Πιστοποίηση Αγγλικών LTE GOLEARN - ΑΣΕΠ
kerameos
Ο Εκπαιδευτικός Όμιλος - Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης σε ανακοίνωσή του μεταξύ άλλων κάνει λόγο για υποκρισία και εμπαιγμό του Υπουργείου Παιδείας για τις χαμένες διδακτικές ώρες

"Περισσεύει η υποκρισία και ο εμπαιγμός της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας και η όψιμη αγωνία για τις χαμένες διδακτικές ώρες των μαθητών. Γιατί άραγε δεν επιδεικνύει το υπουργείο Παιδείας την ίδια αγωνία στην έναρξη κάθε χρονιάς, όταν χιλιάδες θέσεις εκπαιδευτικών στα σχολεία όλων των βαθμίδων μένουν κενές εξαιτίας του καθεστώτος της αδιοριστίας που επικρατεί εδώ και πάνω από δέκα ολόκληρα χρόνια;" τονίζει σε ανακοίνωσή του ο Εκπαιδευτικός Όμιλος.

Σχετικά με τα εξ αποστάσεως μαθήματα που εφαρμόζει το Υπουργείο Παιδείας ο εκπαιδευτικός όμιλος τονίζει πως η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αδιαφορεί πλήρως για τη δυνατότητα καθολικής πρόσβασης μαθητών αλλά και εκπαιδευτικών στα μέσα αυτά.

"Η πολιτική του υπουργείου προσθέτει νέα εμπόδια σε μια καθόλου αμελητέα μερίδα μαθητών που προέρχονται από τα πιο φτωχά και λαϊκά στρώματα και οι οποίοι δεν έχουν, σύμφωνα και με τα επίσημα στοιχεία, πρόσβαση στο διαδίκτυο και σε Η/Υ λόγω του αυξημένου κόστους. Σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που γεννά και αναπαράγει τους ταξικούς φραγμούς, αποκλείοντας τα παιδιά των φτωχότερων λαϊκών στρωμάτων, μια τέτοια πολιτική έρχεται να εντείνει την κατεύθυνση αυτή." σημειώνει

Διαβάστε αναλυτικά την ανακοίνωση:

Εκπαιδευτικός Όμιλος – Αντιτετράδια της εκπαίδευσης

Υπερασπίζουμε το Δημόσιο Σχολείο
Στεκόμαστε στο πλευρό των μαθητών μας και της λαϊκής οικογένειας
Ξεσκεπάζουμε την υποκρισία και τον εμπαιγμό του υπουργείου Παιδείας

Μπροστά στην υπαρκτή απειλή της δημόσιας υγείας, εξαιτίας του νέου κορωνοΐού, η κυβέρνηση της ΝΔ επιβάλλει με καταιγιστικό ρυθμό απανωτά μέτρα. Γενική απαγόρευση της κυκλοφορίας, λουκέτα σχεδόν παντού, μια ολόκληρη κοινωνία σε κατάσταση καραντίνας, 45.000 απολύσεις κλπ. Με τη συναίνεση όλων ανεξαιρέτως των κοινοβουλευτικών κομμάτων από το ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΙΝΑΛ ως και το ΚΚΕ, χτίζει ένα καθεστώς “έκτακτης ανάγκης” και ενεργοποιεί τον κοινωνικό αυτοματισμό με το δόγμα της “ατομικής ευθύνης”. Επιχειρεί να συγκαλύψει έτσι τις εγκληματικές ευθύνες της για την πολιτική που εφάρμοσε εδώ και χρόνια και η οποία μετέτρεψε σε ερείπια το Δημόσιο Σύστημα Υγείας, τη γύμνια και τη χρεοκοπία όλων των νεοφιλελεύθερων δογμάτων. Είναι η ίδια πολιτική που, ιδιαίτερα στα χρόνια των μνημονίων, παράλληλα τσάκισε την Παιδεία και την Κοινωνική Ασφάλιση, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ΕΕ και του ΔΝΤ.

Σχετικά με την εξ αποστάσεως διδασκαλία που εφαρμόζει το Υπουργείο Παιδείας ο εκπαιδευτικός όμιλος τονίζει πως η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αδιαφορεί πλήρως για τη δυνατότητα καθολικής πρόσβασης μαθητών αλλά και εκπαιδευτικών στα μέσα αυτά

Από τα πρώτα περιοριστικά μέτρα που έθεσε σε εφαρμογή η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας ήταν το καθολικό κλείσιμο όλων των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων όλων των βαθμίδων, δημόσιων και ιδιωτικών. Την επόμενη κιόλας μέρα η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ εξήγγειλε την έναρξη «εξ αποστάσεως» μαθημάτων. Μπροστά σ’ αυτές τις εξαγγελίες και με δεδομένη την κατάσταση που διαμορφώνεται στην κοινωνία επισημαίνουμε τα εξής.

1. Περισσεύει η υποκρισία και ο εμπαιγμός της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας και η όψιμη αγωνία για τις χαμένες διδακτικές ώρες των μαθητών. Γιατί άραγε δεν επιδεικνύει το υπουργείο Παιδείας την ίδια αγωνία στην έναρξη κάθε χρονιάς, όταν χιλιάδες θέσεις εκπαιδευτικών στα σχολεία όλων των βαθμίδων μένουν κενές εξαιτίας του καθεστώτος της αδιοριστίας που επικρατεί εδώ και πάνω από δέκα ολόκληρα χρόνια; Αν τα κενά και οι ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό κάνουν φανερή, με τον πιο τραγικό τρόπο, την εγκατάλειψη του Δημόσιου Συστήματος Υγείας, άλλο τόσο έκδηλη και υπαρκτή είναι η κατάσταση που επικρατεί στη Δημόσια Εκπαίδευση με τα χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς, που πολλαπλασιάζονται κάθε χρόνο, στερώντας από τους μαθητές τα στοιχειώδη μορφωτικά δικαιώματα. Ας αφήσει λοιπόν το υπουργείο Παιδείας την υποκρισία και τον εμπαιγμό κατά μέρος.

2. Πολύς λόγος γίνεται για την κάλυψη της διδακτέας ύλης και τη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας από απόσταση αυτή την περίοδο. Πρόκειται για μια κατεύθυνση που ύπουλα και υποδόρια το υπουργείο Παιδείας αφήνει να εξελίσσεται, εκμεταλλευόμενο λιγοστούς “προθύμους”. Πρέπει να τονίσουμε κατηγορηματικά πως καμία “εξ αποστάσεως εκπαίδευση” δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη ζωντανή και άμεση εκπαιδευτική πράξη. Η δια ζώσης διδασκαλία, αποτελεί ένα δύσκολο και πολυσύνθετο έργο που καλούνται να υλοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί καθημερινά μέσα στην τάξη με τους μαθητές τους. Ένα τέτοιο περίπλοκο έργο δεν μπορεί ούτε κατ’ ελάχιστο να αντικατασταθεί από τις νέες τεχνολογίες και τα κυβερνητικά σχέδια για “εξ αποστάσεως”. Μέσα σε ένα εξαιρετικά δυσμενές περιβάλλον περιορισμών, απαγορεύσεων και πρωτόγνωρου εγκλεισμού της νέας γενιάς μια τέτοια κατεύθυνση μόνο πρόσθετες ψυχικές και συναισθηματικές πιέσεις μπορεί να δημιουργήσει, πολύ περισσότερο για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου που βρίσκονται μπροστά στο αβέβαιο μέλλον των πανελλαδικών εξετάσεων, των “ιερών αγελάδων” του εκπαιδευτικού συστήματος! Αυτό που απαιτείται τώρα είναι η ολόπλευρη και ουσιαστική στήριξη των παιδιών. Να παρθεί απόφαση  για δραστικό περιορισμό της εξεταστέας ύλης των  πανελλαδικών εξετάσεων, όποτε κι αν αυτές πραγματοποιηθούν.

3. Πάνω στο έδαφος της εξελισσόμενης επιδημίας τα κυβερνητικά επιτελεία απεργάζονται σχέδια για την επόμενη μέρα. Αντεργατικά και αντιλαϊκά μέτρα που θα πέσουν πάνω στις πλάτες των εργαζομένων και του λαού, οι οποίοι θα κληθούν να πληρώσουν τις συνέπειες της βάρβαρης πολιτικής τους. Είναι από καιρό γνωστές και διακηρυγμένες οι προθέσεις της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας να αξιοποιήσει τέτοιες μεθόδους της λεγόμενης εξ αποστάσεως διδασκαλίας για να περιορίσει τις προσλήψεις εκπαιδευτικών. Δεν κάνουμε ούτε βήμα πίσω από το αίτημα για μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά στα σχολεία!

4. Το υπουργείο Παιδείας εξαγγέλλει μαθήματα από απόσταση μέσω διαδικτύου και με τη χρήση νέων τεχνολογιών. Πέρα από την προχειρότητα των εξαγγελιών και τις πραγματικές δυνατότητες υλοποίησης ενός τέτοιου σχεδίου, η ηγεσία του υπουργείου αδιαφορεί πλήρως για τη δυνατότητα καθολικής πρόσβασης μαθητών αλλά και εκπαιδευτικών στα μέσα αυτά. Η πολιτική του υπουργείου προσθέτει νέα εμπόδια σε μια καθόλου αμελητέα μερίδα μαθητών που προέρχονται από τα πιο φτωχά και λαϊκά στρώματα και οι οποίοι δεν έχουν, σύμφωνα και με τα επίσημα στοιχεία, πρόσβαση στο διαδίκτυο και σε Η/Υ λόγω του αυξημένου κόστους. Σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που γεννά και αναπαράγει τους ταξικούς φραγμούς, αποκλείοντας τα παιδιά των φτωχότερων λαϊκών στρωμάτων, μια τέτοια πολιτική έρχεται να εντείνει την κατεύθυνση αυτή. Να προχωρήσει λοιπόν το υπουργείο Παιδείας αμέσως στη δωρεάν προμήθεια όλων των μαθητών και εκπαιδευτικών με τον απαιτούμενο εξοπλισμό και δωρεάν πρόσβασης στο διαδίκτυο τώρα! Να θυμίσουμε πως στα χρόνια των μνημονίων η ΝΔ του Σαμαρά είχε κάνει σημαία της το σύνθημα “υπολογιστής και ίντερνετ σε όλα τα παιδιά”. Τι εμποδίζει το υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει σε ένα τέτοιο μέτρο τώρα μάλιστα που “βγήκαμε από τα μνημόνια”;

5. Οι συνθήκες που διαμορφώνονται είναι πολύ δυσμενείς για τα λαϊκά στρώματα. Η κυβερνητική πολιτική και τα μέτρα που επιβάλλονται είναι αντιλαϊκά. Η πολιτική του υπουργείου Παιδείας, ανεξάρτητα από τα επικοινωνιακά τεχνάσματα, βρίσκεται διαχρονικά και τώρα ενάντια στα μορφωτικά δικαιώματα της νέας γενιάς, χτυπά το Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Στις σημερινές δύσκολες συνθήκες που τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών δέχονται πολλαπλά πλήγματα οφείλουμε να υπερασπίσουμε το δημόσιο σχολείο. Να στηρίξουμε έμπρακτα και με κάθε πρόσφορο τρόπο τους μαθητές μας στις δύσκολες αυτές συνθήκες χωρίς τυμπανοκρουσίες και στο μέτρο που μας αναλογεί, αποκαλύπτοντας ταυτόχρονα την υποκρισία της κυβερνητικής πολιτικής. Θεωρούμε σημαντική την άμεση επικοινωνία, επαφή και στήριξη των μαθητών μας, αξιοποιώντας όλα τα δυνατά μέσα. Η στήριξη της νέας γενιάς και η υπεράσπιση των μορφωτικών της δικαιωμάτων συνδέεται αναπόσπαστα με την άμεση διεκδίκηση συγκεκριμένων αιτημάτων.

Απαιτούμε:

- Ολόπλευρη και ουσιαστική μέριμνα και στήριξη (οικονομική, προνοιακή κλπ) των μαθητών και των οικογενειών τους, ιδιαίτερα των πιο φτωχών λαϊκών στρωμάτων
- Καθολική πρόσβαση μαθητών και εκπαιδευτικών στις νέες τεχνολογίες. Με την ευθύνη του υπουργείου να εξοπλιστούν δωρεάν όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί με Η/Υ και πρόσβαση στο διαδίκτυο
- Να μειωθεί δραστικά η εξεταστέα ύλη στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα της Γ’ Λυκείου. Καμία συζήτηση για αντικατάσταση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με τις εξ αποστάσεως μεθόδους. Να παρθούν άμεσα μέτρα (ματαίωση των προαγωγικών εξετάσεων κλπ), που θα αποφορτίσουν την πίεση μαθητών και εκπαιδευτικών.

24 Μάρτη 2020
Εκπαιδευτικός Όμιλος – Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πως να υπολογίσετε το δώρο Χριστουγέννων - Πότε το παίρνετε

Προσλήψεις σε δήμους (Π.Χ. στην Αθήνα) με μισθό έως 2.500 ευρώ - Που κάνετε αίτηση

Κλειστά σχολεία για 10 ημέρες προτείνει ο Καπραβέλος

ΟΠΕΚΑ: Πότε θα καταβληθεί η Ε΄ δόση για το Επίδομα παιδιού 2021

 ΑΣΕΠ 9Κ/2021: Πάρτε εύκολα 90 μόρια σε 2 ημέρες για τους 416 διορισμούς

ΜΟΝΟ 111 ΕΥΡΩ το Online εύκολο μοριοδιοτούμενο Lower - Proficiency που παίρνεις σε 2 ημέρες! - ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ μόνο σε Reading - Listening

Αυτά είναι τα 9μηνα σεμινάρια που Μοριοδοτούν Εκπαιδευτικούς και ξεκινούν το ΝΟΕΜΒΡΙΟ με μόνο 25 ευρώ το μήνα

ECDL | Πιστοποίηση Υπολογιστών ΜΟΝΟ 95 ΕΥΡΩ για  ΑΣΕΠ , ΔΙΩΡΙΣΜΟΥΣ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΚΑΙ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ

σχετικά άρθρα

Νέα/ος Υπουργός Παιδείας
«Η Παιδεία ίσως είναι η πιο αποτελεσματική - μακροχρόνια μεν με σταθερά αποτελέσματα δε - θεραπεία της κοινωνικής ανισότητας και παράλληλα δυναμώνει...
Νέα/ος Υπουργός Παιδείας