, ώστε να αναγνωρισθεί η ισοτιμία του διδακτορικού τίτλου. Επομένως, οποιοσδήποτε ισχυρισμός ότι υπάρχει τέτοια προϋπόθεση είναι εντελώς ψευδής και εκτός του ελληνικού νόμου. Ο ΔΟΑΤΑΠ δεν έχει κανένα νομικό δικαίωμα να αρνηθεί την αξιολόγηση της ισοτιμίας ενός μεταπτυχιακού διπλώματος και να απαιτήσει την αξιολόγηση της ισοτιμίας και της αντιστοιχίας του βασικού πτυχίου μου.

Το κατά πόσον το BSc και το MSc μου πληρούν τις προϋποθέσεις πρόσβασης σε μεταπτυχιακές σπουδές στο Ηνωμένο Βασίλειο (ή σε οποιαδήποτε άλλη χώρα) έχει ήδη εξεταστεί από τα νομικά όργανα της χώρας που έχει εκδώσει το μεταπτυχιακό δίπλωμα (δηλαδή, MSc ή PhD). Στην περίπτωσή μου, το Ηνωμένο Βασίλειο μέσω του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου μου έχει ήδη επιτρέψει να σπουδάσω και να αποκτήσω MSc στην Ανθρώπινη Γνωστική Νευροψυχολογία, και εν συνέχεια, να αποκτήσω διδακτορικό τίτλο στην Πειραματική Ψυχολογία και τη Γνωστική Νευροεπιστήμη από το ίδιο πανεπιστήμιο. Δεδομένου ότι το Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου είναι διαπιστευμένο ίδρυμα (σε εθνικό και διεθνές επίπεδο), το αίτημα του ΔΟΑΤΑΠ, όχι μόνο δεν εμπίπτει στην ελληνική νομοθεσία, υπονομεύει επίσης τις διαδικασίες εισαγωγής και εξέτασης στα διδακτορικά προγράμματα από το Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου και του Υπουργείου Παιδείας (Τμήμα Παιδείας) του Ηνωμένου Βασίλειου. 

Επίσης, μετά λύπης μου διαπίστωσα ότι η Ελλάδα δεν έχει επικυρώσει την Σύμβαση της Λισαβόνας (https://www.coe.int/en/web/conventions/full-list/-/conventions/treaty/165). Από τα 55 κράτη μέλη του Συμβουλίου της Ευρώπης, δυστυχώς είμαστε το μοναδικό κράτος που δεν την έχει επικυρώσει.(Να σημειωθεί ότι όλα τα άνωθεν πτυχία μου είναι αναγνωρισμένα ακαδημαϊκά σε όλα τα κράτη μέλη του Συμβουλίου της Ευρώπης). Γεγονός το οποίο εξηγεί την λειτουργία του ΔΟΑΤΑΠ και την ύπαρξη ενός αναχρονιστικού και αντιευρωπαϊκού νομοθετικού πλαισίου (σ.σ. ιδρυτικός νόμος ΔΟΑΤΑΠ 3328/2005). Ο ελληνικός νόμος αναφέρει ότι μόλις η Ελλάδα επικυρώσει μια διεθνή συμφωνία και νομοθεσία, τότε το σχετικό νομοθετικό περιεχόμενο ενσωματώνεται στην ελληνική νομοθεσία και εάν υπάρχει διαφωνία μεταξύ των δύο, τότε το διεθνές δίκαιο υπερτερεί. Αποτέλεσμα αυτής της επικύρωσης, είναι να συμβάλει στον εκσυγχρονισμό της αναχρονιστικής νομοθεσίας και διαδικασιών.

Μου προκάλεσε μεγάλη στεναχώρια που για τη χώρα μου, είμαι κάτοχος πτυχίου λυκείου, ενώ για τον υπόλοιπο κόσμο είμαι κάτοχος διδακτορικού τίτλου, ένας ερευνητής που δημοσιεύει σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και παρευρίσκεται σε διεθνείς επιστημονικές συναντήσεις. Θα επιθυμούσα το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων να εξετάσει τα άνωθεν που σχετίζονται με την υπόθεση μου, και να προέβη στην επικύρωση της Σύμβαση της Λισαβόνας, στην εξυγίανση της λειτουργίας τους ΔΟΑΤΑΠ (σ.σ. την εξέταση μόνο του ανώτατου πτυχίου όπως οφείλει να κάνει βάσει του υπάρχοντος νόμου), και σε νομοθετικές αλλαγές για την ευθυγράμμιση του σχετικού νομικού περιεχομένου με τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες και την Συνθήκη της Λισαβόνας. Επίσης, εάν εφόσον διαπιστωθεί ότι χωρεί διαμεσολάβηση στην υπόθεσή μου, να ελεγχθεί η τήρηση από τον ΔΟΑΤΑΠ των κείμενων νομοθετικών και κανονιστικών διατάξεων υπό το φως της τυχόν σχετικής νομολογίας και η εν λόγω διαμεσολάβηση να λάβει χώρα με πρόσφορο τρόπο το συντομότερο δυνατό.

Με εκτίμηση,

Kourtesis Panagiotis, PhD

Post-Doctoral Researcher

Hybrid - 3D Interaction with Virtual Environments using Body and Mind 

National Research Institute of Computer Science and Automation of France (INRIA)

University of Rennes

Research Institute of Computer Science and Random Systems of France (IRISA)

National Centre of Scientific Research of France (CNRS)

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέες Προκηρύξεις ΑΣΕΠ για Χιλιάδες Διορισμούς και προσλήψεις στο δημόσιο - Βγαίνουν καθημερινά εδώ

Σχετικά με την "άψε σβήσε" απόλυση του καθηγητή που χειροδίκησε σε μαθήτρια

Τι ισχύει από τη Δευτέρα 5/12 σε σχολεία και σε πάσης φύσεως εκπαιδευτικές δομές

ΜΟΝΟ 111 ΕΥΡΩ το Online εύκολο μοριοδιωτούμενο Lower - Proficiency που παίρνεις σε 2 ημέρες! - ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ μόνο σε Reading - Listening

Αυτά είναι τα 9μηνα σεμινάρια που Μοριοδοτούν Εκπαιδευτικούς και ξεκινούν το ΝΟΕΜΒΡΙΟ με μόνο 25 ευρώ τον μήνα

ECDL | Πιστοποίηση Υπολογιστών ΜΟΝΟ 95 ΕΥΡΩ για  ΑΣΕΠ , ΔΙΩΡΙΣΜΟΥΣ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΚΑΙ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ

σχετικά άρθρα

thrania
Καταγγελία: Μητέρα επιτέθηκε βάναυσα σε εκπαιδευτικό
«Το συμβάν συγκλονίζει για την αγριότητα του καθώς παρόλες τις προσπάθειες του εκπαιδευτικού και της διευθύντριας να σταματήσει η μητέρα, αυτή...
Καταγγελία: Μητέρα επιτέθηκε βάναυσα σε εκπαιδευτικό