Αναθέσεις και καταμερισμός μαθημάτων σε εκπαιδευτικούς ίδιου κλάδου
Αναθέσεις και καταμερισμός μαθημάτων σε εκπαιδευτικούς ίδιου κλάδου

Όπως είναι γνωστό οι αναθέσεις μαθημάτων στα σχολεία Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι καθορισμένες με  την  118842/Γ2/17-09-2008 Υ.Α. (ΦΕΚ 1984Β΄), όπως τροποποιήθηκε από την Υ.Α. 128560/Γ2/19-10-2009 (ΦΕΚ 2262 Β΄) και όλες όσες αναφέρονται στην Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Σε κάθε περίπτωση και σε ότι αφορά τον καταμερισμό των μαθημάτων και ωρών διδασκαλίας στους κλάδους που έχουν κοινά μαθήματα σε Α΄ Ανάθεση, ήταν αυτή  που καθορίζονταν από την αρχαιότητα κάθε εκπαιδευτικού στη σχολική μονάδα, δηλαδή την ημερομηνία τοποθέτησης του και ανάληψης υπηρεσίας.


Στο πνεύμα αυτό είχε εκδοθεί από το Τμήμα Γ΄  και το έγγραφο με αρ.πρωτ.86035/Δ2/26-07-2012/ΥΠΑΙΘΠΑ, της Διεύθυνσης Προσωπικού Β/θμιας Εκπ/σης του Υπουργείου Παιδείας, σε απάντηση σχετικού ερωτήματος της ΔΙΔΕ Λάρισας.

Το έγγραφο αυτό, μάλιστα, χρησιμοποιήθηκε ως προς τα όσα ορίζει το περιεχόμενό του, από την πλειοψηφία σχεδόν των σχολικών μονάδων της Β/θμιας Εκπαίδευσης και σε ότι αφορά την Γ΄ Αθήνας από όλα σχεδόν τα σχολεία της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης προκειμένου να  γίνει ο καταμερισμός μαθημάτων και διδακτικών ορών στους εκπαιδευτικούς διαφορετικών κλάδων που έχουν κοινά μαθήματα Α΄Ανάθεσης.

Με τον τρόπο αυτό καθορίσθηκαν, από τις σχολικές μονάδες, και τα λειτουργικά κενά και τα πλεονάσματα για το τρέχον σχολικό έτος (2013 -14).

Η θέση, όμως, αυτή δεν ισχύει, σε ότι αφορά τον καταμερισμό των μαθημάτων στους κλάδους με κοινά μαθήματα Α΄ Ανάθεσης, αφού με δύο διαδοχικές πρόσφατες εγκυκλίους (70607/Δ2/23/05/2013 & 84582/Δ2/20.6.2013) της Διεύθυνσης Προσωπικού Β/θμιας Εκπ/σης, Τμήμα Γ΄ του Υπουργείου Παιδείας που υπογράφονται από τον αρμόδιο Υφυπουργό Παιδείας καθορίζονται εξής: 
«τα κενά για τα μαθήματα που διδάσκονται σε πρώτη (α΄) ανάθεση από εκπαιδευτικούς περισσότερων του ενός κλάδων (π.χ. των κλάδων ΠΕ10 και ΠΕ13, των κλάδων ΠΕ 12, ΠΕ14, ΠΕ17, κ.ά), κατανέμονται ισομερώς σε όλους τους κλάδους. Σε περίπτωση που τα κενά δεν είναι ακέραιο πολλαπλάσιο του αριθμού των κλάδων, τότε ισομερής κατανομή θα επιτυγχάνεται σε περισσότερα από ένα έτη. Η επιμέρους κατανομή σε ειδικότητες ενός κλάδου θα γίνεται με βάση την ικανοποίηση των εκάστοτε εκπαιδευτικών αναγκών»

Με την τελευταία, μάλιστα, Εγκύκλιο "ξεκαθαρίζεται"  ότι τα μαθήματα  Β΄ ειδικότητας δίνονται στον εκπαιδευτικό, μόνο όταν έχουν ανατεθεί στους δικαιούχους εκπαιδευτικούς όλα τα μαθήματα Α΄Ανάθεσης που δικαιούνται στον κλάδο που υπηρετούν στην οργανική τους θέση:
"Προηγούνται στην κάλυψη ωρών ενός μαθήματος οι εκπαιδευτικοί που έχουν το μάθημα στη βασική τους ειδικότητα. Εφόσον και αν περισσεύουν ώρες του μαθήματος δύναται να δοθούν σε εκπαιδευτικούς που έχουν το μάθημα στη δεύτερη ειδικότητά τους".

Τέλος για όπου υπάρχουν διαφωνίες ως προς το τι ισχύει στις αναθέσεις μαθημάτων, αρμόδιοι για την επίλυση τους είναι, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, οι κατά περίπτωση αρμόδιοι Σχολικοί Σύμβουλοι.
Τα τρία (3) έγγραφα δημοσιεύονται στη συνέχεια.

Vukentra.gr


Υ.Γ. Λάβαμε  με e- mail  το εξής μήνυμα από  «Δωροθέα …..»

«Λυπάμαι πολύ που στέλνω αυτό το mail.... τρομοκρατείτε τον κόσμο τόσο πολύ, που γίνεστε συνένοχοι στο έγκλημα του ελληνικού λαού. Θυμάστε τι γράφατε πριν λίγες μέρες;;
"16 Σεπτεμβρίου: Η ημερομηνία  της νέας "σφαγής" των εκπαιδευτικών"
και σήμερα...
"Νέο κύμα “κινητικότητας” 12.500 Δημοσίων Υπαλλήλων (4.456 εκπαιδευτικοί). Αναλυτικά στοιχεία ανά Υπουργείο !"
Μην παίζεται με τις αντοχές και τα νεύρα του κόσμου και σταματήστε επιτέλους να μας τρελαίνετε. Προσωπικά με κάνετε να μην ξαναδιαβάζω το site σας και πολλοί είναι εκείνοι που σας βλέπουν σαν αναξιόπιστους...
Μην γράφετε κάτι χωρίς πηγές... είναι κρίμα να ταλαιπωρείτε τον κόσμο που ζει δύσκολες μέρες».

Απάντηση του Vukentra.gr
Αγαπητή κυρία Δωροθέα …..  η κριτική σας είναι καλοδεχούμενη, αλλά στην προκείμενη περίπτωση άδικη. Το άρθρο  στο οποίο αναφέρεστε είναι "δάνειο"  (όπως είναι κοινή πρακτική και αναφέρετε ως πηγή) από την ιστοσελίδα www.dimokratianews.gr, στην οποία μπορείτε να το αναζητήσετε. Όσο αφορά το άρθρο  "16 Σεπτεμβρίου: Η ημερομηνία  της νέας "σφαγής" των εκπαιδευτικών"  με όλο το σεβασμό, πιθανόν δεν το μελετήσατε στο σύνολο του. Εάν επανέλθετε στην ανάγνωσή του θα διαπιστώσετε ότι μιλά  για τις εξελίξεις που θα υπάρξουν μετά την ολοκλήρωση των εγγραφών στα σχολεία (οι εγγραφές στην επαγγελματική εκπαίδευση ολοκληρώνονται στις 15.10.2013) και την επεξεργασία των στοιχείων που θα καταχωρηθούν στο Survey. Σας πληροφορώ, όμως, ότι ήδη, σε ότι αφορά τα σχολεία της επαγγελματικής εκπαίδευσης έχουν αρχίσει οι συγχωνεύσεις τμημάτων και οι μετακινήσεις μαθητών από σχολείο σε σχολείο προκειμένου να δημιουργηθούν βιώσιμα τμήματα.

Σε κάθε περίπτωση, οι ειδήσεις δεν χωρίζονται σε καλές, άρα δημοσιεύσιμες και σε κακές μη δημοσιεύσιμες. Δυστυχώς οι "κακές"  ειδήσεις δεν έχουν πατέρα, αφού κανένας από τους υπεύθυνους δεν τολμά να τις παραδεχθεί δημόσια. Ακόμη και η είδηση για τη διαθεσιμότητα 12.500 (13.000 αναφέραμε) δημοσίων υπαλλήλων που  αναρτήσαμε τον Μάρτιο του 2013, δεν αναφέρονταν σε κανένα επώνυμο πολιτικό ή «πηγή», κι όμως παρότι θεωρήθηκε υπερβολική εκ των πραγμάτων επιβεβαιώθηκε, όπως και η κατάργηση των ΕΠΑΣ που προαναγγείλαμε από τις Αρχές Μαΐου.  

Ένα ερώτημα που μπορεί να τεθεί είναι: «η επερχόμενη υποχρεωτική μετάταξη εκπαιδευτικών στις ΣΕΚ και τα ΙΕΚ, όπου αντί της ιδιότητας του εκπαιδευτικού θα αποκτήσουν αυτή του "εκπαιδευτή" και θα σταματήσουν να ανήκουν στο δυναμικό της Β/θμιας εκπ/σης (θα ενταχθούν στη Δια Βίου Μάθησης), είναι ή δεν είναι "σφαγή";»

Κλείνοντας θα σας πω ότι δυστυχώς είναι νομοτέλεια  η μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών της Β/θμιας εκπαίδευσης  κατά τα επόμενα 5 χρόνια, εάν βέβαια παραμείνουν οι σημερινοί περιορισμοί στον αριθμό μαθητών ανά τάξη και στο διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών, αφού το μαθητικό δυναμικό  βαίνει διαρκώς  σε μεγάλες μειώσεις (30% ήταν η μείωση του μαθητικού δυναμικού της δευτεροβάθμιας το 2010 σε σχέση με το 2.000).
Σε κάθε περίπτωση, σας ευχαριστούμε που αξιολογείται και κρίνετε το Vukentra.gr

   

...

                  

...

                     

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

Αρ.Πρωτ.86035/Δ2/26-07-2012/ΥΠΑΙΘΠΑ

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Α'/ΘΜΙΑΣ & Β'/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΣ/ΚΟΥ Β'/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Γ'
Πληροφορίες : Β. Στράτου
Τηλέφωνο : 210 3442116
FAX :210 3442282
Email :dprb8(ΑΤ)τminedu.gov.gr

ΘΕΜΑ: «Απάντηση σε έγγραφο»  (σ.σ. προς τη ΔΙΔΕ Λάρισσας)

Σε απάντηση του υπ'αριθμ. 1394/16-07-2012 εγγράφου σας το οποίο πρωτοκολλήθηκε στην Υπηρεσία μας με αριθμ. πρωτ. 81767/Δ2/17-07-2012, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
 

  • Ένδεκα (11) ώρες μαθήματος (κατ' ελάχιστον) συνιστούν οργανικό κεvό το οποίο δίνεται σε εκπαιδευτικό που καλύπτει τις ώρες αυτές με Α' αvάθεση, ανεξαρτήτως αν υπάρχουν εκπαιδευτικοί που θα μπορούσαν να συμπληρώσουν το ωράριό τους αναλαμβάνοντας το μάθημα ως Β ' ανάθεσης ή έχοντάς δεύτερη ειδικότητα.

  • Οι ώρες ενός μαθήματος δεν μοιράζονται ισομερώς στους εκπαιδευτικούς ίδιας ειδικότητας. Πρώτα συμπληρώνει το υποχρεωτικό του ωράριο ο εκπαιδευτικός που έχει τοποθετηθεί πρώτος στο σχολείο και στη συνέχεια οι επόμενοι με σειρά παλαιότητας (τοποθέτησης). Αν εκπαιδευτικός τοποθετημένος οργανικά δεv συμπληρώνει πλήρες ωράριο και οι ώρες του μαθήματος Α' ανάθεσης είναι λιγότερες από 11 τότε κρίνεται υπεράριθμος σύμφωνα με τη διαδικασία που περιγράφεται στο άρθρο 14 του Π.Δ. 50/96 όπως τροποποιήθηκε με το Π.Δ. 100/97. Εξυπακούεται ότι εκπαιδευτικός χωρίς μαθήματα Α' ανάθεσης δεν καλύπτει οργανικό κενό.

  • Το project αποτελεί μάθημα Α ' ανάθεσης για όλες τις ειδικότητες και προσμετράται κανονικά όπως όλα τα μαθήματα Α' ανάθεσης. Αναφορικά με τις αναθέσεις μαθημάτων αρμόδια να σας απαντήσει είναι η Δ/νση Σπουδών Β/θμιας εκπαίδευσης.

Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ
ΜΕΪΜΑΡΗΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ

vukentra.gr

best of network

σχετικά άρθρα

Έκτακτο επιχειρησιακό σχέδιο από την κυβέρνηση για τα τροχαία στην Κρήτη
Έκτακτο επιχειρησιακό σχέδιο από την κυβέρνηση για τα τροχαία στην Κρήτη

Η εφαρμογή του έκτακτου επιχειρησιακού σχεδίου για την αντιμετώπιση της «μάστιγας» των τροχαίων στην Κρήτη, βρέθηκε στο επίκεντρο της συνάντησης...

Έκτακτο επιχειρησιακό σχέδιο από την κυβέρνηση για τα τροχαία στην Κρήτη
Καναδάς: Βιντεοσκόπησαν τη «διαθήκη» τους και αυτοκτόνησαν δύο έφηβοι που καταζητούνταν για δολοφονίες
Καναδάς: Βιντεοσκόπησαν τη «διαθήκη» τους και αυτοκτόνησαν δύο έφηβοι που καταζητούνταν για δολοφονίες
Φέρονται ότι σκότωσαν 64χρονο καθηγητή βοτανολογίας, 23χρονο Αυστραλό τουρίστα και την 24χρονη φίλη του από τις ΗΠΑ
Καναδάς: Βιντεοσκόπησαν τη «διαθήκη» τους και αυτοκτόνησαν δύο έφηβοι που καταζητούνταν για δολοφονίες