Πειραματική έρευνα με θέμα τις τροχαλίες στη Γ΄Γυμνασίου Ρέντη και Ραλλείου Πειραιά
Για να επιβεβαιώσουν το μηχανικό πλεονέκτημα των τροχαλιών δημιούργησαν ένα πειραματικό δοκίμιο , που τους επέτρεψε να σχηματίσουν 3 διαφορετικές διατάξεις τροχαλιών, ίδιας διαμέτρου και τύπου

Στο πλαίσιο του μαθήματος της τεχνολογίας στη γ΄ τάξη γυμνασίου , μαθητές/τριες του τμήματος Γ2 στο 1ο γυμνάσιο Ρέντη και του Γ1 στο Ράλλειο γυμνάσιο θηλέων Πειραιά, με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού του μαθήματος Ντούση Ηρακλή  , σχεδίασαν και οργάνωσαν πειραματική  έρευνα,  με θέμα  το μηχανικό όφελος που προκύπτει  από την χρήση διαφορετικών διατάξεων τροχαλιών.

Οι απλές μηχανές είναι εργαλεία όπως ένα κεκλιμένο επίπεδο, μια τροχαλία, ένας τροχός και άξονας ή ένας μοχλός, που διευκολύνουν την εργασία. Αυτές οι απλές μηχανές δίνουν στον χρήστη ένα μηχανικό πλεονέκτημα. Το μηχανικό πλεονέκτημα είναι ο πολλαπλασιασμός της προσπάθειας που βάζει ο χρήστης. Στις τροχαλίες ισχύει ότι, το ανυψωμένο βάρος διαιρούμενο με τη δύναμη ανύψωσης ορίζεται ως το μηχανικό πλεονέκτημα του συστήματος τροχαλίας. Επίσης το μηχανικό πλεονέκτημα του συστήματος είναι ίσο με τον αριθμό των τμημάτων του σχοινιού που στηρίζει το φορτίο.

3.png

Για να επιβεβαιώσουν το μηχανικό πλεονέκτημα των τροχαλιών δημιούργησαν ένα πειραματικό δοκίμιο , που τους επέτρεψε να σχηματίσουν 3 διαφορετικές διατάξεις τροχαλιών,  ίδιας διαμέτρου και τύπου. Η 1η διάταξη περιελάμβανε 1 σταθερή τροχαλία , η 2η 1/σταθερή+1κινητή και η 3η διάταξη 2 σταθερές+2/κινητές.

Σκοπός της έρευνας τους ήταν να απαντήσουν στα ερωτήματα :

1ο)Ποια διάταξη τροχαλίας καθιστά ευκολότερη την ανύψωση του φορτίου;

2ο)Πόση δύναμη απαιτείται, για την ανύψωση του φορτίου σε ίση απόσταση με κάθε διάταξη τροχαλίας; και

3ο) Πώς το μηχανικό πλεονέκτημα ενός συστήματος τροχαλίας σχετίζεται με το μήκος του σχοινιού που απαιτείται για την ανύψωση του αντικειμένου σε σταθερή απόσταση;

0_arhimidis_to_siderenio_heri.png

Στο παρακάτω βίντεο , μπορείτε να παρακολουθήσετε ολοκληρωμένη την πειραματική τους έρευνα, από την διατύπωση του προβλήματος έως  το συμπέρασμά και τις συμπληρωματικές έρευνες που προτείνονται από τους μαθητές και μαθήτριες

 

Διαβάστε Επίσης:
 

ΑΣΕΠ: Tο ΚΟΡΥΦΑΙΟ Σεμινάριο στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ με ανοικτές αιτήσεις

 

Παν.Αιγαίου: Έκπτωση σε σεμινάρια Σχολική Ψυχολογίας ή Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης

 

ΒΡΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΜΕΣΑ ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΗΜΕΡΕΣ

 

 

 

σχετικά άρθρα

Σοβαρά τα προβλήματα λειτουργίας των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων
Σοβαρά τα προβλήματα λειτουργίας των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων
Την Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 2020 διοργανώθηκε από την Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων διαδικτυακή συζήτηση με τη συμμετοχή...
Σοβαρά τα προβλήματα λειτουργίας των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων
ΔΟΕ: Τρίωρη στάση εργασίας για συμμετοχή στο αυριανό εκπαιδευτικό συλλαλητήριο
ΔΟΕ: Τρίωρη στάση εργασίας για συμμετοχή στο αυριανό εκπαιδευτικό συλλαλητήριο
Ξανά στο δρόμο, μαζί με τους μαθητές μας - Όλοι στο Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο την Πέμπτη 1/10 - Συγκέντρωση στα Προπύλαια 12:00
ΔΟΕ: Τρίωρη στάση εργασίας για συμμετοχή στο αυριανό εκπαιδευτικό συλλαλητήριο